Heinäkuun mammat 2016

Hei kaikki, pitkästä aikaa! :greet025
Vointi on itsellä ollut vaihtelevaa, juuri kun pahoinvoinneista luuli selvinneensä kokonaan niin viimeisen vkon aikana on ollut monta pahoinvointi päivää. Mutta selvästi ovat onneksi kuitenkin vähenemäänpäin.. Ja tällä hetkellä ollaan siis Rv 17+5.
Monta kertaa olen jo "luullut" tunteneeni ensimmäisiä masuasukin liikkeitä, mutta koska kokemusta ei ennestään ole, epäilen tuntemuksiani. No eiköhän hän vielä jossain kohtaa ilmoita itsestään sen verran voimallisesti ettei tarvitse epäillä oliko se liikettä vai vain ilmaa.. :happy:
Rakenneultraa (29.2) odotellaan täällä myös innolla jotta selviäisi kumpiko sieltä olisi tulossa, tai toivotaan ainakin että se silloin selviäisi. Tuntui vain viime ultrassakin pyörivän ja hyörivät ja raapivat päätään ja tekevän lähes kärrynpyöriä tuolla niin kovin ettei kätilö meinannut saada mitattuakaan häntä, joten toivotaan että edes pienen hetken olisi paikoillaankin..:)

Suurin harmitus tässä kaikessa on työnantajani, jolle kerroin reilu kuukausi sitten raskaudestani. Vastaanotto oli hyvin vaisu, hyvä että edes onniteltiin ja eilen kun menin töihin oli työnantajani minua vastassa irtisanomispapereitteni kanssa.. Että se niistä töistä :sad001 no onneksi maailma ei tähän kaadu vaan jään sitten vain vähän aikaisemmin kotiin lepäilemään ja valmistelemaan paikkoja tulokastamme varten. Vaikka olisihan se ollut mukava vielä pari kuukautta tehdä töitä ja jäädä sitten kesäloman kautta äippälomalle, mutta aina ei voi voittaa, joten näillä mennään ja keskitytään jatkossa täysin raskauteen ja tulevaan arvokkaimpaan palkintoon!:happy:
Toivottavasti teillä muilla sentään on ymmärtäväiset ja hyvät työnantajat jotka osaavat arvostaa työntekijöitään.
Tässä vielä tämmönen: http://www.spjl.fi/files/2130/PO6_Tasaarvovaltuutettu_puolsi_epailysta.pdf
 
Täällä ois yks "myöhäisherännyt" kirjoittelija heinäkuun mammoihin! :) Rv 22 mennään ja rakenneultra onnellisesti ohi; taitaa olla pikkusisko tulossa 2 v. tyttärellemme! Millaisia vointeja kanssaodottajilla on näin puolivälissä? Mulla ainaskin harkkasupistukset jo alkaneet ja välillä tuntee jo olevansa masun kanssa kuin norsu posliinikaupassa.. :)
 
Täällä ois yks "myöhäisherännyt" kirjoittelija heinäkuun mammoihin! :) Rv 22 mennään ja rakenneultra onnellisesti ohi; taitaa olla pikkusisko tulossa 2 v. tyttärellemme! Millaisia vointeja kanssaodottajilla on näin puolivälissä? Mulla ainaskin harkkasupistukset jo alkaneet ja välillä tuntee jo olevansa masun kanssa kuin norsu posliinikaupassa.. :)
Mulla puoliväli ja on kans ollu harkkasupistuksia. Muuten yllättävän hyvä vointinen, monesti syönnin jälkeen tulee vaan tosi huono olo. Vaan ihana olla jo puolivälissä!
 
Kävin kurkkii uutta pakkausta. En kylläkään aijo sitä ottaa, otan rahana ku kaikki tarpeellinen on tallella siitä esikoisen pakkauksesta ☺
 
Hieman myöhään liityin tänne keskuuteenne. Raskausviikkoja on kertynyt 18+ ja tämä on kolmas lapsi. Laskettu aika 31.7.
Alkuraskaus oli tuskaa jatkuvan väsymyksen, ärtymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi. Näiltä oireilta en saanut hetken rauhaa. Illat ja yöt olivat pahimpia. Nyt meno alkaa olla tuossa mielessä tasaisempaa. Nyt vaivaa jatkuva nälkä. :grin Kehon kipuja on monenlaisia myös. Ihanaa on kuitenkin, että lapsi kasvaa ja voi hyvin. Liikkeitä olen tuntenut useamman viikon, koko ajan voimistuen. Aiemmissa raskauksissa ne eivät vielä tässä vaiheessa tuntuneet, eivät ainakaan näin selkeästi. Nyt "Pisaran" kärrynpyörät ovat ilonani jo useamman kerran päivässä. :Heartblue Seuraavaa ultraa odotan innolla!

Mielestäni uusi äitiyspakkaus on kiva! Pidän valituista väreistä. Tosin ne ovat ehkä pääosin paremmin pojalle istuvia.
 
Ihanaa että täällä on näin paljon porukkaa, listalla kohta jo 200.
Tähänkin keskusteluun liityn vähän myöhässä.

Ensimmäistä omaa odotetaan - kokemusta mulla paljon muuten mulla vauvoista ja lapsista kummilasten, hoitolasten, siskon lasten ja muiden väylien kautta, eli ei niin uutta - mutta sitäkin ihmeellisempää.
Tää pieni miehenalku liikkuu mun sisällä sellaista vauhtia, et mietin josko se kävelee jo kohta suoraa syntyessään kun on niin paljon harjoitellut - äiti ei ehkä jaksais olla jumppasalina ihan 24h :)
Ollaan miehen kanssa 33v. Yhdessä kohta kaks vuotta.
Nyt viikkoja täynnä 27 ja joitakin päiviä päälle.

Mäkin odotan innolla äitiyspakkausta ja kun poika on tulossa, olen innostunut myös väreistä joita siihen on käytetty. Ensi viikolla pitäisi tulla meille oma...
 
Täällä on myös yksi tuleva mamma, aika myöhään tulossa keskusteluun mukaan. LA on 29.7.2016 ja ensimmäistä odotetaan. Potkuja tuntuu paljon ja päivittäin, muuten ei mitään oireita olekaan vielä oikeastaan ollut. Olikos täällä muuten ketään muita Keski-Pohjanmaan suunnilta, ensisynnyttäjiä tai konkareita? :)
 
Pähkinäinen: Kiva kuulla et joku muukin näiltä seuduilta :) sulla LA vähän aikaisemmin? Monesko lapsi teille tulossa?

lucky87: Hyvä päivämäärä :Heartred Ensi viikolla pyörähtäis sitten 7. kuukausi käyntiin..

Huih. Ei osaa vielä asennoitua mm. töistä poisjäämiseen, saati sitten siihen synnytykseen.. Näin ensikertalaisena kaikki niin outoa ja jännää.
 
JenniJo meille on tulossa toinen lapsi mutta toivottavasti ensimmäinen elävä.. Mulla on 20.7 laskettu, eli aivan aavistuksen aikasemmin :)
 
JenniJo täällä myös yksi keski-Pohjanmaalta. Ekaa odotetaan täällä ja la olis 10.7
Tervetuloa mukaan! :happy:
 
Pähkinäinen: Oi ei, otan osaa ja toivotaan todella että kaikki menee tällä kertaa hyvin!! Tsemppiä teidän odotukseen! Onpa lähekkäin lasketut ajat, hyvinki voidaan olla vaikka samaan aikaan synnärillä :D
 
Takaisin
Top