Heinävauvojen 2010 tavarahankintoja

moi mammat!

Tampereelta on kotiuduttu eilen ja oli tosi kiva reissu[:)]
nyt on eka investoinnit tehty ja rahaa meni kokonaista 3,5e..aivan ihanat kirppari löydöt tein, 56cm kietasubody ja siihen potkarit,makso yhteensä 1e ja ihan uuden veroiset, ei siis mitään huomaa että ois käytetty.samaten sitten eurolla yökkäri ja 1,5e potkari jossa oli tosi hellyttävä merirosvonalle..[;)].Siellä kirppiksellä ei ollu muuta kuin lastenvaatteita oottako Tamperelaiset käyny?Aika lailla mulla taitaa olla kaikki tavarat kasassa pojilta mitä on jääny ja sitten saan siskolta.Yhistelmävaunut mulla on emmaljungat mallia -90 luku..oikeesti niissä ei oo mitään vikaa paitsi kuosi..ja oonki nyt arponu että pitäskö investoida uudet vaunut vai pärjäisinkö noilla vanhoilla[8|] järki sanoo toista ja mieli toista..en tiiä.Nuoki vaunut oon siis käytettynä ostanu aikanaan,olishan se ihana tää viimonen vauva uusissa pukata..
Tuossa eilis iltana kun noita vaatteita aloin lajitteleen että pesen niitä valmiiks niin hokasin että osassa luki että pestävä nurin ja ei huuhteluainetta?! Oikeesti mää oon kyllä semmonen pyykkääjä että en pahemmin lajittele enkä niitä lappuja lueskelle mutta jos sitä nyt viellä kun on aikaa[:)]

Työnnän nokkani elokuisista [:D]
Itse olen ymmärtänyt ettei vauvan vaatteille mielellään käytettäisi muutenkaan huuhteluainetta? [8|] ja että niitä ei saisi pestä aikuisten vaatteiden kanssa samassa pyyykissä..

ALKUPERÄINEN: päivänkakkara

...että osassa luki että pestävä nurin ja ei huuhteluainetta?! Oikeesti mää oon kyllä semmonen pyykkääjä että en pahemmin lajittele enkä niitä lappuja lueskelle mutta jos sitä nyt viellä kun on aikaa[:)]

Ainakin kaikki painetut vaatteet pitäis pestä nurinpäin siis niin aikuisten kun lastenkin. Mä mietin että pitääkö ostaa jotain tiettyä pyykinpesuainetta, siis herkälle iholle tai jotain? Mut kai noi ekat voi pestä tolla samallakin ja vaihtaa sitte myöhemmin jos tarvii. Samoten kun harsot, kestovaipat ja lakanat...

Edit: Marttojen sivulta löytyy ainakin ohjeita! [:)] http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/pyykki/pese_oikein/vauvan_pyykki/

Päivänkakkara, jos siulla pysyy ompelukone hanskassa jonkikaan vertaa/ joku tuttu alkaa tekemään, miksi et päälystäisi vanhoja vaunuja uusiksi? Tai siis ompelis uusia kangasosia vanhojen pohjalta? Ite mietin aiemmin, että ostan jotkut hyvärunkoiset joissa kankaat haalistuneet ja uusin sitten kankaat. Saatiin kuitenkin ostettua tutulta käytetyt pesulla uusiutuvat vaunut..[:D] Syy miksi mietin tuota ompelua oli, kun meinas uutena olla aika hintavia nuo miun haluamat ja hintahaitariin sopivat ei ollu niin kivan näköisiä. Nykyiset on perusmustat..

mä oon kullu et vauvan vaatteet täytyis pestä mini risk-pyykinpesuaineella. sit oli joku toinenki merkki mutten muista mikä.
ehkä se pointti on siinä että mini risk on herkälle iholle, allergia- ja astmatestattu ja hajusteeton.. mun tutut on ainaki pessy sillä ja mä pesen kans[:)]

Siihen mini risk :iin minäkin meinasin tai sit kokeilla tota marttojen suosittelemaan LV:tä. Hinta siinä vissiin ratkasee tuskin niissä muuten huimia eroja on.

Mä aloittelin myös eilen vauvan vaatteiden pesurumbaa. Mini Risk pesuainetta on ainakin mulla käytössä ja tosiaan nurinpäin oon ainakin toistaiseksi kaikki vaatteet pessyt. Itse oon tottunut huuhteluainetta käyttämään ja niin myös nyt vauvanvaatteiden kanssa (myöskin merkiltään Mini Risk). Ei kai se kauhea katastrofi oo vaikka sitä käyttää [8|][8|]

On muuten ihan mielettömän ihanaa hypistellä noita pieniä vaatteita ja ripustella kuivumaan [:D][:D]

ALKUPERÄINEN: kariina

Päivänkakkara, jos siulla pysyy ompelukone hanskassa jonkikaan vertaa
[/quote

olen kyllä miettiny tuotaki, ihan kohtuu ompelija olen, siinähän se aika mukavasti menisi[:)]]

Ei helkatti... Mä oon just saanu KAIKKI vauvanvaatteet ja lakanat ja harsot ja KAIKKIKAIKKIKAIKKI pestyä JA silitettyä, ja nyt täältä saan lukea että pitäis pestä jollain hajustamattomalla ja ei huuhteluainetta... [&:] [:@] [:(] Mie en kestä! [:D] [:D] Hei ihan tosi, mä en JAKSA alkaa tota rumbaa uudestaan [:(] Mä en uskalla enää tulla lukee tätä ketjua! [:D]

Älä nyt ihmeessä Jasmiini huolestu ja stressaa. Ei kai se nyt niin suuri virhe oo jos oot normaalilla pesuaineella pessyt. Ostat jatkossa sitä hajustamatonta merkkiä ja peset myöhemmin sitten sillä.

Yleensäkin täytyy sanoa että tätä uutta tietoa tulee jo muutenkin niin paljon, niin ei meinaa pysyä perässä että mitä sitä on neuvottu milloinkin tekemään. Ja toisaalta toiset sanoo toista ja toiset neuvoo toista [8|] Ihan kun pää ei olis pyörällä jo muutenkin [:)][:)]

Oon käsittänyt että hajusteelliset ärsyttää ihoa. Ja sit vähän vähemmän varmaa tietoa ois että vauvan hajuaisti menee ¨sekaisin¨ kun on voimakkaat tuoksut vaatteissa ja sitten ei haista esim. äitiä tms.. en sitte tiiä.. [&:][8|]

Mä pesin kaikki vaatteet ihan tavallisella pesuaineella ja huuhteluaineella. Ajattelin, että jos sitten näyttää siltä, että vauvan iho ei tykkää, niin vaihdetaan vasta siinä vaiheessa tuotemerkkiä. Siskolta muistan, että hänen ihonsa kyllä kesti hyvin huuhteluaineita yms., mutta kun sai sänkyynsä sinisen lakanan, meni tytön iho aivan punaiselle näppylälle. Lääkäri sitten sanoi, että voimakas sininen väri saattaa ärsyttää vauvan herkkää ihoa, etenkin jos vaate/kangas on uusi eikä sitä ole pesty huolellisesti ennen käyttöä.

^jep, tuo sininen väri on muutenkin herkkäihoisille ja esim. atoopikoille huono väri, vaatteissa ja etenkin petivaatteissa. Itsellä ja suvussa kun on atooppista taipumusta niin en kyllä meinaa sinisiä petivaatteita edes ostaa. Mikä lie sinisessä väriaineessa, en tiedä..

Edit: Höh, meinasin unohtaa kokonaan mainostaa mitä ostin eilen:D Löysin kirpparilta hienon hoitoalustan, 2e. Pyyhin sata kertaa desinfiointiaineella vaikka oli kyllä ihan uuden näköinen.. Pieni pöpökammo. Sitten toinen huippu, tosi näppärä ja uudenveroinen sitteri, 10e! Jestas olin ilonen, sitä on pitäny miehen kanssa alkaa metsästämään. Toki mukaan lähti myös pikkuruinen mekko ja pari muuta juttua..[:)]

OON NIIN ILONEN!:) Neuvolassa juuri täti kysyi että joko ootte paljon tavaroita hankkineet? Krhm... No ei paljoo mitään.. Vaatteita on vaikka kuinka.. No nyt on taas jotain pois listalta!

Tänään saatiin kotiin kaikki loput puuttuvat vauvan tavarat... yhdistelmät, turvakaukalo, sitteri, syöttötuoli, hoitoalusta, kokoontaitettava ja pieneen kylppäriin sopiva kylpyamme yms. :D Nyt olis sitten kaikki tavarat, niihin sisältöä sitten vielä odotellessa sinne heinäkuulle saakka :P

ALKUPERÄINEN: Elaisah
syöttötuoli

Syöttötuolikin jo? [:-] Mä en ees ajatellu sellaista, kun eihän vauvaa voi siinä kuitenkaan syöttää ennen kuin se pystyy istumaan itsenäisesti, eli vasta joskus 6 kk ikäisenä. Siihen on vielä vähän aikaa [:D]

Meilläkin on jo syöttötuoli hankittuna, ei kotona kyllä sekään. Saatiin äitini tutulta vähän käytetty Tripp trapp tuoli 40e. [:)] Säilytyksessä vielä muualla. Mulla on myös vuosi sitten koulussa tekemäni perinteinen kehto johon neulon tällä hetkellä peittoa. Siskoni poika ainakin nukku tosi hyvin samaisessa kehdossa päiväunia.

Yppy: Saatiin "suhteiden" kautta halvemalla kaikki vauvatavarat, joten otettiin kerralla koko satsi, niin eipähän tarvii erikseen sitten mitään enää miettiä... siinä syy syöttötuolin varhaiseen hankintaan. ;D
Ja muutenkin, syöttötuolia hankittaessa oli tiedossa jo, että meille tulee nyt viikonloppuna yökyläilemään sen ikäinen lapsukainen, joka syöttötuolissa syö ja kesän aikana hän tod.näk. tulee uudemmankin kerran, niin ompahan ainakin häntä varten tuoli, ettei tarvii syötön kanssa kikkailla ;D

Lääh ja puuh! Kuukausia sitten jo alotin tän imetystyynyn tekemisen ja tänään sain tuon sisätyynyn ommeltua ja täytettyä - VIHDOINKIN!
Kankaan ostin Ikeasta. Täytteet pöllin anopin tyynyistä, elikkäs rikkosin pari hänen tekemäänsä tyynyä, siis ei koriste- vaan ihan sellasta nukkumatyynyä, ja käytin täytteet tähän. Ja nyt onkin meijän koko kämppä ihan täys pikkupikku-superlon-purua...
Ja nyt imuroimaan ja sitten tekemään se päälikangas... Phuuuuuuuuuuuuuh! [:(] Samanlainen kangas tulee päälliosaankin ja kiinnityksen teen neppareilla; toista vetskarinompelua eivät hermoni enää kestä ja nauhakiinnityksestä vaan innostuisivat meidän 4 kissaa niin että imetyshetkistä tulis meille kummallekin hengenvaarallisia [:D]
Vaan niin on hiano ilima että taijan mennä juomaan kylmää ja raikastavaa ensteks tohon pihalle. Tupakkiakin tekis mieli, kun noin isosta urakasta ny vihdoin selviydyin, enkä tosiaan ole mikään ompelua rakastava, saatikka osaava, ja herrrrrmotkin meinas mennä. Vaan antaa tupakkien edelleen oottaa tuolla [;)]

tilasin vaunulasta uudet ilmakumirenkaat noihin vanhoihin vaunuihin ja ne jo teki melkeen niinku uudet niistä vaunuista[:)]

Takaisin