Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on selkä alkanut viime päivinä vaivata. Lääkäri sanoi, että se ei tule ainakaan paranemaan raskauden edetessä.. nyt siis vko 7..
 
Onko muilla pahoinvointi helpottunut (milloin) vai pahentunut(rv?) Itsellä pahenee, viikot 6+2 enkä innolla odpta tulevaa koulun ja pikkujoulujen ja joulun suhteen sukuloiden... primperan kovassa käytössä mut välillä silti yllättää... tärppejä, pliis? :/
 
Ei oo tuhrutellut tänään, mutta yöllä oli kyllä niin hirveät kivut, että itkuun sitten lopulta nukahdin. Eka neuvola oli tänään, eikä siellä mitään ihmeitä...en sitten siellä ottanut edes puheeksi koko tuhrua, kun olo tuntui niin neuroottiselta. Yritän nyt uskoa olevani raskaana kunnes toisin todistetaan, pientä psyykkausta tosin vaatii.

Neuvolassa tapahtui yks outo juttu, mietin vaan että onko muilla ollut, tms. Eli neuvolatäti tunnusteli kohtua tuosta vatsan päältä ja kysyi sen jälkeen, että sattuiko/aristiko ja näytti ihan säikähtäneeltä, ku sanoin että ei pahemmin arista (kyllä se vähän aralta/kipeältä tuntu) et lähinnä tuntee. Onko se nyt sitten merkki jostain kamalasta, kun aristi, en sitten siinä älynny ees kysyäkään?
 
Onko muilla pahoinvointi helpottunut (milloin) vai pahentunut(rv?) Itsellä pahenee, viikot 6+2 enkä innolla odpta tulevaa koulun ja pikkujoulujen ja joulun suhteen sukuloiden... primperan kovassa käytössä mut välillä silti yllättää... tärppejä, pliis? :/
Getting worse every day... Samat viikot ku sulla ja on kyllä ihan reiästä. Tänään saanu alas ehkä parisataa kaloria. Huomenna lääkäriin.

Mulla auttaa välillä, jos miettii, mitä ees pikkusen tekis mieli. Se voi sit olla mitä vaan sinappisilakoista vispipuuroon :D Äsken söin kaurapuuroa ja kebablihalastuja.
 
Getting worse every day... Samat viikot ku sulla ja on kyllä ihan reiästä. Tänään saanu alas ehkä parisataa kaloria. Huomenna lääkäriin.

Mulla auttaa välillä, jos miettii, mitä ees pikkusen tekis mieli. Se voi sit olla mitä vaan sinappisilakoista vispipuuroon :D Äsken söin kaurapuuroa ja kebablihalastuja.
Mulla pahoinvointi paheni vko 6+ -> eikä loppua näy. Melkeen koomisissa mitoissa jo tämä. Mies totesi tänään autossa, että mähän voin jo paljon paremmin ja heti lensi oksennus. Kannan nykyään muovipusseja mukana mihin ikinä menenkin...
 
Mulla pahoinvointi paheni vko 6+ -> eikä loppua näy. Melkeen koomisissa mitoissa jo tämä. Mies totesi tänään autossa, että mähän voin jo paljon paremmin ja heti lensi oksennus. Kannan nykyään muovipusseja mukana mihin ikinä menenkin...
Näin just x( En tiiä, kuinka kauan tästä jaksaa löytää komiikkaa. Just käydään keskustelua miehen kaa, et onks mun pakko syödä iltapalaa vai ei. Mun mielestä ei.
 
Olipa kiva, kun löytyi tällainen ryhmä:). Laskettu aika 29.7. ja pelottaa, meneekö kaikki hyvin. Tissit ihan sairaan kipeät ja turvonneet ja onpahan pahoinvointikin nostanut vähän päätään. Raskaus oli positiivinen yllätys. Vuosi tuli yritetettyä. Mies reissutöissä, niin vähän rajoitti harjoittelua .
 
Olipa kiva, kun löytyi tällainen ryhmä:). Laskettu aika 29.7. ja pelottaa, meneekö kaikki hyvin. Tissit ihan sairaan kipeät ja turvonneet ja onpahan pahoinvointikin nostanut vähän päätään. Raskaus oli positiivinen yllätys. Vuosi tuli yritetettyä. Mies reissutöissä, niin vähän rajoitti harjoittelua .
Ihanaa, että viimein onnistui :) Meillä pamahti ekasta kierrosta, kun lopetettiin keskeytetty yhdyntä (joka oli kaks vuotta toimiva ehkäisykeino :D ).
 
Täällä kans pahenee koko ajan. Muovipussit mukana ja töissä pitää miettiä miten pääsee asiakkaan luota tarvittaessa oksentaan. Silmästä jo verisuoni poikki ja niin järkyttävät verenpurkaumat silmien ympärillä ja leuassa, että hankala saada niitä peittoon. Toivotaan, että kohta helpottuu.... Ja täällä kans lämmöt edelleen koholla.

8+3
 
Pahoinvointi pahenee. Oksentelua päivittäin ja hirveä närästy. Viikolta 6 lähtien on ollut ja nyt eletään viikkoa 10. Primperania en ole uskaltanut ottaa kun siitä niin eriäviä mielipiteitä lääkäreiden välillä mutta nyt kokeilussa pahoinvointirannekkeet. Alkaa pikkuhiljaa tympiä ihmisten "kyllä se kohta helpottaa" puheet :D
 
Söin yli 2 vuotta pillereitä ja viime marraskuussa lopetin. Entisen miehen kanssa oli keskeytetty yhdyntä käytössä yli 5 vuotta. Eli se toimii, jos vaan sen osaa :). Onko teillä outoja himoja ruokien suhteen? Tänään päärynä maistui taivaalliselta. Varmaan asiaan vaikuttaa myös se, että lopetin tupakoinnin heti plussattuani. Viime raskaudessa himoitsin hapankorppuja ja omenoita.
 
Olisi pitänyt mennä edellisestä siihen sokerirasitukseen, mutten koskaan päässyt sinne koska se olo oli muutenkin helvetistä, niin en pystynyt todellakaan olla syömättä niin pitkää aikaa. Kahdesti yritin mutta ei vaan onnistunut. En usko että olisi mitään löytynyt ja pian jo käynnistettiin eli oli ihan viimeisillä viikoilla.

Onko ketään muita kenellä ei ole väsymystä? Muistan sen kamalan väsymyksen edellisestä mutta nyt sitä ei ole lainkaan! Tsemppiä kaikille kovasti sen kanssa kamppailuun ♡ ei auta muu kuin sanoa että se helpottaa kyllä vaikka nyt ei tunnu siltä!! :(

Täällä oltiin just mahataudissa pari päivää. Voin kertoa että oli rankka tauti jos pelkää kuolevansa :D 24h oksensin 15 - 45min välein ja eilinen meni aivan harakoille kun oksetti ja ällötti vieläkin kaikki. Tauti kävi läpi koko perheen. Siinä tajusin kuinka hyvä se oma olo onkin loppujen lopuksi ollut koko tämän alkuraskauden ja mennään viikolla 9! Siihen jos tämä olo palautuu niin olen kyllä kiitollinen enkä enää marise turhista :D pahimmat viikot olon kanssa mulla oli 5-7 ja sitten pikkuhiljaa helpottanut.

Ihanaa päivää kaikille ♡
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei oo ollut väsymystä ollenkaan. Ei oo mitään tietoa minkälaista se ees on, mutta ehkä sen sitten erottais normaalista pienestä väsymyksestä? :D Hyvä vaan, että ei oo ollut. :) Tänään mulla 7+5.
 
Mulla ei oo ollut väsymystä ollenkaan. Ei oo mitään tietoa minkälaista se ees on, mutta ehkä sen sitten erottais normaalista pienestä väsymyksestä? :D Hyvä vaan, että ei oo ollut. :) Tänään mulla 7+5.
Mä luulen, että mun väsymykseni linkittyy kuumeiluun ja pahoinvointiin. Ilman niitä ei ois väsykään.

Mulla on aina niin sankariolo, kun saan puolet aamupalasta syötyä kerralla. Ja pidettyä sen sisällä. Huippuhetkiä :D
 
Mä en oo muovipussin kanssa kulkenut, kun en oo edellisissäkään raskauksissa oksentanut (paitsi tokaa oottaessa, kun koko perheellä oli noro, oli hirveetä). Välillä kyllä epäilyttää, kestääkö tää yrjötön linja tällä kertaa, kun hajut varsinkin ällöttää tosi paljon. Aamulla laitoin puuroon suolaa ja sekin haisi niin voimakkaalta. Ällö olo tulee siitä myös, jos ei syö. Siihen onneksi auttaa suolakeksit, joita mä taas kannan aina mukana. Yleensä ne ei oo mun juttu, eikä mun nytkään tee niitä erityisesti mieli, mutta oon vaan huomannut, että ne parantaa oloa. :)

Ja jonna_eveliina: Mun maha paukahti esiin heti plussan jälkeen ja nyt viikolla 7+4 tää on jo jossain ihan omissa sfääreissään. Varsinkin iltaisin on vaatevaihtoehdot todella vähissä, jos ei halua että kaikki huomaa mahan. Treeneissä oon jo pari viikkoa käynyt miehen paidassa, kun omat kiristää (enkä siis pidä mitään tiukkoja paitoja). :D
 
Mua harmittaa kun tää pahoinvointi ja väsymys on vetänyt mut ihan sohvan pohjalle. En pysty harrastamaan mitään tai muutenkaan liikkumaan kun heti laatta lentää tai pyörryttää. Jos tää meno jatkuu tälläsenä niin oon ihan muumiokunnossa synnärillä.
 
Mulla jo tämä pelkkä väsymys vetää sohvan vangiksi eikä tuo vesisade houkuta ulos... sitten jos ois vielä pahoinvointia päälle niin huh.

Väsymys on kyllä todella voimakasta. Ihan sama nukkuuko kuin pitkään tai päiväunet niin väsymys on ja pysyy.
 
Mua harmittaa kun tää pahoinvointi ja väsymys on vetänyt mut ihan sohvan pohjalle. En pysty harrastamaan mitään tai muutenkaan liikkumaan kun heti laatta lentää tai pyörryttää. Jos tää meno jatkuu tälläsenä niin oon ihan muumiokunnossa synnärillä.

Täällä ihan sama. Ei toivoakaan tehdä mitään töiden lisäksi (aika fyysistä se kyllä välillä) oksennus lentää heti ja väsymys on kyllä kans aikamoinen.
 
Takaisin
Top