Heinäkuun mammat 2016

Siis mullaki oireet hävinnyt, paitsi kuvotus ruokia kohtaan edelleen. Sit alamaha kipeä, painetta siellä ja kova selkäkipu (onneksi tänään ei oo ollu kokoajan) et vähä siks pelottaa... ei auta ku toivoa et kaikki hyvin☺
Mielellään ottaisin pahan olon mitä tän epävarmuuden..
 
On se hyvä että porukka jakaa omia kokemuksiaan tällä palstalla. Tänä aamuna tuli ruskeaa vuotoa jonkin verran ja pelästyin ihan mielettömästi. Samalla kipua alavatsalla. Vuoto väheni ja loppui muutamassa tunnissa, mutta hirveä epävarmuus jäi. Näemmä kuitenkin muillakin on ollut samanlaisia ongelmia samoilla viikoilla, mulla nyt 9+1. Kannattaakohan tästä hirveästi huolestua vai onko ihan normaalia? Kamalaa kun ei voi itse tehdä mitään ja ultrakin on vasta muutaman viikon päästä.
 
On se hyvä että porukka jakaa omia kokemuksiaan tällä palstalla. Tänä aamuna tuli ruskeaa vuotoa jonkin verran ja pelästyin ihan mielettömästi. Samalla kipua alavatsalla. Vuoto väheni ja loppui muutamassa tunnissa, mutta hirveä epävarmuus jäi. Näemmä kuitenkin muillakin on ollut samanlaisia ongelmia samoilla viikoilla, mulla nyt 9+1. Kannattaakohan tästä hirveästi huolestua vai onko ihan normaalia? Kamalaa kun ei voi itse tehdä mitään ja ultrakin on vasta muutaman viikon päästä.
En huolestuisi :) samaisesta asiasta moneen kertaan soittanut! Minulla meneillään rv 14 nyt ja viikolta 9 asti vuotanut vähintään 2 päivänä viikossa! Ruskea vuoto meinaa toisaalta hyvää, koska se on vanhaa eikä välttämättä tule kuin limakalvoilta :) soita neuvolaan jos mieltä rauhoittaa mutta veikkaan että sanovat että jos muuttuu veriseksi ja kivut yltyy niin vasta silloin lääkäriin!
 
Ok. Kiitos neuvoista. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan. Nyt ainakin vuoto lakannut. Soitellaan neuvolaan jos tästä taas yltyy. Sydänäänet löyty dopplerilla,mut jotenkin heikommin kun aikaisemmin viikolla. Lieneekö vaan omaa hermostuneisuutta ettei löytänyt kunnon kohtaa, vai jotain muuta...seuraillaan tlannetta...
 
Ihan alavatsalta ihan himpun verran oikealta, ei siis ihan suoraan navan alla keskellä. Olen yleensä etsinyt ensin istukan (ainakin oletetun sellaisen virn :D) ja siitä lähtenyt sitten etsimään jaajaa. Mut löytyy usein melko samoilta hoodseilta ainakin minulta :)
 
Täällä kans melkoisen alhaalta ja aavistuksen oikealta, välillä koittaa karkuun kun löytää (:

12+3
 
Mulla ei itsellä oo tuota doppleria mutta neuvolassa kuunteli ja ne löyty jo aika ylhäältä...vähän navan alapuolelta :)
Mutta mulla on jo yksi synnytys takana niin kohtu kasvaa vissiin nopeemmin ku ensisynnyttäjällä...silti tuntu jotenkin hurjalta et kohtu on jo kasvanut niin isoksi :)
 
Voikun itekki kuulis jo sydänäänet! Helpottas oloa ☺ viikkoja nyt 9+6. Sain lääkäriajan täksipäiväksi niin katotaan mitä ne sanoo mun kivuista, toivottavasti laittaa ultraan niin saa varmuuden et kaikki hyvin ☺
 
Ainiin ja tänään siis 12+4, vatsaan on koskenut tänään aivan julmetulla tavalla. Onneks tää viikko on vähän kevyempi töissä ja tänään pidänkin lyhyen päivän ja menen kotiin lepäilemään :)

Luksusta: saan kulkee töihin bussilla tämän viikon, kun päivystävä päiväkoti sattuu bussireitin varrelle. Oma päikky on bussireitin tavottamattomissa, joten on pakko kulkea pyörällä työmatkat.
 
En saanut ultraa. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sekin kävi kipiää vähän. Sit tulehusarvot otettiin, onneksi vaan vähän oli koholla ja aamulla pitää viedä virtsanäyte labraan. Saapa nähä miten saisin itelle uskoteltua et kaikki ok.. ☺
 
tänään kävin labrassa ja luovutin neljä putkiloo vettä. Sitten tilasin ultraan ajan ja sain ensi viikon perjantaille. Yllätyin että niin pian. Mutta nyt viikolla 10+4, joten joulun ja vuoden vaihteen takia olisin luullut että olisi mennyt seuraavalle viikolle. Mutta hyvä noin
 
Täällä myös käyty tänään labrassa verta antamassa, neljä pientä putkiloa ja yksi iso :S

Mulla on nyt 10+1 ja ultra on kahden viikon päästä. Eikös ne yleensä just 12+ viikoille varailla...? Kiva kuitenkin että pääset rapuvaileijona jo aiemmin :)

Mulla on enää alle 7 työpäivää ennenkun jään hoitovapaalle! Woop woop! Ja siitä tietty suoraan äitiyslomalle, toivottavasti :)

Molempien vanhemmille kerrottiin nyt jouluna, esikoinen sai antaa valokuvan itsestään jossa pitää liitutaulua, missä lukee isoveli :Heartred
 
Olivat iloisia tottakai, aika yllättyneitä myös! Jokseenkin olivat tosin jo vähän odottaneet :) pitivät myös tavasta jolla kerrottiin.

Oltiin miehen kanssa kans tosi yllättyneitä tästä raskaudesta, tärppäs kuitenkin melkein viikko ennen ovulaatiota, eikä siinä ollut muita mahdollisuuksia. Tosin en tikuttanut ovulaatiota mutta oletan että oli vasta viikon päästä.
 
Onko muilla verenpaine tautia?? Mä olen syönyt albetolia 200mg päivässä ja ollut olo ok. Kunnes vkl heitti paineet yli 200 ja pulssikin 170. sairaala reissu tuli, ohjattiin nostamaan lääke 400mg. Nyt pelottaa, että saako noita paineita kohdalleen.
 
Onko muilla verenpaine tautia?? Mä olen syönyt albetolia 200mg päivässä ja ollut olo ok. Kunnes vkl heitti paineet yli 200 ja pulssikin 170. sairaala reissu tuli, ohjattiin nostamaan lääke 400mg. Nyt pelottaa, että saako noita paineita kohdalleen.
Mulla ongelmia toiseen suuntaan - paineet 80/50, laskenu vielä raskauden aikana entisestään...
 
Takaisin
Top