Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on eka neuvola/ultra varattu..18.11 :) meidän paikkakunnalla onneksi ultrataan jo vkolla 8..muuten kyllä olisin varannut yksityiselle ar-ultran. .Jokos muut on soittaneet neuvolaan? :)
 
Hei kaikille! :) Plussasin eilen 26.10. Laskettuaika laskurin mukaan 4.7.2016. Olen reilu 30v ja kaksi lasta on, vuonna -02 ja -03 syntyneet poika ja tyttö. Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä...tulehan tämä olemaan jännää kaikkien näiden vuosien jälkeen :Heartred
Oireina on ollut kipeät ja turvonneet rinnat ja alavatsan nipistelyt (kuukautisia vastaavat)..eipä oikeastaan muuta. Tänään olen kuvitellut, että olisi vähän huono olo
 
Varailen neuvolan ylihuomenna kuopuksen neuvolakäynnin yhteydessä :-) täälä muistaakseni ultrataan vasta rv12..?
 
Neuvolaan en ole vielä soittanut..mietin, että soittaisinko vasta ensiviikolla? Miten muut nyt plussanneet?
 
Mäkin tässä pohdin että milloin soittelisin neuvolaan...viimeksi kun kävi niin että keskenmenon takia jouduin ajan perumaan jonka olin varannut ja se tuntui todella pahalta...:sad001 Nyt tuntuu että pitäis odottaa sinne RV8 asti että uskaltaa sen ekan varata :grin Nyt olis RV5 menossa joten taidan sitten parin viikon päästä ajan ekaan neuvolaan varata! :happy: Täällä eka ultra vasta viikolla 12 ja tässä pohdin pitäisikö varata aika ar-ultraan vai malttaako sinne viikolle 12 asti odotella :wideyed:
 
mä odottelen kans muutaman viikon, koska viikkoja viel niin olemattomasti.. ja sit ennenku varailen, niin pissin tikkuun viel uudestaan, ihan vaan varmistaakseen asian.. muutenki kaikki on niin uutta.. :angelic:
 
Minä odottelen myös 2-3 viikkoa ennen kuin soitan. :)


Pitäisikö tuohon aloitusviestiin kerätä tiedot muiden kuukausiketjujen tyyliin:

Laskettu aika / Nimimerkki / Ikä / Synnytyssairaala / Monesko lapsi

Ja pitäisikö tehdä erikseen joku yleinen pulinaketju?
 
Onnittelut kaikille uusille plussanneille! :) Itse varasin ensimmäisen neuvolan, 19.11. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menis hyvin. Oireita ei edelleenkään. Flunssan tapaista, mutta voi ihan tästä vuodenajastakin johtua. Aikaisemmat raskaudet myös ollut melko oireettomia. Pitää tehdä semmoinen fb-ryhmä kun tänne vain kertyy lisää porukkaa :)
 
Mulla oli ennen plussaa menkkajomoja, mutta nyt olen lähes oireeton korkeita lämpöjä lukuunottamatta. Pitää jatkuvasti tarkistaa tikusta että löytyykö siitä tosiaan kaksi viivaa, vai olenko keksinyt kaiken. :hilarious:
 
Eikös tämä ole just hyvä yleinen pulinaketju? :) mutta se nimimerkkilista olis kiva ! Jossain vaiheessa saadaan sit myös se salainen ryhmä :)

Mä tosiaan halusin varata neuvolaultran heti, että on sit varmasti aikoja vapaana :) ja sainkin just sellaisen ajan mitä toivoinkin :)

Mulla on tänään alkanut alavatsa tuntemukset lisääntymään...ja nää rinnat jatkaa paisumista :grin
 
Onnea uusille plussalaisille!

Täällä mennyt muutama päivä asiaa (eli plussaa) sulatellessa, tämä oli siis "yllätys"meille..nyttemin ajateltuna ihana sellainen ja molemmat olemme mieheni kanssa kiitollisia tästä:angelic:
Mietin myös kovasti miten ja missä vaiheessa ilmoitan neuvolaan?? Sattuipa niin hassusti kun viime viikolla pääsimme koko perhe neuvolassa käymään ja siellä keskustelu poikkesi mahdolliseen kolmanteen lapseen ja meidän tulevaisuus suunnitelmiin (ensi kesänä olisi ollut muutto toiselle paikkakunnalle ja talon rakennusprojekti!!) niin neuvolan täti neuvoi että ei ehkä nyt ole sitten oikea aika kolmannelle ettei käy liian rankaksi.. tuumasimme mieheni kanssa yhteen ääneen että: joo ei nyt :smiley-bounce022Meillä on nyt torstaina isomman neuvola mietin tohdinko sanoa vielä vai odotanko myös muutamia viikkoja eteenpäin että ollaan jos ollaan turvallisemmilla vesillä:wink
 
Fox: Munkin pakko ainakin yks testi tehä aina viikossa ja tarkistaa onko pieni vielä matkassa, jotenkin tuntuu niin uskomattomalta ja vielä kun mahaakaan ei ole todistamassa tätä todeksi niin vaikea uskotella itselle että kyllä siellä mahassa joku asustelee :joyful:

Täälläkin oireilu jatkuu... mahaa nippailee, rintoja aristaa, välillä voin pahoin :wtf: On tämä kyllä jännää kun esikoisen aikaan ei tosiaan mitään oireita ollut...nyt tuntuu vaikka mitä outoja tuntemuksia :hilarious:

_capricorn: Onnea ihanasta pikku ylläristä! :happy:
 
Fox ja iiidduska puhui testailusta :) mulla vielä yksi apteekin oma kaapissa, jonka varmaan teen viikonloppuna ...ja yksi digi pitää vielä ostaa, haluan nähdä sen 3+ tuloksen :) sitten voi ehkä jo jättää testien teon :rolleyes:

Capricorn hauska sattuma kyllä teillä neuvolan keskustelun kanssa :grin mutta eiköhän neuvolan tätiäkin ala hymyilyttämään kun kerrot mikä on tilanne :)

Oletteko kertoneet joillekin jo plussasta tai yrittämisestä? Mun yrityksestä tietää oma perhe ja pari läheisistä ystävää..plussasta ollaan kerrottu mun siskolle ja mun sekä miehen parhaille ystäville..perheelle sit vasta ultran jälkeen..äiti oli mulle iso tuki km:n aikaan, joten nyt toivottavasti saa kertoa sitten ilouutisia ultran jälkeen :) miehen perhe ei tiedä km:sta eikä yrittämisestä...mutta ilahtuvat kyllä varmasti :)
 
Me on kerrottu plussasta kaikille, jotka ties yrityksestä :) Eli mun äidin perhe, miehen isän perhe ja muutama mun ystävistä. Muille läheisille kerrotaan si ekan ultran jälkeen
 
Me ollaan ehditty kertoa vain minun parhaalle ystävälle...:grin Jotenkin niin varovaisin mielin ollaan liikenteessä että kerrotaan varmaan kaikille muille läheisille vasta ekan ultran jälkeen kun tiedetään että kaikki on kunnossa :happy: Yrityksestä tietävät läheiset ystävät ja sukulaiset, joten plussa uutisia odottelevat joskus lähiaikoina varmaan kuulevansa, saas nähdä pysyykö salassa sinne viikolle 12 asti :p
 
Heippa! Täällä myös yksi vasta plussannut, kapselin poistosta on vasta 3,5 viikkoa eli ihan alussa mennään. Olon puolesta tajusin sitten testata, selkeät oireet on ja aika uskomaton olo :happy: ennestään löytyy 5v tytär. Laskettu aika on luultavasti 9.7. jos kierto nyt olisi sama 28pv kuin ennen kapselin laittoa. Fiilis on että tällä kertaa huono olo ja purjoaminen alkaa hyvin aikaisin (tyttärestä alkoi oksentaminen rv5). Mutta nähtäväksi jää :) Hiukan jännittää kyllä nyt kun on työrintamalla niin kiire että miten tästä selvitään, jos kunto menee yhtä huonoksi kuin tytön odotuksessa.. :blackeye: Neuvolaan soittelen vasta parin viikon päästä ja varhaisultraan mennään. Salassa aiotaan pitää niin kauan kuin mahdollista. Tsemppiä kaikille!
 
Onneksi olkoon kaikille plussanneille! Tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan matkaan pienille :):Heartpink
 
Tulempa minäkin tänne laittamaan korteni kekoon :love017 testejä oon tässä viime viikon aikana tehny niin paljon etten muista koska varsinainen plussa tuli,välillä testit olleet negoja..ton ekan testin tein kyllä herkällä testillä ja loput sitten niillä mitkä pitäisi tehdä vasta menkkojen pois jäämisen jälkeen.Netin laskureiden mukaan laskettu pitäisi olla 6.7 :Heartred Elikkäs olen 29v. uudeltamaalta. Ennestään minulla on maaliskuussa -13 syntynyt poika. Pikkusen jännittää miten tässä käy, enkä ole vielä raskaudesta kenellekkään kertonut, luulen että odotan vielä muutaman päivän ja siskolle viimeistään perjantaina kertoisin .. (lapsen isäkään ei asiasta vielä tiedä, tämä suhde on vähän monimutkainen juttu laughing7 onhan tässä ollut vähän sulettelemista,vähän yllätyksenä tuli,toivottuna kuitenkin..ja ihan siitä syystä ensin haluan itekseen käsitellä asiaa kun ei tätä meinaa uskoa.oireita mulla ei juurikaan ole,empä muuten olis osannu aavistaa raskautta ellei testi olis näyttänyt positiivista ja menkat jääneet pois.mietin tässä koskahan sitä uskaltais sen ekan neuvolan varata.
 
Varasin neuvolan ja joulukuun alkuun meni. Varas myös ultran jo joulun alle.. Tuntuu niin aikaselta vielä..

Tein tänään uuden testin, että saisin nähdä onko muuttunut jo "raskaana 2-3vk" ja näkyihän se ❤
 
Takaisin
Top