Heinämammojen 2010 vauva-arkea

Durina täällä sama homma[&:] kaipaisin siis minäkin vinkkejä [:)]
Tulee tehtyä vaunulenkkejä ja kerran pari viikossa käyn vesijumpassa, mutta kaikki mitä kulutan tulee myös varmasti päivien aikana takaisin, joten näistä kiloista ei pääse vaan eroon [:(]
Tiedän, se on myös omasta motivaatiostakin kiinni, mutta jos lapsi sattuu olemaan itkuinen ja kaipaa syliä koko ajan niin ei oikein kerkeä valmistamaan mitään terveellistä ja sit sieltä kaapista tulee napsittua vaan jotain [:@]

Helou!
Jospa minäkin kertoisin täällä jotakin.[:)] 
Nukkumisesta sen verran että täälä nukutaan edelleenkin yöllä semmoset 8-10h ja päivällä nukutaan yhet 3-5h päiväunet ulkona ja sitten semmoseia pieniä vartin -tunnin pätkiä pitkin päivää.
Syömisestä joskus imettäminen on yhtä tuskaa kun joudun käyttämään vieläkin rintakumia kun rinnanpäät ovat niin matalat. Ja tyttö on ruvennut leikkimään sillä ja aina oma paita on maijossa. kaikein helppoin on syöttää makuullaan. Täälläkin ollaan monesti rintsikoissa ja pikkareissa.[:D] Monesti oon meinannut jo lopettaa koko imetyksen. Menee yksin kertasesti hermot, väliin saa imettää seisaallaan ja käveleskellä taloa ympäriinsä jos pysähtyy niin huutohan siitä alkaa ja joskus pitää huijata tutilla sen verran että äkkkiä tutti suusta ja tisu tilalle. Tyttö on yleensä tyytyväinen ilman vaippaa niin syötänkin joskus sen niin että aukaisen vaipan. Mikähän siinä on? vaavin iho on tosihyvä kuntonen vaippa alueelta mutta silti se tykkäis olla ilman vaippaa...
Kakkaamisesta meilläkin joskus kakkaamis ongelmaa. vaavi on tosi kiukkunen, ainakin uskon että johtuu siitä koska aina kun on saanu kakattua niin ollaan taas tyytyväisiä.[:)] kakattaan yhden viiva viiden päivän välein.
Vaipoista meillä käytetään liberon 2 vaippoja ja tyttö painaa 4700g. pampersit tuntuu päältä inhottavilta niinkuin päivänkakkara totesikin.
Tuttia meillä syyään ahkerasti päivällä ja nukahtaa päiväunille yleensä tutti suussa mutta sylkäsee sen ylensä pois ku on nukahtanut. Yöllä tuttia ei tarvita.
Että tällaista. Leppoisaa loppuviikkoa kaikille[:D]

jatketaanpas vielä.[:)] Tästä painon puottamisesta  ihtellä ei oo lähteny kiloakkaa laitokselta ku oon tullut eli painoa tuli raskaana 18kg ja vielä olis se 10 kiloa ylimäärästä.[:@] joka päivä käyn ainakin sen 4 kilometriä käveleen lisäksi käyn vesijumpassa kerran viikossa ja tänään aloitan aerobikin. ja kaiken lisäksi oon herkku lakossa eli ei mitään herkkuja muuta ku pala tummaa suklaata aina kahvin kanssa ku muuten tulis hulluksi.[:D] ja mikään ei auta.[:@] tässä olis jotain vinkkejä tuosta ruuasta(paitsi mikä minä oon neuvvoon ku ei paino putua[;)]) mutta kuitenki. Ostakaa hedelmiä ne on terveellisiä ja ei pitäs lihottaa ja syökää vaikka porkkanoita ja koittakaa tehdä ainkin yksi lämmin ruoka päivässä heti kun on aikaa esim kinkku ja kebab kiusaukset on tosi helppo ja nopea valmistaa ja kuoripotut on helppo valmistaa kun ei muuta ku kattilaan heittää ja tekee lisukkeeksi jotain mitä ikinä keksii(jauhelihaa, makkaraa, kanaa) ja kastikekki on aika helppo valmistaa[:)] keitoissakaan ei mene loppujen lopuksi kauan ku ostaa valmiit pakaste kasvikset ja esim. lohikuutioita ja kuhan jaksaa perunat kuoria niin nopeaa tulee valmista ja hyvää.[:)] ja syökää usein ja vähän. ei ähkyä[:D]

mulla on ainaki kauhee ruokahalu ku imettää .. samanlailla munttaa ruokaa ku raskaana ollessa [:@]

ONNEA NIIVA! Ihana kuulla + uutisia[:)]

Meillä vietetään kiireistä, mutta ihanaa vauva-arkea. Eemil on onneksi suht rauhallinen tapaus. Mutta kyllä sitä toisinaan on siitä huolimatta NIIIIIIIN väsy[8|]
Onneksi Eemil on jo aikamoinen seurustelija, siinä unohtuu pienet ja suuremmatkin itkut, kun poika väläyttää hymynsä[:D]
Meillä yöunien pituus vaihtelee tosi paljon, keskimääräinen yhtäjaksoisen unipätkän pituus taitaa olla noin 3 tuntia. Joskus jos poju sattuu vahingossa nukkumaan 4-5 tuntia putkeen, niin itsellä on jo tosi levännyt olo.
Me ollaan toistaiseksi pärjätty pelkällä rintamaidolla. Niinä harvoina hetkinä kun olen ollut jossain yksikseni käymässä, Eemil on saanut korviketta. Tänään tosin kävi ensimmäistä kertaa niin, ettei poika ollut huolinut pulloa. Olin noin tunnin verran pois kotoa ja vauva oli kuulemma huutanut lähes koko sen ajan, ei ollut rauhoittunut mihinkään isin "temppuihin". Kun tulin kotiin ja laitoin tissin suuhun, niin poika oli tyytyväinen. Taitaa omat, pikaisetkin piipahtamiset poissa kotoa, olla hetkeksi historiaa...

Meillä on nyt vissiin Ennyllä maitorupea... tää on kylläkin ihan oma diagnoosi vasta, mut googlettamalla löytyi kuvia ja "oireita" ja siltä nyt pahasti näyttää... [:@] Onneks se on vielä pientä ja ihan muutama läiskä vaan masussa, kyljessä, kaulassa ja polvessa... toivotaan et ei muutu sen pahemmaks...
Tiistaina onneks jo neuvola, joten eiköhän sieltä saa sitten varmistuksen asiaan ja hoito-ohjeita...

Tuohon syömiseen meikäläinen on keksinyt erinäisiä vinkkejä.... Ensinnäkin kaikki mehukeitot, jogurtit ja kiisselit on hyviä ja nopeita välipaloja. Sitten voileivät ja hedelmät myös ja nämähän voi laittaa jo vaikka edellisenä iltana valmiiksi, kun joku muu katsoo vauvan perään. Sitten enemmän täyttävistä niin ainakin ruokaisat salaatit on helppoja, kun ne myös pystyy valmistaan etukäteen ja syömään vaikka kylmänä. Keitoista yms täällä oli jo puhetta, mutta itse tykkään että kaikki uunissa valmistuva, vaikka veisikin vähän enemmän aikaa, on näppärä sillä sitä ei koko ajan tarvitse vahtia ja pelätä että esim kiehuu kattilasta yli. Ja sitten kannattaa käyttää hyväksi niitä hetkiä, kun kunnolla ehtii kokkaamaan niin tekee kerralla reilusti niin siitä saa sitten vaikka pakkaseen ja on nopea lämmittää. Jos ei hirveästi apuja mieheltä tai esim omalta äidiltä saa niin kannattaa kokeilla vaikka ottaa vauva sitterissä yms. mukaan keittiöön niin saat pidettyä samalla silmällä ja vauvallekin saattaisi riittää se että äiti on näkösällä/ lähettyvillä. Ja tietysti jos vauva nukkuu vähänkin pidempiä päiväunia, niin sitä aikaahan voi myös käyttää tässä hyväksi. Ja vielä yksi vinkki, että jos on lähistöllä muita samassa tilanteessa olevia niin menkääpä kyläilemään ja tehkää ruokaa yhdessä. Silloin toinen voi aina katsoa lasten perään ja samalla saa myös seuraa yksinäisiin päiviin. Näin Vaavin niksinurkassa tänään. [:D]

mä oon ihan samoilla linjoilla vaavin kans, nimittäin tuossa ruoka-jutussa. esim. kanankoivet on oikeesti helppoja ja nopeita, uuniin vaan ja tunnin päästä pois. tai jos ei haittaa et syö kaks päivää samaa ruokaa peräkkäin niin sit vaan tekee isomman satsin, (keitto ainaki parantuu mun mielestä ku uudestaan lämmittää [;)]) tai laittaa puolet sinne pakkaseen..
ja jos ei oikeesti oo aikaa tehä "oikeeta ruokaa" niin tehkää edellisiltana valmiita voileipiä jääkaappiin valmiiks niin ne on ainaki helppo sieltä ottaa ja syödä vaik vauva sylissä.
hmm.. mitäshän muuta..
neki on muuten helppoja ja nopeita valmistaa ne pussissa olevat pasta-ateriat.. on makuja joka lähtöön ja hyviäkin mun mielestä.

Oma ruokailu tapahtuu silloin kun vauveli nukkuu. Aamuisin poika herää kuuden maissa syömään, seitsemän maissa nukahtaa taas unille (nukun yleensä hänen kanssaan vielä aamusta) ja sitten heräillään yhdeksän maissa uudestaan. Vauvalle ruokaa ja itselle aamupala pojan touhutessa puuhamatolla leluineen. Välillä istuu sitterissä vierellä kun napostelen aamupalaa; hyvin viihtyy seurassa. Päivällinen syödäänkin sitten päivänokosten aikana, iltapala yöpuulle laiton jälkeen. Helpottaa tosin kovasti tuo selkeä päivärytmi pojalla, joten on vain pidettävä itse kiinni niistä ajoista, jotta oma ruokailu pysyy rytmissä. Muuten tulee naposteltua kaikkea muuta, jos ei pidä omaa nälkäänsä loitolla. [:)]

Täällä on nyt jotain kummallista meneillään. Muutaman päivän aikana olen nyt huomannut, että silloin tällöin tuntuu pojalle tulevan ihan kunnon raivarit, kun yritän imettää. Selvästi tuntuu olevan nälkäinen sitä ennen, mutta jostain syystä ei vaan rauhoitu imemään vaan repii ja retuuttaa nänniä ja sylkee sitten pois. Tai ei edes huoli sitä suuhunsa. Monesti alan jo itsekin epäilemään, että onko pojalla oikeasti nälkäkään, mutta niin kovasti tuntuu hamuavan ja tunkevan nyrkkiä suuhunsa sitten, kun itku jo helpottaa ja saa pystyasennossa olla. Siispä epäilen, että onko se mahavaivaa sittenkin.... No ei ehkä samanlaista vääntyilemistä ole kuin masun vaivatessa ja jonkun kerran Sisu onkin kakannut vain vähän aikaisemmin. Että saa tän mamman pään välillä ihan pyörälle ja usko omaan kykyyn tunnistaa pojan tarpeet on lähes nolla. Maitoa kyllä pitäisi olla ja ei tissi ole edes liian täysi, jotta siitä olis vaikea saada kunnon otetta. Saa meikäläisen mielen maahan ja olon tuntumaan tosi kurjalta. Väkisinkään sitä tissiä ei suuhun voi laittaa, mutta en haluaisi pojan nälissäänkään olevan.

No muuten sentään menee mukavasti. Viime yönä tuli nukuttua 22-07 ja olo on taas tosi virkeä. Ja eka perheloma/ matka odottaa lauantaina, kun lähetään Englantiin sukulaisiin. Ihana päästä pitkästä aikaa kunnon matkalle. Vähän jännittää, että miten lentokentällä ja koneessa menee, mutta kai se siitä. Mielessä vaan pyörii tuhat ja yks asiaa, mitä pitää muistaa pakata yms, mutta enköhän siitäkin selviydy.

Vaavi, oisko rintaraivareita..? http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=72&Itemid=165
Meillä ainakin näitä on ollut ja on kyllä aika hämmentävää alkuun. Tsemppiä kuitenkin teille! [:)]

Kiitos camsu. Itsekin tuosta olin juuri lukemassa. Ei meillä ehkä ihan noin paha tilanne vielä ole, kuitenkin ongelmaa esiintyi vain silloin tällöin, ei siis niin että vauva kokonaan kieltäytyisi rinnasta. Mutta seurataan ja katotaan miten käy. Kovin hämmentävää, kyllä! 

Vaavi meillä rintaraivareihin auttaa välillä se että huijaa tutilla ja vaihtaa sen nopeasti rintaan kun lapsi on rauhallinen. Välillä on ollu pakko antaa tuttipullosta vähän maiitoa ja sitten loput rinnasta. Meillä noi raivarit johtuu välillä ihan vaan siitä että henna on malttamaton eikä jaksa imeä rintaa niin pitkää että maito nousee( kaikki heti tai ei mitään). Toisaalta jos mikään ei kuitenkaan oo auttanu(paitsi tutti) niin on ooteltu tunti tai useampi ja yritetty sitte uudestaan.

Meillä on nyt ekat piikkirokotteet takana, kaikki meni hyvin ja kiukuttelua ja itkua lukuunottamatta kaikki sivuvaikutukset jäi pois, sen vert kiukkunen oli tuo tyttö silloin illalla, et yks suppo laitettiin ja sitten nukuttiinkin se 9 tuntia putkeen ja aamulla hän oli jo aivan oma iloinen itsensä [;)] Aamulla lensi kyllä isot puklut, mistä sitten lie johtui, kun ei ollut pitkään aikaan sitäkään tapahtunut...

Sitten sellanen asia, kuin ovulaatiokivut... eilen illalla alkoi sattumaan oikeelle alavatsaan ja luulin jo et nyt se umppari posahtaa... mut sit tutkin netistä vähän asiaa ja löysin ovulaatiokivut. Ennen raskautta en tuntenut ovulaatiota, mutta nyt sitten eilen taisin tuntea, just sen 12-14 päivää ennen menkkojen alkamista... aivan jumalatonta nipistelyä lonkassa ja alavatsassa ja alaselässä ja sit se kohdistui muutamaks tunniks oikeelle alavatsalle/selälle se kipu... vähän ku menkkakivut... sit kuin seinään ne loppuivat yöllä. [:D] Onko muilla käyny näin?

Niin ja piti vielä kirjottaa tosta tuttiasiasta, kun ei oo meijän neiti kelpuuttanu minkään mallista/merkkistä tuttia, mut nyt sitten tiistaina niiden rokotusten jälkeen se kelpas oikein hyvin, ku kiukutti ja kelpaa edelleen lähinnä silloin, ku on nukahtamassa tai alkaa tulla nälkä, mutta kelpaa kuitenkin... on nyrkit ja sormet jääny nyt suun ulkopuolelle ainakin toistaseks... [:D]

Kuten aikaisemmin totesin niin noita rintaraivareita, tai mitä lie, niin ei meillä tosiaan usein tapahdu. Ihan yksittäisiä kertoja ovat onneksi, ja suurin osa imetyksistä sujuu ihan ilman ongelmaa. Meillä ehkä enemmän poika hermostuu siihen, että maitoa suihkuaa edelleen ajoittain tisseistä vaikka kyllä ne iltaisin aika tyhjiltä tuntuvat, kun oikein tankataan yötä vasten. Oli niin tai näin niin ei onneksi iso ongelma ole. Ja nostan herran vähäks aikaa pystyyn ja muutenkin rauhoittelen. Sit yritän tarjota uudestaan rintaa ja jos ei kelpaa niin sitten odotetaan seuraavaan kertaan, kun poika näyttää merkkejä syömishaluista. En ole nähnyt tarvetta alkaa "huijaamaan" tutilla tai pullolla ruokkimaan yms. kun kuitenkin on pääosin tyytyväinen ja hyvin kasvaa. [:)] Kiitos kuitenkin vinkistä söpsötin.

Elaisah tuossa mainitsi antaneensa supon vauvalleen. En millään halua nyt ketään kritisoida tai muuta. Mutta minä en suosittelisi noita suppoja kenellekään käytettäväksi, kun on niin epämääräistä että kuinka hyvin se lääkeaine siitä varmasti liukenee suolistoon. Suppo kun saattaa helposti tulla ulosteen mukana pois tai muuten vaan jää kakkaan "kiinni" ja näin ollen varsin tehottomaksi. Että nykyisin myöskään lastenlääkärit eivät ainakaan meillä töissä suosittele noita suppoja ihan tutkimustenkaan perusteella. Että kannattaa ostaa vaikka sitä nestemäistä Panadolia, haiseekin niin hyvälle että luulisi vauvoille maistuvan. [:D]

ALKUPERÄINEN: Vaavi2010
Elaisah tuossa mainitsi antaneensa supon vauvalleen. En millään halua nyt ketään kritisoida tai muuta.

Meillä tuntui kyllä tehoavan oikein hyvin! [:D] Noin puol tuntia lääkkeen laiton jälkeen tyttö lakkas huutamasta ja kiukkuamasta ja nukahtikin sitten saman tien... Mutta juu, tuo nestemäinen kuulostaa kyllä paljon kivammalta tavalta lääkitä lasta, jos kerran maistuukin hyvältä... meilläpä vaan terkka ei sanonut pahaa sanaa supoista, kun kysyi, että onhan lääkettä kotona valmiina jos tulee tarpeeseen. Ja niinkuin sanottu, jokainen tavallaan... mun mielestä, jos niitä suppoja kerran apteekissa myydään niin en koe niissä mitään vikaa olevan. Mutta tämähän on vain MINUN mielipide. [;)]

Aloitin tuonne Vauvan kanssa -osioon uuden ketjun Kesävauvoille 2010. Mukaan on kutsuttu touko-elokuun lasten vanhemmat. Käykäähän sinnekin kirjoittelemassa miten pienten mussukoidenne kanssa arki sujuu :) LA:t eivät ole sama kuin syntymä-ajat, etenkin kesä- ja elokuisten kanssa on varmaan paljon juteltavaa meidän sakilla. Helpottais mun laiskan elämää suuresti, jos sais lukea ne jutut samasta ketjusta. Toivottavasti en ole yksin laiskuuteni kanssa... [:D][:D][:D]

ALKUPERÄINEN: Elaisah
Meillä tuntui kyllä tehoavan oikein hyvin! [:D] ------ mun mielestä, jos niitä suppoja kerran apteekissa myydään niin en koe niissä mitään vikaa olevan. Mutta tämähän on vain MINUN mielipide. [;)]

Juu eihän niissä sinällään mitään pahaa ole, samaa parasetamolia se suppokin on. Lähinnä vain tuota imeytymistä mietiskelin. Ja tosiaan kukin tavallaan ja kiva, että teillä supot auttoivat. [:)]

Tää nyt ei varsinaisesti liity tähän ketjuun, mut en keksiny parempaakaan... olin tossa kaverin luona käymässä ja sen äiti sitten sattui olemaan siellä valitettavasti samaan aikaan... noooh, aluksi hän vaikutti oikein mukavalta ja piti tyttöä sylissäkin, kunnes tuli tämä "Minulla on 4 lasta, tiedän kaiken..."-asenne... Meidän tyttöhän siis nukkuu nyt 3 kuukauden vanhana 7-10 tunnin yöunia ja on nukkunu vajaa 2 kuukautisesta asti, hänen mielestään taas niin pienen vauvan kuuluisi saada ainakin yhden kerran yöllä maitoa, jotta kehitys olisi tasainen... siis hei haloo!! Vauvahan kasvaa nukkuessaan ja mulle neuvolassa sanottiin, että älä herätä tyytyväisesti nukkuvaa lasta yöllä (tai miksi muulloinkaan ellei ole pakko) ja varsinkaan, ku painoa tulee niin hyvin niin miksi opettaa tyttö uudestaan yösyötöille... ihan tyytyväisenä jaksaa aamulla odottaa maitoa vaikka ei sitä ookaan 10 tunnin unien takia saanu niin moneen tuntiin... ottaa taas niin päähän tollaset tuntemattomat ihmiset jotka tulee jakamaan neuvojaan... ja toinen mikä saa mun päässä aivonesteet kiehumaan on se ku joku tuntematon ihminen tulee sanomaan mun lapsesta, et "hän on ainakin ollu kotona ruoka-aikaan" tai "hänelle on kyl maito tainnu kelvata" tms. [:@] Huh, kiitos, jo helpottaa... [:D]

Kuulumisia täältä taas vaihteeksi, nyt kun pikkuinen tuutii. Meillä arki on asettunut hyvin uomiinsa, etenkin kun tytöllä on melko säännöllinen rytmi ja hänen tarpeitaan on jo helppo ennakoida. Helppo neiti meillä on, yleensä hyvin tyytyväinen oloonsa. Esim. oman ruokailun kanssa ei ole ongelmia, kun voin laittaa ruokaa ihan hyvin tytön köllötellessä lattialla tai sitterissä. Yleensä kyllä pyrin syömään silloin kun tyttö nukkuu, että saan nauttia ruoasta rauhassa.

Ja ruoka se on viime aikoina ollutkin mielessä erityisesti, kun olen päättänyt tehdä pienen elämäntapamuutoksen: enemmän kasviksia ja vähemmän suklaata. Aiemmin suklaata on mennyt hurjaa noin 5 levyn viikkovauhtia (!!!) ja kasviksia aivan liian vähän. Aloin miettiä, että mulla on varmaan hurjat puutostaudit kun ravinto on niin yksipuolista. Paino ei tosin noussut, kai imetyksen ja maidon luovuttamisen takia, mutta ei pudonnutkaan. Nyt kun ravinto on monipuolisempaa, täyttävämpää ja kevyempää, vois toivoa, että lähtis vähän ihratkin sulamaan. Mutta hyvin hiljaa ja maltillisesti tietenkin. Luin jostain että jos oikeasti laihduttaa, rasvassa olevat ympäristömyrkyt lähtevät liikkeelle ja osa niistä päätyy myös äidinmaitoon. Tietenkään en halua myrkyttää pikkuistani.

Täytyy kyllä sanoa, että nyt kun on viikon katsonut mitä suuhunsa pistää, on tosi hyvä olo! Verensokerit ei heittele miten sattuu ja mieli on paljon virkeämpi. Makeaakin tekee vähemmän mieli. Joten mammat, jos tuntuu vaikealta sen syömisen kanssa kun ei ole energiaa eikä aikaa, niin siinä vasta onkin syy tarkkailla syömistään. Esimerkiksi ompun heittää äkkiä huiviin, vähän pesasee niin kuoretkin voi syödä. Jos kiirettä pitää, omenan voi haukata myös lasta syöttäessään.

Ruokarempan lisäksi pitäis alkaa käydä säännöllisesti salilla. Kaveri lupas lähteä joka viikko tsemppariksi. Huomenna olis eka kerta ja vähän pelottaa, kun lihaskunto on olematon. Vatsalihaksista ei tietoakaan. [:@] Enpä oo niitä kyllä kamalasti uskaltanut harjoitellakaan, vaikka synnytyksestä on jo 2 kk. Jälkitarkastuksessa unohdin kysyä treenaamisesta ja nyt harmittaa. Pari kertaa oon käynnyt jumpalla ja joogassa, mutta niitä ei lasketa.

Mites teillä muuten isät osallistuu vauvan hoitoon ja antaa teille omaa aikaa? Meillä on käynnyt vähän niin, että jos mä olen kotona, päävastuu tytöstä on aina mulla. Oonkin sanonut puoliksi leikillään ja puoliksi tosissaan, että meillä on kaksi vauvaa: miehellä on sellainen iloinen vauva ja mulla itkevä vauva. Aina kun vauva pärähtää itkuun, mun pitäis olla rauhoittamassa. Kuulemma äiti on paras rauhoittelija...

Mutta saan mä ihan kivasti omaakin aikaa. Ollaan sovittu että mies hoitaa vauvaa 2-3 kertaa viikossa niin että pääsen jumpalle. Eilen olin yli 4 h tyttökavereiden kanssa saunaillassa virkistäytymässä. Taisi tulla mulle enemmän ikävä tyttöä kuin hänellä mua [:D]

Musta on hyvä että mies hoitaa lasta alusta alkaen, niin kynnys hoitamiselle ei kasva ja he tulevat toisilleen tutuiksi. Ensi syksynä mun pitäis mennä 4 kk työharjoitteluun ja kun mies on ainakin toistaiseksi työttömänä, on musta luontevaa, että hän jää kotiin lasta hoitamaan. Jos hän vasta silloin aloittaisi lapsen kanssa olemisen, olisi alku varmasti paljon hankalampi kuin nyt. Kaverini, kahden lapsen äiti tätä mulle painotti kun vielä olin raskaana, ja otin neuvosta vaarin. Tytön ollessa noin kuukauden vanha ilmoitin miehelleni lähteväni yksin kavereilla käymään. Aluksi hän jäi lapsen kanssa kahden hammasta purren ja väitti kivenkovaan, ettei pärjää vauvan kanssa. Palatessani kotiin vastassa olivat kuitenkin iloinen ja ylpeä isä ja tyytyväinen lapsi, ja siitä alkaen mies on ihan mielellään suonut minulle omaakin aikaa [:D]

Takaisin