Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joillain paikkakunnilla sokerirasitukseen lähetetään kaikki yli 25-vuotiaat, toki tietysti myös riskiryhmiin kuuluvat tuon ilon joutuvat kokemaan.....(eli paino, aiemmat suurikokoiset vauvat, sukurasite etc...). Tälläinen käsitys minulla siis, ei mitään satavarmaa tietoa :D
 
Kuullostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta. Multa ei edes kysynyt mittoja, vaikka ehkä aihetta voi sokeri rasitukseen tulla myöhemmin kun semmonen 10kg on vielä ylimääräistä. Lapsettomuus hoitojen alkututkimuksissa kyllä kävin sokerirasituksessa mut oli ihan hyvissä lukemissa. Hmmm... Neljä kiloinen lapsi on kyllä aika iso ja mitä olen lukenut niin se voi olla riski tekijänä raskausdiabetekselle seuraavassa raskaudessa. Mut nää on arvauksia, ja kannattaa perustelut kysyä neuvolan tädiltä.
 
Joo, itsehän oon reippaasti ylipainoinen ja viime raskaudessa EI todettu radia, mutta siten kaveri joka on just luokkaa 165cm ja painaa 50 kiloa, terveelliset ruokailutottumukset ja liikkuu hulluna onnistui sit radi-diagnoosin saada. Että ei se pelkästään ylipainon kanssa kävele..(vaikkakin uskoisin olevan yleisempi ylipainoisilla(?))
 
Joo, itsehän oon reippaasti ylipainoinen ja viime raskaudessa EI todettu radia, mutta siten kaveri joka on just luokkaa 165cm ja painaa 50 kiloa, terveelliset ruokailutottumukset ja liikkuu hulluna onnistui sit radi-diagnoosin saada. Että ei se pelkästään ylipainon kanssa kävele..(vaikkakin uskoisin olevan yleisempi ylipainoisilla(?))


Näin just... Mistähän mahtaa siis johtua O.o Mulla yleensä liian alhainen verensokeri, että jännää nähdä, mitä raskaus sille tekee.
 
Mut viimeks sokerirasituskokeessa oli huikeen kivaa - niin pitkään kun muistan :D Puolivälistä lähtien mun mukana ollut ystävä läpsi mua hereille, kun en meinannu pysyä tajuissani. Taksilla kotiin sit ja mulle nousi 39c kuumetta ja ihan järkyttävän huono olo. Ihana ystäväni syötti mulle rahkaa, kun en ite kyennyt ees siihen. Hieno testi.
 
Täällä paikkakunnalla melkeen kaikki laitetaan sokeri rasitukseen. .
Myös siis alle 25v.
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin oon käsittänyt et sokerirasitukseen joutuu kaikki yli 25v. Lisäksi jos lähisuvussa on diabetesta niin se on kans yksi tekijä miksi siihen lähetetään.

Täällä pahoinvointi on alkanut helpottaa, edelleen tulee huono olo jos ei syö moneen tuntiin mut muuten onneks aika lievää :) väsymys onkin sit toista luokkaa..
Rv 8+2
 
esikoisen aikana jouduin määkin siihen rasitukseen, kun olin yli 25v. voi luoja,oli kyllä niin kamala päivä se,etten haluis toiste kokea.. melkeen lens laatta sen litkun juomisen jälkeen, mut onneks sain pidäteltyä.. oltas se joka tapauksessa tehty uudestaan.
sen homman jälkeen oli niiiin huono olo,että huhhu.
nyt asun eri paikkakunnalla niin en tiedä käytännöstä täällä.
 
Toivotaan moonuli ettei ole mitään vakavaa koska kyllähän nuita saattaa tulla
 
Toivotaaan parasta! Kyllä jokaisessa menneessä raskaudessa ja keskeytyneissä keskenmenoissa kaikissa ollut vuotoja, mutta aina vaan pelästyy kun uudesti vuotaa :(!
 
Moonuli, toivottavasti kaikki on hyvin :) täältä on kaikki lumet sulanut ja maisema muuttunut taas syksyiseksi...ärsyttää!!
 
Mies oli tänään vähän sitä mieltä, että meijän puolisenttisellä on aavistuksen kallis maku, kun mä en pystyny syömään mitään muuta kun kauppahallista saatavia sinappisilakoita :D Ne kyllä sit maistu. Onneks asutaan keskustassa, niin kaikki mieliteot voi täyttää tosi äkkiä.

Maailman omituisin olotila tää raskaus.
 
Ai kamala mikä olo. On niiiiin etova olo ettei tiedä miten päin pitäisi olla... tänään siis 6+0. Kyllä tuntuu. Uutiskirjeessäkin osuvasti "viikko seitsemän, onko karmea olo?" No kyllä on! Primperania pistän naamaan jos vähän auttaisi..
 
Täällä kans painitaan aika etovan olon kanssa ja väsymys on JÄÄTÄVÄ! ensi viikolla vielä TOSI paljon töitä
 
Takaisin
Top