Heinävauvojen 2010 tavarahankintoja

Jasmiini

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kerroin tuolla toisaalla jo aiemmin ostamastani vaipanvaihtoalustasta, joka siis tällainen.


Innostuin itse tekemään siihen vaihtopäällisiä. En todellakaan halua laittaa tätä mihkään käsityötopikkiin, koska olen ihan onneton näissä ompeluhommissa! Tällanen tuli, kuvaa tässä ensin takaapäin. Eli ompelin vain 4 suoraa pätkää noista kulmista alkaen.
[/image]

Ja tässä edestä. Yhen jo tein ja vielä nuo 3 pyyhettä oottaa.
[/image]

Helpohko homma myös ompelutaidottomille. Minulla ei mennyt tuon yhen ompeluun kuin tunti!!! [:D][:D] Ensin keräsin isännän työkalut sun muut rojut [:@] pois pöydältä, pyyhin pois pölyt ja kissankarvat. Varovasti kurotin nostaa ompelukoneen kaapin päältä ja puhaltelin pölyjä siitäkin pois. [8|] Sitten muistelin että miten se puolaus menikään, ja muutamien mokien jälkeen pääsin jo kokeilemaan ompeluakin. Ihan mittasin suurinpiirtein paljonko taitan kangasta ja ommella hurruutin ihan ilman harsimista. Sen verta tajusin että ompelin nurinpäiten niin ei näy ulospäin rumat saumat tai kierot ommeljäljet. [;)] Kolme kertaa vaan meni ompelukone tilttiin ja yhen kerran joutusin purkamaan sen alaosan osat missä puola on. Ja sitten kokosin sen uudestaan paikalleen kun olin lankasykeröt saanut pois. [&:] Muutkin rohkeasti ompelukoneen kimppuun; jos minä onnistun niin takuulla onnistutte te kaikki muutkin! [:)]
 
Wautsi Jasmiini! Mulle ei olis tullu mieleenkään tollasia tehä... nyt taidan matkia sua vähän :D

Ajattelin ite kans tehä jotain helppoja vaatteita vauvalle (bodyja ja housuja ja ehkä muutamat kestot jos jaksan) ja äitiyspakkauksen reunoihin koristeet/pehmukkeet :D Voin laittaa itekin niistä kuvia sitten joskus keväämällä, kunhan saan valmiiksi :P

Voidaanhan me tehä tänne oma käsityöosio... :D

Me ollaan hankittu vasta muutamia bodyja ja housuja, muutamat pikkusukat ja trikoomyssyjä ja yks yökkäri (söpöjä vaatteita vaan tarttuu mukaan joka kerran ku menee vauvanvaateosastolle kaupassa) :) Mitään suurempaa ei vielä olla ostettu... Miehen äidillä on oma lastentarvike-/vaateliike, joten kunhan päästään muuttamaan isompaan asuntoon niin sinne olis tarkoitus mennä shoppailemaan :D
 
Me ei olla hankittu muuta ku pehmolelu[:D] Saadaa melkee kaikki sukulaisilta ja tutuilta. Ja "vuosien" varrella on jo kertynyt kassillinen vaatteita,nokkamuki, hyppykiikku ja sellanen lampaantalja jonka voi laittaa vaik pulkkaan. Mut me saadaa jopa äitiyspakkaus vm2008, joten äitiysavustus otetaan rahana.
 Itelle jää hankittavaks lähinnä (vaipat) , vauvan peitto,tyyny, sitteri ja mahdollisesti hoitopöydän tapanen juttu.
 
Hei, oiskos ideaa jos tänne laittelisi vähän eri paikkakuntien kirppareita ja lastentarvikeliikkeitä mitä kukin tietää? Ajattelin että jos joku on muuttanut vasta uudelle paikkakunnalle niin ei välttämättä ole hajua näistä, ja voihan olla että pidempään paikallaan olleillakin on jäänyt jotain huomaamatta.

Minä nyt laitan tähän jotain Jyväskylän paikkoja mitä tiedän, jos ottais tulta alleen[:)]

Lastentarvikeliikkeitä:
-VauVauva(.fi) löytyy ainakin Kypärämäeltä ihan siitä tien varresta. En ole itse käyny muuta kuin nettisivuilla, mutta tarkotus vierailla joku päivä. Kerron vaikka sitten ellei joku muu ole jo käyny..
-BabyStyle Tourulassa, se vissiin on siinä Koti-idean kyljessä.
-Juniorit löytyy Kolmikulmasta, siellä kävin pyörähtämässä. Aika pikkunen putiikki mutta paljon siellä oli kamaa, lähinnä vaatteita tutkailin.
-Kimperi on Yliopitonkatu 6:ssa, paljon näkyy ainakin täällä päin muksuilla olevan ko. merkkisiä pipoja ym.
-Lastentarvike on os. Ahjokatu 12, elikkäs jossain Seppälän Prisman kulmilla. Eipä tästäkään kokemusta mutta tuolla toisella foorumilla oli näköjään kehuttu, kaukaloita, rattaita ja muita tarvikkeita kuulemma kovasti paljon tarjolla. Vaatteita ei.

Kirpputorit
-Laukaantien kirpputori on siinä Laukaantien varressa, tulee heti sen jonkun autoliikkeen jälkeen. Kävin ihan vähän aikaa sitten ja oli tosi paljon vauvanvaatteita myynnissä. Tosi hyvin löyty vaikka valkkaili vain parhaita ja käyttämättömännäköisiä päältä. Muutenkin aika valtava halli tämä.
-Vaajakosken kirpputori on ihan Vaajakosken keskustassa, siinä S-marketin "alapuolella".
-Centrum-kirppis on siinä Aren aukion reunalla vähän piilossa. Olikohan se joku Hook se ravintola minkä kulman takaa löytyy.
-Citymarket Seppälän vieressä on kuulemma ihan lastenvaate/-tarvike kirppis, suht uusi juttu käsittääkseni.

No siinäpä mitä mulle tulee mieleen, onhan keskustassa sitten niitä pikkukirppareita mutta kun en ole käynyt enkä osaa oikein paikkoja selvittää niin annanpas olla ainakin siksi kunnes joku vaatii tarkentamaan :D

Nyt tuli himo lähtee käymään. Ehkä lähen ihan vähän vilkasemaan...[:D]
 
Muiia , hyvä idea listata lastentarvikeliikkeitä tänne mutta laitetaan listaan mukaan myös nettiosoitteet tai tieto onko kyseisellä liikkeellä verkkokauppaa vai ei. Moni on varmaan halukas tilaamaan myös netitse, ja liikkeethn toimittavat tavaroita ympäri maan postitse ja Matkahuollon kautta. (ja minä sitten tilailen tänne vähän kauemmas, postitse, jos vaan kaupat suostuvat Suomen rajojen ulkopuolelle lähettämään...)

Viimeisin oma "ihastukseni" [:D] on tämä ja heillä on verkkokauppa.

http://www.orashop.fi

Oy Orasel Ltd
Vanha Vaasantie 328 B
29600 Noormarkku
Tel +358 2 548 0660
Fax +358 2 548 0670
myynti@orasel.fi

Tehtaanmyymälän aukioloajat ke - pe 11 - 17, lauantaisin 10 - 14.
Puhelintiedusteluihin vastaamme ma-pe klo 9-16.
 
Me ollaan tehty jo aika paljon hankintoja tulokasta varten ja välillä mietityttää että ollaanko vähän liian aikaisessa..?!

Mun veljeltä saatiin pinnasänky+verhotanko+patja, hoitopöytä+alusta ja luultavasti sitterikin.
Jonkun verran oon myös vaatteita ostellut, sekä 50cm että vähän isompia. Äitiyspakkauksen vaatteet ovat kuulemma aika isoja vastasyntyneelle joten siksi olen päättänyt vähän ostella myös noita "new born" -kokoja.

Eilen oltiin ensimmäistä kertaa oikein tavaraostoksilla Ilmajoella Vaunulassa (vaunula.fi). Sieltä ostettiin amme+teline ja sellainen pehmustesetti pinnasänkyyn. Vaunut ja turvakaukalokin valkattiin jo valmiiksi ja ne haetaan sitten myöhemmin. Vaunut tuolla vaunulassa on todella edullisia kun heillä on oma maahantuonti ja säästävät siten kustannuksissa. Me valitsimme vaunuiksi sellaiset yhdistelmät (F7) ja väri olis joko musta tai joku beige.. Vaunujen ostajat saa tuolla vaunulassa Brio Primo -kaukalon vähän halvemmalla, joten sen ostamme sitten samalla.

Paljon on tietysti hankittavaa vielä mutta onhan tässä sinne heinäkuulle vielä aikaa.. [:)]
 
Itse väsään koulussa tuon pinnasängyn vauvalle. Kunhan nyt saisin piirrustukset valmiiksi...[8|]

Äitin kanssa ollaan osteltu kirppareilta parhaita bodyja päältä, ja niitä onkin jo aika laatikollinen. Saa vauvalle vaihtaa alkupäivinä vaatteita sen sata kertaa että ehtii kaikki pitämään.. Isi teki vauvalle jo syöttötuolinkin, ja nyt työn alla pinnasänky tulevaan mummulaan.

Vielä ei olla kauheesti muuta osteltu, sopimushan oli se ettei mitään osteta ennen rakenneultraa mutta hups, toisin kävi.[:)]
 
Jasmiini, tosi hienot päälliset! Millaista kangasta käytit? Mies suunnitteli tekevänsä pinnasängyn päälle sopivan, irrotettavan hoitoalustan, siihen voisi tuon tyyppiset päälliset olla paikallaan. Kyllähän niitä alustoja saa aina pestä, kun ovat helposti appelsiinimehussa ja sinapissa. [:D]

Meille on kans kertynyt kaikenlaista. Nyt operoin ensineuletta vauvalle, tulee olemaan noin kokoa 58 cm. Ohje löytyi Suuren käsityölehden numerosta 2/2010 ja on ainaoikein-neuletta eli helppo myös tällaiselle tumpelolle aloittelijalle. Perjantaina aloitin ja hihat puuttuu enää! Tänään varmaan saan valmiiksi tuon, että mitähän sitä sitten alkaisi tehdä? Kestarien kankaat odottaa kaapissa, mutta taidan lykätä niiden ompelun miehelle, jolla on sentään alan koulutus. Hän vain nauraisi mun tuotoksille, sillä olen taatusti avuttomampi ompelija kuin Jasmiini! Muutenkaan en oo mikään käsityö-ihminen, mutta yllättäen olen tykännyt neulomisesta. Se on aika rentouttavaa.
 
Yppy, nuo päälliset on ihan normaaleista froteepyyhkeistä. Pesu 60 asteessa eli saa sinapit ja appelsiinimehut pesussa pois [;)]

Tilasin muuten jo sappisaippuaakin, ihan sitä varten kun kuulin että on ihan mahdottoman hyvää tahranpoistoon, ja ehdoton ykkönen kuullemma esim. vaippojenpesussa. En mä aio kestovaippoja käyttää mutta silti uskon vaikeita tahroja meidänkin vaatteisiin ilmestyvän, varsinkin heinäkuusta 2010 alkaen [;)]
 
Mäki sitte sorruin kirpparilta ostamaan sellasen kietaisubodyn kokoa 50cm. Ja sinisen neulemekon kokoa 70cm, jos sitte vaik syksyllä vois sitä käyttää. Ja ens viikon sunnuntaina pitäs äidin kans lähteä lastenvaatekirppikselle, niin mitäköhän sieltä tarttuu mukaan[;)]
 
Meillä tuleva mummu ja täti, on innostunut ostamaan vaikka mitä meidän vauvalle. Yritin jo toppuutella, etteivät vielä niin paljon ostelisi kaikkea [:D]

Meillä on nyt
-yhdistelmävaunut
-rattaat
-tuulensuoja, itikkasuoja + kissasuoja vaunuihin
-vaunulelu jossa eri musiikki vaihtoehtoja
-mobiili sänkyyn (toimii kakella+eri musiikki vaihtoehtoja)
-vaatteita paljon
-leluja
-3 hoitoalustaa
-lelu-alusta, jossa lelukaaret
-hoitolaukku
-istuinsuoja syöttötuoliin
-sitteri

Ystävältä saamme turvakaukalon, syöttötuolin ja siskolta tulee pinnasänky. Sänkyyn ostamme uuden patjan.
 
Tässä päivitystä omaan listaan:
kestoliivinsuojia,rintakumit,korvakuumemittari
Ja siel lastenvaatekirppikselt kerty:
housut ja paita(asukok.)
sukkia,tumput
body+puolipotkarit
kaks unihaalaria ja sit sellanen lämmin fleecehaalari(jos vaik ens talveksi)

Ja mitään ei pitäny ostaa[:D]
 
me ei olla hankittu hirveesti vielä mitään, mutta nyt viimeaikoina ollaan kyllä alettu kovasti katsella. Joitain vaatteita on ja sit perjantaina saatiin ikivanhan pinnasängyn runko, jonka mies tahtoo entisöidä. Ihana ajatus mun mielestäni, on kivaa puuhailtavaa miehellä ja vauva saa isin kätösin kyhätyn pedin [:)]
Vaunuja olen katsellut lähes kaikkialta, ja näihin olen ihastunut http://www.vauvamaailma.com/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=4239&show=all
Ne me varmaan sitten käydään hakemassa jos nyt ei ihan romut ole. Miestä epäilyttää, kun ovat niin huokeat. Onko kellään kokemusta näistä? Katselin kyllä monilta eri sivuilta, ja lähes jokapaikassa on yhdistelmävaunuja jotka on n.300e joten en ite pitäny niin ihmeellisen hintasina. Ulkonäkö vaan sattu miellyttämään [:D] Ajateltiin joku viikonloppu lähtee ikeaan hoitopöydän metsästykseen
 
Teillähän on jo hyvin tarvikkeita kasassa! ja vieläpä tuollasia tuikitärkeitäkin. Mulla on noita vaatteita ihan liikaa varmaan jo. Mutta kun EN VOI kaupoilla ollessa olla ostamatta... Ja kaikki eläinaiheiset vie mut mennessään... Palapelejäkin oon jo ostanu 2 kpl vielä syntymättömälle vauvallemme!!! [:D] [:D] [:D] Okei, ei ne oo mitään 1000 palan pelejä sentään [:D] Ihan sellasia muutaman palan, niissä on eläinten kuvia, piirrettyjä (YLLÄTYS! [:D] ). Oppii likka sitten ajoissa mikä elikko meijän pihalla on minkäki niminen [8D]

Vaunumaailmassa olen tuskaillut, sekä elävässä että virtuaalielämässä, ja juossut kaupasta sekä kaupungista toiseen. Nyt minun on pakko alkaa uskoa että tästä maasta en saa hyvää kohtuuhintaan. Asun pienessä maassa jossa ei kilpailu pääse kukoistamaan niin että lastenvaunuja saisi edes kohtuuhintaan. Tai voi saada, mutta ne on sitten ihan rimpuloita tai never-heard-merkkiä jne. Viimesin yritykseni oli yksi hyvämaineinen liike täällä, kalliskin. Huomasivat naamastani etteivät hinnat minua miellyttäneet ja kaivoivat kataloogistaan halvimman yhdistelmän. Siinä oli sitten istumarattaat ja turvakaukalo. Sanoin että minä haluan myös sen nukkumavaunukopan. Myyjä sanoi "Mitä sinä sillä, meillekin kun tulee äitejä vauvojensa kanssa ostoksille niin heillä nukkuvat vauvat turvakaukalossa!" [&:] No, eivät sitten kaiketi paikalliset täällä nukuta vauvojaan vaunukopassa ja ulkona, mutta niin minä kyllä meinasin. Joten ei muuta kun kannat yhteen, täyskäännös ja lähin kaupasta ulos. Minä taidan tilata Saksasta vaunut meille. Löysin hyvämaineiset ja järkihintaset. Ja toimittavat ulkomaillekin. Vielä kyselen tarkempia tietoja ja rahtihintoja. Mutta niin vaikuttaa hinta hyvältä että vaikka siihen villisti itse arvioimani rahdin lisäis niin silti on halvempaa (ja parempaa laatua!) kuin täällä meidän kaupoissa.

Olen miettinyt kovasti mistä meidän vauvalle ensisänky. Ensin meinasin että vaunukoppa käy. Mutta nyt muutinkin mieleni ja haluaisinkin että vauva vetelisi päiväunensa muualla kuin siellä missä yönsä nukkuu. Tämän neuvon sain yhdeltä ystävältäni joka oli sitä mieltä että on hyvä tehdä yönukkumapaikka erilaiseksi niin voipi vauveli oppia paremmin yörytmin. Tiedä toimiiko, mutta meinasin kokeilla. No, kovin olen hirvitellyt ensisänkyjen hintoja ja ollut päättämättä siksi mitään. Mutta viime viikolla sain ahaa-elämyksen! Mieheni ensisänky!!!!! Se on vieläkin hänen äitinsä syntymäkodin varastossa. Ehdotin sitä miehelleni ja hänkin innostui asiasta. Raahataan se meille joku päivä ja aletaan kunnostamaan. Laitan teille sitten kuvia näytille. Se on kyllä semmonen vekotin että tuutte hämmästymään! Minä kun näin sen ekan kerran niin luulin sen olevan sellanen eläintenruokintalaite, johon laitetaan heiniä vuohille! [:D] [:D] [:D] Se on sellanen rautanen hökötys, jaloilla ja keinusysteemillä. En osaa paremmin nyt kuvailla, joten laitan myöhemmin kuvia. Meijän pitää putsata ja maalata se ja minä teen siihen patjat sun muut pehmusteet. Kovin mieheni mietti onko se hyvä. Sanoin että minusta se on; on pienempi ku pinnasänky, siinä on kehtotoiminto, se on raudasta eli ei kaadu helposti, on tarpeeks korkealla jotta meijän on helppo nostella vauvaa sinne / pois sieltä. Täydellinen! [:)]
Samana päivänä sattui siivotessani (hirmunen pesänputsausvietti täällä menossa edelleen... [:D] ) käsiini oma vauvamuistolaatikkoni. Se on sellanen ihan pieni pahvilaatikko jota olen raahannut mukanani vuodesta toiseen, asunnosta toiseen ja jopa maasta toiseen. Sieltä löytyy kummilusikkani, ekat tossuni, ne pari ainoata esinettä jotka minulla on muistona isästäni , neuvolakorttini jne. Ja sieltä jopa löytyi minun vanha soittoleluni! Siis se sellanen jonka voi ripustaa sänkyn päälle ja sen narusta kun vetää niin sieltä tulee se sellanen hempeä, unettava pimpelipom-musiikkipätkä. Tää mun on aika vanha jo, olenhan tänä vuonna 39-vuotias. Mutta hyvin on säilynyt. Meinaan se soittolelu [:D] Se on keltanen omena jonka isot silmät liikkuu musiikin tahdissa vasemmalta oikeelle [:D]
Ja voi hyvänen aika kun tajusin että meitin tyttö saa ensisängykseen mieheni ensisängyn ja mun soittolelun siihen sängyn päälle... BYYYYYYYYYYYYYYYYY-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH! [:D] [:D] Mieheni ihmetteli että mikä nyt taas on kun minä itkeä ulvon ja kädessäni roikkuu hullusti silmiään liikuttava omena josta tulee ärsyttävä laulu joka ei meinaa loppua ikinä [:D] [:D] [:D] Mutta kyllä hän sitte tajus ku sain kyyneleeni loppumaan ja selitin. On se elämä ihmeellistä, aattelin. Nyt selkis sekin syy että miksi ihmeessä olen noita kaikenmaailman "roinia" mukanani raahannut maasta toiseen. Ihan siksi jotta saisin parkua nyt [:D] [:D] Ja nyt alko taas itkettämään se hölmö soittolelu, joten päätän täältä tähän.

Koittakaa te pysyä vähän tervejärkisempinä [:D]

Muoks: Tässä kuvaa siitä soittolelusta. Itken ja kuvaan täällä [:D]


 
meillä ei olla vielä hankittu muuta kuin;

-pinnasänkyyn:
*pussilakana setti
*reunasuojus
*peitto ja tyyny
-pinna sänky meillä on vanha, mutta entisöimällä siitä saa upean! :)
-tutti :) (oli pakko ostaa ihana vaaleensininen..)
-potkarit
-body
-housu-paita setti
-kolme pientä kesäpipoa
-pieniä pyyhkeitä

...joten hankittavaa on vielä paaaljon!

tällä viikolla taidetaan ostaa mosmon yhdistelmät, kun niin hemmetin halvalla saadaan! aivan uudet vaunut, ovat olleet jossain esittelykappaleena, vain 100€!! mä epäilin jo et niissä on jotain vikaa mutta ei.
ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA MOSMON MERKKISISTÄ VAUNUISTA????
netistä luin jonkin verran arvosteluja ja ihmisten kokemuksia niistä ja kyllähän nuo olivat tykänneet.. jotkut sanoivat et liian hepposet, toiset et aika jäykät ja sit oli viel se ryhmä joka sanoi niiden olevan oikein jämäkät ja tukevat, hyvät. eli johtuiskohan tuo käyttäjästä aika paljon..
no, käydään ainakin kattomassa ne. ja mä en mikään himo urheilija ole niin vaunut tulevat pääasiassa ulkona nukuttamiseen ja sellaisiin pikku lenkkeihin täs kylän raitilla.. siihen hommaan tuskin kannattaakaan hommata uutuuttaan kiiltäviä 800€:n emmaljungia [:D]
 
Täällä on tavaroita tullut hankittua jo jonkin verran. Kavereilla kun on aika saman ikäisiä vauvoja ja tarvitsevat vielä omiansa niin ei hirveästi ole käytettyjä tulossa. Meidän mummolassa piti olla vielä tallessa mun vanha pinnasänky ja syöttötuoli, josta saa sitten sellaisen pöytä-tuoliyhdistelmän, mutta jonnekin ovat joutuneet valitettavasti. Hieman kirppareilla tullut kierrettyä, mutta riippuu tavarasta mitä sieltä viitsii ostaa. Vaatteet olis varmaan ihan ok, mutta esim. turvakaukaloa en halua ostaa tuntemattomalta vaikka kuinka näyttäisi hyvältä ja lähes käyttämättömältä. Sitteri sieltä kuitenkin tartui mukaan ja sitten sellainen kevyt turvakaukalon tapainen, jossa on ihana aurinkolippa ja se ostettiin ihan sillä tarkoituksella, että jos lähtee vaikka järvelle piknikille tai sitten istutaan vaikka ihan kotipihassa. Siis sellainen kevyt kannettava, mutta siinä kuitenkin vauvan hyvä olla (selkänojaa saa säädettyä) ja aurinkolippa suojana. Vaatteita on tullut jonkin verran ostettua 50-62cm ja niitä myös saatua. Sitten on hommattu yhdistelmävaunut ja sellainen aktiivimatto, jossa siis se sellainen kaari ilmassa josta roikkuu leluja ja matossa on kaikkea kivaa myös. Pinnasänky ja hoitopöytä on netin kautta bongattu ja pe käydään ostamassa/ katsomassa. Pinnasänkyyn hieman petivaatteita ja sitten niitä sideharsovaippoja esim. pukluliinoiksi. Ihan tyytyväinen olen tähän mennessä. Vielä on hankittavaa, mutta ei tässä mikään kiire onneksi tule. [:)]
 
Me ollaan hankittu:

-yhdistelmävaunut Teutonia mistral  http://www.teutonia.de/index.php?id=641
-turvakaukalo Brio primo isofix kiinnityksellä
-vaatteita(lähinnä saatu ystäviltä)
 
Heissan!

Meillä ei olla vieläkään hankittu mitään tavaraa... Vaunujen hankintakin meni uusiksi, kun sitä merkkiä, jota suunniteltiin, ei enää olekaan maahantuojan varastossa. Ovat lopettaneet tuonnin kokonaan. Nyt olen pähkäilly F7:n ja Jovi Airin välillä. Puolensa kummassakin. Myös Brion Happy vaunuille olen alkanut lämpiämään, kun uudelleen kävin katsomassa liikkeessä. Työkaverilta olis mahdollista saada myös 5v. vanhat Teutonian yhdistelmät toooodella edullisesti. Kuvassa vaan näyttivät kovin matalilta ja kun ollaan melko pitkiä molemmat, niin voipi olla hankalat. Mut viikonloppuna mennään katsastamaan, miltä näyttävät. Sieltä saadaan myös pinnasänky, rintareppu, itkuhälyttimet yms. pikkutavaraa.

Tänään olen menossa Ikeaan omien vanhempieni kanssa. Saas nähdä mitä sieltä tarttuu matkaan.... [:D] Suunnitelmissa on jo vaikka mitä.

Nyt kun olen talvilomalla, niin ompeluinnostus on taas huipussaan, kun on aikaa. Ompelin jo parit vauvan pikkupöksyt ja potkupuku on leikattu. En vielä ole ehtinyt kokoamaan. Voisin laittaa kuvia, kun ovat valmiit. Löysin sellaista ihanan retroa vihreää pallotrikoota potkupukua varten. Sopii tytölle sekä pojalle. [;)] Sekä itselle tietty mammavaatteita olen jo leikannut. Kaupan vaatteet ku on niin pirun kalliita, ettei niitä raaski ostaa. Ja saanpahan noita vanhoja kangasvarastoja hupenemaan housuihin ja hameeseen. Äiti lupas tuoda vanhoja käsityölehtiä lainaan, joissa on lisää mammavaatteiden kaavoja. Millähän ajalla mä nämä kaikki aion tehdä... Kova olen suunnittelemaan mut toteutus aina vähän ontuu. [8|]
 
tänään kävin ostamassa sika päiviltä vauvan uniasun (oli 60cm mutta silti aika isoa kokoa...[&:]) ja sukka paketin.. ihana kolmen sukkaparin pakkaus, vaan 1,50€! [:)]
 
Mipu76: Mua kiinnostaisi kanssa kokeilla vaatteiden tekemistä itse, siis lähinnä vauvalle. Olen kyllä aika noviisi niissä hommissa, enkä oikein tiedä noista kaavoista... Osaatko suositella jotain hyvää peruskaavaa vaikka just potkupuvulle? Sellasta mistä vähän tumpelompikin uskaltaisi aloittaa :)
 
Takaisin
Top