Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ainakin käsittänyt, että Suomesta on vaikea löytää suomalaisia tuotteita, jotka ei olis pastöroituja.
 
Meikä opiskelee DI:ksi teknillisellä yliopistolla maisterivaiheessa. Tämän lukuvuoden pystyn käymään varmasti loppuun asti, mutta ensi lukuvuoden näillä näkymin oon mammalomalla. En kuitenkaan tule saamaan dippapaikkaa vauvan kanssa :D

Pastörointia tehdään suomessa paljon, mutta pakkauksessa se ilmoitetaan kuitenkin joten sieltä kannattaa tarkastella jokaisen tuotteen omalta kohdalta erikseen.
 
pastoröity munamassa lukee Hesen majoneeseissa.
ja nyt sitten mietin että saako syödä. Hirvee himo hamppareita kohtaan ja tietysti pizzaan ja kebabbeihin. Toisin sanoen roskaruokaa himoitsee. Mulle riittää että saan nuuskia olutta tai lonkkua, niitä en kaipaa. Mutta jos nuokin on kiellettyjä niin tulee pitkä raskausaika. En mää joka päivä niitä haluu, mutta ees pari kertaa kuukaudessa.
 
Eihän neuvolassa vielä sydänääniä kuunnella? Tai kuuluuko ees vielä. Huomenna eka neuvola rv 9+3 mut en muista koska edellisistä on kuunneltu :-)
 
pastoröity munamassa lukee Hesen majoneeseissa.
ja nyt sitten mietin että saako syödä. Hirvee himo hamppareita kohtaan ja tietysti pizzaan ja kebabbeihin. Toisin sanoen roskaruokaa himoitsee. Mulle riittää että saan nuuskia olutta tai lonkkua, niitä en kaipaa. Mutta jos nuokin on kiellettyjä niin tulee pitkä raskausaika. En mää joka päivä niitä haluu, mutta ees pari kertaa kuukaudessa.
I feel you. Mä en oo käyny mäkissä/hesessä/pitsalla viiteen vuoteen, mut yks päivä tuntu, et ainoo, mitä saisin alas ois bigmac tuplasuolakurkuilla :D No en kuitenkaan menny syömään sitä, kun kelpuutin kebabin salaatilla. Suolakurkkuja oli siinäkin. Ja ne sokerisensuolaset kastikkeet... Ne on se juttu. Sokerin ja suolan yhdistelmä.
 
Velmu, me käytiin tänään eka kerta neuvolassa ,vkoja 9+5.
Siellä oli taivaan vanha doppleri, jolla kuunneltiin syke (itse kyllä yllätyin kun kaiken lukemani perusteella yleensä ei kuunneltas, näin aikasin varsinkaan)..
 
pastoröity munamassa lukee Hesen majoneeseissa.
ja nyt sitten mietin että saako syödä. Hirvee himo hamppareita kohtaan ja tietysti pizzaan ja kebabbeihin. Toisin sanoen roskaruokaa himoitsee. Mulle riittää että saan nuuskia olutta tai lonkkua, niitä en kaipaa. Mutta jos nuokin on kiellettyjä niin tulee pitkä raskausaika. En mää joka päivä niitä haluu, mutta ees pari kertaa kuukaudessa.

Ei kai hampparit ole kiellettyjä, kyl mie oon syöny. Pizzassa varmaan kannattee vaan kattoo et mitä ottaa siihen pizzaan täytteeksi...Itellä tekee tiukkaa ku ei saa syödä maksalaatikkoa ja puolukkahilloa, nam nam... Tuolta löytyy aika hyvin kaikki mitä ei suositella syötävän

https://www.thl.fi/fi/web/elintavat...aika/raskausaikana-valtettavat-elintarvikkeet
 
Kunhan ei raakaa munaa ole niin on ihan ok syödä. :) hyvä tietääkin että siellä noin lukee. (Haha vaikkei kyl ois varaa hamppareita syödä tällä painolla) eivät tosiaan hesessä osanneet kertoa ja oon päässyt helpommalla vaan pyytämällä majot pois :)
 
Jos mä söisin hampparin, söisin sen just niiden majoneesien takia :D

Hei te jotka meette jossain yli kasiviikolla, niin miten teidän pahoinvointi on muuttunut kuutosviikosta? Mä oon niin epätoivoinen tän kaa :( Haluaisin tietää, että tää loppuu. Mieluiten pian. Mun pitää istua huomenna 12h lentokoneessa!
 
Mun pahoinvointi on pahentunut kokoajan. Nyt saa oksennus lentää ihan millä sattuu. Toivotaan, että sulla helpottaa eikä pahene!
8+6
 
Mun pahoinvointi on pahentunut kokoajan. Nyt saa oksennus lentää ihan millä sattuu. Toivotaan, että sulla helpottaa eikä pahene!
8+6
No tää ei ainakaan lohduttanut :'D Opetustunnit on 75 min ja mun pitäs saada jotain pientä syötävää 45 min välein, muuten en sit enää pysty syömään... Haastetta. Mulla varmaan 6+3 tänään, mut iltapäivällä ois ultra, jolloin viikotkin varmistuu :)
 
itselleni alkoi tänään 7+0 ja ei oo vielä oksettanut kertaakaan. Etoo vaan. Neuvolassa ihmetteli asiaa, mutta sanoi että voi vielä tulla.
 
Aika jännä, että neuvolassa ihmetellään, jos ei oo oksettanut? :oops: Oireet kun on niin erilaisia kaikilla. Turhaan luo vaan huolta tollaset ihmettelyt. :) Mulla tänään 8+0 eikä oo oksettanut kertaakaan. Alussa oli pientä etomista, mutta hyvin pientä, ja sekin loppui jo reilu viikko sitten.
 
Täälläkin yksi täysin oksentamaton ilmoittautuu. La tosiaan sama Merivesivärin kanssa. Eilen oli vähän pidempi hetki kunnon etomista ja sekin sen takia että edellisestä ruokailusta oli kulunut selvästi liikaa aikaa. Muuten en varmaan edes tietäis raskausdesta jollen olis testiä tehnyt. Vichyä naamaan ja menoks :)
 
No, ei itseäni haittaa ettei okseta. Taisin olla vaan viikon ensimmäinen joka ei oksentanut. Niin siksi asia tuli puheeksi.

Nyt nautin vaan olosta ja odottelen että tammikuu tulis pian (ultra vasta silloin)
 
Heips! Täällä plussattiin noin viikko sitten. Nyt olis 5+4 ja laskettuaika olis viimenen päivä heinäkuuta :) vielä ei mitää pahoinvointeja. Meillä on 11/14 tyttö ja hänestä mulla oli tosi pahat pahoinvoinnit ihan viikosta 5 sinne 25saakka :/ toivottavasti nyt pääsis helpommalla.
 
Muokattu viimeksi:
Se pahoinvointi saattaa myös kulkea suvussa. "Jos olet äitiisi tullut niin ei mitään tulekaan." Omalta äidiltä kuultua siis. :)
Ens keskiviikkona eka ultra. Voi vitsit että sitä odottaa!
 
Morjesta! Täällä kanssa neitsytäippä Porista, ja meidän perheen odotetaan täydentävän 5.7! Kaksi keskenmenoa takana, vähän jännittää eteenkin näin alussa mutta ei auta kuin olla positiivinen! :)

Mulla ollut aika rajut aamupahoinvoinnit, nyt alkaa 9vkolla vähän helpottaa :) Rintoihin päin ei oo ajoittain saanut edes katsoa Ja aivan järkyttävän kaamea väsymys valloillaan, kovasti on povailtu kyllä helpottavaksi parin vkon sisällä :)

Kiva tällainen tukiryhmä!
 
Takaisin
Top