Heinävauvojen 2010 tavarahankintoja

Meillä alkaa olla hankittuna kaikki... tässä vähän meidänkin listaa...

-Yhdistelmät, Emma Bestar, mustavalkoinen kukkakuosi
-Vaunuihin ihana Pingu vaunulelu, sadesuoja, itikkaverkko, verkkokassi ja hoitolaukku
-Sitteri
-Turvakaukalo (sellainen malli, jossa ei ole telakkaa, koska ei ole omaa autoakaan)
-Pinnasänky + lakanat x 3
-Syöttötuolikin on jo valmiina [:D]
-Pari tuttia ja tuttipulloa
-Pehmokirja ja pari rapisevaa ja helisevää pehmolelua
-Leikkimatto
-Kylpyamme
-Rintareppu
-Vaatteita 50cm-> (itse ostettuja, saatuja, lainassa olevia ja äippäpakkauksen vaatteita[:D])
-Itkuhälytin
-Rintapumppu, käsikäyttöinen (lainassa kaverilta)
-Paketti pieniä kertisvaippoja, kestovaippoja muutamat, rasvat vauvalle, liivinsuojuksia yms. pikkusälää mitä kaupasta löytyi [:D]
-Hoitoalusta (sijoittui kätevästi pesukoneen päälle)
-Äitiyspakkauksen sisältö

Oliskohan tossa nyt kaikki mitä tällä hetkellä on hankittu... [:)]

Hankintalistalla vielä ainakin pikkuniistäjä ja ajattelin yhdet imetysliivit ostaa sairaalaan mukaan... eipä kai muuta...
 
meillä on nyt:

Vaunut (yhdistelmät)
pinnasänky+patja
hoitoalusta
pikkuniistäjä
äitiyspakkaus
tuttipullo
tutti
syöttötuoli
turvakaukalo+telakka
philips avent rintapumppu
philips avent itkuhälytin
ainu liivinsuojukset
nalle puh-ruokalaput
emma hoitolaukku
potkupuku
2 bodya
paita
sitteri

puuttuu..
pinnasängyn pnnojen suoja
leikkimatto
mobile
nalle puh verhot
nalle puh matto
kylpyamme
kertakäyttövaipat
ja varmasti paljon muuta..
 
Mä aloin tänään laittamaan paikkoja kuntoon vauvalle oikeen urakalla. Sain vihdoin sopivan lipaston hoitonurkkaukseeni, ja nyt oon tyytyväinen kun on harsot ja muut viikattuna valmiiksi. Vaunutkin laitoin jo odottamaan, ja nyt vaunuissa vetelee tirsoja pehmopupu, mies naureskeli töihinlähtiessä äsken kun pupua asettelin nukkumaan. Ehkä pientä vauvakaipuuta alkaa olla ilmassa :) Meiltä ei oikeastaan enää puutu kun turvakaukalo autoon, ja vähän lisää vaatetta lapselle. Viikonloppuna haetaan serkun luota aika paljon tavaraa, tuttipulloa ja imetystyynyä ja sen sellasta. Sitten puuttuu enää se tärkein ja odotetuin, vauva <3
 
Oli Autoliitto julkaissut lasten turvaistuimista turvallisuustestitulokset. Ajateltiin ihan tuon perusteella hankkia se turvaistuin, ja laitan linkin tähän jos jotain muutakin kiinnostaa. Tosin ihan hyvin tuossa oli sanottu että mikä tahansa turvaistuin on parempi kun ei istuinta ollenkaan. En kyllä tiedä kuka meinas vauvan laittaa autoon ilman turvaistuinta... No kuitenkin.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/
 
jep, tuosta turvaistuin jutusta oli pienijuttu eilen tekstikanavallakin. Voi ainakin omasta puolesta huokasta helpotuksesta, kun oma turvakaukalo hankinta on osunut nappiin, testattu hyväksi!
 
Pakko oli käydä katsomassa Autoliiton linkki.. Jee, meidän turvakaukalo oli myös testattu hyväksi [:D][:D]

Tänään kävin pyörimässä kaupoissa ja eksyin taas kirppikselle. No tottahan sieltä tarttui mukaan taas vauvalle vaatetta. Kyllä noilta kirppiksiltä tekee vaan löytöjä kun viitsii etsiä. Onhan siellä kaikenlaista laatua tarjolla, mutta myös ihan kuin uusia vaatteita... ja todella halvalla [:)] Ai niin, ja tuli sitten ostettua kaupasta jo ensimmäinen vaippapakettikin valmiiksi.. [:)]
 
Tänään mummi halus ostaa meille harsoja ja aluslakanan pinnasänkyyn, taas pari huolta vähemmän [:)]

Harsot ostettiin anttilasta, oli 12 kpl paketti ja ihan hyvälaatuisilta vaikuttivat, Anno-merkkiä taisivat olla. Saa nähä miltä näyttävät pesun jälkeen.
 
Käytiin eilen katselemassa niitä hoitopöytä ja hoitotaso vaihtoehtoja ja päädyttiin lopulta hoitotasoon. Vaikka hoitotasossa ei tietenkään ole sitä lisätilaa esim. tarvikkeille niin pääsimmekin siitä kivasti ostamaan myös IKEAsta lipaston + säilytyslokeroita, johon saan vauvan hoitotarvikkeita laitettua ja vaatteita tietenkin. Se hoitopöytä mitä olin mielessäni miettinyt, oli tosi pettymys itselleni. Kuvista olin saanut eri kokoluokan näkemyksen mutta sitten paikan päällä testattuani niin huh, olipa pieni. Laatikot olivat niin pieniä, ettei niistä ole mitään hyötyä enää siinä vaiheessa kun vauvan vaatekoko on isompi tms. Ja mikä typerintä, hoitopöytä oli tosi hatara...

Ostettiin siis hoitotaso pinnasängyn päälle 35e ja alunen 19,90e sekä IKEA lipasto 69e + säilytyslokerot 7,95e. Hoitopöytä ja alunen olisi tullut maksamaan yht. 138,90e, joten säästettiin siis muutama euro tässäkin suunnitelmassa Niin ja säilytyslokerot olivat ne heräteostokset tässä
Ostettiin lastentarvikeliikkeestä myös pari tuttia varmuudenvuoksi (Tommee Tippee) sekä pikkuniistäjä. Tiistaina ostinkin sitä vauvaöljyä ja - rasvaa. Pikkuhiljaa, hyvä tulee.

Pyysin äitiäni ompelemaan lisäksi äitiyspakkauksen reunoille pehmusteen. Itselläni kun ei ompelukonetta ole vieläkään, vaikka sitä olen jo kovin paljon haaveillut hankkivani [8|]
 
jee jee, torstai toivoa täynnä, menemme ukko-kullan kans mahdollisesti tänään kattelemaan ja ostamaan vaunut! [:)]
sit samalla pitäis ostaa vielä:
*verhotanko pinnikseen
*pinniksen patja
*hoitoalusta pinniksen päälle (meille ei hoitopöytää mahdu [:o])
*tuttipullo kaiken varalta..
*amme
* ja ne yhdistelmät [:D]

ja näiden lisäksi:
*imetysliivit
*vaippoja
*itkuhälytin
*mobile [:D]
*liivinsuojia
*kangasta jotta saan ommella verhon pinnasängyn päälle. liikkeessä katoin hintoja, huh huh, yks kangaskaistale maksaa helposti jonku 40€!! oikeesti??

eiköhän tuosta viel jotain puutu.. [:D]
 
meiltä puuttuu viellä...

- vaippoja
- korviketta
- itkuhälytin
- hoitotaso joka saadaan miehen siskolta, välimatkaa vain on sen verran että vaatii jo hakeminen melkein viikonlopun. :D
...kovin lyhyeltä lista enää vaikuttaa, mutta nyt ei tule enempää mieleen, vaikka varmasti vielä onkin.

ja pinnasänky edelleen odottaa varastossa osina, ehtiihän sen vielä. :)

...ja imetysliivit, ehkä. esikoisen kanssa niitä en omistanut ja hyvin pärjäsin.
 
aah, oon taivaissa! [:)]
tänään käytiin ostaan vaunut, ora jovi air 2010. aivan ihanat, ruskee-beiget, hinta 399 ja voin snaoa et mitä verrattiin niin paremmat kuin yhet gesleinit jotka makso sen 700e..
oli kunnon jousitukset jne. heittoaisan olisin vielä kaivannut mutta jospa tulisin ilmanki otimeen.. [;)]
sit samalla pinnikseen se verhotanko ja patja.
näin 35:n rv:n kunniaksi..... [:D]
 
Me ollaan vissiin vähän aikasessa näiden joidenkin hankintojen ohella... kun on tuo syöttötuolikin tuolla jo odottamassa... nyt on sitten pottakin jo... [:D] Kun sattui löytymään BabyBjörnin ihan uudenveroinen kierrätyskeskuksesta 2,5 € [:D]
 
leikkimatosta..

minkäslaisia leikkimattoja olette hommailleet tai hommaamassa..?
Ite oon kattellu netistä ja ikeassa tuli käytyä niin siellä oli sellainen aikast iso leikkimatto, missä mm. peili.. näitä vaihtoehtojahan löytyy..

Jumppakaari..

Sitterissä meillä on kaari missä pari palloa ja nalle.. mut oon myös kattellu, että esim. hoitopöydälle sais sellaisen jumppakaaren hankittua (ikeassa oli malli..)[:D]

Nyt kun on melkeinpä kaikki pakollinen hommattu niin alkaa sitten miettiin näitä "ei niin pakollisia".. tai mikä nyt olis sitten tarpeeks kehittävä ja hinta-laatu -suhteeltaan tarpeeks hyvä.
 
ALKUPERÄINEN: virpik16

leikkimatosta..

minkäslaisia leikkimattoja olette hommailleet tai hommaamassa..?
Ite oon kattellu netistä ja ikeassa tuli käytyä niin siellä oli sellainen aikast iso leikkimatto, missä mm. peili.. näitä vaihtoehtojahan löytyy..

Jumppakaari..

Sitterissä meillä on kaari missä pari palloa ja nalle.. mut oon myös kattellu, että esim. hoitopöydälle sais sellaisen jumppakaaren hankittua (ikeassa oli malli..)[:D]

Nyt kun on melkeinpä kaikki pakollinen hommattu niin alkaa sitten miettiin näitä "ei niin pakollisia".. tai mikä nyt olis sitten tarpeeks kehittävä ja hinta-laatu -suhteeltaan tarpeeks hyvä.


Me saatiin ilmaiseksi yhdeltä työkaverilta niiden vanha leikkimatto, jossa siis matto, sen päällä kaksi puolikaarta ristissä ja jotain roikkuvia otuksia niissä... En oikeasti usko että noissa on yhtään mitään väliä jonkun kehittävyyden kannalta, tärkeintä on se että lelu on turvallinen.

Me ollaan sovittu miehen kanssa että yritetään pitää lelujen ja krääsän määrä niin minimissä kun pystytään. Omat ja kavereiden kokemukset kun tuntuu olevan sitä, että lapsi on varsin mielikuvituksekas olento ja monesti ne parhaat lelut on ihan jotain muuta kun aikuisten suunnittelemia kalliita muovikammotuksia.

On muuten yksi aivan ihan blogi jonka pitäjä myös myy tekemiään leluja, ja niiden perään kuolaan jatkuvasti:
http://paapii-putiikki.blogspot.com/

Ennemmin tai myöhemmin joudun varmasti tuolta jotain hankkimaan (noihin helistimiin oon varsinkin tykästynyt), mut toistaiseksi olen malttanut pitää itseni kurissa... Tuosta blogista inspiroituneena innoistuin itsekin hieman "lelutehtailemaan", kun Marimekon Kanteleen kutsu -kangasta oli pieni jämäpala kaapissa. Lopputuloksena pehmoheppa ja sen kaveri (hirvi?).



 
Tosi hienot heppa ja hirvi, voi kun olisi itsekin taitava käsistään[:@][:)]
 
Tämän päivän kirpparilöydöt... äippäpakkauksen kestovaippasetti 2 € ja Koala aiheinen pehmokirja (uusi), joka rapisee ja vinkuu 0,7 € [:D] Näin tätä tavaraa pikkuhiljaa kertyy lisää, vaikka päätettiin jo, että nyt on kaikki ja enempää ei hamstrata... ja se pikkuniistäjä edelleen ostamatta... [:)]
 
Kyllä itse uskon noihin leikkimattojen kehittävyyteen. On niissä kuitenkin paljon erilaisia juttuja, jotka innostavat eri-ikäistä vauvaa kokeilemaan ja oppimaan. Esim ei se peili siinä ihan turhuuttaan ole, vaan nimenomaan kun uteliaisuus herää se kannustaa vauvaa nostamaan ja kannattelemaan niskojaan, että näkee mitä siellä peilissä oikein on. [:)] Että onhan ne kalliita hankintoja, mutta mun mielestä kuitenkin sen arvoisia. Varsinkin, kun suurinosa vauvoista taitaa viihtyä siinä eripituisia aikoja iästään riippuen ja näin vanhemmat saavat arvokasta aikaa esim syödä tai käydä suihkussa ilman että täytyy koko ajan viihdyttää vauvaa. [:D]

Niin ja meillä on oikeastaan kaikki mitä ollaan ajateltu hankkia. Imetystyyny puuttuu vielä, kun en osaa päättää onko se oikeasti tarpeellinen vai ajaako tavalliset (isot) tyynyt saman asian. Tästä kun ollaan ihan erimieltä riippuen siitä keneltä kysyy. Että katsotaan ensin josko pärjäisi hyvin ilmankin, ja ostetaan vasta jos tuntuu oikeasti tarpeelliselta.

Mutta meidän listaan.....
* yhdistelmävaunut tarvikkeineen (hoitolaukku, sade- ja hyttyssuoja sekä kurasuojat renkaisiin)
* matkarattaat myöhempää käyttöä varten (sis. aurinkosuojan/ varjon)
* pinnasänky ja ensisänky vauvalle + vuodevaatteet (sis. peitot ja muut)
* hoitopöytä + alusta
* amme+ jalat+ kumiankka [:D]
* turvakaukalo
* sitteri
* keinutuoli!
* leikkimatto
* vaipparoskis
* muutama kilisevä ja rapiseva lelu
* vaatteita aika läjä (itse ostettuja ja saatuja)
* äitiyspakkauksen tarvikkeet
* hoitovoiteet, kuumemittari ja nestemäinen Panadol [:D]
* vaipat
* tutti ja tuttipullo varmuuden vuoksi
* kantoliina!
* mobile
* puklurätit

Siinä ne sitten taitaa ollakin. Vauva vain enää puuttuu. [:)]
 
HK aivan mahtavat noi tekemäsi pehmoelukat! Mäkin tykkään näpertää kaikkea tuollaista, kun vaan olisi kunnollinen ompelukone..

Elaisah missä sä käyt kirppiksellä kun teet aika paljon sieltä löytöjä?
 
CAMSU: Ollaan käyty tonkimassa Matinkylän kierrätyskeskuksessa, sitten Mankkaalla sijaisevalla Akseli-kirppikselläkin on tullu käytyä ja nyt eilen sit käytiin ennen yhtiä valmistujaisjuhlia Kirkkonummen Muksuille-kirppiksellä, joka on siis lastenvaate- ja tarvikekirppis, mutta myyvät kyllä uuttakin tavaraa... (ja siellähän olisi ollut vaikka mitä kivaa, mutta ikkunassa heillä olikin sitten lappu, että kirppisostot vain käteisellä... tiedoksi jos joku sinne innostuu lähtemään) [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Vaavi2010

Kyllä itse uskon noihin leikkimattojen kehittävyyteen.


Jos tämä oli kommentti mulle, niin täsmennän vielä sen verran, että tarkoitin että en usko että on suurta eroa leikkimattojen kehittävyydessä siinä, ostaako valmistajan A vai valmistajan B tuotteen. Kunhan on lapselle turvallinen, ja miellyttää äidin ja isän silmää sekä kukkaroa. [:)]
 
Takaisin
Top