Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää on tehny vasta yhen testin ja ajatus tehä toinen ja ehkä kolmas ensi viikolla ennen kuin varaan sinne neuvolaan ajan, mut sitten saa riittää :D Esikoisesta en tehnyt silloin aikoinaan kuin tasan yhden testin.
 
Minjelmiina laita hedelmöitysajankohtaan oletettu ovis päivä ja sitten kierron pituudeksi 28 päivää..sit pitäis tulla oikea tulos la laskuriin :)

Ida teillä onkin jännä tilanne! Todellinen pikkuihme siellä masussa kasvaa, onnea :Heartpink ymmärrän hyvin, että pelottaa ja jännittää....niin taitaa meitä kaikkia...on tämä vaan niin suuri asia...

Tein tänään vielä apteekin oman testin ja kauniit tasavahvat viivat siihen tuli :)
 
Täällä tuli tänään aamulla epäilykselle vahvistus: digitesti sanoi "ei raskaana". Vuotokin alkoi aamusta. Ehdittiin 4+2 viikolle. Toivottavasti teillä kaikilla on parempi onni ja pieni pysyy matkassa mukana.
 
Täällä kanssa pelottaa. Omalla äidillä yksi keskenmeno ensimmäisessä raskaudessa ja miehen äidillä myös, ja nyt pelkään että mitä jos tulee itsellekkin. Tuntuu muutenkin hullulta ajatella että tuolla masussa tapahtuu koko ajan jotain tällä hetkellä. Mutta pitää vaan toivoa että kaikki menisi hyvin.
 
Nemppa voimia sinne!


No nyt on sitte kaksi apteekin testiä joista toisen teen huomenna ennen neuvolaan soittoa ja toinen on epäuskon varalle.

Ehdin aamulla jo Digiejä tilata kaksi netistä mutta ehkä iha hyvä. Oon niin testi innossa että tekisin nekin varmaan huomenna. Toisen teen torstaina ja toinen on sitten epäuskon varalle myös :D

Minkäs teet... :)
 
Voimia nemppa teille!

Kyllä koko ajan on pieni huoli siitä pysyykö tämä pienokainen matkassa ja vessareissuilla tulee tarkastettua ain pikkarit ja pönttö ettei mitään vuotoo oo tullu. Todellakin aika on hidastunut kun odottaa vaan et mentäis jo vähän varmemmille viikoille ja kuulis vaikka ne ekat sydän äänet. Ihan samat fiilikset oli esikoistakin odottaessa ja sit ku kävi ekan ultran ni alko vähän jo relaa :)

Olikohan täällä jo et miten aiotte kertoo läheisille raskaudesta?
Itte mietin et jos ottais esikoisesta jouluisen kuvan missä hää pitelöö ultra kuvaa kädessä ja teettäis siit sit joulukortit läheisimmille. Mut tää edelluttäis varhaisultrassa käyntiä...hmmmmm
 
Voimia Nemppa! ❤

Itseä jännittää myös onko mahassa elämää, vauvan terveys ja miten se sulautuu tähän nykyiseen kokoonpanoon. Esikoinen on kovin jyrjästi kieltänyt synnyttämästä enää yhtäkään veljeä :'D Siskoa kovasti toivoo.. Kuopuksella on jonkinverran sairauksia/sairastelua ja mietityttää niiden yhdistyminen vauva arkeen..

Koti ja auto on meille 4lle sopivat, mutta viides tua väistämättä muutoksia ainakin autoon.

Kahdesti käynyt "hyvä tuuri" ja saatu suht terveet lapset, ei koliikkia jne. Voiko kolmatta kertaa niin käydä?

Tästähän tuli nyt kunnon vuodatus

Silti peloista huolimatta tiedän että en tunne itseeni ja perhettä "kokonaiseks" ilman tätä viimestä osasta perheeseen <3
 
Ja meillä tosiaan isovanhemmat jo tietää, esikoinen tomerasti kertoi että masusta tulee meille uusi vauva :D
 
Me ei olla uskallettu kertoa, kuin vasta kahdelle hyvälle ystävällemme, jotka olivat tietoisia tästä meidän vauvahaaveesta ja yrityksestä muutenkin. Muille kerrotaan sitten jos nt-ultrassa kuullaan hyviä uutisia. Myös meidän tyttö saa kuulla pikkusisaruksesta vasta tuon ultran jälkeen, koska ei puhettakaan, että se osaisi pitää salaisuutta niin pitkään:p
Olisi kyllä aika ihana kertoa vauvasta jouluna.
 
Meillä tietää isovanhemmat ja pari sisarusta plus ystäviä jotka tietoisia siitä että yritetään :) rohkeasti vain eteenpäin. Tuo tulevaisuus tullessani mitä hyvänsä!
 
Nemppa:Heartpink

Ja kiitos kovasti kaikille. Vähän helpottaa pelkoa kun on kuitenkin selkeä olo, että raskaana ollaan. Pitää tosissaan harkita varhaisultraa marraskuun puoleen väliin. Kunpa kaikki menisi hyvin meillä kaikilla! :Heartpink

Toivottavasti pahoinvoinnista selviäisi tällä kertaa helpommin, edellisestä sairaslomaa oli 4kk alusta ja muutama kk lopusta, eli todella lyhyen aikaa olo tuntui paremmalta. Lopulta käynnistettiin rv38 kun olin niin huonossa kunnossa enkä olisi pian enää jaksanut synnyttää. Toivon mukaan todella raskaus olisi erilainen monessakin mielessä :happy: Mikäli teillä on jo lapsia niin miten selvisitte pahoinvoinnista? Milloin alkoi? Kauan kesti? Onko eri raskauksien välillä ollut eroja? Yritän tässä luoda itseeni toivoa että siitä on mahdollista selvitä hengissä :dead: Edellisessä odotuksessa kiloja tuli kokonaista 6, kun alkuun paino vaan laski ja oksentaminen alkoi rajusti yks kaks kun menkat olivat viikon myöhässä :shifty: Ja se jatkuva ällötys ja huono olo mikä ei helpottanut oksentamalla! Olen todella käynyt pitkää kamppailua itseni kanssa että uskallanko lähteä enää uuteen raskauteen sen vuoksi. Kävikin sitten kuitenkin näin onnellisesti, ettei annettu liikaa aikaa harkita ja miettiä hoitojen aloittamista :rolleyes:
 
Voimia Nemppa! :Heartred ja onnea IdaT! :love7

Mua pelottaa tässä raskaudessa juuri se, onko mahassa kaikki hyvin, tai onko siellä edes mitään? Myös keskenmeno, sairaudet, ennenaikaisuus jne ovat koko ajan mielenpäällä...Jännä sinänsä sillä esikoista odottaessa minulla oli koko ajan ajatus ´miksi joku asia muka menisi vikaan?´ Olin siis koko raskausajan sitä mieltä että ei siellä mikään vinossa voi olla ja kaikki on tosi hyvin :grin En ikinä ajatelut että jotakin voisi edes käydä ja siksi olin koko ajan pelotta. Nyt kun ruettiin toista yrittämään niin sain ensin keskenmenon ja sen jälkeen pelko on ollut koko ajan mukana...:confused: Ensimmäistä ultraa odotan kuin kuuta nousevaa, silloin uskon kiven vierähtävän sydämeltä kun saisi kuulla kaiken olevan hyvin :Heartred

Raskaudesta kerrotaan sitten viikon 12 ultran jälkeen. Esikoisesta kerrottiin heti kun sain tietää olevani raskaana...nyt vähän eri meiningillä mennään...:happy:
 
Aivan samoja fiiliksiä, että ensimmäisessä odotuksessa ei osannut pelätä mitään! Päin vastoin olin koko odotuksen varma että kaikki menee hyvin :) toivon mukaan pelot helpottaa jossain vaiheessa ja pystyy rentoutua myöskin.
 
Mulla taas eka raskaus oli todella pelontäyteinen ja olin alusta loppuun tosi peloissani, et meneekö kaikki varmasti hyvin. Tämä toinen on kanssa sellainen vähän epätodellisen tuntuinen vielä. Vaikka viikot ovat noussseet digistestissä tasaisesti (ja nyt lupasin, etten enää yhtään testiä tee :D)
 
Miten tässä muka osaisi rentoutua. Toivottavasti mullaki lähtis digissä viikot nousemaan :) huomenna tuntus jo vähä tummemmpaa viivaa tulevan apteekin testiin kun pe dpo 15 ja ma ois siis 18 :)

On niin vaikea sisäistä että pelottaa että kuvittelen kaiken :D
 
Mä tein yhden digitestin joka näytti ei raskaana, ja vajaa viikko siitä uus digi että raskaana kun mies välttämättä tahto kun menkkoja ei kuulunut. Nyt kun luen täältä kui porukka tekee testejä monia alkanu miettii pitäskö munkin nyt kuitenkin varmistaa. :D Ja muutenkin yrittäny miettiä pääni puhki millon tärppäs, fiksu ihminen kun ei pitänyt tärkeänä merkata päivää millon lopettaa pillerit mutta vähän reilu kuukaus sitten, yhdet pienet menkat (joita niitäkään ei kannattanu merkitä) tuli joskus syyskuussa ja nyt tuli testi näytti että raskaana. Neuvolassakin kyseltiin kun soitin, vähän tuntui tyhmältä vastata vaan että en tiedä. :D No nyt tietää jatkoon merkkailla vähän paremmin et ei ihan näin tyhmää kuvaa itestään anna... :D
Laskettua aikaa koitin laskea laskurin avulla sen mukaan miten muistin sainkin 27.kesäkuuta eikä heinäkuuta ja viikoiksi 5+6.
 
Takaisin
Top