Helmien ensiodottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei voi pakottaa,jos itse haluaa niin sitten :) Mulla on vaan ollu se hankalaa kun oisin kaivannu jotain jolle puhua tai jotain joka lohduttaa kun pelkää.. Onneksi olen löytänyt ihmisiä,jotka samassa tilanteessa kanssani :)

Huutelen täällä vain kuulumisia! Kaksi ultraa takana, viimeisestä yli viikko aikaa ja nyt mennään viikolla 13+2. :) Olo melkoisen hyvä tämän raskauden osalta! :) Mitä teille muille ensi- ja kanssaodottajille kuuluu? :)

Meille kuuluu hyvää. Tänään rv 14. Pahoinvointeja ei ole ollut, mutta pääkipu sitäkin kamalampi. Oli melkein kaks viikkoo poissa ja nyt tuli takas nii hirveenä et tekis mieli repii koko pää irti... :'(

Auts, ilkeetä tommonen pääkipu :/ Jaksamista Pikku_Myy85!
Tänne kuuluu kans hyvää (nyt rv 15+4). Ens viikolla ois toka neuvolakäynti ja kovasti jo odotellaan että pikkusen liikkeet alkais tuntuu :) Onks muilla ekakertalaisilla jo masut kasvaneet paljon? Täällä vähän kasvua havaittavissa, mut vielä pystyy halutessaan vaatteilla peittääkin ihan hyvin (etenkin aamuisin kun ei oo turvotusta). Et ei oo sillee ihan kunnolla vielä pompsahtanu esiin.

Mä oon tullut siihen tulokseen, että lakkaan peittelemästä.

Olkoot sit läskiä tai suolia (saa jännitettyä piiloon), tai ilmaa tai sitä itteensä (ummettaa!), vauvasta se pullotus silti johtuu.

Oishan se kiva, jos olis semmonen nätti ja tässä vaiheessa vielä pieni ja pinkee vauvakumpu ton joka suuntaan tursuilevan röllykään sijaan, mut näillä korteilla sitä on pelattava :)

Komppaan Riipitiitä, näillä mennään mitä on saatu. Kyllä tää röllykkä ummetuspallomaha aikanaan vauvanpesämahaksikin muuttuu. Luulkoot muut siihen saakka terdellä hankituks vaikka :D

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

Joo on täällä kans masua näkyvissä, ja nyt alkaa mieski sen jo huomata :D

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on vähän vatsan kasvua mutta enemmän havaittavissa rintojen paisumista.. Mulla kun ei muutenkaan oo mitkään pienet (C tai D) niin nyt tuntuu tuo D jo jäävän pieneksi. Mieskin kommentoinu hämmentyneenä.. en tiedä pitäskö kauhulla oottaa sitä kun nää täyttyy viel maidolla :O

Mulla alkaa olla masusta jo haittaakin kun ei voi kunnolla kumartua kun maha on välissä :D Alotin jumpankin, ja venyttely siellä on pelkkää ähisemistä kun maha on edessä :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Untuva, mulla kans samat fiilikset... tosin vatsakin pömpöttää jo kovasti. Mulla rinnat paisuneet kyllä eniten heti ennen plussausta, mistä osasinkin aavistella. Edellisestä keskenmenneestäkin ihmettelin ennen plussaa, että D-kuppi oli kaupassa parempi kuin C ja nyt sitten kun oon käyny uusia rintsikoita sovittamassa D:kin on tuntunut pieneltä. En tiiä pitäiskö sit ostaa isommalla rinnanympäryksellä vai siirtyä suoraan seuraavaan kuppikokoon (apua, en edes tiedä mitä D:n jälkeen tulee, DD vai E?). No oon sitten yrittänyt vielä lykätä näitä ostoksia. Vanhat D:t kun vielä jotenkin mahtuu. Tosi vaikea vaan arvioida, että mikä koko menis sitten helmikuussa.. :confused:

Mulla oli ennen tätä raskautta DD:t tai E:t riippu liiveistä nii nyt sitte pitäis kans mennä ostaa uudet rintaliivit :D

Mä aattelin pummia reissun ihan alusvaateliikkeeseen sovittamaan. Ekat nyt ja tokat sitten esim. tammikuussa ja niihin vähän pullistusvaraa :D

Pakko kommentoida (vaikken ensiodottaja olekaan), että itsellä oli esikoisen kanssa käytössä nämä imetysliivi:
http://www.bebes.fi/imetys/imetysliivit/imetysliivit-body-silk-seamless-musta-p-795.html#kuvaus
olivat tosi mukavat päällä, käytin jo odotusaikana kun tavalliset liivit ja etenkin niiden kaarituet alkoivat ahdistaa. Ja noissa siis plussana vielä se, että joustavat parin kuppikoon verran, eli ne käyvät mainiosti turpoaville rinnoille. Ei ole sen koon kanssa niin justiinsa. Ihan vaan jos olette liivikauppaan menossa, kannattaa tosiaan jo harkita, josko samantien ostaisi tuollaisilla imetyshakasilla varustetut versiot (jos imetys on toiveissa). Jostain brittien verkkokaupasta ne aikoinaan ostin varsin hyvää hintaan, en vaan kaupan nimeä nyt muista.

Ei puhettakaan että sais enää piiloteltua.. Maha on pinkee aamusta iltaan, nyt en oo enää huomannu että olis illalla turvonneempi ku aamulla, aika samanlaisena pysyy koko ajan, sisään ei saa vedettyä yhtään :o

Sanna: Mulla meinaa olla sama ongelma et maha alkaa olee tiellä... naurettiinki miehen kanssa et ku mulla on jo nyt vaikee saada sukkia jalkaa ilman ähinää ni miten se onnistuu viimesillää ja vieläpä talvella ku ne on välttämättömät... pitää varmaa ukon laittaa sukat jalkaa ja housut alulle ennenkö töihin lähtee

Tännekin kuuluu ihan hyvää, viikkoja jo 16+4, ja huomenna eka lääkärineuvola. Maha tuntuu ihan viime aikoina tulleen esiin, varsinkin mies on sen huomannut, kun tuntuu koko ajan olevan siinä kiinni! :p Torstaina pitäis palata lomalta töihin, saa nähä, tuleeko jo ilmi vai vieläkö pystyy peittelemään - en oikein vieläkään tiedä, milloin kertois siellä asiasta...

Hei taas! Mitä vitamiineja syötte raskausaikana? Syöttekö foolihappolisää koko raskauden ajan vai ekan kolmanneksen? Mulla on tuollainen raskausajalle tarkoitettu monivitamiini käytössä ja siinä on foolihappoa 400 jotain. Aivan kuin oisin ekalla neuvolakerralla kuullut, että riittää, että foolihappolisää syö ekan kolmanneksen. Kävin aamulla neuvolassa toisen kerran ja tietty unohin kysyä noista vitamiineista...

Mä söin ennen raskautta ja ensimmäisen kolmanneksen ajan ja jätin pois nyt ainoo vitamiini on d vitamiini mitä käytän ja karpalo kapselit. Kalkkia suositeltiin mutta juon mieluummin piimää enemmän.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä kyllä aattelin syödä koko raskauden ajan :) mun neuvolatäti suositteli sitä ku niin paljo allergioita ettei niit vitämiinei oikee muualt tuu tai saatika sit muita oleennaisia :)

Takaisin