Heinäkuun mammat 2016

Mulla kans ihan liian alhaiset. Ei kiva sekään. :sad001

Puhukos joku täällä, että olis nähnyt painajaisia? Mulla on nyt 6 yötä nt-ultraan ja viime yönä näin unta, että se ultraaja sanoi, että sikiö ei oo enää kehittynyt ja on pahasti vammainen. Mulla on nyt ollut suht. rauhallinen fiilis tästä raskaudesta, mut ehkä sitä sit kuitenkin alitajuisesti jännittää. Toivottavasti ei mee joka yö nyt näin. :confused:
 
Onko muilla verenpaine tautia?? Mä olen syönyt albetolia 200mg päivässä ja ollut olo ok. Kunnes vkl heitti paineet yli 200 ja pulssikin 170. sairaala reissu tuli, ohjattiin nostamaan lääke 400mg. Nyt pelottaa, että saako noita paineita kohdalleen.

Mulla oli esikoista odottaessa loppuraskaudessa ihan jäätävät paineet ja aluksi saatiin korjattua lääkitystä nostamalla (juurikin albetol), mutta lopulta päädyttiin käynnistykseen. Mää juoksin polilla viikottain kontrollissa, kun seurasivat istukan verenkiertoa kun ne paineet heitti.

Tässä raskaudessa on jo nyt alkumetreillä paineet nousussa, mutta vielä on riittänyt ihan paineiden seuraaminen. Aiheuttiko sulla joku stressitilanne ton paineen nousun nyt vai nousi ilman syytä noihin lukemiin?
 
Mulla on aina ollut paineet yläkantissa. Ekalla neuvolamittauksella saatiin mulle ihan ok lukemat: 128/87. Noista lukemista saattaa vielä hieman laskea tässä alkuraskaudessa, mut sitten puoli välin jälkeen hiipii taas ylöspäin ja esikoisesta jouduinkin syömään pientä annosta albetolia rv 33 eteenpäin. Suvussa on rasitteena verenpainetautia, eikä tämä lihavuus (painoindeksi: 35) ainakaan paranna asiaa. Kuulostaa kyllä Sara huimilta arvoilta, toivotaan jotta tasaantuu sulla annostuksen nostolla. Miten paljon sitä muuten edes voidaan nostaa, mikä on isoin mahdollinen kerta/päiväannos?
 
Mulla on joku hämärä muistikuva,et joku joskus puhui et jopa kymmenen tabua päivässä eli annos ois silloin sen 1000 mg/vrk, mutta tää on joku tosi hatara muistikuva.

Mulla on kanssa sukurasite ja reipas ylipaino jotka varmasti vaikuttavat. Kovasti väläyttelivät,että jos kotimittaukset ei oo kohdillaan niin tammikuun neuvolalääkäri aloittaa albetolin jo nyt. :sad001
 
Vaikuttaakohan korkeat paineet raskaus myrkytyksen kehitykseen jossain vaiheessa? Esikoisen raskausajan lopussa mulla oli myrkytys vk 40.0 tästä jo kohta 11 vuotta aikaa
 
Mulla oli verenpaine tauti jo ennen raskautta johon riitti orlog 5mg. Tää albetol ei ole niin hyvä ei laske pulssia juurikaan, mulla korkea pulssi ( yli sata ) levossakin. Myös painoindeksi 35 ja sukurasite sekä 2 tyypin lievä diabetes nyt metformin lääkityksellä ja äitiyspolin ja sisätautilääkärin seurannat kuukausittain. Veikkaan, että joulunajan suolaiset syötävät ja liikkumattomuus verenvuotojen vuoksi aiheutti verenpaineen nousun.
 
Täällä kans paineet ennemminkin alhaiset. Samoin hemoglobiini on matala, saa nähdä koska laittavat rautakuurille. Sama ongelma edellisissä raskauksissa.
 
b44e5c40bc272d45b04c4e97de34cda2
 
Jonna_eveliina: Oliko kaikki ultrassa ok, pysyikö viikot samana? Muistin just nimittäin, et meil oli se laskettu aika sama :)) onneks huomenna pääsee kurkkaa mitä jaajalle kuuluu...
 
Tosi hyvät kuvat ! Ihana pieni :) Mulla tänää verikokeet ja huomiseksi oon varannu ultran yksityiselle. :)
 
Takaisin
Top