Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään kävin ensimmäisessä neuvolassa :) jotenkin kiva saada höpötellä raskausjuttuja niin alkaa taas vähän uskoa tähän touhuun enemmän :D

Verenpaine oli tosi alhaalla 98/65, Hb myös 110. Mutta jes, saa syödä vähän salmiakkia tai lakritsia :P

Sokerirasitukseen joudun myös ikäni (27) ja ison esikoisen (4560g) takia, mutta siihen tarvii osallistua vasta rv24 tienoilla. Mikä on jees, koska näillä oloilla en siihen mielelläni vielä meniskään.

Väsymys on täälläkin aikamoista. Aamulla herää aina taaperon kanssa niin aikaisin ja illalla tahtois hetken omaa aikaa. Tänään pitäis jaksaa olla vielä klo 21 asti töissä :S

Hei, mukavaa joulukuuta kaikille! :)
 
mulla huomenna eka neuvola ja samalla oliskin rv 9+0.. vähän jännittää taas kauanhan siellä mahtaa mennä,esikoisen aikana meni se tunti ja puol :D ja kun on klo 10.30 niin täytyy siinä saada jotain syötyäkin aamulla,muuten siellä alkaa nälkä kurnimaan jos kauan menee.. kuinka monella on ekassa neuvolassa kuunneltu sydän äänet? mietin vaan mahdetaanko niitä kuunnella ja saako niitä näillä viikoilla kuulumaan, yleensäkkään..googletellu asiaa, niin joillakin kuunneltu aika aikasin..esikoisen neuvola oli rv 11+1 ja siellä kuunneltiin :)
 
Täällä tää yks, joka yrittää uskoa olevansa raskaana :D paha olo iskee aina lounaalla, puoli lautasellista saa yleensä syötyä ja sit tulee täys stoppi (harvinaista miulle, ku yleensä vetelen kevyesti kaksikin isoa annosta) ja toinen pahan olon aalto tulee, kun polkee pyörällä töistä kotiin. Puoleen väliin matkaa päästyäni tulee oksennus, ihan väistämättä ja ilman sen kummempia ennakkovaroituksia... Huh huh, onneksi nyt työpäivä ja työmatka ohitse tältä päivältä ja saa olla illan kotona :)
 
Meillä ei kuunneltu sydänääniä vielä (neuvola päivänä rv 9+3). Eivät halua huolestuttaa yrittämällä kuunnella liian aikaisin ilmeisesti.
 
mulla myös huomenna eka neuvola. Hieman jännittää, jotenkin kun ei vieläkään oo ihan satavarma asiasta. Vaikka tein neljä testiäkin. Varmaan tajuan asian vasta kun potkii tai kun saan syliini.

Ruokahaluttomuutta on todella paljon, ei sillain okseta mutta etoo.
 
Falpony, ehkä! Vois vaipua horrokseen siksi aikaa. I.v ruuat ja nesteet ja heräily sit keväällä :D varasinpa juuuri nt ultran!
 
Pakk
Olipa kiva, kun löytyi tällainen ryhmä:). Laskettu aika 29.7. ja pelottaa, meneekö kaikki hyvin. Tissit ihan sairaan kipeät ja turvonneet ja onpahan pahoinvointikin nostanut vähän päätään. Raskaus oli positiivinen yllätys. Vuosi tuli yritetettyä. Mies reissutöissä, niin vähän rajoitti harjoittelua .
Pakko kommentoida kun aivan tuntui mun tekstiltä.toki meillä yritystä 1v 4kk. Alla toki jo 2 lasta. Oma laskelman mukaan La 27. tai 28.7. Niin paljon pidempi kierto kun neuvolan 28 päivää .

Menneen tuhrun takia kävin tänään neuvolalääkärillä. Ruskuaispussi oli oikeassa paikassa eikä vuodolle löytynyt selitystä.ei tulehdukseen tms viittaavaa. Sykettä ei vielä näkynyt..toivotaan että jaksaa 'vauveli' matkassa mukana ja syke sieltä lähtis tulemaan..netti raskauslaskurin mukaan sydän alkais mun pitkän kierron mukaan sykkimään huomenna tai torstaina..että luottavaisin mielin..kipuja kun ei oo ja vuoto loppunut..
 
Söin sit tänään valmiita lihapullia koko paketin. Että oli hyviä. Kirsikkatomaatit ja porkkanat on ollu työpäivien pelastus.
Ylihuomenna oli eka neuvola... jännittää...
 
mulla huomenna eka neuvola ja samalla oliskin rv 9+0.. vähän jännittää taas kauanhan siellä mahtaa mennä,esikoisen aikana meni se tunti ja puol :D ja kun on klo 10.30 niin täytyy siinä saada jotain syötyäkin aamulla,muuten siellä alkaa nälkä kurnimaan jos kauan menee.. kuinka monella on ekassa neuvolassa kuunneltu sydän äänet? mietin vaan mahdetaanko niitä kuunnella ja saako niitä näillä viikoilla kuulumaan, yleensäkkään..googletellu asiaa, niin joillakin kuunneltu aika aikasin..esikoisen neuvola oli rv 11+1 ja siellä kuunneltiin :)

Mulla meni tunti vaikka taapero oli mukana hösäämässä ja viime raskaudessa meni se 1,5 tuntia. Täällä Tampereella ei ainakaan kuunnella sydänääniä ekalla kerralla :/ np-ultra varattiin 12.1. (rv12 tienoille)

Ilmotin muuten tänään töihin että jään helmikuusta hoitovapaalle! :) onko muita jäänyt hoitovapaalta suoraan äitiyslomalle?
 
Muokattu viimeksi:
:nailbiting:
mää himoitsen salmiakkia ja hampurilaisia. Vaikka en tiedä saanko ees syödä hesen hamppareita. Siis onkohan niissä majoneeseissa raakaa kananmunaa? Mutta monena päivänä tehnyt mieli megahampparia ja kerrosta
 
:nailbiting:
mää himoitsen salmiakkia ja hampurilaisia. Vaikka en tiedä saanko ees syödä hesen hamppareita. Siis onkohan niissä majoneeseissa raakaa kananmunaa? Mutta monena päivänä tehnyt mieli megahampparia ja kerrosta

Jotenkin uskoisin että suurimmassa osassa ravintoloiden majoneeseissa käytetään kananmuna sellaisena jauheena. Tai näin olen jostain lukenut. Lähinnä itsetehtynä majoneesi on nounou juurikin sen raa'an kananmunan takia. Korjatkaa kos olen väärässä :)
 
Hesburgerissa eivät ainakaan ole osanneet kertoa että onko kyse pastöroidusta tuotteesta vai ei, eli turvallisempaa on mennä jos vaan jättää majoneesit suosiolla pois :P Omalla kohdalla myöskin vähensi heseissä ja muissa käyntiä, kun joutuu sen majon sieltä pois jättää ja säästinpähän nekin kalorit :D
 
Semmosia lauantai karkkipusseissa olevia pienenpieniä nameja jotka on rasiassa siellä pussissa :p
 
Tulee jo spämmin puolelle, onko täällä opiskelevia odottajia? Millä alalla ja miten ajattelitte opintojen jatkon? :)
Itse opiskelen kätilöksi ja la kun kivasti kesällä, voin varmasti käydä kevätkauden loppuun. Ajattelin ilmoittautua läsnäolevaksi myös seuraaville lukukausille, sillä koululla on vain vähän tunteja jotka ovat ehdottoman pakollisia, mm. Orientaatiot, labrat ja tentit. Eiköhän noista selviä kun miehen kansssa vuorotellaan kotona oloa, että molemmat pääsee tärkeille tunneilleen. :)
 
Mun mielestä just Hesburger on ainut joka ilmoittaa nettisivuillansa tuotesisällössä että juusto ja majoneesit on tehty pastaröidystä (miten lie kirjoitetaan)maidoista ja kananmunista. Muissa niitä ei ole ilmoitettu.

Mulla vaan tekis mieli syödä hampurilaisia ja pitsaa...tää on ihan kauheeta :(
 
Takaisin
Top