Heinäkuun mammat 2016

Aah teillä sellainen käytäntö. Meillä tulee kuulemma soitto polilta, jos seula hälyttää liian korkeaa riskilukua mut muuten saa sit seuraavassa neuvolassa tietää seulan tulokset.

Oliko teillä muilla millasia niskapoimuja/turvotuksia ultrassa?

Pikku jaajalla oli 1,58.
 
Mut mie luulin, että ne ois ultrannu lyhyemmän aikaa tota eläjää. Sehän kaiveli ihan kunnolla jonku 40 minuuttia ja kerto tosi tarkkaan mitä missäkin näkyy.

Muuten kiva, mut miulle tuli kesken kaiken järisyttävä pissahätä ja pelkäsin, et pissaan sen kätilön päälle :D
 
Meillä nt-ultran teki lääkäri, mutta siihen voi olla syynä noi vuodot ja muut alkukankeudet mitä tässä on ollut. . Meillä lääkäri kävi samalla ultrauskerralla läpi riskit eli oltiin jo paria viikkoa ennen käyty verikokeessa. Niskaturvotus oli meillä 1.2.
 
Mulla on 8pv ultra ja lääkäri ja neuvolan eka käynti kun tää joululoma on sotkenut "vähän" kuviot. Jännittää vähän jos viikot on sitä mitä itse luulen niin siihen niskaturvotus ym testeihin ei ehditä.. Mut muistelen että silloin 16/18 viikoilla voi tehdä jotkut vastaavat kokeet?
 
mä saan kuulla maanantaina tiedot verikokeista. Ja ne tiedot tulee olla mukana kun menee ultraan. Kun kätilö tekee ultrauksen.

me asutaan maatilalla. Joten neliöitä on meidän kerroksessa 100. Mutta ihan sopivasti kahdelle ja kolmelle. Mutta jos eri huoneet haluisin lapsille Niin Se ei tuu onnistumaan. Mutta saavat asustaa samassa huoneessa sitten kun on sen aika.
 
Aika outoa tosiaan jos ennen ultraan postitetaan jo verikokeen tulokset :eek: eli ne oli varmaankin pelkät verikokeissa tulokset ja loppu varmistuksen saitte ultrasta :)
 
Munkin verikoetulokset on ollut jo reilun viikon Kannassa. Olihan siinä paljon kaikkee muutakin kuin se pelkkä seula. :)
 
Meilläpäin eivät taida laittaa Kantaan noita tuloksia. Eipähän niissä mitään ihmeitä ollukaan (sukupuolitaudit, pissatulehdus) mikä kiinnostais, kumpiakaan todnäk oo. Lähinnä toi seulan tulos kiinnostaa.
 
Miulla ne heittää muutenkin aina aika paljon, et niitä on turha mittailla. Ja mitä vähemmällä pistämisellä selviää niin aina parempi :)

Miulta ei oo katottu viel ees sitä veriryhmääkään, kun eivät suostuneet ottaa labrassa sitä. No sen ehtii varmasti myöhemminki :D
 
Ai. :D Multa otettiin kyllä kaikki, eikä kyselty mitä mitataan. Veriryhmäkin otettiin, vaikka sen jo tiesinkin kun oon käynyt luovuttamassa verta. :)
 
Labran täti ties kertoo, ettei niin lähellä joulua kuulemma verinäytteitä otetakaan postin takia, kukaan ei vaan ollu muistanut miulle sitä kertoo :D

Miehän tietty aloin parkuu ihan hulluna, kun olin ottanu vapaapäivän töistä sitä varten et saan hoidettua kaikkia asioita ja sit tulee tommonen vastoinkäyminen :D :D mut sit se labran täti otti kuitenkin noi. Se veriryhmä pitäö sit jollain välin käydä tutkituttaa, kohan ehtii.
 
Niin siis täälläkin labrat auki (ja siis ennen joulua kävin), mut ku näytteet piti postilla lähettää, esim. Veriryhmä ku spr tutkii...niin ehtiivät mennä huonoks. Ja sairaalallekin piti lähetyksellä laittaa, ku kävin näytteenottokeskuksessa enkä sairaalan labrassa...mut sairaala suostu viel ottaa vastaan, joten sinne menevät näytteet otettiin.
 
Mut toisaalta ihan sama oisko ees noitakaan saanu otettua, harmitti ehkä eniten se, että piti pahoinvoivana lähter aamulla labraan ku ois saanu nukkuukin lomapäivänä :D
 
Mullekin sanottiin et spr on antanut semmosen pyynnön että ei lähetettäs veriryhmän määritykseen verta joulua ennen ja välipäiville koska spr ei ole töissä kuulemma semmosia työntekijöitä välipäivinä niin se näyte kerkeis mennä vanhaksi... Ite kävin just tän takia verikokeissa 21 pvä niin ne kerkes viel ennen joulua tutkia ne näytteet...
 
Moikka kaikille!
Liityn vihdoin keskusteluun, ollaan tällä toisella kerralla oltu tosi paljon varovaisempia kuin edellisellä kerralla. Silloin ehdin jo liittyä Huhtikuisiin, kunnes sain km:n viidennen viikon paikkeilla.

Noh, onnea oli jatkossa enemmän ja nyt ollaan heinäkuun odottajia ja viikot12 + 3, nt-ultrat nähty ja neuvolat käytynä jo kahteen kertaan. Täytyy sanoa kyllä ettei suomalainen usko ennen kuin itse näkee, eli onneksi on ultra ja siellä kättään heiluttava pieni ihmisen alku. :) Ennen sitä oli hyvin vaikea uskoa onneaan todeksi, vaikka oireet ja testit olivatkin asian puolella.

Nyt vain onnea paljon matkaan, meille kaikille!
 
Joo miekin yritin käydä 21.12, mut no can do. Labrassa vaan hämmästelivät, etteikö neuvolasta oltu muistettu ohjeistaa. No ei oltu ei, ku moni muukin asia siellä oli päin peetä :D mut onneks on vielä varmasti monta ihanaa neuvolaa edessä päin :sad001
 
Takaisin
Top