Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkuraskauden ultra ei kuulu ekaan neuvola käyntiin oisko eka ultra ollu vasta rv10-12 en ole ihan varma. Ite varasin ar ultran yksityiseltä...
 
Jossain ultra kuuluu ekalle neuvola käynnille esim täällä. Paikallisia eroja joten kannattaa kysyä omasta neukusta :) eka neuvola täällä vko 9
 
Okei :) Saas nähdä mitä siellä sitten tapahtuu. Ilmeisesti ainakin pissanäytteen ottavat. Oon vaan niin innoissani, että olis ihan mahtavaa, jos olisi tuo ultrakin samalla kertaa :) En tajunnut aikaa varatessa kysyä.
 
Voi olla että jos on eka käynti vko 6-7 ? Niin ei välttis ole sitä ultraa. Täällä ekaakin joutuu odottaa sinne viikolle ysi eikä siellä oteta pissanäytettä vielä kun kysyin :D musta tuntuu että täällä tehdään ihan eri tavalla ku muualla. Ihme paikka
 
Mulla on silloin rv 8. Mutta on kyllä tosi paljon erilaisia ekoja käyntejä ihmisillä, juurikin paikkakunnasta riippuen. Itse asun Lahdessa :)
 
Alkaa pikku hiljaa itellä jänskättään ku ar ultra ois tän viikon perjantaina ja olo on ekaa päivää hyvä, ei ole oksetusta tai turvotusta mut hirvee väsy on, heti tuli itellä mieleen et onkohan kaikki kunnossa tuol mahassa ku oireet hellitti? Toivotaan parasta...
 
Eiköhän kaikki oo ihan hyvin :) Missä vaiheessa sulla alkoi oireet? Itsellä ei oikeastaan muuta kuin turvotusta ja lämmöt normia korkeemmat. Ja röyhtäyttää älyttömästi? :D
 
Ollaan me niin erilaisia :D edes kaksi fleecepeittoa, yksi kissa ja villasukat ei lämmitä.

Kiitos omenansiemen mukavista sanoista :) stressitöntä raskautta kaikille!
 
Jniina oireet alko jotain rv 4+4 ja nyt on menossa rv 6+3... Mulla on ollu varmaan kaikki mahdolliset oireet mitä vaan voi ja ovat tulleet aika voimakkaina... Varmaan painokin vähän laskenu ku on aineenvaihdunta nopeutunu tosi paljon...
 
Tuli tos mieleen et mitä kaikkia vitamiineja syötte nytten raskauden aikana?? Itellä omega, kalsium, d vitamiini ja multivitamini mama...
 
Mulla käytössä foolihappo ja raskaus/imetys omega-3 multi tabs :happy:
Oireista vielä, mulla oli silloin ekoilla viikoilla tajuton oksetus olo ja nyt sitten kahteen viikkoon melkein ollut mitään pahoinvointia eikä mitään muitakaan oireita. Minua ei oireettomuus mitenkään huoleta kun esikoisen kanssa en ikinä tuntenut mitään oireita joten se on ihan normaalia :happy: Silloin neuvolassa vitsailivat joka kerta että ootko ees raskaana kerran ei ikinä oo mitään tuntemuksia :rolleyes: Ainut asia joka minut saisi huolestumaan olis jonkunlainen vuoto :facepalm:
 
Miulla on käytössä multivita, multivita beko strong (sisältää foolihappoa) ja satunnaisesti kalsium+d.
 
Miul Foliren (foolihappo) ja perus multivita ilman a-vitamiinia. Lisäks d-vitamiinia. Sit syön välillä tarvittaessä magnesiumia. Kalsiumia saan ruuasta tarpeeksi, vedän rahkaa ja raejuustoo monta purkkia päivässä ja maitooki menee litra päivään :D kalaöljy-oliiviöljy -yhdistelmää käytän myös rasvahappojen saamiseks.
 
Mulla on kans käytössä vaan tuo mama multivitamiini. Apteekissa sanoivat et siinä on kaikki mitä tarvitsee :) mulla on torstaina ultra ja jännä juttu mut eipä sitä pahemmin tuu oikein ajateltua kun esikoinen pitää kiireisenä. Varmaan torstaina sit viimeistään alkaa kunnolla jännittämään!

Täällä on edelleen oireita mut pahoinvointi on paljon pahempi päiväsaikaan kun aamulla. Oon pystynyt aamupalaa syömään ilman pahoinvointia mut lounas oksettaa eikä tee yhtään mieli syödä..
 
Katoin edellisestä neuvolakortista, niin viimeks ultra oli vasta 12+2 viikolla. Eli näiden viikkojen mukaan menis vasta 12.1.16 o_O en.jaksa.odottaa. :D ja vaikka ajattelinkin jo että kerrotaan perheille jouluna, niin ehkä kuitenkin odotetaan vielä...
 
Takaisin
Top