Helmien ensiodottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tuli huono olo noista vitamiineista otin iltaruoan jälkeen ja aamulla vatsaa väänsi. Mä en ole millekään allerginen ja syön monipuolisesti paljon rasvoja avokadoista pähkinöistä jne mutta jos ruokavalio kaventuu otan ne toki uudelleen käyttöön.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä syön varmaan kans koko ajan, ihan koska normaalistikaan mun ruokavalio ei oo kaikista monipuolisin. Mä otan aamuisin ne, muistelen jostain että se olisi suositeltavaa mutta saatan olla väärässäkin :D

Olen käynyt lukemassa paljon kirjoituksianne, mutta vasta nyt uskaltauduin mukaan. Tulee jos on tullakseen- yritystä muutama vuosi takana ja nyt viimein raskaana ensimmäistä kertaa elämässä. On aika epätodellinen fiilis.

Eilen käytiin nt-ultrassa tarkistamassa varhaisultrassa nähdyt kaksi sykettä. Ja siellähän ne kaksi edelleen oli ja kaikki kunnossa, vaikka oireet ovat olleet hyvin vähäiset. Huonoa oloa, väsymystä ja rintojen aristusta, siinäpä ne.
Laskettu aika olisi ultran mukaan 23.2. Toinen neuvolakäynti ja sokerirasitus olisikin sitten ensi viikolla tiedossa.

Mulla käytössä Multivitan raskaus ja imetys -vitamiinit. Alkuraskaudessa tuli melkeen joka päivä otettua. Nyt aina sillon kun muistaa.

Nereidi, tervetuloa! On tuo kaksosraskaus kyllä hieno juttu vaikka omalla tavallaan onkin aluksi järkytys :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos sanna! Aikamoinen järkytyshän se oli aluksi :schocked028ettei sitä oikein edes uskonut. Hyvä kun uskoi sitä että on oikeasti raskaana. Mutta onneksi tässä on aikaa sopeutua ajatukseen ja koko ajan tuntuu paremmalta ja luottavaisemmalta :)

Okei! Täytyypä tuumailla syönkö koko ajan vai siirrynkö pelkkään d-vitamiiniin ja muihin b-vitamiineihin.

Mä syön edelleen/päivittäin raskausvitamiinia, vaikka neuvolaterkka sano, että ainut, mitä tarttis ottaa purkista, on D-vitamiini (syön kasvissyöjänä niin paljon kasviksia, että foolihappotarve varmaan täyttyy ilman pillereitäkin).

:arguemietin tässä itsekseni ja ajattelin heittää kysymystä ku tutkiskelun itseäni peilistä.... Onko muille tullut jo minkä verran kiloja? Pelottaa valmiiks mennä seuraavaan neuvolaan ja puntarille vielä enemmän...

Mä painoin jo ekassa neuvolassa enemmän, ku uskalsin odottaa.:p Tokaan neuvolaan mennessä ei kyllä ollu paino noussu, mutta nyt lääkärikäynnillä oli tullu kilo lisää kahen ja puolen viikon aikana. Oon kyllä alkujaan suht hoikka, että ei vielä noi pari kiloa haittaa.

Mulla on käytössä raskausajan monivitamiinit ja raskausajan omega-3 kapselit.

Huomenna vihdoin ekaan ultraan! :) Jännittää ihan hulluna että onko kaikki hyvin ja löytyykö sydänäänet.. Saa nähdä nukutaanko täällä ensi yönä ollenkaan..

Mä selvisin ekan kolmanneksen 1.5 kg painon nousulla joka varmaan selittyi sillä mun rasva suola dieetillä kun mikään muu ei mennyt alas :( nyt 14+5 on painoa alkutilaan nähden tullut 2.5 kg punnitsen itseni aamuisin kun iltapaino on väh 0.5 kg enemmän kuin seur aamuna :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

uskaltauduin käymään puntarilla... Nyt 14+3 ja kiloja tullu alusta lähtien 2,8kg.... Melko rasvasesti on kyllä tullu syötyä, pitää alkaa vähentää ennenku neuvola täti pääsee sanomaan :o

Mäkin seurailen itse painoani koska neuvolan ohjeet että punnitaan kaikki vaatteet päällä (mulla oli ekassa neuvolassa tennarit, farkut, villapaita ja sanottiin ettei tarvi ottaa pois) on aika epätarkka. Lähtöpainoon mulla on tullut 300g (plussauspäivään) ja ekan neuvolan aamuna painoin kilon enemmän kun nyt.

Tiedän tällä menolla saavani palautetta että olen laihtunut, mutta sitähän tämä ei ole koska neuvolan punnituksen mukaan täysvaatteissa iltapäivällä heti lounaan jälkeen painoin 3kg enemmän kun aamulla kotimittauksessa, ja seuraava neuvola tulee olemaan heti aamusta joten paino on väkisin vähemmän. Se täti kyllä sanoi ettei häntä kiinnosta lukemat vaan muutos, mutta ei se kyllä mitenkään saa tarkkaa muutostakaan mitattua...

Pikku-myy85, eikä tää kengät jalassa vaakalle -juttu ollut ainoa mikä oli meidän neuvolantädin erikoisuus. :grin Oon tainnut neuvolakuulumisketjuun joskus heinäkuussa kirjoitellakin niistä. Ja niitähän riitti :grin

Täällä myös helmin ensiodottaja! liityin tänne foorumeille vasta tänään :) rv on nyt siis 13+0 ja kovin jo kaikki tuntuu jännittävän, mutta innolla silti odotan kaikkea. Pelkotiloja/ahdistustakin kerennyt jo olla paljon, vaikka iloinen asiahan tämä on.. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin