Jelppiikäähän nyt mammaa mäessä te, joilla on jo pinnasänky! Mä sain koottua pinnasängyn kehikon, mutten mistään löytäny niitä tappeja, joilla sen pohjan sais pysymään paikoillaan. Mies väitti kivenkovaan, että ne löytyvät tietystä kaapista, missä ne eivät voi olla eivätkä olekaan. Helppo hänen sanoa kun on 5000 km päässä.
Eilen ostin sänkyyn patjan ja peiton, tänään ajattelin tehdä siihen meidän vanhoista parittomista lakanoista pienempiä lakanoita ja patjansuojuksen. Olis niin ihana pedata sänky jo valmiiksi ja laittaa äidin antama unilelukin nurkkaan vauvaa odottamaan. Mutta minkäs teet kun ei ole niitä hiton tappeja, joilla sais pohjan paikalleen! Ajattelin huomenna käydä rautakaupasta katsomasta, josko sellaisia löytyisi. On vain yksi ongelma: mä en tiedä, millaisia niiden pitäis edes olla [:D]. Vitsi olisin ikionnellinen, jos joku viitsis omista tapeistaan ottaa kuvan ja lähettää sen tänne (hui kuulostipas kaksimieliseltä [:D]). Pliis pliis pliis pliis!!!
Mies on ollut nyt viikon reissussa. Mä olen sopeutunut tilanteeseen yllättävän hyvin ja käyttänyt ajan tehokkaasti siivoukseen. Enää ns. erityisistä hommista on jäljellä makkarin ikkunan pesu ja tuon pinnasängyn laitto, muut työt, esim. varaston siivoaminen, saunan pesu, keittiön kaappien järjestely ym. on tehty. JES! Sit pitääkin vaan enää imuroida ja pestä lattiat sekä vähän pyyhkiä pölyjä jne. Mukava ajatella, että saa lähteä reissuun putipuhtaasta kodista ja tulla takaisin siistiin kotiin. [:)] Miehelle muutos on taattu ylläri - vaikken olekaan varma, onko se positiviinen vai negatiivinen ylläri [;)]
Tiger ja Elaisah, ilmoittaudun varhaisten valmistelijoiden joukkoon! Vauvan vaatteet ovat kaapissa nätisti, hoitotarvikkeet (pyllypyyhkeet, vanutupot, perusvoiteet, pestyt kestovaipat ym.) vessassa omilla paikoillaan jne. [:)] Ei taida enää paljoa puuttua, paitsi harsoliinoja. Perustelen aikaista liikkeellä olemista sillä, että kohtahan tässä pitää reissuun lähteä ja sitten ollaan poissa useita viikkoja. Ehkei sitä sitten kesä-heinäkuun vaihteessa, reissusta toivuttua, enää paljoa jaksaisikaan. Suurin syy on kuitenkin se, että nyt saan tehdä nämä asiat rauhassa kun tuo rakas siippa ei ole jakelemassa ohjeitaan ja mielipiteitään selän takana. [;)]
Mutta vielä peräänkuulutan vinkkejä siitä, millaisia kiinnikkeitä tarvitaan pinnasängyn pohjaan!Saakohan niitä edes tavallisesta rautakaupasta? Saisko niitä tappeja tilattua vaikka lastentarvikeliikkeestä? [8|][8|][8|]