Heinämammojen 2010 vauva-arkea

Mallasuutetta suositellaan täälläkin. Ja toinen niin kuumemittari hanuriin ja sitä siellä pyöritellään varovasti-> laukaisee "kakkaamisrefleksin". Toi on toiminut meillä ainakin tosi hyvin (ja nopesti eli pitäkää vaippa alla) ja neuvolasta saatiin tämäkin ohje.

söpsötin, meille taas sanottiin neuvolassa että kuumemittaria ei saisi työntää hanuriin [&o] Tässä taas näkee miten on eroja eri paikoissa... Ovat nimittäin vieläpä kahdella eri kerralla painottaneet että niin ei saa tehdä.
Sitä mallasuutetta täytyy kyllä pikkuhiljaa alkaa kokeileen... olen antanu sitä luumumehua nyt vähän koko päivän eilen aina ennen syöttöä cuplatonin kanssa eikä maha ole ollut aivan niin kipeä mutta pieruja tulee niin että huhhuh... eikä muuten ole ikinä ennen tuon pikkumuijan pierut haisseet, nyt ne on pahemmat ku isännän hajut! [&:] Minä syön kahta eri antibioottia kohtutulehdukseen, mutta lääkäri sanoi että nämä antibiootit (kefexin ja flagyl) eivät vaikuta imettämiseen millään tavalla, mutta mä en usko. Nämä kauheat mahakivut ja kakkaamattomuus alkoi sinä päivänä kun mä otin ensimmäiset antibiootit... Mitä mieltä muut on, voiko johtua siitä? Tyttö saa Gefilus+D tippoja eli maitohappobakteerejakin saa ja lisäksi mä käytän päivittäin gefilustuotteita...

durina, kyllä mä uskon että vaikuttaa ne antibiootit vaavin masu vaivoihin. tuntuu et kaikkihan ne vaikuttaa.. mun ei alkuun kestäny syödä mitään mausteista koska poika takuu varmasti poika valvoi ja itki seuraavan yön. joskus olen kuullut ettei kaikilla vauvoilla kestä masu jos äiti syö kovasti tuoreita mansikoita.. [8|]

meillä kans nyrkki maistuu, samoten peukalo, mutta tutti ei vaan kelpaa! ei vaikka on monenlaista tarjolla.. miten ihmees sen sais kelpaamaan, mä en halua meidän pojasta peukalon imijää.. huoh..[&o]

Annalla vatsa tomii kerran päivässä. Oletteko kokeilleet hierontaa edistämään vatsan toimintaa? Eli hierominen tapahtuu suoliston mukaan. Osaa oikein selittää, mutta kun vauva on selällään niin hierotte suolistoa mukaillen.. http://fi.wikipedia.org/wiki/Paksusuoli
Annalla ainakin hieronnan jälkeen vatsatoimii ja ihan reilusti [:D] Jospa se toimisi muillakin.

Neuvolasssa käytiin ja Anna kasvaa hyvin käyrien mukaan. Pituus, paino ja pää menee niin samaa käyrää kuin vain voi. Neuvolatäti sanoikin, että hyvin sopusuhtainen kasvussaan, kasvaa kauniisti.

Me ilmottauduttiin kahdelle eri paikkakunnalle vauvauintiin. Meidän kylällä vauvauintia ei ole, joten ajellaan sitten n.30km yhteen suuntaan, että päästään uimaan. Toiseen paikkaan päästiin varasijalle, marraskuussa alkavaan ryhmään.. Joten ilmoitin varuilta myös toisen kaupungin vauvauinti ryhmään, joka alkaa tammikuussa.
Jospa me jompaan kumpaan joskus päästään mukaan [:D] 
Olisi täytynyt jo aikaisemmin soitella vauvauinnista, mutta en arvannut, että siihen on noin hankala päästä mukaan.

Tänään soitellaan myös muskariin, jospa sellaiseen päästäisiin myös mukaan. Tosin neuvolasta arveltiin muskari ryhmän olevan täynnä. Keväällä onneksi alkaa uusi muskari ryhmä, siihen siis [:D]

Täällä kakkaa tulee edelleen ihan mukavasti. Välillä on pidempi (monen tunnin) tauko ja välillä taas tekee kahet satsit lähes peräkkäin, mutta joka päivä sitä tavaraa edelleen tulee. Kyllähän sitä ilmavaivaa tuntuu välillä olevan, mutta olen miettinyt, että kun sitä kakkaa ja paukkuja tulee kuitenkin ihan hyvin niin en turhaan syötä mitään "ylimääräistä". Ei tuo sentään niin paljoa tunnu toista häiritsevän. Ja hieronnan on meilläkin huomattu auttavan ja kevyen jalkojen pumppauksen.

Joku mainitsi miten on hankalaa löytää imetykseen sopivia vaatteita yms. Itse huitelenkin kotosalla ihan rintsikoissa ja usein pelkissä pikkareissa. [:D] On imetyksen kannalta tosi kätevää ja samaten helpottaa, kun tuntuu tossa hommassa tulevan hiki vähemmästäkin. Ihanat hormonit, onneksi ei enää ole samanlainen helle!

Kuinkas moni täällä käyttää vauvallaan tuttia? Olenko ainoa, joka sitä ei ole edes kokeillut? Ei vain ole tuntunut olevan tutille tarvetta. Kyllähän se kai olisi ajoittain helpompaa ollut ja hiljaisempaa, jos tutin olisi suuhun tyrkännyt, mutta kyllä tuo poika on rauhoittunut muutenkin. Ja välillä tutista huolimatta vauvat itkee kuitenkin. Joten tuntunut vähän turhalta kapistukselta. Eipähän tarvitse sitten keksiä temppuja siitä eroon pääsemiseksi. Toisaalta meillä ei myöskään imetä peukkua, ainakaan toistaiseksi. Mutta tigerille vinkiksi, että eikös apteekista saa jotain sellaista ainetta jota voi laittaa sormiin ja maistuu pahalta, muttei ole myrkyllistä ja tämä ehkäisisi peukun imemistä. En varma ole, kun en ole kokeillut, mutta muistaisin kuulleeni sellaisesta. Kannattaa kysellä vaikka neuvolasta.

Vaavi, mä lemppasin tutit mäkeen tytön ollessa ehkä muutaman viikon ikänen. Se sai aina vain raivarin jos sitä koitti tyrkyttää joten en pakotakkaan. Tosin ikävä homma, meillä imetään peukkua ja oikein urakalla. Täytyy kysellä siitä aineesta mitä niihin voisi laittaa, kiitos vinkistä![:)]

Meillä Anna imee tuttia jonkun verran. Valveilla ollessa ja nukkuessa ei,mutta nukahtamisvaiheessa hyvinkin hanakasti. Ja kun alkaa heräilemään, niin tutin avulla nukutaan hiukan pitempiä unia.
Meille neuvolatäti kertoi tutista paljon myönteistä asiaa, joten emme pidä sitä pahana.. kunhan siitä hyvissä ajoin luovutaan. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=trs00043

Mutta, en minäkään väkisin alkaisi tuttia suuhun tunkemaan. Anna masuasukkina oli sen verran kova imemään sormea ja nyrkkiä, joten siksi ostettiin tutit, ettei se sormi suuhun menisi. Ajateltiin, että tutista on helpompi vierottaa, kuin sormesta.

Meillä ei kans tutti maistu, vaikka ollaan kokeiltu kaikennäköstä sorttia ja merkkiä...silikonia ja luonnokumia... peukku ei vielä mene suuhun, mutta nyrkkiä kuitenkin imetään... millon mistäkin kohtaa ja hirvee lupsutus kuuluu [:D] Mutta en oo huolissani... jotainhan vauvan täytyy saada imeä, jotta imemisen tarve tyydyttyy... jos ei tuttia, niin syököön nyrkkiä sit... täytyy vaan tosiaan hieman vahtia, ettei mee peukkuhommiks... kaverin 4 vee imee edelleen öisin peukkua, ja sen sormet on (anteeks vaan) ihan järkyn näköset [:@]

Muutenkin täällä menee loistavasti... Enny nukkuu edelleen sellasia 7-9 tunnin yöunia putkeen ja aamulla herätään syömään, ollaan hereillä tunti ja Enny painuu partsille takas nukkumaan, siellä nukkuu 2-4 tuntia ja sit jaksetaankin höhötellä hereillä jo pitkä pätkä [:D] Illalla torkutaan vielä hieman ja lopullisille yöunille tyttö menee 11-00 aikoihin. Vähän harmittaa, että noille yöunille meno on noin myöhäinen, mutta kaikki konstit rytmin muuttamiseen parilla kolmella tunnilla on kokeiltu, eikä mikää auta... mutta varmasti noi rytmit muuttuu vielä moneen kertaan, joten eipä tuo niin haittaa... parempi tuo, ku että oltais yötä myöten hereillä [:D] Illat on kuitenkin suht rauhallisia, joten saa siinä puuhatakin vaikka mitä ja tyttö on ihan tyytyväisenä... Meillä on nuo rytmit pysyny samana vaikka oon aika kova menemään päivittäin noiden vaunujen kanssa ympäriinsä tuolla kaupoissa ja kavereita moikkaamassa, joskus hurahtaa koko päivä aamusta iltaan, toisilla kun päivät menee ihan sekasin jos ei pidetä kii tietyistä päikkäriajoista yms. [:D]

mä oon kokeillu josko poitsu alkais imeen tuttia mut ei, niin en myöskään minä sitä hänelle tuputa. ärsyttää vain kun poika alkaa mummolassa kätistä tai imeä nyrkkiä niin heti ollaan et "missä tutti?????......" muutaman kerran oon vain sanonut ettei meidän poika syö tuttia vaikka kuin koettaa, et turhaan sitä edes yrittää antaa. kerran oli kamala imutarve ja yritin antaa sen muotoiltun tutin niin poitsu yökkäs oikein kunnolla kera puklujen. niin et tympii et jos me ei mun miehen kans opeteta lastamme tutille (tai lapsi ei siis ala vaikka joskus yrittänyt) niin miks ihmeessä sit muiden pitää väkisellä tunkea sitä tuttia sinne suuhun............... argh!!! [:@]

no joo.. kiitos ymmärryksestä.. [:D][;)]

olishan toki mukavampi et söis tuttia silloin kun imutarve iskee oikein kovana, eikä sitä peukkua, mut ei niin ei.. tutinko antaa niin tulee vain huutoa, ja kunnolla. kyllä hän tutin suuhun ottaa muttei ymmärrä imeä sitä, vain maiskuttelee ja aukoo suutaan kuin kala kuivalla maalla.. [:D][;)]

vaaville kiitos vinkistä! käyn ehdottomasti kysymässä apteekista tuosta "ihmeaineesta".. [:)] on mul mielessä käynyt et laitan peukkuun jekovittia kun on niin järkyttävän pahan makuista et lapsikin irvisti kerran kun kokeilin antaa vitamiinia, (siirryin sitte d-tippoihin) mutten ole kuitenkaan tohtinut.. [:D]

syksy on saapunut sitte ihan hetkessä. puista lentelee lehdet ja vettä sataa.. oi voi. mut syksy on kuitenki aika ihanaa ja kaunista aikaa, tympii vain kun ulos ei oikein pääse tuon vesisateen takia.. [:(] noh, takka lämmittää melkien yhtä paljon kuin pienen ukkelin hymy.. [:)]

moi!

Tutista.. meillä on kans niin, ettei tyttö tuttia oikeastaan ime. Parina kertana on saatu se rauhoittumaan sillä ja nukahtamaan mut melkeinpä poikkeuksetta se huuto vain jatkuu ja tutti lentää kaaressa suusta pois.

Viime aikoina on nyt nyrkki alkanut maistumaan ja kovasti. Ja koska tyttö syö korvikemaitoa niin puklu tulee aika hanakasti nyrkin imemisen seurauksena.

Ja kakka-asiaa.. meillä tytön vatsa toimii melkeinpä joka päivä sen kerran. Ilmaa on vatsassa ja siitä johtuen kakka on hiukan tummempaa, ei niinkään sinapin väristä. Paukut haisee aika karmeellekin aina välillä. En ole vielä niin huolissani ollu, vaikka välillä jonain päivänä kakka jää väliin, koska sitten se yleensä korjaantuu seuraavana päivänä, että tulee kahdet.. Kokemusta siis on myös siitä kun "kakkaa on niskaa myöden" Ja tämä vain siitä, että yhden päivän kakat jäi väliin. d-vitamiinia (jekovit) ja gefilustippoja annan.

Välillä vaivun epätoivoon vaippojen suhteen. Meillä käytetään kertakäyttövaippoja. Nyt menossa Pampers 4-9kg (3) ja meidän tyttö painaa sen reilu 5kg. Ongelma on se, että vaihdamme ennen joka syöttöä vaipat (2h-4h välein) ja välillä tuntuu, että laittaa sen vaipan kuinka hyvin tahtojaan niin aina valskaa. Kyse ei siis ole siitä, että vaippa olisi täynnä tavaraa.Ja meillä on pienokainen ikast aktiivinen heiluttaan jalkoja ja pyllyä, joten vaippa välillä liukuu pois paikaltaan, pyllypuolelta.. Joten Gallupin paikka..
mitä vaippaa käytät?
minkä kokoinen vauveli?

Nukkumisesta; meillä nukutaan yöt n. 21-02 ja tämän jälkeen heräillään vielä n. viiden maissa aamuyöstä. Viime yönä koitin seuraava: poika nukkui ilta 7 puoli yhteentoista (= herätin vaipanvaihtoon ja yösyöttöön, koska tiesin sen heräävän max tunnin päästä kun olen itse päässyt nukkumaan) ja ensimmäisen kerran itkuskeli sängyssään vartin yli 12. Ajattelin ettei pojalla nälkä voi olla, koska juuri n. 2 tuntia sitten syöpöteltiin 120 ml. Kävin laittamassa nukahtamistutin suuhun ja poika nukkuikin sitten vartin yli 2 asti. Syöpöteltiin taas n. 100 ml ja nukahtamistutti suuhun. Heräsi sitten vartin vaille 6 kun mieheni nousi herätyskellon pärinään. Aamupalan jälkeen nukuttiin vielä 7:40 asti...

Kakkatouhut; Joonalla maha toimii suht normaalilla tahdilla (= kakkatahti, joka on ollut n. 4 viikkoa). Eli tarkoittaa käytännössä sitä, että kakkaa tulee viimeistään 2 vuorokauden kuluttua edellisestä. Kyllä pojasta huomaa sen, että alkaa suolisto olla pullollaan kun ei enää muuta tehdä kuin kitistään hereillä ollessa enemmän. Kakan tultua, hymylle ei tule loppua! Meillä kakkatyhjennys tapahtuu aika usein joko sylissä rinnan päällä tai turvakaukalossa autossa. Asennossa, jossa maha on hieman "lytyssä"... ei olla alettu käyttämään apukeinoja kakan tuloon, suht normaalilla rytmillä kuitenkin mennään.

Tutti; meillä käytetään tuttia pääsääntöisesti nukahtamisessa. Muulloin poika ei tuttia tahdo, kova huutohan siitä tulee (enemmän), jos yrittää tutilla rauhoitella. Imemistarve on todella suuri ja välillä onkin huvittavaa, kun poika on sylissä niin iskeytyy monnina kiinni rintalastaan tai olkavarteen ja alkaa imeä [:D][:D] Nyrkkiä tykkää imeskellä oikein huolella ja välillä on etusormi yksistein suussa. Eilen päiväunien jälkeen, kun menin hakemaan häntä sängystä, niin pojan muumilelu oli suun vieressä ja kieli lipoi kovasti muumin mahaa.. muumi oli aika kuolainen sen käsittelyn tiimoilta [:)]

Oma vointi; välillä pitää hengähtää, vaikka miten tykkääkin pientä vauvelia hoidella. Tuntuu vain raskaalta sellaiset päivät kun "joutuu" yksin hoitamaan kokonaan poikaa ja etenkin sellaisina päivinä, kun poika itkeskelee eikä päiväunien pituus ole kuin 30 min  - 1 tunti.. silloin ollaan koetuksella oman jaksamisen kanssa. Mitään suurta konfliktia ei ole kuitenkaan ollut [:)] Onneksi mies on apuna niinä päivinä kun ei ole bändijuttuja. Sellaiset päivät tuntuvatkin nyt lomapäiviltä itselle!

Vaipoista: Meillä käytetään Liberoita, on käytetty ihan syntymästä asti ja hyviksi on todettu. Ei minkäänlaisia iho-oireita ole ollut...
Meillä on tyttö nyt n.5700g ja Liberon 3 vaipoilla mennään (olikohan 5-8kg) Vaihdettiin tosin 2:sesta 3:seen jo kun tyttö oli 4,5kg painava sillä vaippa alkoi tulla yli, samoin kävi vaihdettaessa ykkösvaipasta kakkoseen, kilojen mukaan ois ollu sopiva ja vaippa hyvänkokonen luiruperseelle mutta tavara tulvi yli.

Hemmetin imutarve! Tuossa se makaa nytkin sitterissään kun viimeinkin sain sen hetkeksi levähtämään ja lutkuttaa peukaloaan minkä kerkeää [:'(]

Vaavi täälä kans kotona huidellaan vaan pelkissä liiveissä ja alushousuissa [:D]

Meillä kans ollaan käytetty alusta asti Liberoa mutta tänään satuin ostamaan cittarista 3pkt pampersia kun halvalla sai 25e. Ja se on nimenomaan 4-9kg. Katotaan miltä näyttävät ja tuntuvat pukea sitten päälle [:)]

Tuttia täällä käytetään vaunuihin nukuttamiseen, mut silloin vaan jos Miro halauaa imeä, väkisin ei tungeta ja yleinsä nukahtaessaan sylkäiseekin tutin pois tai jo ennenkuin nukahtaa.

Täällä alkaa jo pikkuhiljaa Mirolle puskemaan hampaita, sen verran kiukkunen on päivisin ja iltaisin. Eikä johdu masuvaivoista itku on erillainen ja ei ole niitäkään pariin viikkoon enään ollut. Kovasti työntää nyrkkejään suuhun ja yrittää niitä imeä ja alkanut todella paljon myös kuolaamaan, mitä taas ei ole aijemmin tehnyt [:)]

Vaipoista: Meillä käytetään Pampersin 4-9 kg (3) vaippoja... tyttö painaa reilu 6 kiloa ja oikein mukavasti pitää tavaran sisällä, tarvittaessa pissat jopa 12 tuntia [:D] Pampers meidän mielestä loisto merkki, on mukavamman tuntuinen ja helpompi pukea, kun on paljon ohuempi, kuin esim. Libero, eikä oo tullu mitään iho-ongelmia...

Meillä samoin Pampers on mukavampi, vielä mennään 2 koolla mutta vikat kipaleet menossa ja seuraavaks ostetaan 3 koon vaippoja. Poitsu ~5½ kiloa ja noista kakkosista alkaa kyllä tulla pissat aika helposti yli, olen tässä pariin otteeseen pannut merkille..[:D]

Tuttia Sauli ei kauheasti syö, joskus se rauhoittaa esim. bussissa jos tulee huuto niin tutti usein kelpaa ja nukahtaa siihen. Sylkee kuitenkin aina nopeesti tutin pois eikä jää siitä sen enempää nautiskelemaan. Nyrkit on enemmänkin suussa, mut onneks ei peukku ettei jää tavaksi.

Meillä tyttö painoi 4875g ja käytetään pampersin http://www.pampers.fi/fi_FI/proddetail/baby-products/active-fit/id/2/sectionid/0 active fit vaippoja. Ovat hyvin joustavia ja pehmeitä ja iho on hyvin siisti. Rasvoja ja talkkeja ei muuten käytetä, mitä nyt kylpyveteen laitan tilkan öljyä tai perusrasvaa. Jo eka vaipan jälkeen ihastuimme näihin active fit vaippoihin. Eivätkä fuskaa.. tosin tarkistan aina ne vaipan reuna "röyhelöt", että eivät jää kasaan sisäänpäin ja ettei vaippa fuskaa sen takia. Tuo tapa jäi töistä, kun mummuja kuivittelin [:D]
Alussa kokeiltiin myös liperoja, mutta ovat mielestäni hiukan paksuja ja sellaisia kovia (pampersiin verrattuna).
Pumpuli82 meillä mies ajaa rekkaa ja joinakin viikkoina ei ehdi olemaan valveilla kotona kuin pari tuntia (tulee töistä, nukkuu ja lähtee taas töihin).. joskus on poissa jopa n.2vrk.Silloin kummasti piristää ystävien vierailut luonamme ja vastavuoroisesti me käymme kylässä. Vaikka eivät vauvaa syliin ottaisikaan, niin silti kummasti auttaa jaksamaan. Ja kun mies on kotona, niin otan muutaman kerran viikossa sen n. 1h itselleni ja käyn kouluttamassa koiraani.
Ja metsälenkit kera vaunujen ja koirien.. Anna nukkuu aina vaunuihin ja nukkuu niin kauan kun jaksan vaunuja työntää. Tavallaan ne hetket on myös lepohetkiäni [:D] Joskus stressaan itseäni kotitöillä, mm. eilen rotavirusrokotteen takia Anna ei nukkunut ja oli itkuinen, niinpä imuroin Anna sylissä [:D]

Jes! Sauli nukkui 6 tuntia putkeen viime yönä! Yhdellä herätyksellä mentiin, siinä tunti vierähti kun vaippa meni vaihtoon ja molemmat tissit tyhjennettiin (ei tainnut tulla juuri mitään mahan täytettä) ja korviketta vielä perään. Lapsi oli ihan hereillä kun sen sänkyyn laskin mutta sinne se onneksi nukahti itekseen ennen kun edes itse sain taas unta.[:)] Vois kaikki yöt mennä yhtä hienosti...

Mulla on muuten ollut tapana lukea kirjaa samalla kun imetän, öisinkin jos en oo liian väsynyt. Tänään saan lopetukseen neljännen Potterkirjan. En tiiä miten käy lukemiselle jos imetys loppuu, ei varmaan enää ehdi [:D]

hellouta kaikki!

vaipoista:oon käyny kome merkkiä läpi (pampers,libero,Huggies) joista huggies oli paras alkuun(koot 1 ja 2) mutta nyt 3 on jotenki kovan olonen.pampers 3 taas tuntuu märältä jo yhen pissan jälkeen,se ulkopuoli tulee semmoseks pehmeeks ootteko muut huomannu? nyt on sitten noita liberon 3 kokoa ja ne taas on minusta vähän isompia kuin nuo muut mutta hyvin on pissit imeny[:)]  jatkossa käytän pampersia tai liberoa

täällä nukuttiin myös viime yö tosi hyvin.nukkuun poika laitto puoli kaheksan ja heräs syömään puol kaks, soi 10min ja laitto nukkuun ja ite heräsin sitte kuuelta että eikö se vieläkään herää syömään..

meillä on ristiäiset viikonloppuna,ahistaa kun ei vaatteet mahu päälle[:@] semmonen 12kg on ylmäärästä..ei kauheesti vaan haluta alkaa uusia ostaan kun ovat sitten ihan tyhjänpanttina kun pääsen normi kuosiin (toivottavasti)

tämmöstäpä täällä, mukavaa päivää kaikille!

heippa!
mä en ookkaa kirjotellu aikoihin tänne mutta nyt aattelin reipastua [;)]
Vaipoista sen verran että täällä käytetää libero 2 vielä..(tyttö painaa 5000g) ne on parhaaks koettu..
Meillä tyttösen kanssa menee hyvin tää vauva arki . vauva on tyytyväinen ja kova nukkumaa [:)]
välillä nukkuu sen 8 tuntia putkee, mut yleensä viien tunnin välein herää syömää.. mutta nukkumarytmi on vähän myöhänen ku aina menee puoleenyöhö..
täälläkää ei tuttia suostu syömää.. mut nyrkki on kyl suussa senki eestä [8|] ja kuolaa kovasti..
ja kakkaamisesta vielä et nykyään kakkaa vaan joka toinen päivä .. mutta piereskelee kyllä kovasti. ennen oli joka vaipassa sonnat [:D]
tääläki on vielä painoa lähtöpainoon se 5-6 kg.. mutta eiköhän ne vielä.... toivotaan..

Päivää taloon [:)] Ajattelin kysyä, miten te muut saatte syötyä? Siis itse, sikäli kun olette muksun/muksujen kanssa kotona. Mä heräilen yleensä ite aamulla ennen Ainaa, mutta on pakko alottaa aamu tissien tyhjennyksellä kun neiti nukkuu niin paljon ja putkeen että tankit meinaa räjähtää.... Sitten sitä jotenkin vaan eksyy tietokoneelle ja aina tekemään kaikkia "omia juttuja" sit kuulee kuinka tyttö kutsuu pinnasängystään. Ja ai niin, siinä kohti huomataan että maha kurnii. Vauva syliin ja kaapista jotain pikanaposteltavaa hakemaan että jaksaa vaihtaa vaipan ja imettää. Mutustan siis keksejä ([:@]) Hommat hoidettu, olkkariin vauvan kanssa ja koitan asetella likkaa sitteriin jossa yleensä hetken viihtyykin lelukaaren kanssa ja vain jos jaksan jalalla keinuttaa sitteriä. Eli en pääse sohvalta mihinkään ilman itkua. Kun lapsi viimein nukahtaa sitteriin, ryntään taas kaapille ja teen kasan voileipiä ja lämmitän mahollisesti jotain ruokaa jonka jämiä kaapissa ehkä joskus on... Vedän itteni niin ähkyyn etten halua ajatellakaan ruokaa vähään aikaa ja tällästä se on aina siihen asti että mies tulee töistä. Kaupasta tulee ostettua limsaa ja karkkia ja kaikkea muuta lohdullista herkkua. Ei ihmekään että sitä on tämmönen läski eikä raskauskilot lähe mihinkään vaan jopa lisääntyvät! [:@] Vinkkejä? Kyllä täällä liikuntaankin, vaunulenkkejä monta kilometriä päivässä reipasta kävelyä ja vähän hitaampaa sitten kantorepun kanssa...Ja siis vinkkejä nimenomaan siihen ajankäyttöön, mitä nopeita helppoja terveellisiä eväksiä ois? Ja motivaatio... Iltasin sitä oikein kaatuu sänkyyn kun on päivän puuhannut lapsen kanssa, miten sitä jaksais liikkua vieläkin enemmän ja syödä vähemmän ja terveellisemmin [&:]

Takaisin