Heinävauvojen 2010 tavarahankintoja

Asia on vasta ihan alussa, sillä lähestyin häntä sähköpostitse (kun en uskaltanu soittaa)
Potilasasiamies laittoi vastauksessa pyynnön että antaisin puhelinnumeroni jotta voidaan keskustella paremmin ja sanoi että hänenkin mielestään asia on ehdottomasti selvittämisen arvoinen... On vähän inhottava kantelija -olo [&:] Mutta no. Isäntä suuttuis varmaan mullekin jos en asialle mitään tekis [:D]
"Ja hänen lapsensa äitiähän ei kukaan tuu läskiksi tuolla tavalla haukkumaan ilman seurauksia..."

hienoa durina että veit asian eteenpäin, mä olisin tehny ihan samanlain! [:)]
tuo oli lääkäriltä erittäin epäammattimaista ja törkeää kohtelua, ei sulla todellakaan tarvii olla mikään "kantelija-olo"!!

täällä muksu möyryää masussa miten sattuu.. ja voin sanoa että kyllä välillä sattuu.. [:D][;)]
tänään sitte se neuvola josta saan sen sokerinmittaus laitteen ja ruokaohjeet jne.... plaah, vieläki tympäsee! [;)]

Loistava juttu durina että veit asian eteenpäin! Koska ei ammatti ihminen voi olla noin töykeä!

tiger, mulla on kyllä samanlaisia tuntemuksia... Ja ei se sokerimittaus ja ruokavalio juttu niin vaikea asia ole ku luulin. Olin kieltämättä vähän maassa tuon takia et tuli tuo raskausdiabetes, mutta nyt on jotenkin hyväksynyt asian. Mulla on sokerit pysyneet sallituissa rajoissa.

Heippatirallaa! [:)]

Ostimme eilen ruokakaupassa käydessämme ihan ekan vaippavaketin vauvallemme! [:)] Pampers oli valintamme - tai oikeestaan minun valintani kun luettelin miehelleni että "Mulle ei kelpaa toi, eikä toi, eikä toi, eikä toi merkki mutta ihan mikä muu vaan merkki" ja vaihtoehtoina olikin osoittelujeni jälkeen vain Pampers [:D] Ostettiin myös baby shampoo, baby lotion, baby this ja baby that [:D] Kaik on oltava mulla mukana klinikalla hemmetti kun eivät mitään siellä tarjoo. Siis se synnytysmekkokin mun oli ite hommattava! [&:]

Niin ja ostin vaipat itellenikin [&:] Sellaset mitä käytetään synnytyksen jälkeisiin vuotoihin. Avasin sitten uteliaisuudesta kotona paketin ja vedin ulos yhen siteen. Ja vedin. Ja vedin... Se jatku ja jatku ku taikurin huivinauha!!! Miten HEL***SSÄ mä tollasen kiinnitän / saan pysymään??? Se on ainaki kaks kertaa pitempi ku tää mun kannettavan tietskan leveys! Onko teillä Suomessa samanmoisia käytössä? Missä ihmepöksyissä tuollanen pysyy paikoillaan? Vai kiinnitänkö sen kaulaani!?! Pituuden puolesta vois onnistuakin että sidon toisen pään kaulakorun etuosaan ja takaa kiinnitän niskaan! [&:] Ja ihan oikeesti, kertokaa ja neuvokaa, vaikka varmaan naurattekin siellä vaan, mutta mie oon ny tosissani, ei tuollaset lonkerot miun pikkupikkupitsipöksyis [:D] pysy!

Voi Jasmiini [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
En tiedä millaisia vaippoja täällä meillä Suomessa sairaalassa käytetään... mielenkiinnolla odotellaan [;)]

en kyllä muista että täällä suomessa mitään valtavia vaippoja olis synnytyksen jälkeen..enemmän semmosia yösiteiden tapasia,vähän paksumpia ja pitempiä..vastatkaa joku viisaampi[:)] tämmönen olis mun muistikuva.Miten mulla on niin laho pää...?[:)]

aika hyvä taas jasmiini! [:D]

tääl ollaan aamu maalattu vaavin pinnasänkyä, nyt kuivumassa ja kohta kait sen saa ruveta maalaamaan toiseen kertaan.. [:)]

eilen olin niin höppänä et pesasin koneellisen vauvan vaatteita.. vähän liian aikasin?? [&:] mutta toisaalta, jos tuleekin ylläri lähtö nii eipä tarvii miestä nakittaa kaikkia hommia yksin tekemään.. ja edelleenki olen sitä mieltä ettei tää mitenkään voi mennä sinne heinäkuulle asti.. toivottavasti olen väärässä!
katoitteko muuten eilen sairaalan neloselta? oli ihana ku se hoitaja ja vanhemmat yhessä hoiteli sitä pikkusta keskospoikaa.. ihan sydän meinas pakahtua! [:)]

ALKUPERÄINEN: tiger
eilen olin niin höppänä et pesasin koneellisen vauvan vaatteita.. vähän liian aikasin?? [&:]

Tiger:
Mun mielestä et ainakaan ole yhtään liian aikasessa, koska mullakin on jo KAIKKI vauvan vaatteet+lakanat yms. käyttöönottopestynä odottamassa tuolla vaatekaapissa ja äippäpakkauksen laatikossa [:D]

huh, kiitos [:)]
helpotti kummasti kun joku muukin on ollu jo näin aikasessa.. [:)]

ALKUPERÄINEN: tiger

huh, kiitos [:)]
helpotti kummasti kun joku muukin on ollu jo näin aikasessa.. [:)]

Ja apua taas toisinpäin: meillä ei ole vielä edes sänkyä (toki äippäpakkauksen laatikko on, mutta ei sitä ihan lattialle viittis laittaa kumminkaan...), ei yhtään vaatetta tahi muutakaan pestynä, kaapit järjestelemättä jne... [:D]

Mutta mulla on vahva usko siihen että hyvin ehtii vielä! En toki haluaisi että lapsi syntyy liian aikaisinkaan, mutta luulen että mun tuurilla joudun kuitenkin venailemaan vielä monta päivää LA:n jälkeen ihan kypsänä koko odotukseen...

....vieraisiin pöytiin, hyvää päivää!

JASMINELLE (ja muillekin) Ette kyllä ikinä usko, mutta ne sairaalan vaipat, ne aikuisten, ne pitkät, ne taikurin huivit... ne pysyy niissä kamalissa mummomallisissa alushousuissa, jotka jokainen äiti ite ostaa itselleen, jos haluaa. Nimittäin.... se masu on synnytyksen jälkeen niin hassunkurinen, että pitsipöksyissä tulee paha mieli. (stringeissä näyttää verkkokassiin ahdetulta pullataikinalta) Eli ostakaa ne vyötäröpituiset alushousut vaan rohkeesti (yäk) elo ja olo tuntuu mukavalle, kun side pysyy paikoillaan ja masukaan ei hölsky ees taas! Jippiii! Ja sitä sidettä kun joutuu vaihtamaan aika usein, että eipä se siellä pöksyissä kerkeä holtittomasti pyöriä....

ja kotiin kannattaa varata kanssa niitä, ainakin viidentipan, siteitä..öööö...noin muistelen viis pakettia....

terv. synnyttäjä joulukuulta 09!

Iloisia viimemetrejä joka kotiin! Tulin katteleen teidän kuvia, mutta juutuin näinkin mielenkiintoiseen aiheeseen! :)

Kiitos Maarinen kun vastasit! [:)]

On siis tullut aika ostaa samanlaisia alushousuja joita äitini käyttää... [&:] Taidan maksimoida kurjuutta ja valita vieläpä ne puuterinväriset [:D] Mutta on sekin parempi ku PULLATAIKINA VERKKOKASSISSA! [:D]

HK, ei täälläkään ole kuin nurkkaan kasattuna nuo tavarat. Osan olen jo pessy, mutta pääasiassa vaippa/lakana osastolla. Meillä ite asiassa puuttuu vielä lipasto johon ipanan vaatteet on tarkotus laittaa. Eilen juuri sain päätettyä miten mahutan miun unelmalipaston tuohon tilaan johon se pitäis saada..[:)] Tai oikeastaan löysin semmosen pyykkikorin joka mahtuu siihen kaiken muun seuraksi..[:D] Miksi menin ihastumaan siihen liian leveään lipastoon?!

Muutenkin pitäisi Ikean reissu tehdä, että saisin sen lipaston ja pinnasängyn ja patjan ja kaikkea muuta pikkurojua jota sieltä todennäköisesti mukaan tarttuu.. Automatka hirvittää jo valmiiksi, kun Haparanda/Tornioon on kuiten matkaa jonkin verran ja tuo selkä ei tykkää autosta niin yhtään.

Minimivarustus alkaa olla noiden jälkeen kasassa, mutta kyllä tulee hommattua vielä kaikkea pientä elämää helpottavaa pikkutavaraa. Ja niitä mummokalsareita ja siteitä kai täytyy kans hommata itelle...[:D][:D]

Jelppiikäähän nyt mammaa mäessä te, joilla on jo pinnasänky! Mä sain koottua pinnasängyn kehikon, mutten mistään löytäny niitä tappeja, joilla sen pohjan sais pysymään paikoillaan. Mies väitti kivenkovaan, että ne löytyvät tietystä kaapista, missä ne eivät voi olla eivätkä olekaan. Helppo hänen sanoa kun on 5000 km päässä.

Eilen ostin sänkyyn patjan ja peiton, tänään ajattelin tehdä siihen meidän vanhoista parittomista lakanoista pienempiä lakanoita ja patjansuojuksen. Olis niin ihana pedata sänky jo valmiiksi ja laittaa äidin antama unilelukin nurkkaan vauvaa odottamaan. Mutta minkäs teet kun ei ole niitä hiton tappeja, joilla sais pohjan paikalleen! Ajattelin huomenna käydä rautakaupasta katsomasta, josko sellaisia löytyisi. On vain yksi ongelma: mä en tiedä, millaisia niiden pitäis edes olla [:D]. Vitsi olisin ikionnellinen, jos joku viitsis omista tapeistaan ottaa kuvan ja lähettää sen tänne (hui kuulostipas kaksimieliseltä [:D]). Pliis pliis pliis pliis!!!

Mies on ollut nyt viikon reissussa. Mä olen sopeutunut tilanteeseen yllättävän hyvin ja käyttänyt ajan tehokkaasti siivoukseen. Enää ns. erityisistä hommista on jäljellä makkarin ikkunan pesu ja tuon pinnasängyn laitto, muut työt, esim. varaston siivoaminen, saunan pesu, keittiön kaappien järjestely ym. on tehty. JES! Sit pitääkin vaan enää imuroida ja pestä lattiat sekä vähän pyyhkiä pölyjä jne. Mukava ajatella, että saa lähteä reissuun putipuhtaasta kodista ja tulla takaisin siistiin kotiin. [:)] Miehelle muutos on taattu ylläri - vaikken olekaan varma, onko se positiviinen vai negatiivinen ylläri [;)]

Tiger ja Elaisah
, ilmoittaudun varhaisten valmistelijoiden joukkoon! Vauvan vaatteet ovat kaapissa nätisti, hoitotarvikkeet (pyllypyyhkeet, vanutupot, perusvoiteet, pestyt kestovaipat ym.) vessassa omilla paikoillaan jne. [:)] Ei taida enää paljoa puuttua, paitsi harsoliinoja. Perustelen aikaista liikkeellä olemista sillä, että kohtahan tässä pitää reissuun lähteä ja sitten ollaan poissa useita viikkoja. Ehkei sitä sitten kesä-heinäkuun vaihteessa, reissusta toivuttua, enää paljoa jaksaisikaan. Suurin syy on kuitenkin se, että nyt saan tehdä nämä asiat rauhassa kun tuo rakas siippa ei ole jakelemassa ohjeitaan ja mielipiteitään selän takana. [;)]

Mutta vielä peräänkuulutan vinkkejä siitä, millaisia kiinnikkeitä tarvitaan pinnasängyn pohjaan!Saakohan niitä edes tavallisesta rautakaupasta? Saisko niitä tappeja tilattua vaikka lastentarvikeliikkeestä? [8|][8|][8|]

Yppy, tiedätkö millaiset tapit sänkyyn kuuluvat? Onko ne jotain perus puutappeja vai jotain muotoiltuja mitä saa vain sängyn mukana?

Meillä on ollut lähes kaikki tavarat jo pitkän aikaa mutta ne ei oo meillä kotona vielä.
Mun sisko sai myös pojan viime elokuussa joten sieltä saan viime vuoden äitiyspakkauksen tavaroita, sitterin, kaukalon+telakan, leikkimaton, lakanat ja tosi paljon vähän käytettyjä vaatteita. Vaatetta tulee jatkuvasti lisää kun siskon muksu kasvaa.
Poikaystävän serkulta saatiin hoitopöytä ja pinnasänky 80e, ne odottaa vielä tuomista uuteen kotiin, pinnasänky maalataan ensin valkoiseksi. Hoitopöytä oli tosi kätevä, leveä ja siinä on koko alaosa säilytystilaa mihin mahtuu alkuun vaatteet.
Pinnasängyn patjan ja peiton sain äidin ystävältä ilmaiseksi.
Mun isovanhemmat halus maksaa meille vaunut, nekin on jo maksettu puoliksi, noudetaan kesäkuussa myymälästä.
Oon ollut sellaisessa työpaikassa jossa kuvataan uusia tuotteita jotka tulevat kauppoihin ja usein nämä tavarat päätyvät jakoon työntekijöiden kesken, joten mulla on myös valmiina vaippoja, rasvaa, kylpyvaahto ja puhdistuspyyhkeitä, myös liivinsuojia.
Itse en oo vielä ostanut vaatteen vaatetta tai muutakaan varustetta, joitain vaatteita on sukulaiset halunneet ostaa vauvalle jo valmiiksi. Vaatteet meillä on jo itsellä, ne on varastossa odottamassa että hoitopöytä raahataan kotiin ja siskon ne jo pestyä saan ne suoraan laatikoihin :) Aika pienellä rahanmenolla ollaan päästy! Jotain juttuja pitää vielä ostaa lähempänä, harsoja ja hoitolaukku ainakin..

Ootteko muuten mistä hankkineet hoitolaukun? haluaisin jonkun käytännöllisen ja kivan. Meille tulee emmaljungan vaunut mut uskon että saan jostain halvemmallakin kivan laukun kun emmaljungan hoitolaukun..

Hyvää äitienpäivää heinämammat! [:)]

Haluaisin kovin auttaa Yppyä mutta mulla ei ole hajuakaan mistä tapeista hän puhuu... Meillä on mies kunnostanut ikivanhaa pinnasänkyä ja se on kyllä niin vanha ja itetehty että ei takuulla omaa samanlaisia tappeja.

Minä olen hösöttänyt etukäteen ihan hulluna. [:D] Yhteen pinkkiin [:)] laukkuun laitoin jo vauvan pesuaineet ja rasvat ja vaipat klinikkaa varten. Yhteen kassiin aloin eilen keräämään omia klinikkakamojani. Vauvanvaatteet ja lakanat ja pyyhkeet jne. on pesty ja silitetty ja pakattu kaappiin. En sentään vauvanvaatteita vielä pakannut klinikkalaukkuun. Ammeen telineineen pesasin eilen ja sekin on valmiina käyttöön. Puunasin lastenhuonetta ja sen ovi on nyt kiinni ettei kissat sinne enää pääse karvojaan levittelemään ja piilottelemaan hiiriä tai sisiliskoja [&:] Sinne on jo siirretty vuodesohvammekin pestyin päällisin. Meinasin että menen lastenhuoneeseen öisin syöttämään ja vaihtamaan vaippoja jos vauva kovin mekastaa öisin. En halua miehen kukkuvan hereillä kun hän joutuu töihin heräämään joka aamu aikasin. Niin että jos lastenhuoneessa sitten väsähdän kesken kaiken itkun ja syötön niin voin pötköttää siinä vuodesohvalla kunnes vauvakin taas rauhottuu.

Saksasta tilaamani vaunusetin piti tulla tässä kuussa mutta kuullemma viivästyykin ja pitäisi tulla ensi kuussa. Toivon totisesti että tulee ajoissa. Siinä on sellanen hoitolaukku mukana, mutta kuulin että klinikalle tulee eri vaippafirmojen edustajia myynninedistämisvisiiteille ja heiltä kuullemma saattaa saada ilmaisvaippapaketin lisäksi hoitolaukunkin. En tiedä ravaavatko Suomessa sairaaloissa mainostamassa näin, mutta voittehan vaikka kurkata heidän nettisivuiltaan jo nyt, jos sitä kautta saisitte jotain mainoksilla koristeltuja hoitolaukkuja [;)]

Minun on pakko huolehtia etukäteen ja ihan liian aikaisin kaikesta kun en muuten saa mielenrauhaa [:D] Aluksi tuntui ihan kaaosmaiselta kun kaikki raskauteen ja vauvaan ja synnytykseen liittyvät asiat oli uusia ja meni uusien sanojenkin opettelussa aikaa! Tuntu että pitää ostaa ihan hirveesti kaikkea ja pelkäsin että loppuu rahat kesken ja en ees kerkiä kaikkea välttämättömyyttä löytämäänkään. Mutta nyt alkaa jo minunkin mieleni pikkuhiljaa rauhoittumaan ja tuntuu että aletaan olemaan voiton puolella.

Heipsis!

Ihan kateellisena luen muiden valmisteluja. Meillä on kyllä kamaa hankittuna mutta lastenhuonetta ei olla vielä edes aloitettu remppaamaan. Se on tää työssäkäyvän elämä vähän niin ja näin iltaisin. Oon yleensä aika poikki ja selkä reistaa, niin sitä enemmin pötkähtää pitkälleen kuin alkaa riehumaan huoneen kimpussa. Tuota miestäkin saa potkia persuksille koko ajan, että se jotain tekis. Nyt kun vielä tuo vietävän lätkä alko, niin sitä vähemmän sillä on mielenkiintoa iltaisin puuhastella ylimääräistä. [:@] No, enää 18 työpäivää jäljellä. Jospa sitä sitten pääsis puunaamaan ja laittelemaan paikkoja kuntoon.

Tässä aamusella tajusin, että juhannuksesta on mun LA:han enää 3 viikkoa. Yleensä ollaan oltu mökillä juhannus. Saas nähdä kuinka käy... [8|] Sanoin jo miehellekin, että yhtään kaljaa et sitten juo, jos vaikka tulee lähtö. Eihän sitä voi tietää.

Oi, ihania juttuja kerrassaan [:)] Täällä muutti makuuhuone eilen sisustustaan kun mies kokos pinnasängyn ja hoitopöydän <3 Nurkassa on myös vaunut, jotka haettiin miehen serkulta. Ihan hassu fiilis! En meinannut saada yöllä unta ja nytten aamulla kun heräsin niin meni vaan aika uusia kalusteita pällistellessä [:D]

Ajattelin tänään käydä kaupoilla kiertelemässä. Vielä uupuu hoitotason alusta ainakin, ja hoitokassi. Mutta pikkuhiljaa tässä mennään. Äippäloma alkaa 1.6. niin sitten ois aikaa kunnolla sisustaa [:)] Tänään ajattelin hakea äitiysavustusta ja ens viikollahan se on taas neuvola. Jeejee! 

moih,onko teistä kenelläkään kokemusta BASSON-merkkisistä yhdistelmistä??ku ostin sellaiset mutta en tiiiä onko kui hyvät...

Eilen listasin tavarat jotka on jo hankittu ja joista osa on vielä tulossa lainaksi;
- rattaat, sänky, turvakaukalo, hoitopöytä, syöttötuoli (joskus otetaan lainaksi, kun aika on), sitteri ja itkuhälyttimet (tilasin eilen). Paljon on siis vielä hankittavaa, etenkin sitä pikkutavaraa (tutit, tuttipullot jne). Noista tarvikkeista ei tosiaan ole omia uusia kuin rattaat, sänky jä itkuhälyt. Muut saadaan onneksi lainaksi alkuun ja katsotaan sitten tarpeen mukaan mitä hankitaan itse.

Vaatteita pesin eilen ja AI ETTÄ, kun oli ihanaa touhua [:D][:D] Niitä pikku nyytin vaatteita laitella narulle roikkumaan, se oli vasta mukavaa. Pesin vasta äitiyspakkauksessa tulleet vaatteet ja lahjaksi saatuja vaatteita; tänään pitäisi pestä vaatteet, jotka saatiin tuttavapariskunnalta (2 muovikassillista).

Päässä pyörii niin paljon nyt touhotuksia, että sormet syyhyää jo [:)]

Takaisin