Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans aika paljon raskaus pyörii mielessä mut onneks tuon esikoisen kanssa päivät menee nopeesti. Kauhee hinku ois kertoa koko maailmalle että oon raskaana, mutta pakko malttaa mieli. Onneks on näitä palstoja ja toi fb ryhmä ni on edes joku jolle purkaa näitä sekavia mutta niin onnellisia fiiliksiä. Mie taidan loppuviikosta soittaa neuvolaan ku tulee rv5+, samalla varaan sen esikoisen neukkuajan.

Se varhaisultra kiinnostais. Esikosta ei kyl käyty ku vasta np-ultrassa.
 
Tervetuloa uudet! Täällä kans kyllä yks jolla raskaus usein mielessä ja panikoin keskenmenoa.. Mutta nyt yritän olla levollisin mielin ja ajatella että mitään en sille voi tehdä ja mennään päivä kerralla. Onneks toi 1,5v taapero pitää tän äipän suht kiireisenä :D
 
Kyllähän se raskaus käy mielessä päivittäin, hyvässä mielessä :) Oireita ei vielä hirvesti ole, joten paljonhan sitä miettii, että onko se normaalia vai huono juttu?! Toisaalta olen rauhoitellut itseäni ajatuksella, että en voi itse vaikuttaa tapahtumien kulkuun millään tavalla ja se tapahtuu minkä on tarkoitus tapahtua. Se on helpottanut ajatuksia kun ne meinaavat välillä kiihtyä ;) Työt ja harrastukset pitävät kyllä ajatukset myös mukavasti muualla..sopivasti
 
Nyt on varattu aika tuohon ultraan, eli 20.11 ja silloin pitäs olla jo 7+2 että luulisi sen sykkeen näkyvän, jännittää enkä malttas millään odottaa sinne asti :happy7 mitään pahoinvointeja tai muitakaan oireita liiemmin ole tullut, tosin en esikoisestkaan tuntenut mitään yökötyksiä ja koko raskaus meni muutenkin niin hyvin kuin vain voi ,toivottavasti menisi tämänkin kanssa ilman suurempia huolia tai ongelmia. miten se tuntuu nää ensimmäiset viikot menevän niin hitaasti, oikeen odotan sitä mahan kasvamista ja ensimmäisiä potkuja.. ei se auta kun ottaa päivä kerrallaan ja toivoa kaiken menevän hyvin :)
 
Hei! Täälläkin ilmoitaudutaan mukaan, nyt haalea plussa viikonloppuna ja laskureiden mukaan la olisi 4.7 että 5 viikko olisi alkanut. Eka kertalainen jolla kauhea synnytyspelko :nailbiting: jännä nähä miten kaikki etenee mutta onnellisena kuitenkin plussauksesta.
 
En tiedä mitä tämä yöllä heräily ja valvominen on olevinaan? Tunti tässä taas tapitettu (aamuviis) ja kello soi 6.30. Jee :grumpy:
 
Minäkin mietin kun ei mahdottomia oireita ole että onkohan oikeesti raskaana. Pahoinvointia välillä, lähinnä syönnin jälkeen, liikkumisen jälkeen, iltaisin ja öisin. Sit tuntuu että haistan ihan kaiken, eilen ei voinut banaania syödä kun siitä tuli joku haju, vein banaanin miehelle että haista onko tää normaali ja oli hänen mielestään ihan normaali. :D Bussiin on ikävä mennä, niin kauheasti kaikenmoisia tuoksuja että nenästä pidettävä kiinni kun muuten iskee huono-olo. Ei mulla aiemmin oo ollu tämmöstä hajuille, kai menee oireiden piikkiin.. :D
Onko täällä muita joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta?
 
Muokattu viimeksi:
Pyysin miestä tuomaan uuden testin eilen Prismasta ja oli pakko tehdä heti aamusta. Kyllä pitää vaan uskoa että raskaana ollaan :) ImageUploadedByVau Foorumi1446529805.988462.jpg

Itellä on unen päästä vaikea saada kiinni ja raskaus pyörii mielessä.. Varmaan ens viikolla sitten varaan aikaa neuvolaan ja varhaisultraan. Jos nyt hetken vielä odottelisi :)
 
Hei, täällä varovaisesti liityn joukkoon. Olen 25-v ja esikoinen tulossa. Plussa tuli lauantaina ja la laskurin mukaan 8.7. Taustalla on keskenmeno kesäkuulta (7+2) ja se valitettavasti vielä luo hieman pelkoa tähän alkuraskauteen. Varhaisultran olen jo varannut yksityiselle 20.11. Ja eka neuvola 24.11. Vielä täytyy varmaan tehdä tän viikon lopulla yks digi, että näkee siinä viikkojen nousut

Ja onnitellut kaikille jo plussanneille!
 
Tervetuloa PikkuR :)

Paras ystäväni sanoi eilen minulle: Tilanne on nyt se että vauva on tulossa ja turha murehtia muusta. Päivä kerrallaan, aika tulee olemaan ekaa neuvolaan pitkä mutta tuskin se kellään menee huomaamatta, kaikilla on sama huoli.

Olen ollut ennen kauhea pessimisti ja olen pettynyt silti. Tässä asiassa pitäis kumminkin kääntää kelkka toisin päin. Kaikki on hyvin ota iisisti. Jos jotain tympeää tuliskin vastaan sitä ei tarvi kohdata yksin :)
 
Olipa antoisa lääkäri reissu. Lekurin ainoa miete oli että olenkohan raskaana ollenkaan :'D ja jos olen niin kesken se todennäkösesti on menossa. No ehkä kaikki 10testiä on ollu viallisia. Nyt odottelen verikoetta ja huomenna soittoaika, että ollaanko sitä vai eikö olla
 
Velmu, oliko kyseessä gynekologi vai joku perus tk-lääkäri? Olipa vähän oudon kuuloinen käynti!
 
Helou! Täällä taas uusi odottaja, LA olisi 5.7.16 :) Tasan viikko sitten tuli ensimmäinen haamulainen, testailin ihan huviksi kun menkat ei alkaneetkaan. Kierto on kyllä ollut pillereiden lopettamisen jälkeen vähän mitä sattuu, joten en oikein osannut odottaa mitään. Mutta niin vain lähtivät viivat tummumaan, digikin näytti torstaina jo 2-3 viikkoa :) Huomenna pitäisi tulla pari digiä lisää, joten toivottavasti tulisi vielä se 3+ :D Ei sitä usko, että raskaana ollaan, vaikka perjantaina kävin tk:ssakin pissitestissä ja sieltä tuli ensimmäiset onnittelut.

Ei edes kunnolla yritetty, avokilla melko tujut lääkitykset vaikuttaneet vähän kaikkeen, mutta niin vain tärppäsi. Ja aika onnellisen hymyn sain vastaan, kun ensimmäisestä haamusta kerroin! Meille molemmille ensimmäinen muksu, ikää itsellä 22 ja isännällä 23 vuotta. Maatilaa pyöritellään yhdessä, katsotaan missä vaiheessa alkaa työ olla turhan rankkaa lehmien alla kyykistellä. Hirveän vähän oireita on ollut, välillä vähän kuvottaa, väsyttää, vessassa saa juosta ja aivastelen koko ajan. Eka neuvolakin varattu 23.11. :)

Ei olla kerrottu kuin parille kaverille, kun halutaan odotella vkolle 12 ennen kuin muille kerrotaan. Melkoinen joululahja porukoille :D Hirveä selostus, mutta ihana päästä jollekin kertomaan asiasta!!! Onnittelut muillekin plussanneille :)
 
Voi Velmu, no onneksi huomenna selviää ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Täällä ollaan juuri valmistautumassa ensimmäiseen äippäpolikäyntiin, saapa nähdä mitäs siellä:nailbiting::peeking:
 
Miten teillä muilla on neuvolat, tai siis että onko automaattisesti ar ultra tai eka neuvolakäynyi ennen np ultraa?

Täällä tosiaan eka neuvola on viikolla 9 ja samalla ultrataan. Käynnin kesto kuulemma n.1,5h.. :)
 
Hei! Täällä vielä tosi vähäiset oireet. Mietinkin ollaankohan sitä oikeesti raskaana.. Varsinkin kun kahdesta ekasta alkoi oireet heti plussauksen aikoihin. Tulikin mieleen, onko muut monesti odottaneet huomanneet tällaista?
 
Täällä on eka neuvola joskus rv8-9 ja eka ultra rv12, paitsi poikkeustapauksissa aiemmin. Viime raskaudessa olin poikkeus, ultrattiin yhteensä kahdeksan kertaa, joista kaksi nuo normaaliseurannat np ja ru. Onneksi kaikki päättyi onnellisesti. Mielessä pyörii päivittäin, mulla on aivan jäätävä matkapahoinvointi raskaanaollessani. Tänään nousi oksennus kurkkuun 15minuutin bussimatkalla taaperoliikuntaan, takaisin käveltiin suosiolla. Tietenkin muistan tän aina vasta kun se iskee, hölmösti ehkä ajattelin ettei bussissa välttämättä tuu niin paha olo kuin autossa. Väärin meni :D



-- Ylläpito on muokannut viestiä
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top