Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikille ja onnea plussanneille. Täällä tänään testi näytti punaista viivaa La ois 7.7.-16 Toista lasta odotellaan. Esikoinen on 2014 syntynyt. Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn että kaikki menis hyvin ja pikkuinen kestää matkassa Oon niin innoissani
 
Onnea onnea moimoi :) mä Myös tein vielä digitestin, johon tuli tuo raskaana 2-3vko ja toivon mukaan matkassa pysyykin. Aika epätodellista kun oireitakaan ei juuri mitään ole. Eipä sitä ollut edellisissäkään niinkään. Se vain tuntuisi todellisemmalta kun oireita olisi :D No, kai sitä kerkeää "kärsimään"
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa joukkoon! :)

Tässä ylitettiin juuri päivä jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kai tämä on uskottava! :woot:
 
Fox mulla ihan sama..eilen ois menkkojen pitäny alkaa ja tänään tuli selkee punainen viiva. Kävin ostaa heti aamulla kolme testiä, ni ompahan nyt kaks varalla...toi digitaalinen ois kyl mielenkiintoinen tehdä, ehkä pitää käydä viel sellanenki ostamassa. Ittellä ollu tissit vähän kipeet nyt vasta parisen päivää...Sama oli esikoista odottaessa..kipeistä tisseistä aika vahvasti epäilin et nyt on tainnu tärpätä
 
Muokattu viimeksi:
Heippa! :)

Täällä kans viime perjantaina tehtiin plussatesti. Meillä ennestään reilu 3v poika ja kolmisen vuotta yritetty toista lasta. Itse olen 24-vuotias. LA mahdollisesti 2.7. riippuu vähän millä laskurilla laskee. :D Takaraivossa kummitteleen viimeisin keskenmeno edelleen ja nyt vaan toivotaan että tämä raskaus päättyisi onnellisesti sitten heinäkuussa. :)

Oireitakin on ehtinyt jo tulemaan.
Lämmöt on koholla, flunssa, rinnat on turvonneet jättiläisiksi (:D) ja täten myös aristavat kovasti, etova olokin on, mutta ei läheskään sellainen kuin esikoisen raskaudessa oli.

Meillä on varattuna rv 8+3 varhaisultra kunnalliselta, jossa tsekataan onko kaikki nyt tällä kertaa hyvin ja onko raskaus oikeassa paikassa. Tekisi mieli kyllä mennä ennen tuota jo yksityiselle, tuonne kun tuntuu olevan ikuisuus aikaa. :)
 
Mulla tuli esikoisesta tissit kipeiksi melko alussa jo, mutta nyt ei mitään! Se sai kyllä epäilemään tätä viimeiseen saakka, vaikka olenkin ymmärtänyt että oireet voi olla hyvinkin erilaisia eri raskauksissa.

Oikein paljon onnea odotukseen, tiketitok! <3 Toivotaan että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin loppuun asti! :)
 
Tein toissailtana vielä digitestin, joka näytti raskaana, 2-3vko :happy093Soitin sen innoittamana sitten eilen neuvolaan ja sain ajan 19.11. Mitä oireita teillä on? Minulla rinnat arat ja kasvaneet ainakin kuppikoolla! Alamahalla tuntuu välillä pieniä vihlaisuja ja välillä käy sellainen huonovointisuus "aalto"..etenkin iltapäivästä. Olemme kertoneet raskaudesta vasta yhdelle lähimmäiselle ystävälle, joka tiesi myös, että lasta yritämme. Muut saavat tietää sitten varmemmilla viikoilla
 
Miten mun neuvola aika on niin myöhänen teihin verrattuna

Mulla oireina välillä etova olo, rintojen arkuus, turvotus ja närästys. Kaikki oireet tulee ja menee miten sattuu
 
Mä en oo ees varannut neuvola-aikaa vielä :D

Velmulle, olennaisintahan on, että kunhan käyt neuvolassa ennen neljättä raskauskuukautta (vai olikohan se sen aikana) niin et menetä kelan etuuksia sitten. :) En tiedä vaikuttaako, että on monta lasta jo ennestään, vai onko vaan neuvoloilla kiire, ettei ollut antaa aiempia aikoja sitten. :)
 
En minäkään, taidan oottaa vielä ainakin viikon että uskallan varata, jopa kaks :facepalm: Täällä onneks saa aikoja aina tosi nopeesti niin ei tarvii jännätä saako ajan vaikka myöhemmin varaileekin :rolleyes: nyt vasta viides raskausviikko menossa :happy: Oireet on mulla taantuneet, ei enää pahaa oloa...väsymystä vaan aika paljon mutta muuten ihan oireeton olo :p
 
Ens viikolla pitäis varata esikoiselle neuvola aikaa(joulukuulle) ni taidampa sammalla kertoa oman tilanteen, jos vaikka sit samalla käynnillä kuuluis jo mahaasukin sydänääniä...vai pitääköhä sinne mennä aikasemmi? Esikoisestahan soitin heti ku sain plussan.

Mullahan tissit on ku ajokoiran korvat (esikoisen imetyksen jälkeen) ni nyt nää on vaan ollu kipeet ku esikoista odottaessa ne alko heti turpoomaan. Voi kun sais edes hetkeks ne tissit takas..heh
 
mäkin taidan hetken oottaa ennenku mitään neuvola aikaa varaan.ensin ajattelin mennä alkuraskauden ultraan ja tänään sinne soittelinki,että pitäs oottaa sinne rv7 asti että näkyis ainakin syke, jos on näkyäkseen.muutenkin tuntuu niin oudolta kun ei mitään oireita edes ole, tissit nyt on kipeenä mut ei mitään jomotuksia/repäsy kipuja tunnu missään.esikoisen kohdalla niitä kipuja oli jo tyylii viikkoa ennen ku ois menkat pitäny alkaa... ja tää oireettomuus myöskin sitten pistää miettimään onko kaikki hyvin.
tänään ostin vielä tuon digi testin niin kattoo mitä se näyttää.. täytyy tulla sitten kirjottelmaan :)
tein tuon testin niin tulihan siihen raskaana 1-2 :gen014 laskureitten mukaan nyt oli 4+2
 
Muokattu viimeksi:
Moi kaikki! Ja onnea plussanneille! Täällä elellään ensimmäisen raskauden viikkoja 4+1 ja ihmetellään tunnelmia ja tuntemuksia :) Vatsassa on jomotuksia säännöllisesti ja väsymystä on jonkin verran, mutta muuten porskutetaan hienosti eteenpäin. Mietin milloin soittaisi neuvolaan, jotenkin on vielä niin epäuskoinen että tää raskaus on totta :)
 
Heippa uusille ja onnea :)

Oireista joku kyseli. . :) rinnat kipeähköt ja täyteläiset :p alavatsaa välillä jomottaa. .välillä vihloo. .kohtu kasvaa pikkuhiljaa :) pahaa oloa ei vielä ole..

Millaisia muutoksia elämään plussa tuo teille? Täällä on salaatin määrä lautasella lisääntynyt ja muutenkin oon heti ollut tarkempi säännöllisen ruokailun ym suhteen...harrastuksista ratsastus jää varmaan muutaman vkon sisällä...:sorry: muutenkin joutuu vähän miettimään uudelleen oman hevosen pitoon liittyviä asioita...

-waterlily rv 4 + 4 :)
 
Meillä kun kaksi ipanaa jo on niin suurin muutos taitaa olla vain se ettei pienin voi pitää äitiä enää huvipuistona :-D

Napostelua myös yritän lopettaa jos paino vähän laskisi..
 
Minäkin yritän vähentää herkkuja ja syödä monipuolisemmin ja terveellisemmin :happy: Aloitin myös raskaus ja imetys D-vitamiinin ja koitan juoda enemmän vettä :p Liikun ennestään jo hyvin paljon, joten liikunnan määrää ei tarvitse lisätä, muuten aika samoilla mennään :joyful:
 
Heippa vaan kaikille :) Uskaltautuisinko minäkin tänne. Eilen digi näytti Raskaana 1-2viikkoa ja apteekin testiin tuli selvä plussa. Eli raskaana sitä ollaan. Digiä vielä kehiin huomenna ja itse ajattelin varata heti maanantaina ajan neuvolaan kun täällä ei vissiin niin hyvin aikoja saa... Esikoinen olisi tulollaan. Jospa pikkuinen pysyis kyydissä, edellisiä raskauksia ei mulla ole.

Heinäkuun alkua olis täälläkin la. Itse en ala arvailemaan tarkempaa päivää, sen tiedän että ovis on ollut paljon oletettua myöhemmin.
 
Tervetuloa minjelmiina tälle puolelle kirjoittelemaan :) mikä dpo sait ton raskaana 1-2 ? Mulle tuli jo oletettuna dpo 15 raskaana 2-3... nyt harmittaa kun en aiemmin testannut..olis ollut kiva tietää missä vaiheessa ois ollu toi 1-2 tulos :rolleyes:
 
Dpo 14 tai 15 ku en oo 100 varma mikä oli. Mut cb ovistestiin sain hymyn to 15.10. Huomenna teen viimeisen digin. Saa nähdä mikä siihen tulee :)
 
Takaisin
Top