Heinävauvojen 2010 tavarahankintoja

tiger, KELA:ssa sanoivat minulle että yleensä paketti vaihtuu huhtikuun puolessa välissä [:-]

Yppy ja tiger: ainakin tällä sivulla oli vinkkejä vauvan tavaratarpeista: http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/index.html
Tuolla kun klikkaili eteenpäin, löytyi myös esimerkki vauvan vaatekaapin sisällöstä.

Meillä on ehkä yksittäiset isoimmat ostokset hankittu: uudet yhdistelmävaunut sekä turvakaukalo ja sille telakka. Muita isompia tarvikkeita saadaan lainaan tutuilta ja sukulaisilta. Itseäni hirvitti rahanmeno etukäteen, joten päätettiin hoitaa noita kalliimpia ostoksia ajoissa pois alta. Vaatteita on jonkin verran ostettu alennusmyynneistä. Paikkakunnalla järjestetään lähiviikkoina Mannerheimin lastensuojeluliiton paikallisyhdistyksen lastentarvikekirppis ja samassa yhteydessä kestovaippakirppis. Sinne olisi tarkoitus suunnata. Erityisesti kestovaippaviidakosta olen yrittänyt viime aikoina saada jotain selkoa. Kestoilu olisi nyt ainakin tavoitteena. Muutenkin näin ensikertalaiselle tarvikevaihtoehtojen ja -merkkien paljous on aluksi tarkoittanut perusteellista opiskelua.

Eipä ole täälläkään vielä suuria ostoksia tehty. Rakenneultran jälkeen tuli ostettua tutti ja 60cm paita. Ja nekin liittyy erääseen sm-liiga joukkueeseen :) niin ja sitteri saatiin miehen työkaverilta.

Tavaralista on tehty!!!

Vaunuihin on rahat säästetty mutta ajateltiin, että jos sitten vasta touko-kesäkuun vaihteessa lähdettäisiin niitä osteleen. Äitiyspaketti ajateltiin ottaa, joten siellähän ens hätään on aika paljon kaikenlaista tavaraa.

Pääsiäisenä osallistun tupperikutsuihin. Kaveri kehui niiden tuttipulloja ym..niin hyviks, että ajattelin itsekin niitä tilata. Ovat kuulemma nyt jossain kamppiksessa! :)

Teinpä pienen vaateinventaarion ja totesin, että meillä on koon 56-60 vaatteita vaikka kuinka paljon - ei ole tarvetta yhdellekään bodylle, potkuhousulle tai puolipotkareille [:D] Hankinnat siis keskittyvät kestovaippa-arsenaalin laajentamiseen (niitäkin on jo yhden päivän tarpeiksi) sekä muuhun tavaraan, esim. ammeen ja pinnasängyn patjan hankkimiseen. Uskomatonta, miten paljon sitä tavaraa onkin kertynyt matkan varrella, ihan vahingossa! [:D]

Ja kiitos Kitanolle linkistä!

Meillä taitaa olla tuttipulloja vaille kaikki hankittu tai tulossa ainakin. Viimeksi anoppi osti suuren Ihaan ja Nalle Puh-nallen. Suloisia ja suuria mutukoita [:)]

Meidän muutama tuttava pariskunta on nyt myynyt / lahjoittanut yms hoitopöydän ja sitterin, jumppamaton ja sit vaatteita.
Ja pääsiäisen pyhien aikana mentäis yhden tuttava pariskunnan luo katsomaan et mitä tavaraa heillä ois.

Raskauden alkuvaiheessa päätin et en kauheasti hanki tavaraa etukäteen ja et kämppä pitää saada kuntoon ennen sitä siis järjestettyä tilaa tänne. No tilan järjestäminen on vähän vaiheessa, mut pikku hiljaa alkaa tavaraa jo löytyä...

Meillä mies on tosissaan ollut tosi rauhallinen asian kanssa ja välillä olenkin miettinyt et mitä oikeesti on mieltä koko asiasta.

No tänä aamuna mies sanoi et jos huomennahan kaupat ovat auki niin voitas lähteä katsomaan vauvantarvikkeita [:)]!
Olin ihan innoissaan asiasta.

Mä haluisin hirveesti kaikkee pääkallo kuosisia vaatteita, tutteja yms mut ei niitä meinaa mistään löytyä! Ilmeisesti "menneen talven lumia"? Kirppareita en oo jaksanu kierrellä mut eikai siellä kukaan tutteja myykään.. tai en mä ainakaan ostais... : )

HKL, katos www.hevitutti.com. Siellä oli ainakin tutti/tuttipullo ja kaikkea muutakin pääkallojuttuja. Ja muitakin kivoja...[:)]

Toukokuisista huutelen tuohon pääkallo-tutti asiaan.

http://www.emp.fi/bin/shop.php?prog=shop&mid=890&titel=Vauvojen+Tuotteet&rubrik=FUNS_00FUNBABY&funktion=LISTGROUP&nurrub=1&tc=PULLDOWN_00FUNBABY

Tuolla on kanssa jotain. End Hardya ja pari muuta pääkallo tuttia jne..

Me ostettiin pääkallo tuttpullo ja sellanen pidike ettei tutti tipu maahan, tuttikin oisi ollut samaan sarjaan muttei käynyt vastasyntyneelle, ja sellaisia halusimme. Mies ihastu noihin ikihyviksi, oli pakko ostaa [:D] ja siis Vauvamaailmasta nämä ostimme... ei tosin ollut kuin tätä yhtä sarjaa, mutta oikein hianoja [;)]

Olen ihan innoissani nyt kun sain vihdoin valkattua minkä vaunusetin haluan ja ollaan tää jo tilattukin! [:)] Lupasvat lähettää Saksasta toukokuussa. Tää Hauck on kuullemma ihan laadukas merkki, selvitin kyselylläni muutamilta asiantuntijaäideiltä [;)] Tulis jo niin pääsisin harjoottelemaan vaunuilemista! Vaikka työntelemään noita kissojamme ympäri kylää! [:D] [:D]

näyttää jasmiini oikeen hyvältä[:)] uteliaana kyselen paljonko maksoi..?

Tuo setti makso mulle eur 400 plus lähetyskulut vajaat eur 60.00. Saa niitä halvemmallakin, vaikka Englannista, mutta en löytäny sellasta firmaa mikä ois ollu halukas lähettämään Englannin ulkopuolelle, tai ainakaan mulle tänne Välimeren seutuville. Lähetin kyselyjä muutamaan paikkaan Englannissa ja kun ei kuulunu vastausta niin siirryin Saksaan kyselemään.

Me lähdetään miehen kans huomenna ostamaan kaikki vauvan tarvikkeet... :) Vaunut, sitteri, turvakaukalo, hoitoalusta yms... Oon niin innoissani, pääsee moneks tunniks räplää kaikkee vauvakamaa... <3 :P

Me ostettiin tuttavilta melkein uusi turvaistuin ja jalusta. Sit saadaan siihen ne ns matkarattaat ja sähkökeinu. Mieheni oli niin innoissaan noista tavaroista ja halusi ne niin päätin et ostetaan nyt ne jo. Ku saatiin halvalla ja ne ovat taatusti kolaroimattomat ja melkein uudet. Vaunut ja pinnasänkyä pitäisi jossain vaiheessa ostaa. Vaunuja kävimme katsomassa lastentarvike liikkeestä, mutta jätimme asian ns hautumaan vielä.

Huomaan et mieheni alkaa olemaan paljon innostuneempi päivä päivältä raskaudestani [:)]. Uskon et alkuun vaikka oli innoissaan niin hän itsekin sanoi että vähän pelottaa. Mutta onhan se ihan normaalia.

Moikka mammat!

Oon täs  miettinyt et pärjäisköhän ilman matkarattaita ku tuntuu et kuiteski jää vähemmälle käytölle ku on noi yhistelmät tos olkkarissa.Mietin vaan et kuin ahistaa sitten lähteä miehen kotikonnuille pohjoiseen ku ottaa noi yhistelmät mukkaan ku meitä on kesällä sit jo 7 henk.ja auto on aikas pieni.Ja pähkäilen hoitopöydän kans.kahdella ekalla en käyttänyt mutta edellisellä se oli 3kk käytössä...Kyllähän vauvan vaipan voi vaihtaa vaikka sängyllä tai lattialla hoitoalustan päällä...Luulis et jo ois jotain oppinut ku neljäs tulossa mutta ei...Samat ajatukset pyörii mielessä.Häkkisänky meille tuli eilen,kaukalo ostettiin uutena ja rintarepun ostan ystävältä...

Niiva ja masukki 29+2

No nyt on ostettu kaikki mitä tarvitaan kun vaavi syntyy... :D

-Yhdistelmät, Emma Bestar (kuva alhaalla siitä väristä mikä me ostettiin)
-Turvakaukalo autoon, ihan perus, ei mitään telakkamallia, kun ei ole omaa autoakaan
-Sitteri
-Hoitoalusta
-Itkuhälytin
-Gracon rintareppu ja vaunuihin hoitolaukku
-Tuttipulloja ja pari vastasyntyneen tuttia
-Ihana Pingu-vaunulelu kuomuun sekä Pingu-pehmokirja :P
-Vaunuihin sadesuoja, itikkaverkko ja muuta pientä... ruokalappuja yms.

Eiköhän näillä pärjää [:D]

Kaikki muu on jo kotona näpellettävänä, mutta vaunut, sitteri, turvakaukalo ja hoitoalusta saadaan kyydillä kotiin, sitten kun miehen äiti tulee kyläilemään :D

niiva: Me meinattiin ostaa yhdeltä tuttavapariskunnalta kolmella kympillä niiden vanhat vaunut "mummolavaunuiksi". Eli siis viedään ne pysyvästi mummolaan Keski-Suomeen (itse siis asutaan pääkaupunkiseudulla). Ajateltiin ettei tarvi roudata edes taas noita varsinaisia yhdistelmiä sitten... En tiedä, onko yhtään järkeävä ajatus, toimiiko käytännössä, mut niin halvalla saadaan ne vaunut, et eipä paljoa haittaa vaikkei paljon tuliskaan sit käytettyä :)

Mä ostin tänään ensimmäisen pussilakanasetin :) Hiplasin myös vaatteita Stockalla pitkän aikaa, mut en sit sortunut kuitenkaan vielä... Aattelin etä pitää nyt oottaa ensin se pakkaus kotiin ja kattoo sit vasta mitä vaatteita hankkii lisää. Tajusin myös, etten mä iokeasti YHTÄÄN tiedä, että mitä sille lapselle pitää pukea päälle!!! [:D][:D] Siis pari-kolme bodya on tullut ostettua ja oiskohan yksi potkupuku. Mut kai se mukula niiden bodyjenkin kanssa jotain housuja tarttee! Oon kyllä ihan autuaan pihalla kaikesta. Varmaan "kunnon äidit" sit kesällä saa pyöritellä silmiään ja pudistella päätään kun kuljen ihmisten ilmoilla lapsi ihan miten sattuu pyntättynä [:D]

Elaisah: Onpas hyvän näköiset vaunut.. näppärän näköiset. OSaatko hintaa yhtään sanoa? Näyttäisi olevan leveemmillä pyörillä. Tänne maalle kun tuollaiset vaunut tarvitsisi hankkia.. :)

Takaisin