Heinäkuun mammat 2016

Paras on toi neuvo, että tekee asioita itseään kuunnellen eikä muiden kehoja, tai kaikkia neuvolan ohjeitakaan, osa nimittäin ihan humpuukkia :D

Miulla vaikuttaa elämiseen ja olemiseen niin paljon myös perussairaus, joka tuo mukanaan kaikennäköistä kolotusta, kremppaa, oloa ja ällöä, kun jonkun erään pikkuotuksen myötä en voi syyä lääkkeitä siihen :) Mut sit vaan mennään osa päivistä vanhusmummina :D
 
Hoi! Nuo nostamiset onkin teille jo selvillä, mutta onko kellekkään muulle sanottu ylöspäin kurottamisesta?! Töissä yksi vanhempi hoitaja mulle sano että loppuajasta et sitten enää kurottele. Napanuora sinkuu ja kiertyy herkemmin vauvan kaulan ympärille. No enhän mie silloin kuunnellu ja jatkoin lumitöitä ja pyykin korkealle narulle nostelua ihan viimeiseen asti... Esikoisella olikin sitten synnyttäessä napanuora kolme kertaa kaulan ympärillä ja kireällä :sad001 nyt taijan noudattaa tätä neuvoa...
 
Kurottamisessa tais olla joku juttu myös istukan takia. Mut koskee ymmärtääkseni tosiaan viimeistä kolmannesta sitten
 
Samaa mieltä että tekee kun ei tee kipeetä/tunnu pahalta. Ainoa minkä oon ottanu ihan kirjaimellisesti on vastalihastreenikielto +12vkojen jälkeen. Turhaa menee lihakset erilleen ja kaverilla meni ennenaikaisesti lapsivedet kun treenas vatsoja.. Onneks ehti sairaalaan käynnistämään, mutta sitä valmiimpi vauva on - mitä pidemmälle raskaus kestää.
 
Itse neuvolasta kyselin viime käynnillä noista nostoista kun olen henk.koht avustajana ja joudun nostelemaan avustettavaa pyörätuolista millon mihinkin niin totes vaan et ei ole mitään haittaa et niin kauan ku tuntuu hyvältä niin antaa mennä. Tosin pomolle kun kerroin raskaudesta niin totes et yleensä on avustajat joutunu saikulle viimestään rv 20. Nyt ois rv 14+6 ja vielä ei ainakaan tunnu missään, mut äkkiähän se tilanne muuttuu kun alkaa masukin vasta kasvamaan..
 
Kyllä jännittää huominen ultra et onko kaikki hyvin.. ☺ mua vaivaa vieläki kovat alamaha ja alaselkä kivut. Säteilee sit jalkoihin. Ja runsas valkovuoto kans, tympiä.
 
Poistun ryhmästä. Keskenmeno viikonloppuna. Varmistui tänään ultrassa. Ei pysynyt pikkuinen mukana. Surutyö edessä.
 
11viikolla. Viikon sairasloma. Onneks on tuo vuoden vanha ja isommat lapset piristämässä päivää. Mutt on tää silti tosi vaikeaa. Jos hetken ehtii oleen ja ajatteleen asiaa niin heti tulee itku.
 
11viikolla. Viikon sairasloma. Onneks on tuo vuoden vanha ja isommat lapset piristämässä päivää. Mutt on tää silti tosi vaikeaa. Jos hetken ehtii oleen ja ajatteleen asiaa niin heti tulee itku.

Otan osaa. Itkulla on parantavia voimia.
 
Takaisin
Top