Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kertonut jo lähes kaikille :D Oon vähän sellainen, että jaan ilot ja surut muiden kaa, nii ei tunnu vaikeelta puhua mahd keskenmenostakaan.

Viikolla kuus siis porskutetaan täällä. Varhaisultra kiinnostais... Ootteko yksityisellä käyny?
 
Oon kertonu siskolle ja hyvä ystävä myös tietää. Molempien porukoille olis tarkoitus kertoa jouluaattona lahjan muodossa :) Muakin kiinnostais toi varhaisultra. Eka neuvola rv 8, enkä ole varma, onko ultraa vielä silloin. Nyt viikkoja 5+0.
 
Aikalailla kaikille lähimmille kerrottiin heti ku plussa tärähti testiin. Seuraavalla kerralla ei kyllä kerrota kellekään ennen ekaa ultraa :D tässä ehtii tulla ties mitkä ahdistukset testien jälkeen.

Aapuuva. Kohta saa kömpiä peittoihin yrittämään unta. Jännittää huominen ihan valtavasti!! Jos siellä sydämmenlyönnit näkyy nii mun sydän pakahtuu ja itken ilosta koko loppu päivän :)
 
Ilmoittaudun nyt joukkoon. Täällä onkin näköjään ollut aktiivista porukkaa jo. Itsellä ei yleensä ole tapana osallistua näihin keskusteluihin ennen ultraa, mutta tuntuu, että nykyään jää muuten ryhmistä pois :( Testin tein pari päivää sitten rv 4+0, joten nyt ollaan 4+2 tai 4+3. Kolmas lapsi olisi kyseessä. Hieman epäluuloinen olo vielä, koska ensimmäisellä yrityksellä tämä olisi tärpännyt ja niin ei tosiaan ollut kahden ensimmäisen lapsen kanssa.

Syy, miksi tein testin jo 4+0 (joka ei myöskään ole tapana), oli että väsymys on aivan tajuton. Mulla menee koko päivä melkein sumussa ja tämä on ollut siis olotila jo viime viikon keskiviikosta. Illalla tuntuu, että pää vasta selviää. Ja tämä ei ole normaalin väsymyksen tuntua, vaan tosiaan sellainen tunne, että pää ei toimi kunnolla ja mitään järkevää ei pysty tekemään. Aika raskasta hoitaa noita kahta ensimmäistä lasta tässä sivussa... Onko muilla ollut samanlaista olotilaa? En millään tahtoisi uskoa, että oireita voi näin aikaisin tulla, kun aiemmissa raskauksissa on tullut vasta kuudennen viikon jälkeen.
Moiks.
Mulla menossa nyt 5+2. Kotona myös 3 ja 5 vuotiaat lapset jotka vilkkaita kuin mitkä..olin kans edellisellä viikolla eli 3+ ihan sairaan väsyny.ihmettelinkin miten pikku kakkosen aikaan nukahtelin tosi syvään uneen..ja edelleen iltaisin väsyä. Pitää pysyä liikkees ettei kuupahda

Itseä vaivaa satunnaisesti tuleva tuhruvuoto. Ei onneks vatsa kipeä tai suuremia vuotoja. Siltä osin hyvillä mielin. Lauantaina oli pikkujoulut ja pienellä valkoisella valheella autolla olo meni lastenhoidon piikkiin läpi. Onneksi baaris sai alkoholitonta mikä piti tarinaa yllä..heh.

Tuhrun vuoksi pääsin neuvolan lääkärille ensi viikolla tarkistaan tilanteen.jännittää mitä tulema tuo . Ei auta kun mennä avoimin mielin..

Ystävät ja isovanhemmat tietää tästä odotuksesta ..jos surua tulee tietävät he senkin..nyt vaan nautitaan plussapäivistä
 
Apua!! Meidän neljävuotiaalla on enterorokko. Minä nyt pelkään että se tarttuu / on tarttunut minuun. Lapsella alkoi oireet sunnuntaina siten että sillä tuli yllättäen pieni oksennus ja sitten huomattiin että hällä on myös kuumetta. Mulla alkoi maanantaina huono olo ja ajattelin, että on raskauspahoinvointia, mutta voimistui iltaa kohden ja lopulta oksensin kaaressa koko loppu päivän. Tänäänkään ei ole mulle ruoka maistunut ja olo on ollut huono, mutta en oksenna enää. Ajattelin, että mahatautia varmaan. No, lapsi oli tänään ollut jo hoidossa ja mies sanoi, että siellä on kuulemma enteroa liikkeellä. Lapsi valitti kutinaa jaloissa ja hoksattiin alkavat punaiset näppylät. Nyt jo polvissa asti.

Onko kellään teistä kokemus tai tietoa enterorokosta raskausaikana? Googletin, että saattaa aiheuttaa keskenmenoa. Enhän siis tiedä onko mulla se, kun ei ole muita oireita kuin tuo oksentaminen. Pelottaa.
 
Oon kertonu siskolle ja hyvä ystävä myös tietää. Molempien porukoille olis tarkoitus kertoa jouluaattona lahjan muodossa :) Muakin kiinnostais toi varhaisultra. Eka neuvola rv 8, enkä ole varma, onko ultraa vielä silloin. Nyt viikkoja 5+0.


Mulla kans 8 viikolla neuvola ja ultra 12 viikolla. Olis kiva kyl käydä jo aikasemmin!
 
Kiitos..sitäpä täs toivon kans.. googletin niin on aika yleistä .mutta eipä sitä ikinä tiedä. Peukut pystyssä..

Enterosta ja raskaudesta ei kyllä mitää tietoa. Kanattaisko soittaa huomenna neuvolaan..yleensähän raskaus antaa hyvää suojaa taudeille. Toivotaan ettei ole tarttunu
 
Täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan. Tai sitten ihan TK:hon, koska oon ollu pois töistä omalla ilmoituksella jo kaks päivää. Ja jos näyttää ettei vielä pääse töihin, niin jotain lappua lääkäriltä kai tarvis. Jospa mulla ois ollu vaan joku mahapöpö eikä enteroa.
 
Morjens,

En ookkaan tähän ketjuun hirveesti kirjoitellut. En ole jaksanut laskea, mutta mennään noin rv 7+4.

Tänään se sitten iski, nimittäin eka räkätauti ja ihan tosissaan. Eilen oli vaan vähän kurkku kipee ja aamulla raahauduin töihinkin. Mitä vielä, lounaaseen mennessä olin ihan täynnä räkää ja palelin "normaalia raskauspalelua" selvästi enemmän.

Eipä siinä, soittelin neuvolaan oireiden lääkintäohjeita ja eihän tässä voi mitään troppia tietty ottaa. Bafucinia kurkkukipuun ja panadolia särkyyn ja lepoa lepoa lepoa. Perkele.

Ootteko säilyneet räkiksiltä? Otin onneks influenssarokotteen ajoissa.

Pikkujouluista tuolla puhuitte. Mä hoidin homman tilaamalla baarimikolta salaa alkoholitonta olutta ;)

Dinnerit on hankalampia kun joutuu jättämään ruokia välistä. Oo siinä sitten ku on graavia kalaa, maksaa ja korvasieniä ja haukea ja ties mitä herkkua tyrkyllä. Yhyy!
 
Mulla kans 8 viikolla neuvola ja ultra 12 viikolla. Olis kiva kyl käydä jo aikasemmin!
Luulen, että mullakaan tuo ultra ei ton aikasemmin oo. Tekis kyllä mieli ehkä varata aikaa yksityiselle. Ei millään jaksais oottaa rvkolle 12 :P
 
Täällä ollut tänään todella etova olo huh! Nytkö tää alkaa?! Toisaalta silloin tietää joka ikinen päivä että oottaa pientä ihmettä
Oletteko keksineet jo masunimiä ?
 
Mies tuli pusuttelee mahaa ni sanoi vahingos "masa" ni naurettii ja vähän aikaa puhuttiin masasta :D ei varsinaisesti tekonimeä kuitenkaan :) keskenään puhutaan myös nimestä jota toivotaan tän lapsosen myöhemmin kantavan :)
 
Tääläkin taistellaan väsymyksen kourissa, voisin vaan nukkua ja nukkua.. Kahvia en oo koskaa juonu, sen hajukin ällöttää. Nyt se vasta ällöttääkin, en voi käydä keittiössä ennen kun ukko on sieltä hävinny kahvinsa kanssa :[ Yök.

Ja aikalailla kaikki jo tietää, oon aika avoin ja tuppaan kertoo varsinki perheelle heti kaiken :D
 
Tuolla on tuo erillinen ketju heinäkuisten raskaudesta kertomiselle ja kirjoittelinkin siellä aiemmin, että puoleen väliin olis tarkoitus pitää asia jemmassa. MUTTA jännäksi menee, miten kauan pystyy oikeasti mahaa peittämään :grin veikkaan ettei niin kauaa, ekassakin oli jo ihan selkeä pömppö rv 13. Mutta niin kauan vaan kuin on mahdollista niin ei puhuta mitään :)

Täällä pahoinvointi pahenee ja pahenee. Ei ole väsymystä mutta OKSETTAA JA ÄLLÖTTÄÄ:smiley-angry017 ei mene kauaa niin leksa lentää kaaressa ja sitähän sitten kestää.. nyt vasta rv 8 menossa.. Tämän lisäksi rasittavin vaiva on unettomuus :hungover:
 
Kyllä tämä huono olo,oksetus,ällötys on hirviää en muista et viimeraskaudessa olis ollu näin aikasin oireet. Tentti alkaa koulussa kohta,Saapa nähä joutuuko välillä käymään vessassa:D en onneksi oo kuitenkaan oksentanut ,enkä viime raskaudessakaan oksentanut ollenkaan.
 
Takaisin
Top