Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin odotellaan heinäkuulle tulokasta, ensimmäistä. Digitestillä tehty ja näytti että raskaana ollaan. Neuvola aika varattu, hätästä ehkä vielä mutta mulla on thyroxin lääkitys jonka halusin varmistaa kuinka toimia kun testi näytti plussaa.
Nyt toivotaan että kaikki jatkuu ja menee hyvin.
 
Uskallankohan mää heti liittyä mukaan keskusteleen..?

Huvikseen tänään tein rtestin, vaikka en uskonut siinä vielä mitään näkyvän kun on vasta dpo10, mutta selvä plussa siihen sitten ilmestyi. Oon niin onnellinen, mutta samalla pelottaa, että meneehän kaikki hyvin loppuun asti..

Laskettuaika olisi 13.7. oviksesta laskettuna.
 
Onnea pikkukonna ja kaikki muutkin! :happy: Tässä itsellekin alkanut pikkuhiljaa tulemaan enemmän jännitystä että mitenkä tämä tästä etenee, meneekö kaikki hyvin jne... :bored:
 
En vaan malttanut olla testaamatta ja tein digin. 1-2 vkoa edelleen ja sen pitäs paikkansa pitää :) huomiseen jos olis malttanut niin ois saattanut jo viikot nousta.

Epäusko valtas mielen. Pitää varmaan Prisma käydä tyhjentäsmässä huomenna testeistä On vaan niin epäuskoinen olo.... :) voinko minä muka olla.
 
Minjelmiina digi kannattaa ehdottomasti tehdä aamupissasta silloin ne viikot pitää paremmin paikkaansa :)

mä aattelin tehdä ens viikolla uuden..pitäis olla sit jo varmasti noussut. ..jännittää kyllä...mulla tosiaan on se tuulimunaraskaus taustalla niin vaikea olla ihan levollisin mielin....mutta jospa tämä nyt hyvin menisi ja kehittyisi normaalisti :oops:
 
Eilinen tein toisesta tirityksestä ku ajattelin että nega tulee apteekin testiin :) nyt oli pakko vaan saada joku testi varmistukseksi eikä ollu ku tuo digi.... :D pitää lieneen pregchekkejä pari ostaa että saa ekaan neuvolaan asti testata. Ei tätä tajua mitenkään....
 
Ja levollinen ei kyllä ole ennen ekaa ultraa. Eka saa odottaa itkukurkussa plussaa ja sit ku.se on niin alkaa seuraava odotus :D
 
Ootteko te varaillut jo ekan neuvola-ajan? Kauheen vaivalloista kahlata tuo muutama sivu läpi ja tarkista..:grin

Ite kans aattelin, että pitää ensi viikolla testata vielä uudestaan ennen kuin varaan aikaa.. Mulla on kans keskenmeno ja tuulimuna taustalla. En varmaan osaa olla pelkäämättä ennen kuin lapsi on sylissä asti. Koitan kyllä kovasti vähän rentoutua ja nauttia nyt vaan tästä, kun esikoisen raskaus meni pelkäämisen takia ihan ohi ja en edes muista kunnolla siitä mitään muuta kuin vaan sen typerän jatkuvan pelon..:sorry:
 
Ens viikolla soittelen neuvolaan ku pitää esikoiselle varata neuovola aikaa..samalla sit aion kertoa omasta tilanteesta :) Tein tänään vielä rtestin ja vahva plussa tuli heti ikkunaan :)
 
Varailin jo ajan ja eka ultra aikakin tuli samalla joulukuulle..

Mä oon tehny jo raskaana 1-2vk ja 2-3vk testit ja vielä täytyy nähä se 3+ :-D Jos kaikki menee hyvin on tää meidän viimenen lapsi eli haluan tehä kaikkee mieluummi liikaa ku liian vähän =D

Nyt ois vissii rv 4+3 menossa.. :)
 
Meillä neuvola/ultra tosiaan 18.11 :) voi kun aika menis äkkiä!! Sitten viikkoja kasassa oviksesta laskien 7+2.. :) pitäisi pikku sydämen näkyä jos on näkyäkseen :Heartpink oon niin onnellinen siitä että täällä pääsee ultraan jo kahdeksannella viikolla...naapurikunnissa vasta vkolla 12...en pystyis mitenkään oottaa sinne asti...
 
Meillä on ensimmäinen ultra täällä vasta silloin n. viikolla 12. Olisi tarkoitus kyllä itsellä käydä varhaisultrassa, mutta pitää sitten kun neuvolaan soittaa niin kysyä, että pääsenkö kunnallisen kautta vai pitääkö lähteä yksityiselle.
 
Täällä vissiin ois eka neuvola viikolla 9 eli menis sinne neljän viikon päähän. Ai kamala että aika tuntuu pitkälle.

Miten lasken hedelmöittymisajankohdan mukaan tuon lasketun ajan ? Onko se niinku ovis vai? Kyselee vähän hukassa oleva.

Oviksen mukaan 4+3 ja menkkojen 5+0
 
Miks tää on niin jännää. Kokoajan miettii. Eilen kerrottiin miehen äidille ja siskolle uutisia :) ehkä hätäistä mutta meistä parempi näin ...
 
Millaisia fiiliksiä/pelkoja teillä on raskaudesta? En yhtään osannut odottaa että pelkäisin keskenmenoa, mahdollisia sairauksia, vammaisuutta ja mitä ikinä :dontknow On todella vaikea sulattaa koko raskaus ylipäätään, koska 2v sitten lapsettomuustutkimuksisaa tuli ilmi, että siittiöitä liikkuu 0% ja tulokset olivat muutenkin niin maata musertavat, ettei luomuraskaudelle annettu mitään mahdollisuuksia. Tämän jälkeen tuli työkuvioihini suuria muutoksia ja päätettiin odotan sopivaa hetkeä aloittaa hoidot. Asennettiin kuitenkin kapseli varmuuden vuoksi ettei tarvitsisi millään tasolla stressata sitä, että työprojektin rakentaminen ja loppuun vieminen hidastuisi mahdollisen raskauden takia. Ja nythän kävin poistattamassa kapselin, tarkoituksena lähteä nyt hoitojonoon, kierto ehtisi tasaantua ja keväällä sitten ensimmäinen ICSI. Ja tosiaan alle 4 viikkoa kapselin poistosta olenkin luomuna raskaana. Nyt tämä tilanne aiheuttaa jotain ihmeellistä paniikkia, ettei kaikki ole hyvin :crybaby2Onko lapsi terve ja meneekö kaikki hyvin jne.. Edellinen odotus ja synnytys olivat kaikin puolin traumaattinen kokemus ja kapselin poiston yhteydessä sain lähetteen vauvatiimiin missä näitä kokemuksia aletaan käymään läpi. Toivottavasti sieltä saisi helpotusta näihin pelkoihin:sad001
 
Mua vain jännittää että onko tuolla masussa oikeasti elämää ja onko kaikki hyvin. Ajankulku on hidastunut hirveästi ja jatkuvasti odottaa että pääsisi edes sinne ensimmäiseen ultraan. Huomenna selviää että onko se "jo" vko9... vai myöhemmin

Tilasin nyt kaksi digiä lisää... olisi helpottavaa edes nähdä se viikkojen nousu. Kun eilen joku hätäpäissään teki ainokaisen koska iski täysin epätodellinen olo.

Joskus sanoin että jos joskus olen raskaana niin en kyllä halua stressata mistään. Nyt todella toivoo että nämä ensimmäiset viikot menisi hyvin. Vuoden vaihteen jälkeen lupaan relata. Sillon olisi jo hyvin viikkoja....
 
Ida täällä nyt parin päivän aikana kolme testiä. Ajattelin pari kolme ostaa vielä että näkisi viivojen vahvistumisen...

Oonko jo ihan höperö...
 
Varmasti IdaT jännittää ja pelottaa. Mutta tosi hienoa, että kaikista lääkäreiden puheista huolimatta olet nyt ihan luomusti raskaana! :) ja hyvä juttu, että pääset puhumaan peloistasi. Uskon, että siitä on paljon apua.

Mä pelkään myös ihan kaikkea mitä voi sattua. Mutta kuten aikasemmin jo kirjotin, niin yritän kyllä kovasti nyt nauttia tästä! :)

..tein raskausoireille oman ketjun! Niistä on niin kiva jutella :D
 
Takaisin
Top