Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä tuli varmuutta ja rauhallisempi olo äippäpolikäynnin jälkeen :happy: Ultria tulee olemaan pelkästään äippäpolilla ainakin viisi, ensimmäinen parin viikon päästä eli seiskaviikolla. Aika paljon tulee ravaamista polin lisäksi vauvatiimissä, mutta se kevensi jotenkin mieltä. Ottavat polilta puolestani yhteyttä neuvolaan, minkä sain itse valita. Ei siis tarvitse lähteä sen neukkutädin asiakkaaksi, kenestä jäänyt tavaraa hampaan koloon.

Parasta on kyllä tämä suunnaton helpotus ja tunne että saa tukea peloille. Sitähän he eivät voi luvata että tämä raskaus olisi helpompi synnytyksineen kuin edellinen, mutta tämä riittää toistaiseksi! Katsotaan sitten uudestaan kun pahoinvointi iskee :smiley-angry017


dead.png
:nailbiting:
 
Maijamenninkäinen onneksi olkoon! :)

Täällä sama tilanne :S Juuri ennen plussaa kävin työhaastattelussa ja sain paikan, sitten meni viikko pari ja plussasin :D Työt alkaa 21.12... Hiukan on itsellä petturi fiilis :S Sopimus olisi ollut heinäkuuhun asti :D
 
Moikka kaikille ja onnittelut tasapuolisesti!

Täällä laskurit näyttää LA 6.7.2016. Tätä on odotettu, mutta nyt jännittää ihan hirveästi. Meillä molemmat lapset on jo koulutiellä, mutta haave iltatähdestä on ollut jo yli vuoden. Ei malttais odottaa, että pääsee ekaan ultraan. Pitäiskö mennä jo VU? Täällä pääsee muutoin vasta rv 12.
 
Moikkamoi!

En ole koskaan aikaisemmin kuulunut millekkään tälläisille foorumeille, mutta eilisen plussaamisen jälkeen oli pakko kirjautua että pääsee johonkin hihkumaan:Heartbigred Päätettiin vielä pitää muilta salaisuutena ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä.. Mies on skeptinen ja toppuuttelee minua, että vielä on aikaista, tällä hetkellä siis 4 + 3, ja että mitä vaan voi sattua. Itse taas haluan nyt fiilistellä ja hössöttää ihan siksikin, että jos jotain käykin..

Meillä muutama vuosi takaperin yksi vahinkoraskaus ja keskeytys, mikä oli vaikea ja kauhea tilanne, mutta oikea siinä tilanteessa. Nyt siis häät takana ja hääyönä päätimme että ehkäisy saa jäädä. Heti ensimmäisestä kierrosta siis tärppäsi:happy093!! Toivon ettei vaan enteile mitään kun näin helposti kävi..

Oireina oli rintojen arkuutta mikä enteilee kohdallani alkavia kuukautisia. Eräs päivä myös maistoin homeen kakkupalassa, se oli itselleni varmin merkki. Mikään ruoka tee koskaan pahaa:hilarious: Oireet loppuivat yhtäkkiä kuin seinään, mutta päätin silti tehdä testin ja plussahan sieltä tuli:Heartpink:Heartpink:Heartpink Nettilaskurien mukaan la olisi 13.7. Toivon hartaasti, että kaikki menisi hyvin ja saadaan ensi kesänä oma nyytti:Heartpink
 
varhais ultra lahdessa maksaa 67e.. ei onneks kovin iso hinta siihen nähden että näkee onko tuolla mitään elämää.
joku kyseli tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, mulla se on ja torstaina oon menossa verikokeisiin ja samalla täytyy ottaa tämä raskaus puheeksi, miten tuon lääkityksen kanssa tehdään.Mulla tämä puhkes vasta esikoisen syntymän jälkeen ,joten ei oo hajuu koko hommasta raskauden aikana. Onko muita joilla tissit olis jo älyttömän kipeet? rupee pikkuhiljaa pieniki kosketus aristaa siihen malliin, että huhhu.aikasemmassa raskaudessa toi tissi särky oli jotain aivan älytöntä, joka kerta suihkussa käynnin jälkeen niitä siis ihan särki.. muistan sen kivun vieläkin :banghead: toivottavasti ei tässä tulis nyt ihan samanlaista. muuten on oireiden osalta saanu olla rauhassa mutta ehtiihän niitä vielä tulemaan :joyful:
 
Täällä päin taitaa varhaisultra olla jotain 100 e:n luokkaa.. Kallis mutta on se sen arvoista! Ite aattelin mennä joskus viikolla 8 siihen, muuten kun ultra on vasta sillon viikolla 12.
 
Mulla ei tissit sinänsä kipeät ole, nännit ei vaan kestä koskettelemista ja mahallaan nukkuminen sattuu välillä :'D

Vitsi kun tekisi vaan mieli toitotta kaikille että meille tulee vauva, mut koko ajan pelottaa että menee kesken ja sit joutus muutkin kun vaan minä ja ukko pettymään... Parempi vaan ehkä ootella mitä tuleman pitää. Mut melkein 8kk vielä yhtä oottamista?! Ei pysty.
 
Joo aika matelee:grin ja tissit on kipeet ja oli täällä yks ensimmäisistä oireista. Täälläkin VU satasen luokkaa, itsellä VU äippäpolilla, mutta luultavasti maksaisin kyllä tuon satkun jos tätä mahdollisuutta ei olisi.
 
Hei!

Oon jonkiaikaa seuraillu sivusta tätä foorumia mutta nyt uskaltauduin kirjoittamaan tänne :) maanantaina testi näytti positiivista ja heinäkuun 5pvä on laskettu aika :-) Tämä on ensimmäinen lapsemme joten olo on tällähetkellä epätodellinen ja samaan aikaan kiitollinen :)
 
Onnea uusille plussanneille! Mäkin kirjoitin just pitemmän työsopparin ja sit pari päivää ja plussa testissä. Vähä huono omatunto, kun kaksi ensimmäistä lasta saimme opiskelujen ohessa niin ei ollut tavallaan keltään pois mun äitiysloma. Nyt toinen tilanne, varsinkin kun työ on ihan mun unelmahomma..

Mutta ajattelen ettei tätä viimeisen vauvan saamista voi loputtomista lykätä, eikä tämäkään raskaus ihan helposti/nopeasti alkanut.
 
Todella helpottavaa että täällä on muitankin joilla käynyt töiden kanssa näin :D Itse tein kävin haastattelussa ja sain paikan niin eiköhän viikon päästä testi näyttänyt plussaa :D työt alkaa vasta 21.12 :S vähän petturi olo.
 
Onnea uusille plussanneille! :)
Täällä kans yks "petturi".. :D Sain uuden työn ja vielä vakipaikan ja parin työpäivän jälkeen plussasin, vähän hirvittää kertoa kun aika tulee.
 
Täällä myös vähän petturiolo, mutta juuri toisin päin.. Olen itse yrityksen omistaja ja työnantaja, luvassa on jatkuvaa laajentamista ja porukkaa otetaan sisään tasaiseen tahtiin, eräs isompi projekti kestää kevääseen 2017. Muutama kk sitten aloitti sopivasti henkilöstöpäällikkö, joten olen ihan luottavaisin mielin. Tosin pelkään, että joudun hyvinkin pian jäämään sairaslomalle huonovointisuuden takia, mutten maalaile piruja seinille. En haluaisi millään joutua olemaan pois nyt, kun sata rautaa on tulessa ja työntyekijät todella motivoituneita ja hommaa on pakko viedä eteenpäin täysillä. Paperihommia ym joudun tekemään myös äitiyslomalla, minkä jälkeen mies jää kotiin vauvan kanssa. Luultavasti viimeiset hommat ennen synnytystä teen juuri hetkeä ennen, ja seuraavat hommat heti seuraavana päivänä :grin Tänään nostin eläkevakuutusmaksut entistä korkeammalle, että voi hyvillä mielin olla stressaamatta rahasta äitiysloman ajan (yrittäjällä päiväraha määräytyy sen mukaan).

Huomenna mennään talonäyttöön, katsotaan saadaanko tähän samaan syssyyn lisästressiksi vanhan kyläkoulun peruskorjausprojekti, mikä on ollut unelmana pitkään :grin Noh, nykyinen talo toki myymättä, eli tämän asian kanssa mikään ei tapahdu sormia napsauttamalla.

Tervetuloa ja onnea uusille!
 
Voidaan sitten yhdessä panikoida kun kertomisen aika on:joyful:. Yrittäjillä homma onkin tosiaan erilainen. Onneksi mun työtä pitäs pystyä tekemään ihan synnytykseen asti, vannomatta tietysti paras. Ja sitten isä on kans oman osuutensa lapsen kanssa kotona niin ei äitiysloma veny niin kovin pitkäksi. Toisaalta vielä aika kaukaisia asioita, nyt keskityn tähän raskaaksi tulon ihanuuteen.
 
Takaisin
Top