Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saas nähdä joutuuko tämä kanaemo pikkuhiljaa jättäytyä pois täältä..
Koko aamun on ollut menkkapolttelua alavatsalla ja alaselässä.. ja vessapapruunkin tuli valkovuotoa jossa vaaleanpunaista seassa.. joten... katsotaan...
 
Minä soitin TK:hon. Puhuin sairaanhoitajan kanssa ja hän arveli, ettei mulla ainakaan vielä enterorokkoa ole. Hän ei usko mun oksentelun liittyneen tähän. Kehotti huolehtimaan käsihygieniasta erityisen hyvin ja seuraamaan tilannetta. Ja jos oireita alkaa tulla, niin neuvolaan ilmoitusta. Vaikka mitäpä sielläkään voidaan, jos tauti iskee niin sitten se iskee ja raskaus voi mennä kesken tai olla menemättä. Huoh. Ei nyt sitten auta kuin tilanteen seurailu.

Voi Kanaemo, kunpa ei menisi kesken sulla! toivotaan parasta. Tsemppihalit!
 
Heippa! Ajattelin itsekin liittyä tähän keskusteluun, kun tuossa viikko takaperin plussasin. Laskurin mukaan viikkoja olis nyt 6+5 :) ja la olis siinä heinäkuun puolen välin tienoilla. Oon 21 vuotias ja tämä olis mun ensimmäinen. Neuvola aika on vasta 14.12 joten en millään tiedä kuinka päin tässä jaksais sinne asti odottaa. Ultrasta ei vielä tietoa. Mietinkin, että pitääköhän tässä varailla yksityiselle aikaa jo ennemmin, vai ootella vain sinne neuvola aikaan asti. Saati sinne 12 viikolle :D Itellä ollu hämmentävän oireeton olo, joskin väsymys ja satunnainen huono olo on ollut seurana. Toivon todella, että masussa olis elämää. Tsemppiä myös muille plussanneille :)
 
Voi että, tsemppiä mimulus ja kanaemo.

En ehkä sittenkään valita, että raskaus ja räkätaudin yhdistelmä on aika raastavaa.
 
Neukkutäti ol sitä mieltä et ei auta ku odottaa ja seurailla. Et ei tää nyt varsinaisesti ainakaan ole mikään merkki siitä et ois km alkanut... mut ei voi tietää.
Sanoi et ens viikon loppupuolelle voitais katella vaikka ar-ultraa. Pääsisin siis kunnalliselle ihan silläkin nojalla et on niin monta ikävää vuotokokemusta edellisissä raskauksissa. Saatais minulle rauhallisempi mieli siis. No.. odotellaan..
 
Tuli tossa mieleen ku itellä kampaajalle meno ja pitäs värjätä hiukset mut uskaltaako/voiko niitä värjätä ku eikö sen värin kemikaalit mene hiuksista verenkiertoon ja siitä edelleen sikiölle?? Ootteko värjänny hiuksia raskaus aikana?
 
Tuli tossa mieleen ku itellä kampaajalle meno ja pitäs värjätä hiukset mut uskaltaako/voiko niitä värjätä ku eikö sen värin kemikaalit mene hiuksista verenkiertoon ja siitä edelleen sikiölle?? Ootteko värjänny hiuksia raskaus aikana?
Ite oon opiskellut kampaajaksi ja tehny jonkin aikaa niitä töitä, jonka pohjalta voin sanoa, että kyllä uskallat värjätä :) Muutenhan et vois käyttää esim. Mitään meikkejä, rasvoja, hajuvesiä, sampoita ym. Kun kaikki imeytyis verenkiertoon... :) Ainakaan opiskeluaikanani ei ollut vielä sellaista tietoa tullut, että olisi vahingollista sikiölle.
 
Ite oon opiskellut kampaajaksi ja tehny jonkin aikaa niitä töitä, jonka pohjalta voin sanoa, että kyllä uskallat värjätä :) Muutenhan et vois käyttää esim. Mitään meikkejä, rasvoja, hajuvesiä, sampoita ym. Kun kaikki imeytyis verenkiertoon... :) Ainakaan opiskeluaikanani ei ollut vielä sellaista tietoa tullut, että olisi vahingollista sikiölle.

Kiitos tiedosta! Ajattelin et ne hapetteet ja muut vahvat aineet ois vahingollisia, ei edes käyny mielessä noi meikit tai muut tökötit :-) Nyt voin hyvillä mielin mennä kampaajalle :-) pelkäsin jo et joudun oleen kulahtaneella päällä loppu raskauden :-D
 
Tajusin tossa bussiss vähän aika sit et nyt voi istua raskaana olevien paikalla paikalla bussissa. Mutta kehtaako sitä missä vaiheessa?
 
Olen pahoillani kanaemo :( voimia myös muille km:n saaneille.

Täällä ilmoittautuu mukaan 27 w yhden lapsen äiti. Plussasin viimeviikolla ja laskujen mukaan rv4+6, LA 28.7. :) oloja ei pahemmin ole vielä... Mitä nyt välillä huimaa ja palelee aivan tuhottomasti! Ei tunnu vielä todelliselta tämä näin 15 testinkään jälkeen :D en ole vielä uskaltanut soittaa edes aikaa neuvolaan.
Toivottavasti kaikilla menee raskaus hyvin ja saatte ihanan pienen nyytin syliin asti!
 
Onko teillä hei lämmöt koholla? Mietin tässä vaan, että oonko kipee vai johtuuko tää tästä tilasta...

Tänään neuvola varattu! Sain myös lähetteen alkuraskauden ultraan, can't wait!!!
 
Mulla oli lämmöt melkeinpä asteen korkeammalla ku normisti, parin viikon verran. Nyt alkaa tuntuu, että on aika normaali. Ei oikeastaan mitään oloja tällä hetkellä, mitä nyt pieni turvotus. :)
 
Takaisin
Top