Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En muuten malta oottaa, et pääsisin laittaa lastenhuonetta... :D tämmösii päivän polttavia aiheita tänään mielessä.
 
mulla oli kanssa verenpaine korkeella kun mittasi ekalla kerralla. Nyt seuraan kotona ja merkkaan pari kertaa viikossa ylös arvot. Mutta mulla nousee aina paineet kun joudun lääkärille tai terkkarille.
 
meillä lastenhuoneelle ei oo kiirettä. Sillä oon jo kaiken suunnitelut mielessäni. Joten nyt vaan odotan että tulisi kesä ja lomat että pääsee toteuttamaan
 
Esikoista nukutin kainalossa ekan puoli vuotta, ja sen jälkeen pinniksessä vieressä kun alkoi potkimaan liikaa kylkiin. Päivisin pidin lasta joko olkkarin matolla jumppaamassa tai sitten vaunuissa pihalla nukkumassa. Voi tässä mennä jonkin aikaa ennen kuin tulee ajankohtaiseksi muuttaa tulijaa omaan huoneeseen, varsinkin kun olen laiska nousemaan yöllä rauhoittelemaan nukkujaa. Esikoinen jo tosin kyseli et voiko vauva muuttaa sitten nukkumaan hänen huoneeseensa, vastasin jotain epämääräistä pikkuleegoista ja siitä miten koululainen tarvitsee omaa rauhaa. Eli eipä meillä ole varsinaista suunnitelmaa vielä edes vauvan huoneesta. :D
 
Meillä ei oo ylimääräistä huonetta (iso 62 neliön kaksio), joten vauva on meidän kaa makkarissa automaattisesti niin kauan, kun täällä asutaan.
 
Meillä kans mietittiin että loppuu tila pikkuhiljaa kesken. Mut oon sitä mieltä että vielä ainakin parivuotta mahutaan olemaan tossa kämpässä vaikka makkaroita onkin vaan kaksi ja meitä pian yhteensä 5.. 94m2 asunto.. Ainut mitä itsekkin mietin niin se että haluisin koululaiselle sit parin vuoden päähän ihan oman huoneen. Esikoinen menee syksyllä eskariin niin jos sit tässä parin vuoden sisällä esittäisi isompi koti. Toi on vaan niin ihanalla paikalla ja naapurit on ihan super ihanat ettei haluttaisi kyllä mihkään tosta.
 
En siis usko, että sillä lastenhuoneella heti mitään järellistä käyttöä on :D mut meillä on yks huone oottanu tyhjillään tulijaa siitä asti, kun muutettiin tänne...niin nyt sormet syyhyää päästä het sen kimppuun :)
 
Meillä ei oo ylimääräistä huonetta (iso 62 neliön kaksio), joten vauva on meidän kaa makkarissa automaattisesti niin kauan, kun täällä asutaan.

Täällä myös 60 neliön kaksio, onneksi on iso makkari sillä kohta siellä nukkuu neljä ihmistä :D

me ainakin ollaan pärjätty tosi hyvin niin että tuo 2 vuotias on ollut samassa huoneessa. Tosin nyt jännittää miten käy yöunien kun vauva tulee viereen huutamaan :S
 
Niin ja meilläkin on pojalla "oma nurkka" missä on hänen sänkynsä, koristenauha sen yläpuolella, kaksi kivaa korttia kesäreissulta sekä seinälle olen teipannut hänen nimensä. Musta näyttää kivalta! Vaikka tietysti mielummin sisustaisin hänelle ihan oman huoneen... Mutta tämä saa kelvata toistaiseksi :)
 
Meillä on 144 asuinneliön omakotitalo, hankittu pari vuotta sitten ja asutetaan siis kolmestaan (+ kissalauma). Perheenlisäys on ollut kauan toiveissa ja otettu huomioon asumismuotoa harkitessa. Oikeastaan meille sopisi vielä tämän tulijan lisäksi vielä toinenkin, tai ehkä kolmaskin lapsi? Mutta luulen et minulla tulee biologinen raja vastaan ennen sitä. Otetaan nyt vastaan se mitä saadaan.

Mutta, ehkä pitäis alkaa ujuttamaan miehelle ajatusta siitä, et hänen työhuoneensa (se huone missä on elektroniikka levällään ja minne ei karvatassuilla ole mitään asiaa leikkimään johdoilla ja ruuveilla) voisi muuttaa vaikkapa yläkertaan tai ehkä lämpimään sisävarastoon... Alakerta lienee paras paikka taaperon omalle huoneelle. Pelottaa jo valmiiksi nuo portaat, ... ehkä lapsen vois pukea jääkiekkovarusteisiin portaissa kulkemisen harjoittelun ajaksi? :S Ainakin pitää hankkia portit portaiden alkuun ja loppuun.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on 63 neliön kerrostalokolmio (omistusasunto), jossa asustaa tällä hetkellä 2 aikuista ja 2 kissaa. Siinä olis tarkoitus mahtua asumaan mahdollisimman kauan ja vaikka toisenkin lapsen kanssa. Helsingissä kun asutaan, niin jostain pitää karsia. Me halutaan asua tietyllä asuinalueella, joten me karsitaan sit kämpän koosta. :D Ja muutenkin oon kyllä sitä mieltä, että hirveesti on ihan turhaakin rojua nurkkiin kertynyt, vähemmälläkin pärjäis. :) Mun äiti ja isä asui 20 neliön yksiössä, kun mä synnyin. :D Mut nähtäväksi jää kuinka kauan me tossa pärjäillään, toivottavasti kauan. :)
 
Todellakin, elämme valintojen maailmassa. Laskin joskus huvikseni et okt jostain syrjempää on saman hintainen kun pk-seudun kaksio suositummalta paikalta.
 
Me ei ees asuta millään kalleimmilla alueilla, mut kyllä samalla rahalla sais silti aika lukaalin jostain syrjemmästä. Meillä asuinalueen valintaan vaikuttaa paljon kulkuyhteydet ja työpaikan sijainti. Mulla on kävelymatka töihin, mikä on aika luksusta täällä, kun monet työkaverit käyttää työmatkoihin jopa tunnin /suunta, vaikka Helsingissä asuukin... :eek: Mä oon tottunut tähän lyhyeen työmatkaan, enkä kovin helpolla oo kauemmas muuttamassa. :D
 
mahtaako noi tuolla edes tutkia nt ultraa kunnolla ennen ku niitä verrataan verikokeisiin. meillä oli eilen ultra ja tänään tuli postissa tulokset sikiöseulannasta
 
Takaisin
Top