Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas sama ongelma kuin muissakin raskauksissa.. Maha ei toimi ollenkaan :( ei auta liikunta, kuidut, luumut tai muut... Onko muilla ollut ongelmaa ja mikä auttanut :o
 
Mites töissä käyvät, oletteko joutuneet oleen saikulla pahoinvoinnin takia ta muusta syystä? Tai onko alkuraskaus/oireet muuten vaikuttaneet työhönne?
 
Mites töissä käyvät, oletteko joutuneet oleen saikulla pahoinvoinnin takia ta muusta syystä? Tai onko alkuraskaus/oireet muuten vaikuttaneet työhönne?

Mie oon töissä päiväkodissa ja en oo ollu saikulla, vaikka pahoinvointi on ollut joinakin päivinä ihan hirveetä. Yhtenä päivänä ruokaa jakaessa meinas tulla oksut ruokapatoihin :D onneks kerkesin juosta vessaan!! Ja yhteen aamuvuoroon tullessa kiitin luojaa siitä, ettei aamulapset tulleetkaan heti...eka puol tuntia työvuorosta meni vessassa. Oon ehkä vähän rauhallisemmin ottanut, mutta aika normaalisti kuitenkin jaksanu päivän riehuu mukuloiden kanssa.
 
Mites töissä käyvät, oletteko joutuneet oleen saikulla pahoinvoinnin takia ta muusta syystä? Tai onko alkuraskaus/oireet muuten vaikuttaneet työhönne?

Viime lauantain jouduin oleen pois töistä. On niin etovaa oloa joka päivä, varsinkin iltapäivisin.

Saa nähä kuinka jatkossa pystyy käymään töissä, mutta tänään ainakin näyttäisi pärjäävän.
 
Heippa,

minäkin liityn mahankasvattajien joukkoon. Kolmas pikkuinen tulossa ja oireet taas hieman erilaiset. Paleltaa aivan kamalasti! Vessanpyttyä ei vielä ole tarvinnut halailla.

Toivon, ettei paha olo iske ainakaan töissä, sillä en haluaisi vielä kertoa. Aiemmissa tilanteissa olen kertonut avoimesti puolitutuillekin, mutta nyt en ole valmis tätä tietoa töissä vielä jakamaan. Siksipä ryntäsin foorumille, vaikkei vielä pitänyt ;)
 
Heippa! Uskaltauduimpas liittyä tänne...Olen 24v, esikoistani odottelen, nyt rv 7+2. Tätä lasta yritetty yli 2v puolisoni kanssa joten todella toivottu tapaus. Yhdessä ar-ultrassa jo käyty ja todettu, että elämää on ihan oikeassa paikassa. Nyt tulevana maanantaina olisi vielä toinen ar-ultra, jossa katsotaan joko näkyisi syke. Oireita on tullut ja mennyt, nyt tuntuu että kaikki oireet on häviämään päin. Lueskelin foorumia ja sielläkin näytti olevan tapauksia joilla oireet on hävinnyt. Toisaalta sitä pelkää pahinta kun tätä pientä on toivottu jo pitkään. Maanantaihin on niin pitkä aika... Pahoinvointia ei ole ollut juuri lainkaan, etovaa oloa silloin tällöin. Voi kun voisi olla rauhallisin mielin, mutta raskaus taitaa tehdä meistä naisista ihan höpsöjä... :D Ehkä on ihan hyvä kirjoitella tänne kohtalotovereiden joukkoon ja saada vertaistukea!
 
Ja Mari84, meille on kanssa lapsi tullut ehkäisystä huolimatta. On se aika hurja tunne :hungry: , mutta rakas napero tuo on.

Tällä kertaa ihan suunnitellusti.
 
Huh, huh... Todellisia piinapäiviä nämä alkuviikot ja päivät. Plussan olen saanut jo useampana päivänä, mutta viiva ei vaan vahvistu.
Ajoin tulee hirveä pelko, että jos onkin joku pielessä. Sitten taas järki puhuu, että malttia näin alkuvaiheessa.
HCG oli eilen 69 ja tänään otettiin uusi arvo. Toivon niin paljon, että on nousussa eikä laskussa. Uuden arvon saan huomenna aamupäivällä, kun labrasta soitetaan.
 
Huh, huh... Todellisia piinapäiviä nämä alkuviikot ja päivät. Plussan olen saanut jo useampana päivänä, mutta viiva ei vaan vahvistu.
Ajoin tulee hirveä pelko, että jos onkin joku pielessä. Sitten taas järki puhuu, että malttia näin alkuvaiheessa.
HCG oli eilen 69 ja tänään otettiin uusi arvo. Toivon niin paljon, että on nousussa eikä laskussa. Uuden arvon saan huomenna aamupäivällä, kun labrasta soitetaan.
Mulla kans tuo mielessä että jos viiva ei vahvistus. Plussan tein ma ja en vielä oo tehny uutta testiä. Ja kokoajan meen vessaan varalta et jos onki menny kesken, pitäs jotenki saada ajatuksista pois nyt nää alku ajan raskausviikot ☺ ei auta ku luottaa et kaikki menee hyvin.
En oo labrassa käynyt ollenkaan..
 
Meillä kun on hoidoilla saatu alulle, niin siksi seurataan hcg-arvoa.
Tänä aamuna virallinen testipäivä, ja viivat olivat vahvistuneet. H 4+2.
 
Deisel hyvin se menee :) ikävä jo sitä omaa ultraa! On se vaan niin ihanaa ku näkee mitä siellä on vaikka tottakai sitä jännittää :)
 
Mites töissä käyvät, oletteko joutuneet oleen saikulla pahoinvoinnin takia ta muusta syystä? Tai onko alkuraskaus/oireet muuten vaikuttaneet työhönne?

Täällä oltu nyt kaks viikkoa saikulla kun niin rajuna pahoinvointi, mikään ei ole pysynyt sisällä ja vessassa on saanut viettää koko kaks viikkoa. Nyt toivotaankin että alkais helpottamaan kun verikokeen mukanaa on kalium ja natrium arvot alle minimin ja hemoglobiini korkea niin kuulemma jos vielä arvot huononee niin joutuu käydä tiputuksessa.

Neuvolasta suositeltiin nyt apteekista jotain tehovitamiini juomaa jota käytetään rajujen vatsatautien jälkeen lapsille, onko kukaan koskaan kuullu/käyttänyt?
 
Onko ihan normaalia et tuntuu niinkö menkat alkais☺ kokoajan joutuu käymään varalta vessassa.
 
Niin mulle ainakin neuvolan täti väitti kun sinne varasin aikaa. Ja välillä mullakin semmosta fiilistä kyllä ollut ja sit menee taas ohi.
 
Takaisin
Top