Heinävauvojen 2010 tavarahankintoja

Meiltä puuttuu amme, vaunut ja pinnasänky. Syöttötuolia emme vielä hanki ku emme tarvitse sitä kumminkaan vielä.
Jos vaikka pääsisimme viikoloppuna ostelemaan noita tavaroita.

Asiakasomistajapäiviltä tarttui mukaan turvakaukalo (Graco autobaby, sin.)toinen värivaihtoehto olis ollu musta. Nalleaiheinen hoitoalusta, Ainu nenänniistäjä.

Vaunut ja pinnasänky, Amme? puuttuu vielä ja sitten tätä pientä nippeliä ja kai sitä muutaman vaatteenkin voi hankkia.. mutta vielä on aikaa hyvin :)

Niin se mieli muuttuu, lastenhuoneen sisustusta olen kovasti alkanut suunnitteleen ja nalle puh-aiheeseen päätynyt.. On sellainen sitten, joka sopii jommalle kummalle :)

Tänään listasin taas mitä puuttuu!! Huh, kyllä sitä saa listalle pituutta kun oikein netissä pyörii ja tarkistelee mitä vielä hankitaan... ja kaikki siis (mielestäni) sellaisia joita tarvitaan heti alkuun / alkumetreillä / 2 kk sisään.
Rahaa saisi kulumaan enempikin jos vain löytyisi. Laskeskelin että 650 euroa menisi vielä jotta saisimme KAIKKI mitä tällä hetkellä tarvitsisimme. Ei ihan äkkiä ole tuota summaa kerralla laittaa [:@]

Itkuhälyttimet, sänky, turvakaukalo ja rattaat meillä on, mutta hoitopöytä, joka meidän piti saada miehen siskolta ei saadakaan. Tai saataisi, mutta siihen menisi vielä aikaa ja heillä on ollut keskinäistä riitaa siitä, että tarvitsevatko he sitä itse vai ei. En tohdi olla siinä välissä repimässä pöytää kuin hyeena, joten päätimme ostaa hoitopöydän itse. Tänään kyllä mietin, että olisiko hoitotaso kuitenkin hyvä vaihtoehto? Kenelläkään kokemusta?

eli puuttuu vielä rattaisiin varusteita; sadesuoja, hyttyssuoja, rengassuojat, tuulisuoja. Sitten kylpyamme ja sen alle liukuestematto (+ kylpyvarusteet esim. kumiankka [:D]). Lisäksi pikkuniistäjä, vaipparoskis, tutit ja tuttipullot ja valmiiksi rintapumppu. Vaipat ja hoitotuotteet vauvan iholle...Rintareppu.

Mobilet ja puuhamatot maksavat ihan törkynä! [&:]

Meillä on vieläkin ihan vaiheessa nuo tavarahankinnat. No, yksi Ikea-reissu ensi viikonloppuna ja sillä saa kuitattua ne tärkeimmät puuttuvat: pinnasängyn, patjan ja ammeen. Yritän ylipäätään hankkia kaikkea vauvatavaraa (varsinkin vaattteita ja leluja) niin vähän kuin vain suinkin mahdollista. Kaikkea turhaa ja rumaa krääsää on maailma muutenkin jo pullollaan. Mieluummin satsaan sit vähempään määrään ja parempaan laatuun.

Tuota itkuhälytintä olen miettinyt, että tarviiko sellasta oikeasti yhtään mihinkään? Kertokaapas, miksi olette hommanneet, kuulisin mielelläni hyötyjä. Tää on nyt vähän taas sellanen juttu että "ei ollut mitään itkuhälyttimiä silloinkaan kun minä olin vauva ja hyvin pärjättiin" [:D] Mut voi olla että multa on vaan jäänyt joku tosi tärkeä pointti tajuamatta.

Meille tulee tänään sit yksi niistä kaikkein tyyriimmistä ostoksista mitä on jouduttu vauvan takia hankkimaan: kunnon pesutorni! Meillä siis on ennestään ihan hyvä, 1,5 vuotta vanha pesukone, mutta se on sellainen pieni, kapea ja päältätäytettävä malli. Tajuttiin sit tossa yhtäkkiä, että eihän me mitenkään sillä pärjätä, kun jo meidän kahden vaatteita joutuu pyörittämään tolla jatkuvasti, ja vauvan synnyttyä pyykkääminen vaan lisääntyy. Lisäksi meillä ei ole hirveästi kuivaustilaa, ja tuntuu että noita rumia kuivaustelineitä on aina vähintään yksi jossain päin kämppää tiellä. Nyt siis tulee isompi A++ -luokan pesukone ja kuivausrumpu helpottamaan arkea, jee!

Haudi, täällä alkaa tää kauhee hamstraamisbuumi olla (onneksi) viimesillään...
Hankittuna on:

*Yhdistelmävaunut
  *Pinnasänky (kun ukko vielä sais sen valmiiksi!)
  *Turvakaukalo + telakka autoon
  *Hoitopöytä
  *Lipasto vaatteille + osalle tavaroista
  *Hirvee kasa vaatteita (eikä äitiyspakkaus ole vielä edes tullut)
  *3 tuttipulloa, 3 tuttia, pikkuniistäjä, tutinpidike, sinkkivoidetta, paketti     ykkösvaippoja, kosteuspyyhkeitä, sellasia kertakäyttöalusia vaipanvaihtopisteeseen yms. pikkusälää. Neuvolassa terveydenhoitaja sanoi ettei kannata edes ostaa alkuun kuin muutama tuttipullo, jos meinaa lastaan imettää. Menee kuulemma helpommin korvikebuumiksi jos niitä pulloja on paljon [:D] Tiedä häntä, mutta ostetaan sitten enempi jos on tarvis.

Vielä pitäs saada ainaki...

*Sitteri
  *Vaunuihin sadesuoja + hyttyssuoja
  *Jotain jättisuojia omiin pöksyihin [:'(]
  *Mielessä oli vaikka mitä mutta nyt ne kaikkos kaikki [:D]

Hei jos joku jo ennestään äiti huomaa jotain puutosta näissä mun listoissa niin oisin äärimmäisen kiitollinen kaikesta informaatiosta [:)]

Me hankittiin itkuhälytin syystä että asunnossa neliöitä kahdessa tasossa. Lisäksi tämä meidän 1v koiran elämöinti voi joskus jättää taakseen tärkeitä ääniä, joita ei välttämättä kuule ilman hälytintä.
Ja takapihalle jos meinaan vaavin laittaa nukkumaan rattaisiin niin ei sitä imuroidessa kuule, jos on hätä pikkuisella. Tai näin ainakin luulen etten kuule. Saan sitten varmuuden kun on testattu itkuhälyjä että kuinka kannattava hankinta on ollut [:D][:D]

Ihmettelen muuten miksi "baby" kappaleessa on TALK-painike... [:D] Ehkä se lukee ohjeissa (jotka luetaan vasta kun ei ole muutakaan tekemistä), mutta naureskelin tätä nappia mieheni kanssa.

Ton itkuhälyttimen mä meinaankin koko ajan unohtaa! Täytyy ny kirjottaa se ostoslistaan kun minä sellasen haluisin. HK, mä haluun sen itkuhälyttimen esim. siitä syystä kun en kuule ilman sitä lapsen itkua (kun nukkuu sisällä, makkarin ovi kii ettei kisut mee sinne) jos oon ite esim. pihalla elukoita hoitamassa, pyykkejä ripustamassa tms. Eli jos on iso talo ja haluu välillä äiti karata pihalle hommiin vauvan nukkuessa niin sillon toi hälytin on musta hyvä.

HK: Me ajateltiin sen takia hankkia itkuhälytin, kun asutaan 2-kerroksisessa omakotitalossa. Pihalle voi laittaa vaunuihin pikkuisen nukkumaan ja itse touhuta jotain sisällä. Ei tarvitse koko ajan käydä katsomassa, että onko kaikki hyvin, kun sen sitten kuulee siitä hälyttimestä, kun vauva esim. hertää... Sama pätee siihen, jos vauveli nukkuu ylhäällä ja itse on alhaalla laittamassa pyykkejä kuivuun. Uskoisin, että se helpottaa yleensä tätä hirveää hössötystä siitä että onko kaikki hyvin, jos ei itse ole koko ajan vieressä katsomassa. Saa siis tehtyä niitä kotihommia.

Meillä vähän sama syy itkuhälyttimen ostoon. Tai mie olen ny kattellu semmosta radiopuhelinta joka aktivoituu äänestä, kun niitä saa vaan halvemmalla kuin itkuhälyttimiä ja on sitten tulevaisuudessakin tod.näkösesti käyttöä enempi. Elikkäs miksi mie haluan on, että voi nukuttaa lasta pihalla/ ite olla pihalla, kun lapsi nukkuu sisällä/ vaikka vielä yhessä tasossa asutaankin niin täällä on aika paksu tuo makkarin ovi ja ei taatusti kuule läpi ennen kuin kunnon parkunan, jos ovi kiinni.

Muuten alkaa olla kaikki hankittuna, mutta sänky patjoineen, se itkuhälytin/radiopuhelin ja jotain pikkuhilpetta (tyyliin kosteuspyyhkeitä, pesuöljyjä, rasvoja, vaippoja jne käyttötavaraa) puuttuu vielä. Vaatteita jonkin verran vielä ihan pienelle, että ei raasu huku heti alkuun vaatteisiinsa, ois tarkotus tehä/ostaa. Ja vinkata tuleville mummoille ja kummitädille minkä kokoisia kannattaa ostaa, kun kyselivät itse, että mitä vielä tarvii, kun on jo niin paljon vaatteita(oli kaikki vaatteet samassa kopassa kokoon katsomatta, enkä itekkään oikeen tienny minkä verran mitäkin kokoja löytyy).

Tuntuu, että on hirveän ajoissa kaikki valmiina, mutta sitten aina alkaa miettimään, että eihän siihen enää montaa viikkoa ole, kun niitä jo tarviikin.

iiiiihania hankintoja ootte tehneet [:)] minä nytten ekan vaavin odottajana ihmettelen tätä tavaran paljoutta ja haluisin mielenkiinnosta tietää miten paljon oikeesti esim vaatteita vaaville tarvitsee valmiiksi. Eli päteekö se kolmen sääntö (yksi päällä, yksi pyykissä, yksi kuivumassa)..? vai miten [8|] mä oon ostanu sitä ja tätä, mutta en tiedä yhtään onko jo tarpeeks vai vieläkö pitää hamstrata [;)] oon ostanu oikeestaan vasta 56-62 kokosii vaatteita ihan sen vuoksi ettei meillä ole tilaa säilyttää isompia kokoja... ja sitten.. monetko lakanat teillä on pinnasänkyyn? eli mulla on kolme aluslakanaa ja kolmet pussilakanat ja ajattelin niillä pärjätä..? [;)] apuva. Kyselisin vielä teidän mielipidettä seuraavaan asiaan... eli aiotteko käyttää vaunuissa jotain lakanasettejä? emmaljungan vaunut ostettiin ja kovasti suosittelivat jotain sikakalliita lakanoita sinne suojaksi, mutta mietin, että eihän vauva sitä petiä sen kummemmin likaa kun siellä vaan köllöttelee [:D] ja se vaunukopan patjakin on vesipestävä.... [:)]

itkuhälytintä en meinannut hankkia meidän perheeseen kun asumme kerrostalossa ja ei ole useempia kerroksia ja vaavi ei varmastikaan nuku paria metriä kauempana minusta [:D] toisaalta myös äitini painosti olemaan sitä hankkimatta eli sinä joka kyselit sen tarpeellisuutta, niin varmasti riippuu asuinjärjestelystä! [;)]

ja hei vielä yks kyssäri teille.. mitenkäs sen rintapumpun laita on? mä oon vaan oikeesti ohimennen kuullut siitä mainittavan.. tarvitseeko siis sellainen jokaisella olla vai miten..? [8|] entä imetysliivit? olen kovasti sitä mieltä että en sellaisia osta, mutta olenko tyhmä ja kadunko päätöstäni..? maitoa on kuitenkin odotettavissa näistä meijereistä [:D]

Kiitos tulevat äidit avusta ja iiiiihanaa loppuodotusta! [:)] mulla enää 7päivää töitä ja sitten mamiloma koittaa!! [:D]

Terkuin, uusi mami ja pave 32+6

Kiitokset hyvistä itkuhälytinvastauksista! Jotain tuon suuntaista olen miettinyt itsekin, että useampikerroksisessa ja/tai omakotitalossa voisi tuntua tarpeelliselta, mutta tässä yhdessä tasossa olevassa kerrostalokodissa en ole keksinyt oikein käyttöä. Jotenkin kuvittelen että parvekkeeltakin sit kuulisi jos on joku hätänä.

Mutta mikäs tää kariinan radiopuhelinviritelmä oikein on? Oon aina itse vihannut kaikkia tuotteita, jotka on pohjimmiltaan ihan sama kuin jokin halvempi tuote, mut sit kun on joku turha lisäominaisuus ja/tai vaikkapa "lapsellinen" muotoilu, niin voidaan laittaa lisää hintaa ja myydä hyväuskoisille kuluttajille...

ALKUPERÄINEN: Tiamiii

ja hei vielä yks kyssäri teille.. mitenkäs sen rintapumpun laita on? mä oon vaan oikeesti ohimennen kuullut siitä mainittavan.. tarvitseeko siis sellainen jokaisella olla vai miten..? [8|] entä imetysliivit? olen kovasti sitä mieltä että en sellaisia osta, mutta olenko tyhmä ja kadunko päätöstäni..? maitoa on kuitenkin odotettavissa näistä meijereistä [:D]

Mä ostin rintapumpun yhdeltä tutulta kympillä. Ihan sellanen käsikäyttöinen, taisi olla tämä: http://www.ainu.fi/Tuotteet/Rintapumppu-saadettava-imuteho Kyllä mulla on sellainen käsitys, että rintapumppu on ihan hyvä hankinta. Itse lähinnä toivon että pumppaaminen voisi vapauttaa minua hieman pidemmiksi ajoiksi lapsen luota, ja antaa isälle mahdolisuuden hoitaa lasta tasapuolisemmin. Mulla on tiedossa esim. hyvä ystävän häät lokakuussa, ja noita kaason hommia helpottaisi kovasti, jos vauva pärjäisi isukin kanssa pikkasen pidempiä aikoja [:)] Toinen mistä kuvittelen pumpusta olevan apua, on tietty se jos maitoa nousee enemmänkin kuin vauvan tarpeiksi. Varmaan helpottaisi oloa jos saisi "ylimääräiset" pumpattua pois.

Imetysliivejä taas pidän ihan ehdottomina hankintoina! (HUOM! Nollakokemuksen syvällä rintaäänellä.... [:D]) Ensinnäkin hyvät, istuvat ja tukevat liivit auttaa rintoja näyttämään hyviltä ja myös pysymään sellaisina (imetys- tai normaalitliivit). Toisekseen, imetys varmaankin tuntuisi helpommalta kun tissin saa esiin suht helposti ilman hirveetä riisumista. Tai ainakin mun normaaliliivit (jos ovat hyvin istuvia ja oikean kokoisia) ovat niin napakoita, ettei sieltä tissiä saa ulos kaivettua ilman että riisuu koko liivit... ainakaan niin ettei sitten jotain paikkaa puristaisi koko ajan.

Tuntuu jotenkin hassusti siltä että kaikilla teillä muilla on jo niin paljon vauvantarvikkeita ja meiltä puuttuu vielä suurin osa hankinnoista.. [&:] Vaikka olenkin listaa tehnyt mitä tarvitaan ja näyttää että voiton puolella ollaan. Mutta kai sitä sitten vertailee vähän turhan paljon.. [:D]
Meillä on tosiaan nyt hommattuna:
*yhdistelmävaunut (Emma Jule Combi)
*vaunuihin hoitolaukku, sadesuoja, hyttyssuoja
*hoitoalusta + 2 vaihtopäällistä (Ikeasta ostetut)
*vaatteita aivan riittävästi
*äitiyspakkaus
*vaipparoskis, hygieniatarvikkeita (en tarkalleen tiedä mitä, vielä kaapissa säilytyksessä), petivaatteita, tuttipulloja, leluja, 2 rintapumppua, satukirjoja..

Ja löytyy kai tuolta kaikkea muutakin pikkutavaraa vielä.. [:D]

Me ajateltiin hyödyntää tuon äitiyspakkauksen laatikon ja käyttää sitä sänkynä näin alkuun, ellen sitten hae isäni luota rottinki-vauvankehtoa. Tai sitten voi olla että kokeilen sitä että otan vauvan viereeni nukkumaan, mutta se on vielä harkinnassa.. [8|] Hoitopöytää meillä ei tarvita, joten päätin ostaa vain jonkun lipaston ja hyllykön minne saan vaatteet ja tavarat siististi laitettua. Turvakaukalon, ammeen, sitterin ja vaipat sun muut perustarvikkeet pitää myös vielä ostaa..  Rahaa sais kyllä kulumaan vaikka millä mitalla [:D]

Itkuhälyttimet oli ostoslistalla kyllä aluksi, mutta aloin miettimään sitten että pärjätään ilmankin.. Kun asutaan kerrostalossa 64 neliön kämpässä ja äänieristykset ovat aika mitättömät niin eiköhän sen itkun kuule hyvin selvästi [:D] Ja oli pakko karsia näitä meille turhanpäiväsempiä ostoksia pois niin saa rahat riittämään välttämättömiin hankintoihin.

Tiamiii, mäkin tulossa ekaa kertaa äidiksi ja miettinyt monenmoista ja kuunnellut ystävieni mielipiteitä. Justiinsa sano mulle yksi 2 lapsen äiti että niihin imetysliiveihin ei kannattais sijottaa, että ihan yhtä helposti sen liivin toisen puolen nostaa ylös imettäessä ku että laskee sen läpän alas. Uskon että oikeessa on. Tosin mä kyllä ostin imetysliiviejä muutamat, joten löytyy ja kokeilemaan tuun, mutta en usko niiden olevan välttämättömiä lainkaan.

Rintapumppu on haaveissani. Opin että niitä on manuaalisia ja sähkösiä, yhelle ja kahelle utareelle [:D] Haluisin ehkä tuollasen Philips Avent yhen utareen sähkösen, mutta katotaan ny jos tyytysinki manuaaliseen, kun se on himpun verran halvempi... YouTubesta luonnollisesti löytyy videoita tästäkin aiheesta, ja tässä linkissä Philips Aventista:
http://www.youtube.com/watch?v=bvxHxfuuSKM&feature=related
Minä haluisin tollasen jonku siksi koska sillon vauvaa voi syöttää rintamaidollani myös mieheni, ja minäkin esim. kun ollaan jossain käymässä kodin ulkopuolella. Tämä siis on suunnitelma, mutta katsotaan miten käy. Sen näkee sitten myöhemmin miten paljon maitoa minulta tulee, miten osaan imettää / miten vauva osaa imeä, ja miten helposti oppii pullosta juomisen. Riippuu monesta asiasta, joten katsotaan sitten myöhemmin, m utta tämä siis alustava suunnitelmani [;)]

eihän ne imetysliivit välttämättömät oo mut kyllä mä suosittelen.. tai siis no, itsekin tulossa ekaa kertaa äidiks et ei kokemusta sinänsä mut tuttavilta kuullut et hyvät on ja todella kätevämmät kuin normi rintsikat.. mutta jokainen päättäköön itte [:)]

meillä olis hankintoja vielä jos kuin, ja voin kertoa et kiire niiden kans tulee!!
*pinnasängyn patja
*yhdistelmärattaat
*amme
*kaikki "kemikaalit" [:D] (rasva, hoitoöljy yms...)
*vaippoja
*hoitoalusta pinniksen päälle
*itkuhälytin
*tuttipullo
*mobile olis aika kiva...... [:D][;)]

tää lähtis nyt levähtään ja odottaan kauhulla yötä.. supistellu koko päivän, siis ihan oikeasti koko päivän!! 7suoistusta/vartti.. ei kipeitä mut tuntuu ku masu pumpattais ihan täyteen ilmaa.. ei myöskään kestä kauaa mut tympeitä silti. pari kolme supistusta on vastannu alaselkään melkolailla.. ja "tuonne jonnekin" alas pistelee, kuin jollain neulalla tökittäis, ja KIPEESTI!!
rättipoikkiväsyneenä hapuilen sänkyä kohti.. öitö mammat [:)]

Meillä hankittuna :

* 2 Yhdistelmävaunut (hoitolaukku, sadesuoja, toiset vaunuista menee isovanhempien luo pihavaunuiksi)
* Pinnasänky+ patja
* Hoitopöytä (tulee toivottavasti tänään)
* Vaatteita
* Turvakaukalo+ telakka
* Leluja, mobile, tutteja ja tuttipullo
* Rasvat yms.
* Imetysliivit

Pitää hankkia viellä :

* Amme
* Hoitopöytään se pehmuste
* Lakanat, reunapehmuste ja se verhohomma
* Itkuhälyyttin ?!?
* Rintapumppu (Vasta myöhemmin kuin tietää että tuleeko maitoa ollenkaan)
* Sitteri
* Se leikkimatto
* Vaippoja
* Äitiyspakkaus (Olen laittanut jo hakemuksen 11.4 eikä vieläkään ole näkynyt)

Olikohan siinä kaikki [8|]

HK, mie vertailin itekkin googlen kautta itkuhälytinten hintoja, kun tuntuu olevan niin hintavia. Törmäsin sitä kautta sitten keskusteluun (en kylläkään muista millä sivuilla) radiopuhelimesta itkuhälyttimenä. Meillä, kun tulisi radiopuhelimille todennäköisesti jatkokäyttöäkin ukon työn vuoksi/ tämän läänin ja talon hyvien äänieristysten kans, kiinnostuin tuosta radiopuhelin hommasta. Selailin lisää ja tällä hetkellä eniten kiinnostaa tuo malli http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=&sivu=pmr.mt800&tuote=Y Olen tuotakin mallia joskus käyttänyt töissä ja tykkäsin kyllä koon ja ominaisuuksien vuoksi. Siksi kai keksinki radiopuhelimelle jatkokäyttöä, kun niitä olen ennenkin käyttänyt..[:)]

edit: Tuo VOX ominaisuus on se joka mahdollistaa itkuhälytimenä käytön muissakin malleissa.

Meillä on aika kivasti hommattuna jo tavaraa kuten

-yhdistelmävaunut
-pinnasänky+patja+reunapehmusteet
-hoitopöytä saatiin mutta pehmuste ostettiin uusi
-turvakaukalo
-itkuhälyttimet
-amme
-vaatteita jonkin verran

tarkoitus olisi ostaa ainakin vielä:
-sitteri
-leikkimatto
-pulloja, tutteja, voiteita yms.
-lisää vaatetta

lisäksi meinaan tilata jossain vaiheessa kesällä manduca kantorepun, koska mies tykkäsi siitä enemmän kun liinasta

Tänään tuli kyllä ihan totaalinen stressi-erkki kylään kun tuota vaavin huonetta aloin laittamaan [:(] Niin paljon pitäisi hankkia ja missään asiassa ei pääse eteenpäin kun puuttuu se vaavin lipasto, johon saan vaatteet ja hoitotarvikkeet laitettua... voiko siis kaikki olla yhdestä pirkuleen lipastosta kiinni! Ehkä se tässä ärsyttää eniten.

Tulin muuten siihen tulokseen, että hankin sen hoitotason + päällisen hoitopöydän sijaan. Lipasto on sitten erikseen (kunhan sen saan hankittua!) [;)]

ompas ollu päivä,ajelin tänään tonne suureen citiin kierteleen vauva kauppoja,aamupäivästä lähin ja tossa joku aika sitten vasta kotiuduttiin..no mutta nyt on sitten vauvalle amme+jalat sekä hoitotaso ostettuna.Hoitotaso sellanen minkä saa vaikka pinniksen päälle tai pesukoneen päälle.amme on limen vihreä ja hoitotaso myös semmonen vihree,oikeen olen tyytyväinen[:)]
Meiltä ei oikeestaan puutu muuta kuin vaipat ja pari tuttipulloa ja se vauva[:)].Ompahan muuten hirveetä menoa pitäny tuolla vatsassa,eilen illalla kun nukkuun laitoin nii tuntu että se tulee tuolta nahkojen läpi ja sitten kun ilmeisesti kylkee käänsi niinn huh että tuntu oikeesti pahalta..

Mä en oo stressiä ottanut mistään hankinnoista missään vaiheessa [:D]
Meiltä löytyy ainakin nämä jo

* yhdistelmävaunut
* pinnasänky + lakanat
* kaukalo + telakka
* hoitopöytä + ekat vaipat ja rasvat yms.
* kehto
* äitiyspakkaus
* riittävästi vaatteita (ainakin muutamaksi kuukaudeksi) enkä oo muuten yhtäkään vaatekappaletta itse ostanut!
* sitteri
* leikkimatto
* pari soivaa lelua + kirjaa
* rintareppu ja -liina

Hankkia pitäisi

* amme
* hoitolaukku
* lisää harsoja
* tuttipulloja/tutteja
* pinnasängyn reunapehmusteet
* rintapumppu (jos maitoa tulee)
* mobilen tahtoisin myös minä [:)] voi olla että ite väsään kun pitäis osata puusta vääntää
* vaihtolakanoita pinnasänkyyn
* vaipparoskis!

Ohhoh tulipa pitempi lista ku mitä kuvittelinkaan.. Mut ei stressiä! [:D] Ehtiihän tässä...

Takaisin