Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko ihan normaalia et tuntuu niinkö menkat alkais☺ kokoajan joutuu käymään varalta vessassa.

Joo! Mä ehdin tänään lämmitellä treenissä, sit vihlas omituisesti ja tuntu ihan siltä ku ois tullu vähän verta. Säikähdin ja kipitin vessaan, mut ei mitään :D Hermoheikko.
 
Taas sama ongelma kuin muissakin raskauksissa.. Maha ei toimi ollenkaan :( ei auta liikunta, kuidut, luumut tai muut... Onko muilla ollut ongelmaa ja mikä auttanut :o
Heippa!

Mulla on justiinkin samaa ongelmaa..alkas muutama vko sitten..oon yrittäny juoda paljon mutta ehei..levolacin otin yhtenä päivänä avuksi ja nyt on niinku mennyt ehkä muutaman päivän paremmin..

Inhottava vaiva..muistan että pojan raskaudes olis ollu samaa mutta ei näin aikaisin..
 
Täällä oltu nyt kaks viikkoa saikulla kun niin rajuna pahoinvointi, mikään ei ole pysynyt sisällä ja vessassa on saanut viettää koko kaks viikkoa. Nyt toivotaankin että alkais helpottamaan kun verikokeen mukanaa on kalium ja natrium arvot alle minimin ja hemoglobiini korkea niin kuulemma jos vielä arvot huononee niin joutuu käydä tiputuksessa.

Neuvolasta suositeltiin nyt apteekista jotain tehovitamiini juomaa jota käytetään rajujen vatsatautien jälkeen lapsille, onko kukaan koskaan kuullu/käyttänyt?
Ollaan käytetty lapsilla ja se on hyvä..siinä on kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitskut..suosittelen..nopeasti palauttaa olotilan takaisin..
 
  • Tykkään
Reaktiot: AA
Olkaa huoletta, menkkamaiset kivut ja tuntemukset on ihan normaalia sen jälkeen kun on plussannut. Miulla kesti useampi päivä näitä tuntemuksia mutta pakko tunnustaa että itsekin piti vessassa ravata tarkistamassa tilanne varmaan tunnin välein
 
Olkaa huoletta, menkkamaiset kivut ja tuntemukset on ihan normaalia sen jälkeen kun on plussannut. Miulla kesti useampi päivä näitä tuntemuksia mutta pakko tunnustaa että itsekin piti vessassa ravata tarkistamassa tilanne varmaan tunnin välein
☺eiköhän sitä nyt sitten osaa olla ressaamatta sitä kun muilla samaa ollu. Tän viikon ollu nyt semmoset tuntemukset. Välillä kovia vihlasuja alamahassa..
 
Olkaa huoletta, menkkamaiset kivut ja tuntemukset on ihan normaalia sen jälkeen kun on plussannut. Miulla kesti useampi päivä näitä tuntemuksia mutta pakko tunnustaa että itsekin piti vessassa ravata tarkistamassa tilanne varmaan tunnin välein
☺eiköhän sitä nyt sitten osaa olla ressaamatta sitä kun muilla samaa ollu. Tän viikon ollu nyt semmoset tuntemukset. Välillä kovia vihlasuja alamahassa..
 
Täällä on pahoinvoinnit oikein huipussaan ja olo sen mukainen.. voisin vain nukkua ja nukkua koko ajan! Mutta jotain positiivista, onneksini sain kuulla että pääsin haaveilemaani opiskelupaikkaan ! :)

Täytyy ottaa kouluun yhteyttä kun joudun nyt lykkäämään paikkaa, mutta onko muilla kokemusta opiskelupaikan lykkäämisestä? 2v. kai sai siirtää?
 
Riippuu koulusta paljonko voi siirtää, kannattaa olla yhteydessä opiskelupaikkaan ja kysyä mikä systeemi niillä on siellä. Itse ajattelin urheasti kokeilla vauvan kanssa opiskelua, kun olen niin loppusuoralla tämän lukuvuoden jälkeen..mutta saas nähdä..:D
 
Heeei te, jotka ootte ollu ar-ultrassa yksityisellä niin varasitteko ihan perus gyneajan vai tarviiko siihen varata jotenkin erikseen aika?
 
Lain mukaan pitää voida siirtää. Onnea opiskelupaikasta :) Mulla on maisterin paperit kädessä, mut aion tehdä väikkäriä vauvan kaa.

Hei ihmiset, miten te toimitte syömisten kaa? Mun on vaikee syödä aamusin ja päivällä, mut näin iltasin tulee jäätäviä mielitekoja. Pitäsköhän mun vaan kuunnella kroppaa ja syödä vai saanko vaan silleen itelleni 40kg raskauskiloja? xD
 
ton pahoinvoinnin takia en meinaa itekkä saada aamusin mitään alas,heikottaa koko ajan..mutta iltaa kohden helpottaa ja oonki syöny vähä sitä mitä mieli tekee, pyrkiny kuitenkin samalla liikkumaan ,edes jonkin verran.
esikoisen aikana ei kiloja tullut kun se 10,niin vois olla neukkutädit ilosempia jos tulis ees vähän enemmän.. mutta saas nähdä :)
 
Lain mukaan pitää voida siirtää. Onnea opiskelupaikasta :) Mulla on maisterin paperit kädessä, mut aion tehdä väikkäriä vauvan kaa.

Hei ihmiset, miten te toimitte syömisten kaa? Mun on vaikee syödä aamusin ja päivällä, mut näin iltasin tulee jäätäviä mielitekoja. Pitäsköhän mun vaan kuunnella kroppaa ja syödä vai saanko vaan silleen itelleni 40kg raskauskiloja? xD

Mulla taas iltaisin ei tee oikein mitään mieli o_O tai oikeestaan päivälläkään ei oo mitään himoja, ainakaan vielä :D
 
kuinka moni on lähetetty sokerirastustesteihin? millä perusteella sinne lähetetään? soitin tänään neuvolaan et voin varata ajan ja neuvola muija rupes kyselemään mun painoa ja pituutta, esikoisen syntymäpainoa ja mitkä viikot oli kun hän syntyi. tämän jälkeen ilmoitti et joudun noihin testeihin... : o. tässä nää mitat vielä jos joku pystyy niiden avulla kertomaa mulle syyn näihin testeihin.... mun paino 50 kg nyt ja 170 cm pitkä. esikoisesta oli lähtöpaino 55 kg. esikoinen synty viikoilla 40+3 ja painoi 4160 g. ....
 
Oon kuvitellut, että kaikki pistetään sokerirasituskokeeseen, kun on raskaana? O.o

Mun tekee mieli ruokia, joista en ees tykkää :D Niin ku pitsaa! Just äsken oli pakko lähtee ostaan täysjyväriisijauhoja, että sais väsättyä terveellisen pitsan :D En tiiä, kuinka tarkka näiden kaa pitäs olla, mut en haluu ehdoin tahdoin mättää valkoista jauhoa ja sokeria. Ylipainon kans ei oo mulla probleemaa, päinvastoin pikemminkin. Mut tuleekohan niitä kaloreita tarpeeksi, jos jättää esim sokerin kokonaan pois? :/
 
Ja liikkuminen: mä treenaan salilla 5krt/vko. Lisäks tulee noin 20km pyöräilyä per päivä. Tankotanssiakin oon vielä uskaltanut, mut musta on tullut hurjan kömpelö! :D Enkä enää tee muuta kun liikkeitä, joista oon ihan varma. Uusien harjoittelu saa jäädä.
 
Takaisin
Top