Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
juu kyl mä oon sykkeen löytäny helposti mut tää istukka juttu oli iha uus juttu :D
Joo siis istukan äänen kuulee esim tuolta sivuilta. Se sillee kivasti suhisee. :) kyl ne viimestää neuvolas jossa kuunnellaa sydänäänet ni kertoo siit istukasta ;) mistä kohasta ootte löytäny sykkeet ? Toki oon kyl vasta nii vähil viikoilla ei varmaa ei kuulu nii selkeesti ja sit en oo vaa löytäny. Tai sit siel ei vaa oo mitää sykettä :(
 
Joo ja mul toki varmaa muute seki vaikuttaa ku mul oli istukka edessä edellisessä raskaudessa. Et varmaa on nytki. :)
 
En usko,että sillä on mitään merkitystä missä istukka on aiemmassa raskaudessa ollut vs. missä se uudessa raskaudessa sijaitsee. Kotidopplereilla taitaa useimmissa olla,ettei suositella kokeilemista edes ennen 12. raskausviikkoa ja se lienee ihan syystä ettei odottavat äidit saisi turhaa stressiä, jos ääniä ei löydykään. Toki ne voi kuulua jo aiemmin.

Ammattilaisillekin voi olla vaikeaa varhaisilla viikoilla löytää vauvan sykettä, kun se todella on pieni. Dopplerin kulma,äidin vatsanpeitteet,vauvan asento ja sijainti vaikuttaa ainakin kuuluvuuteen.
 
En usko,että sillä on mitään merkitystä missä istukka on aiemmassa raskaudessa ollut vs. missä se uudessa raskaudessa sijaitsee. Kotidopplereilla taitaa useimmissa olla,ettei suositella kokeilemista edes ennen 12. raskausviikkoa ja se lienee ihan syystä ettei odottavat äidit saisi turhaa stressiä, jos ääniä ei löydykään. Toki ne voi kuulua jo aiemmin.

Ammattilaisillekin voi olla vaikeaa varhaisilla viikoilla löytää vauvan sykettä, kun se todella on pieni. Dopplerin kulma,äidin vatsanpeitteet,vauvan asento ja sijainti vaikuttaa ainakin kuuluvuuteen.
Näin oon ajatellut. Mutta viittasin tolla istukalla siihen että kun tässä joku puhu siitä, että ei ole kuullut istukanääniä doblerilla että mulla oli edellisessä istukka edessä niin siks joka kerta ku kuuntelin ääniä kotona tai neuvolassa niin istukkan äänet tuli ekaks esille :)
 
No äidin vatsanpeitteillä viittasin mm. siihen rasvaan..:) toki ainakin näin aikaisia viikoilla ne äänet kuuluu niin alhaalta ettei omat vatsamakkarat siinä oo vielä tiellä olleet :) mulla sitä rasvaa nimittäin sit riittää.
 
Mä en vielä dopplerilla 2 päivää sitten ainakaan löytänyt muuta kuin oman sykkeen joka ilmeisesti oli vatsa aortta. Tosin täällä oletettavasti nuorempi sikiö tai se tuulimuna niin sekin selittää. Vielä huominen pitää odottaa ja maanantaina selviää. Jännää!
 
Muistuttaisin foorumin facebooksäännöistä. Ryhmät, niiden perään kysely, niiden mainostaminen jne on kiellettyä. Myös yksityisviestillä. Jouduin poistamaan ison liudan viestejä joissa oli edellämainittua toimintaa. :( Lisätietoa täällä.
 
millaisia masuja teillä on 9+ viikoilla? Itselleni tuntuu että vaan turvottaa. No, ehkä hyvä nii saa vielä käyttää normi työvaatteita eli vartalonmyötäisiä. Sillä sitten kun rupee pyöristymään aattelin kyllä vielä vähän piilotella masua

Ja kuinka tänne ees saa kuvan liitettyy, kun koko ajan väittää että liian suuri...
t: blondi
 
Ite sain kuuluviin kotona dopplerilla eka kertaa 9+5 ja sen jälkeen on löytyny ku vaan jonku aikaa etsii (:
 
Rapuvaileijona16, miul kans turvottaa iltasin ja työkaveri kyseliki jo töissäki et mites miun maha sillee pullottaa. Valittelin sit ummetusta vaan. Pitää vissii hankkii löysempiä työpaitoja...

Oon muute miettiny kans et tuleeko rapu vai leijona, Jos menee 23.7. asti ni jellona tulee, vähän toivoisin leijonaa, ku iteki oon ;)
 
joo, meillä la 21.7. Itse toivon leijonaa, sillä itse olen rapu. Ja molemmat vaarit taas leijonia.

mutta tarkempi aika selviää kun päästään tammikuussa ultraan. Onneks tuo maha on ollut kesän jälkeen muutenkin vähän pömppö. Mutta ei ihan noin, mutta onneks on päiviä jolloin on taas ihan tasainen
 
Takaisin
Top