Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa kaikki uudet plussaajat, onnea!

Piiralle täältäkin pahoittelet. Hirmu ikävää on :(.

Pikkujouluista ym. puhuitte. Mulla oli ystävän valmistujaisjuhlat eilen. Minä jäin heti kiinni raskaudesta! Olin varustautunut alkoholittomilla oluilla (mielestäni pullot näyttivät ihan tavallisilta olutpulloilta) ja hienot oli huijaussuunnitelmat. Ystävälleni jouduin sitten myöntämään. Vaikka toivon mukaan ei ihan kaikki vieraat hoksanneet.

Aamulla alkoi jännittää, kun näin unta että sain keskenmenon. Jotenkin olen uskaltanut jo olla onnellinen raskaudesta, niin alkoi mietityttää että onko liian aikaista? Miten teillä muilla? Uskallatteko jo iloita vai vieläkö kesken meneminen pelottaa?

Mimulus rv 6+0
 
Itse asiassa nyt ekan ultran lähetessä alkaa minunkin positiivinen asenne hiukan rakoilemaan. Km pyörii mielessä ja mietin että mitä jos tuleekin surullinen joulu :( mutta ei saa maalata piruja seinälle. Hetki vielä malttaa.
 
Itelläkin aina välillä käy mielessä et onkohan tuol ketään tai jos menee kesken mut sittenhän sillehän ei voi mitään jos jotain tapahtuu et sit häätyy vaan yrittää uudelleen mut kyllähän se harmittaa... En oikeen ole halunnut iloita vielä ettei tule sitten ultran jälkeen pettymyksiä...
Rv 6+2
 
Täällä myös välillä km-ajatuksia.. Mut oireet on niin vahvat niin se auttaa uskomaan et kaikki ois ok vaikka toki voi olla tuulimunakin. No torstaina onneksi selviää onko kohdussa elämää :)

Rv 7+4
 
tuntuu et itellä on ruvennu häviämään oireet, äklöolo, jatkuva nälkä eikä edes tunnu et mahassa olis mitään. mut mitään kipuja tai muitakaan km oireita ei ole... voiko ne raskausoireet hävitä tällee yhtäkkii?
 
Tosi vaikea sanoa, että voiko raskausoireet vaan hävitä ja silti kaikki ok. Itsellä takana vain yksi raskaus ja siitäkin jo neljä vuotta aikaa. Tokihan raskaudet on kaikki erilaisia ja oireet / oireettomuus voi olla ihan normaalia. Toivotaan että siellä jonna_eveliina olisi kaikki kunnossa! Onko sulla kadonneet ihan kaikki oireet? Onko rintojen aristusta tms.? Mitkä viikot sulla olikaan?
 
ei oo mullakaan oireita,ettei se aina tarkoita sitä kuitenkaan että joku olisi huonosti :) rv 7+4 kirjottelin jo tuonne oireet osastolle, mutta laitan vielä tähänkin..
 
Mua jännittää kanssa eka ultra kamalasti...Jotenkin on semmoinen pelko että sikiö olisi kuolleena kuvassa tai että jokin muu asia olisi pielessä. Kun ekassa ultrassa saisi kuulla/nähdä asioiden olevan hyvin niin sitten uskaltaisin jo iloita tästä raskaudesta, siihen asti salassa muilta jännitän miten tulee käymään. Olen kuitenkin varautunut siihen, että jokin olisi pielessä niin osaan sitten itsekin ottaa asiat paremmin. Vielä pitäis neljä viikkoa jännittää, siihen asti mennään siinä uskossa että kaikki olis hyvin :happy:
 
Mua jännittää kanssa eka ultra kamalasti...Jotenkin on semmoinen pelko että sikiö olisi kuolleena kuvassa tai että jokin muu asia olisi pielessä. Kun ekassa ultrassa saisi kuulla/nähdä asioiden olevan hyvin niin sitten uskaltaisin jo iloita tästä raskaudesta, siihen asti salassa muilta jännitän miten tulee käymään. Olen kuitenkin varautunut siihen, että jokin olisi pielessä niin osaan sitten itsekin ottaa asiat paremmin. Vielä pitäis neljä viikkoa jännittää, siihen asti mennään siinä uskossa että kaikki olis hyvin :happy:
mua jännitti kanssa ja otinkin sen asenteen että ei oo kaikki kunnossa, niin eipähän tuu pettymyksiä ja olis osannu jotenkin varautua pahimpaan.sen jälkeen kun sykkeen näki niin olihan se suuri helpotus..koska sulla on ultra? :)
 
mua jännitti kanssa ja otinkin sen asenteen että ei oo kaikki kunnossa, niin eipähän tuu pettymyksiä ja olis osannu jotenkin varautua pahimpaan.sen jälkeen kun sykkeen näki niin olihan se suuri helpotus..koska sulla on ultra? :)

Ultra on 21.12 :happy: Toivottavasti saadaan hyviä uutisia jouluksi :Heartred Joka tilanteeseen ollaan kyllä valmistauduttu niin kävi miten kävi, ajatellaan että asiat oli tarkoitettu tapahtuvan sillä tavalla :angel8
 
Tein testin tosi aikaisin 3+3 niin ehdin hyvän aikaa jännittää ja pelätä. Joku kummallinen olo oli, ettei kaikki ole samoin kun ekan odotuksessa.

Pikkuhiljaa pystyin ottamaan rennosti :) En minä sille mitään voi jos jotain tapahtuu. Rv 6+ oli ultra ja kaikki oli oikein mallikkaasti, nyt rv 8 on jo tosi varma ja luottavainen olo. Villi veikkaus että poika tulee, kun sama olo on edelleen, ettei kaikki ole samoin kuin ekan odotuksessa. Silloin oli vahva tyttöolo ja nyt ei mitään vastaavaa, joten tähän perustan fiiliksen. Mutta enää en pelkää ja jännitä. Se otetaan vastaan mitä tulee :)
 
Älkää oireettomuuden tai oireiden loppumisen takia stressatko. Mulla on ollut todella vähäoireiset raskaudet, pientä kuvotusta vaan muutaman viikon, jos ei oo syönyt ja se on loppunut nopeasti. Molemmilla kerroilla on kaikki mennyt hyvin ja terveet tytöt syntyi. :)
 
Jotenkin tuntuu, että pitäis osata ajatella niin, että missä vaiheessa vaan voi asiat mennä pieleen. Tai sitten aivan yhtä hyvin asiat voi mennä hyvin! Jos ultrassa paljastuu jotain ikävää, niin se surettaa vietävästi, olinpa iloinnut raskaudesta tai pelännyt ja murehtinut koko ajan. Nämä on semmosia juttua, ettei niihin voi paljon itse vaikuttaa. Se on tavallaan musta aika lohdullista. ❤
 
Moikka,

Täällä plussatulos viime torstaina ja la menkkojen mukaan olis tuo 30.7. Minulla on edellisestä avioliitosta kolme tytärtä, mutta niistä raskauksista on aikaa; Tytöt (-00, -02 ja -06)

Hauskasti meni, kun juuri suunniteltiin häitä ja nyt sitten tärppäsikin. Kovin yritän kyllä pysyä nahoissani ja olla realistinen keskenmenon ym. riskeistä...
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oireet jatkuu edelleen voimakkaina, etovaa oloa, mahan kipristelyä ja tissit kipeenä. Aikamoinen päivä ollu takana ja eilisenkin olin pois töistä huonon olon takia. Ei muistaakseni esikoisesta ihan tämmöstä ollu.

En tajua miten jaksan odottaa ensi vuoteen että pääsee ultraan...! o_O niin tekis mieli mennä varhaisultraan mutta miks se on niin pirun kallista :D

5+0
 
Keskenmenneessä oli voimakkaat oireet heti alussa ja niiden hiivuttua pois alkoi vuoto...tässä raskaudessa alkuun taas hyvin voimakkaat oireet ja samalla rv:llä taas oireet hävisi äkisti. Tottakai oletin, että kesken meni tälläkin kertaa ja aloin odottelemaan vuotoa, joka ei vieläkään ole alkanut :D
 
Tervetuloa uudet ja onnea :)

Menetyksen kokeneille suuret osanotot :Heartpink

Täällä nyt rv 7+5 , vähän uskaltaa jo iloita tulevasta vauvasta kun ar-ultrassa oli kaikki hyvin :) toki malttavaisin mielin odotellaan nt-ultraa joka toivottavasti saadaan vielä jouluviikolle :)
 
Täällä 5+1 ja myöskin aika hyvin oireet hävinnyt. Rinnat kyllä on kun ilmapallot ja mahallaan kun niiden päällä makaa, sattuu pirusti. Jäätävä väsymyskin tässä kaverina. Viiem viikolla närästi ja oli paha olo, ne nyt hävinnyt :) mulla varhaisultra 8.12, vielä on siis pari viikkoa odotettavaa... :D
 
Takaisin
Top