Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä pallero!
Minulla kans plussattuani tuntui että kaikki oireet alkoivat nyt siis 5+0 ja ajattelin tehdä loppuviikosta tai ens viikolla vielä yhden testin mikä kaapissa on et vahvistuuko viiva.

Miten saan muuten ton nimimerkin vaihdettua?
 
Meillä näkyi aamulla varhaisultrassa hyvin voiva alkio ja vahva syke <3 Selvisi myös että siellä on kaksoset, joista toinen on valitettavasti menehtynyt viikolla 5.. Tämä selittää osaltaan miksi oireet alkoivat vahvana jo viikolla 2-3 ja hiipuivat hiljalleen. Täällä on myös tosiaan välillä ollut oireettomia päiviä ja sen vuoksi stressattu kauheasti onko siellä vatsassa mitään, mutta oireet ovat aina välillä tulleet takaisin ja vaihtelevat joka päivä, ja pikkuinen sykkeen kanssa sieltä kohdusta kuitenkin tänään löytyi <3 Suosittelen siis kaikille että ei kannata turhaan stressata ja murehtia sitä oireettomuutta/oireita, mihinkään kun ei itse voi kuitenkaan vaikuttaa :) nyt siis viikot 6+5.
 
Täällä kans yks jonka la on oman laskun mukaan 26.7. Siitä huomasin et oon raskaana kun närästi ja tissit oli arat. Nyt on pahoinvointia, mutten oo oksentanut. Yks poika meillä on jo joka on syntynyt 01/13. Tämä toinen on tosi odotettu ❤
Mullakin pitäis laskureiden mukaan olla la tuona samana päivänä :D
 
Ihana kuulla moonuli. :)

Mun on pakko alkaa tekemään jotain. Luen idiootti netistä vielä kkm ym.. oireiden loppumisesta.

Itken ku ajattelen että ei siellä mitään oo vaikka eihän sitä ennen huomista tiedä... :D
Älä turhaan murehdi :) Yritä keksiä jotakin tekemistä, saisit ajatukset hetkeksi muualle. Tsemppiä! :)
 
Ilmoittaudun nyt joukkoon. Täällä onkin näköjään ollut aktiivista porukkaa jo. Itsellä ei yleensä ole tapana osallistua näihin keskusteluihin ennen ultraa, mutta tuntuu, että nykyään jää muuten ryhmistä pois :( Testin tein pari päivää sitten rv 4+0, joten nyt ollaan 4+2 tai 4+3. Kolmas lapsi olisi kyseessä. Hieman epäluuloinen olo vielä, koska ensimmäisellä yrityksellä tämä olisi tärpännyt ja niin ei tosiaan ollut kahden ensimmäisen lapsen kanssa.

Syy, miksi tein testin jo 4+0 (joka ei myöskään ole tapana), oli että väsymys on aivan tajuton. Mulla menee koko päivä melkein sumussa ja tämä on ollut siis olotila jo viime viikon keskiviikosta. Illalla tuntuu, että pää vasta selviää. Ja tämä ei ole normaalin väsymyksen tuntua, vaan tosiaan sellainen tunne, että pää ei toimi kunnolla ja mitään järkevää ei pysty tekemään. Aika raskasta hoitaa noita kahta ensimmäistä lasta tässä sivussa... Onko muilla ollut samanlaista olotilaa? En millään tahtoisi uskoa, että oireita voi näin aikaisin tulla, kun aiemmissa raskauksissa on tullut vasta kuudennen viikon jälkeen.
 
Minulla tuli tokassa ja kolmannessa raskaudessa oireet just sinä päivänä kun menkkojen ois pitänyt alkaa.. eli rv4+0 ja niitä jatkui moooonta viikkoa.
 
Mulla tuo väsymys tuli jo ennen kun menkkojen olisi edes pitänyt alkaa. Olin niin väsynyt vaikka yöt nukuin hyvin, eikä oikeestaan mitään jaksanut tehä. Nyt vähän helpottanut siitä ajasta se väsymys, jaksaa jopa kotia pitää siistinä! ☺
 
Minä aloin tuntemaan repäisyjä, vihlaisuja ja nipistelyä vatsassa jo kiertopäivästä 20 lähtien ja väsymyskin alkoi viimeistään viikon sisällä siitä, joten voi tosiaan oireet alkaa aikaisin. :)
 
Juotteko te paljon kahvia (pystyittekö edellisissä raskauksissa juomaan)? Mää eka raskaudessa pystyin juomaan niin paljon kun halusin, nyt yritän pitää siinä 1-2 kuppia /pv. Nyt kahvi jo on vähän semmosta et saa miettiä pystyykö juomaan ☺
 
Mie oon ny tietosesti vähentäny kahvin juontia, pari kuppia päivässä juon. Tietty miun kupit on vähä isompia ku ilmeisesti tuon suositeltavan kuppimäärän kupit, että voipi olla että juon silti suosituksiin nähden liikaa kahvia...
 
Ei oo oikee kahvi enää maistunu.. :p
 
Juotteko te paljon kahvia (pystyittekö edellisissä raskauksissa juomaan)? Mää eka raskaudessa pystyin juomaan niin paljon kun halusin, nyt yritän pitää siinä 1-2 kuppia /pv. Nyt kahvi jo on vähän semmosta et saa miettiä pystyykö juomaan ☺

Minä oon kyllä aina ollut kahvin suurin ystävä! Ja ennen plussausta join joka päivä noin kolme kuppia pitkin päivää, tuntui ettei aamu lähtenyt edes käyntiin ilman kahvia...Nyt en ole plussauksen jälkeen juonut kertaakaan kahvia sillä ajatus kahvista saa puistattamaan ja en voi ymmärtää miten näin voi olla sillä haluaisin aivan tajuttoman paljon juoda kahvia mutta kun ei vain tee mieli...:grin Keitin yhtenä päivänä kaverin tullessa kylään itsellekin kahvia mutta juomatta se jäi vaikka kuppiin jo kaadoin, ihmeellistä tämä kyllä on...o_O
 
Mä juon muutenkin pari kumppia vaan päivässä. Ilman kahvia en varmaan pääsisi edes ylös. Ensimmäistä odottaessa en pystynyt juomaan kahvia kuin vasta loppuraskaudessa, joten toivottavasti nyt ei ihan niin käy.
 
mulla se väsymys on vasta nyt,pikkuhiljaa hiipinyt kuvioihin..7+6 ei oikee mitään jaksais ja pakko melkeen joka päivä nukkua päikkärit, kun tuo poikakin nukkuu.kahvia oon molemmissa raskauksissa pystyny juomaan, tuntuu olevan oikee elinehto..
ei lähe päivä käyntiin muuten :D
 
Mä oon juonut aina tosi vähän kahvia ja nyt sen vähänkin oon jättänyt pois. Teetä kyllä tulee juotua. Ei mitenkään kummosemmin vielä väsytä, mutta haukottelu ei meinaa loppua, mikä on hivenen hankalaa asiakaspalvelytyössä yrittää peitellä :D
 
Ihme kyllä kahvinjuonti jäänyt täysin, ei maistu sitten millään, vaikka suuri kahvin ystävä olenkin!☺️ Väsymys taas on ihan omaa luokkaansa. Tuntuu, ettei oikein mitään saa aikaseksi eikä tää pahoinvointi ainakaan asiaa helpota

Mtuulia 6+2
 
Itselläkin kahvinjuonti on jäänyt aika vähille, kuppi aamulla ja sen enempää ei maistu vaikka joka päivä sen kahvin nappaan kuppiin tasaisin väliajoin töissä ja kotona :D juomatta jää!

Pelottaa kyllä tämä oireettomuus vaikka 6+ viikolla syke ja alkio nähty, mut onhan nyt jo ehtinyt tapahtua jo vaikka mitä...en kyllä enää aio mennä lisäultraan vaan odotella sitä kunnallista, vaikka mikä tulisi. Maanantaina ensikäynti neuvolaan :)
 
Mulla tekis mieli vaan kunnon liharuokia. Huono olo on oikeestaan ollu nyt aamusta iltaan. Saapa nähä miten pystyn olla jos kovin huono olo kun opiskelen lähihoitajaksi ja ens ma alkaa harjottelu vanhainkodissa. millon aiotta kertoa läheisille?☺
 
Takaisin
Top