Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka!
Huhuilen tuolta toukokuisista :)
Annan teille "stressierkeille" vinkin, että NAUTTIKAA. Nauttikaa, ootte raskaana! Kaikki on ihan varmasti hyvin, ainakin siihen asti kunnes toisin todistetaan. :) Mulla on nyt menossa rv 15+3 ja raskauden ensimmäiset 13 viikkoa meni vaan pelätessä, ja se harmittaa ihan älyttömästi. Minä oon kokenut 2 keskenmenoa jotka on tietysti olleet rankkoja kokemuksia, mutta olen oppinut että kaikella on tarkoitus. Ihan kaikella, vaikkei se aina heti sille tunnukkaan. Ekassa raskaudessa en osannut pelätä koko keskenmenoa, toisessa en uskonut että niin voi käydä heti uudestaan ja nyt kolmannessa raskaudessa sitä ei ole muuta tehnytkään kun pelännyt. Se pelko ei vaan auta mitään kun mihinkään keskenmenoon ei kuitenkaan itse voi vaikuttaa. Nyt vaan nauttimaan niistä aaltoilevista oireista jotka välillä helpottaa ja välillä palaa takaisin, sekä kasvavasta vauvamahasta ;-) Raskausaika on liian lyhyt murehtimiseen ja pelkäämiseen!

Olipa hyvin sanottu. Kiitos tästä. Hyvin menee kunnes toisin todistetaan.
 
Hengästyykö muut nyt helpommin? Itse puuskutan kokoajan :D en tätäkään "oiretta" muista esikoisesta

Ite huomasin tänään salilla jalkatreeniä tehdessä, että puuskutin kuin veturi ja on treenitaustaa aika tavalla. Painojakin oli laitettava reilusti vähemmän, ihan otti luonteen päälle tehdä treeni tyttöpainoilla, kun en yksinkertaisesti normaaleilla painoillani jaksanut tehdä. Lie alkuraskauden väsymystä sit tuossa muodossa..?
 
Tuli tos mieleen et mitä kaikkia vitamiineja syötte nytten raskauden aikana?? Itellä omega, kalsium, d vitamiini ja multivitamini mama...
Foolihappo, D-, ja B-vitamiinia. Ja suonta vetäessä magnesiumia. Koitan huolehtia kalsiumin ja C:n ruuan kautta, ja rautaa ei tarttenut viimeksi ainakaan kun veret on kuin hiihtäjällä.
 
En ole hoksannu et hengästys mitenkään enempää kuin ennenkään mut salilla on hoksannu sen et happi kulkee sairaan hyvin ja sit et välillä on tullu huimausta ku on ollu painoja tangossa reilummin... Lukiinkin jostain sit et se huimaus saattaa johtua siitä kun veri määrä lisääntyy kehossa raskauden aikana 30-50% niin sekin voi vaikuttaa siihen ja sit et jos piettää happea salilla liikkeen aikana niin sekin voi aiheuttaa huimausta...
 
kyllä oon ton hengästymisen huomannu :D muistelisin että oli samaa esikoisestakin mutta ehkä vähän myöhemmillä viikoilla.
mulla ei oo nyt hirveesti motivaatiota ollu tohon salilla käymiseen.. menee vaan silloin ku jaksaa ja tuntuu siltä..ehkä en ota siitä niin ressiä :D
 
Mulla kans vielä testaamatta kuinka salilla treeni kulkee kun on ollu flunssaa. Mutta viime raskaudessa jaksoin kyllä painaa hyvin, joka päivä 5 kilsan kävely pyynikinharjulla (ja siellä riittää mäkiä :D) ja rappuset aina ylös ja alas, asutaan viidennessä kerroksessa. Nyt vähän jänskättää kuinka tulee jaksamaan kun on niin erilaisen oloinen raskaus. No, näillä mennään!
 
Ite huomasin tänään salilla jalkatreeniä tehdessä, että puuskutin kuin veturi ja on treenitaustaa aika tavalla. Painojakin oli laitettava reilusti vähemmän, ihan otti luonteen päälle tehdä treeni tyttöpainoilla, kun en yksinkertaisesti normaaleilla painoillani jaksanut tehdä. Lie alkuraskauden väsymystä sit tuossa muodossa..?
Mä huomasin jo pari päivää ennen plussaa, että voimat oli omituisesti poissa salilla. Ja melkeinpä samaa ollut nyt joka päivä siitä lähtien. Ottaa todellakin luonteen päälle. :oops: :D
 
Mulla ottaa niin luonteen päälle ku en pääse koko salille! Aamulla oksennettaan ja illalla lähes aina kans... Mutta toivotaan että jossain vaiheessa pääsee taas urheileen vaikka vähän kevyemmin ees (:
 
Voi pöh.. on se ku pitäis säännöllisesti syödä vaan ku ei oikeen ees tee mieli syyä.. ei tee mitään mieli eikä huvita syyä. Ei miulla varsinaista pahoinvointia ole mutta ruokahalu in kyl veks.. ja vähän väliä nousee ihan hervoton turvotus ja maha on ku pallo! Se turvotus itessäänni tekee jotta ei oikeen tee mieli syyä, on niin epämukava olo sit..
Ja sit tää järkyttävä paleleminen! Mie oon aina ollu hyvä tarkenemaan ja nyt palelen... vaikka on villasukat, velourhousut, fleecepaita ja fleecehuopa päällä ni aivan jäässä!! Hyrr! Ja muksut juoksee välistä vaan pikkuhoususillaan...
 
Tsemppiä ultraan minjelmiina! Ihan kadehdin teitä jotka pääsette aikaisin ultraan, mun on odotettava kiltisti sitä ensimmäistä neuvolan tarjoamaa ultraa. Ihan liian pitkä aika siihen! :grin

Tuli se pahoinvointi tännekin... En sentään oksenna, mutta kauhea kuvotus! Edes aikaisemmat lempiruuat ei maistu nyt. Saa oikein kunnolla miettiä mitä söisi kun mitään ei tee mieli ja jotkut ruuat tekee oiken pahaa :confused:
 
Täällä kyllä on joku oire kato tai niitä ei enää huomaa. Ahdistaa mennä sen takia sinne Utraan ku pelottaa ihan hirveästi jos siellä ei oo mitään elämää.

Toivottavasti en saa ihan megalomaanista ahdistusta ennen huomista.
 
Kelo kiitos tsempeistä. Niitä tarvitaan. Täällä ei oikein ruoka maistu ja kun olo on niin oireeton että sekin jo ahdistaa. Ähh...
 
Tsempit täältäkin minjelmiinalle ☺ Kertoile sit kuulumisia ultran jälkeen. Itsekin ihan malttamattomana odotan
 
Ihana kuulla moonuli. :)

Mun on pakko alkaa tekemään jotain. Luen idiootti netistä vielä kkm ym.. oireiden loppumisesta.

Itken ku ajattelen että ei siellä mitään oo vaikka eihän sitä ennen huomista tiedä... :D
 
Rv 5+4 menossa <3 Yksi keskenmeno takana..

Nyt huolissaan oireiden vähenemisestä. Plussattua tuntui kaikki mahdolliset oireet olevan ja nyt vain rinnat todella arat ja masussa turvotusta. Viikon kesti, että plussa vahvistui. Äsken samanmerkkiseen tikkuun pissasin ja se tuntui olevan pikkuisen haalentunut :( johtuuko siitä ettei ole aamupissasta tehty???? Pelkään pahinta. rv 7+3 ultra, pitäisi sinne asti jaksaa odotella.. Juurikin tätä kirjoittaessa pikkuinen nippaisu tuntui vasemmalla puolella.. toivottavasti hyvä merkki <3
 
Takaisin
Top