Heinäkuun mammat 2016

Lämmin osanotto tp78.

Onkos meidän foorumi vähän hiljentynyt. Itsellä vaihtumassa 13+ ja ensi viikolla olisi torstaina nt ultra. Josko sitten uskaltais jo vähä hengähtää ..
Hiukset on kuivanu päähän ja aineenvaihdunta hurjasti hidastunut ja vatsa on alkanut hurjasti pyöristymään.
Vuodot on ollut nyt muutaman vkon pois mutta kovemmat valkovuodot tullu tilalle.


Onkos teillä pahoinvoinnit helpottanu ja väsymys?
 
Mismi, keskustelua taitaa olla enemmän tuolla Tammikuun tarinoissa :)

Mulla paha olo ehkä aavistuksen helpottanut. Tosin aina kun sanon näin, oon taas seuraavaks yökkimässä x) Miten sulla?
 
Mulla kans kovempi valkovuoto tullu ja tänään uskalsin alottaa sen emätinpuikkojen käytön jos ne auttaisi.
Viikkoja 12+2
 
Mulla ei hirveesti mitään oireita oo ollutkaan, mutta väsymys on muutaman viimesen viikon ollu ihan jäätävä. Just ja just selviää työpäivästä ja loppu ilta meneekin sit lepäillessä. Ehkä se tästä kohta helpottaa :) Nyt rv 12 menossa.
 
Öklötystä ja kuvotusta on aina puolenpäivän aikoihin.menneellä viikolla jo oli muutama päivä ettei tullu ollenkaan..mutta taas olo tekee tuloaan..mutta aika iisiä..
Pojan odotukses kuvotus oli koko hela päivän..

Huomaa että aineenvaihdunta on hidastunut ja juoda saa kovasti.

Viime viikolla tuli raskaus julkistettua töissä ja jotenkin on nyt helpompi hengittää eikä tarvi vattaa piilottaa

Olenko lukenut tammikuun sivustolla mutta huonosti jaksanut kirjoittaa.

Mukavaa lauantaita kaikille!!
 
Nyt mullakin nt ultra takana torstaina ja Huh kun piti jännittää..mutta kaikki jees ja silleen..nyt huokaisen ja alan nauttimaan..

Kovasi oli ultralaitteet monessa vuodessa mennyt taas etiäppäin..näkyi hyvin selkeästi kyllä kaikki.
 
Päivitystä viime kertaan, josta jo tovi aikaa...

Tänään viikkoja tasan 17 :), kovasti odotellaan rakenneultraa joka on 19.2 ja lisäksi odotellaan masun kasvua :D. Ultrassa todettu että kohtu on takana ja itsekkin olen pieni kokoinen niin luultavasti isoa masua ei edes tule. Kaikki mennyt tähän asti hyvin. Vielä ei minkäänlaisia liikkeitä tunnu ja välillä on mieleen iskenyt että mitä se pörriäinen mahtaa touhuta :D, tosin liikkeiden tuntemiseen voi mennä vielä jokunen viikko aikaa.

Toivottavasti muilla on myös kaikki menneet hyvin ja olette nauttineet odotuksesta :) :Heartred
 
Hei kaikki, pitkästä aikaa! :greet025
Vointi on itsellä ollut vaihtelevaa, juuri kun pahoinvoinneista luuli selvinneensä kokonaan niin viimeisen vkon aikana on ollut monta pahoinvointi päivää. Mutta selvästi ovat onneksi kuitenkin vähenemäänpäin.. Ja tällä hetkellä ollaan siis Rv 17+5.
Monta kertaa olen jo "luullut" tunteneeni ensimmäisiä masuasukin liikkeitä, mutta koska kokemusta ei ennestään ole, epäilen tuntemuksiani. No eiköhän hän vielä jossain kohtaa ilmoita itsestään sen verran voimallisesti ettei tarvitse epäillä oliko se liikettä vai vain ilmaa.. :happy:
Rakenneultraa (29.2) odotellaan täällä myös innolla jotta selviäisi kumpiko sieltä olisi tulossa, tai toivotaan ainakin että se silloin selviäisi. Tuntui vain viime ultrassakin pyörivän ja hyörivät ja raapivat päätään ja tekevän lähes kärrynpyöriä tuolla niin kovin ettei kätilö meinannut saada mitattuakaan häntä, joten toivotaan että edes pienen hetken olisi paikoillaankin..:)

Suurin harmitus tässä kaikessa on työnantajani, jolle kerroin reilu kuukausi sitten raskaudestani. Vastaanotto oli hyvin vaisu, hyvä että edes onniteltiin ja eilen kun menin töihin oli työnantajani minua vastassa irtisanomispapereitteni kanssa.. Että se niistä töistä :sad001 no onneksi maailma ei tähän kaadu vaan jään sitten vain vähän aikaisemmin kotiin lepäilemään ja valmistelemaan paikkoja tulokastamme varten. Vaikka olisihan se ollut mukava vielä pari kuukautta tehdä töitä ja jäädä sitten kesäloman kautta äippälomalle, mutta aina ei voi voittaa, joten näillä mennään ja keskitytään jatkossa täysin raskauteen ja tulevaan arvokkaimpaan palkintoon!:happy:
Toivottavasti teillä muilla sentään on ymmärtäväiset ja hyvät työnantajat jotka osaavat arvostaa työntekijöitään.
 
Hei kaikki, pitkästä aikaa! :greet025
Vointi on itsellä ollut vaihtelevaa, juuri kun pahoinvoinneista luuli selvinneensä kokonaan niin viimeisen vkon aikana on ollut monta pahoinvointi päivää. Mutta selvästi ovat onneksi kuitenkin vähenemäänpäin.. Ja tällä hetkellä ollaan siis Rv 17+5.
Monta kertaa olen jo "luullut" tunteneeni ensimmäisiä masuasukin liikkeitä, mutta koska kokemusta ei ennestään ole, epäilen tuntemuksiani. No eiköhän hän vielä jossain kohtaa ilmoita itsestään sen verran voimallisesti ettei tarvitse epäillä oliko se liikettä vai vain ilmaa.. :happy:
Rakenneultraa (29.2) odotellaan täällä myös innolla jotta selviäisi kumpiko sieltä olisi tulossa, tai toivotaan ainakin että se silloin selviäisi. Tuntui vain viime ultrassakin pyörivän ja hyörivät ja raapivat päätään ja tekevän lähes kärrynpyöriä tuolla niin kovin ettei kätilö meinannut saada mitattuakaan häntä, joten toivotaan että edes pienen hetken olisi paikoillaankin..:)

Suurin harmitus tässä kaikessa on työnantajani, jolle kerroin reilu kuukausi sitten raskaudestani. Vastaanotto oli hyvin vaisu, hyvä että edes onniteltiin ja eilen kun menin töihin oli työnantajani minua vastassa irtisanomispapereitteni kanssa.. Että se niistä töistä :sad001 no onneksi maailma ei tähän kaadu vaan jään sitten vain vähän aikaisemmin kotiin lepäilemään ja valmistelemaan paikkoja tulokastamme varten. Vaikka olisihan se ollut mukava vielä pari kuukautta tehdä töitä ja jäädä sitten kesäloman kautta äippälomalle, mutta aina ei voi voittaa, joten näillä mennään ja keskitytään jatkossa täysin raskauteen ja tulevaan arvokkaimpaan palkintoon!:happy:
Toivottavasti teillä muilla sentään on ymmärtäväiset ja hyvät työnantajat jotka osaavat arvostaa työntekijöitään.
Ohhoh! Eihän työantaja voi noin tehdä! Nykyään työnantajan pitää olla entistä tarkempi kohdatessaan odottajan... Sillä kun jos asian vie eteenpäin niin kyllähän odottajat on yleensä voittaneet. Ymmärrän, jos et jaksa tehdä tuosta numeroa, mutta itse en jättäisi asiaa tuohon.... Tsemppiä!:Heartred
 
Samaa mieltä! Ehdottomasti vie asia eteenpäin, jos vaan yhtään tuntui siltä! Tsemppiä!
Heippa Heidiii! Tervetuloa mukaan. Täällä foorumeilla on mukaavaa porukkaa. Mistäpäin olet? Ja tosiaan, on kyl tärkeä tsempata väärinkohdeltuja!! Tosi ihmeellistä että tuollaista kohtelua voi työelämässä olla. Naksunimumille kovasti voimia asiansa kanssa.
 
Moi ja kiitoksia, oon lukenut paljon muiden kuulumisia ja nyt voisin itekin kertoa. Oon pohjois-savosta, ikää 23 ja odotan esikoista. Laskettu aika 30.7 :) nt-ultrassa käyty ja nyt odotan kutsua rakenneultraan. Ihanaa oli kuulla ekaa kertaa eilen pienen sydänäänet. Alkuraskaus on mennyt muuten todella hyvin, mutta väsymys on mulla ollu jotain aivan järkyttävää ja iltaisin pientä pahoinvointia. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan ja on päässy taas liikkumaan ja nauttimaan tästä raskaudesta. Masu ei oo vielä kovin paljoa kasvanut, mutta eiköhän se sieltä vielä tule esille
 
Suurin harmitus tässä kaikessa on työnantajani, jolle kerroin reilu kuukausi sitten raskaudestani. Vastaanotto oli hyvin vaisu, hyvä että edes onniteltiin ja eilen kun menin töihin oli työnantajani minua vastassa irtisanomispapereitteni kanssa.. Että se niistä töistä :sad001 no onneksi maailma ei tähän kaadu vaan jään sitten vain vähän aikaisemmin kotiin lepäilemään ja valmistelemaan paikkoja tulokastamme varten. Vaikka olisihan se ollut mukava vielä pari kuukautta tehdä töitä ja jäädä sitten kesäloman kautta äippälomalle, mutta aina ei voi voittaa, joten näillä mennään ja keskitytään jatkossa täysin raskauteen ja tulevaan arvokkaimpaan palkintoon!:happy:
Toivottavasti teillä muilla sentään on ymmärtäväiset ja hyvät työnantajat jotka osaavat arvostaa työntekijöitään.

Siis mitä? Mitkä oli irtisanomisen perusteet?
 
Naksunimun ehdottomasti yhteyttä liittoon, ihan selkeää että laiton irtisanominen.
 
Naksunimum: Mullehan kävi samalla tavalla. Kerroin esimiehelle raskaudesta ja seuraavana päivänä hän ilmoitti minulle että minut irtisanotaan. Mulla kyllä on töitä äippälomaan asti, mutta kyllähän se vituttaa ku tietää et mistä oikeesti on kyse.
 
Heidi, tervetuloa :) sulla on kans ollu iltapahoinvointia, mulla sama. Oli kyl aamuisinkin, mut se on nyt jo hävinnyt täysin toisin kun illan pahat olot.
 
Hei Te irtisanotut! Työsopimuslain mukaan työnantaja ei saa irtisanoa työntekijää. Älkää ihmeessä jättäkö asiaa siihen vaan ottakaa yhteyttä liittoon! Raskaus ei ole syy irtisanomiseen!

9 §
Raskaana tai perhevapaalla olevan työntekijän irtisanominen

Työnantaja ei saa irtisanoa työsopimusta työntekijän raskauden johdosta eikä sillä perusteella, että työntekijä käyttää oikeuttaan 4 luvussa säädettyyn perhevapaaseen. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä selvitys raskaudestaan.

Jos työnantaja irtisanoo raskaana olevan tai perhevapaata käyttävän työntekijän työsopimuksen, katsotaan irtisanomisen johtuneen työntekijän raskaudesta tai perhevapaan käyttämisestä, ellei työnantaja voi osoittaa sen johtuneen muusta seikasta.

Työnantaja saa irtisanoa äitiys-, erityisäitiys-, isyys-, vanhempain- tai hoitovapaalla olevan työntekijän työsopimuksen 3 §:ssä säädetyillä perusteilla vain, jos työnantajan toiminta päättyy kokonaan.
 
Takaisin
Top