Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis perhepikkujoulussa meitä on 4 aikuista ja 6 lasta ;)
Mammojen pikkujoulut on tällä kertaa hyvun pienellä kokoonpanolla eli meitä taitaa päästä kokonaiset 3 akkaa ;) ei oikeen feikkaaminen onnistu
 
Pitää keksiä joku... tyyliin et on joku ab-kuuri tms päällä ;)
Mut sekään ei taija onnistua molemmille kerroille. Tää on nimittäin tää perhepikkujoulujen toinen mamma siel mamojenkin pikkujouluissa :D
 
Meilläkin sisarusporukan pikkujoulut viikon päästä, he eivät vielä tiedä, heidän tarkoitus olisi kuulemma juottaa pikkusysteri (mut) känniin ja katsoa mitä seuraa. Noh, meillä sovittiin että mies voi osan juomista tyhjentää, muuten salaa vien viemäriin/takaisin pulloon/maljaan :D luokan pikkujoulut ens kuussa ja kaveriporukan pikkujoulut myös ens kuussa. Onneksi en omaa ns. Juojan mainetta joten kukaan ei oleta että joisin :)
 
Kanaemo ostat joko alkoholittomia siidereitä tai tyhjään valkkaripulloon laitat päärynämehua sitä mikä on samanväristä ku viini, punkkua voit tehä mustaviinimarjamehusta ;-) :-D
 
Hei,

Itsellä on ollut jonkin aikaa taukoa foorumin seuraamisesta. Paljon on tullut uusia, tervetuloa! Ja tapahtumia on ollut koko elämän kirjolta.

Voimia ja halauksia kaikille km:n kohdanneille <3
 
Tervehdys tännekkin. Haalea viiva testissä nyt illalla! Testasin malttamattomana kun huomenna on pikkujoulut ja ollut vähän tuntemuksiakin. h3+2. Taidan kuulua oikeasti elokuuhun, mutta en uskalla vielä sinne mennä.
Olen niiiiin malttamaton, koska tämä on meidän toinen lapsettomuus hoidoilla alkuun saatu raskaus. Edellinen vuonna 2009/ tuplat.

Ultrista ollut täällä puhetta. Suosittelen Lahdessa Perhe-Artea. Kätilön tekemänä alkuraskauden uä = 67€. Toimipaikka on keskustassa. Se on laajentamassa myös Helsinkiin , mutta toiminta alkaa vasta tammikuussa. (sisäpiirin tietoa)
 
Voi kun ootte täällä rupatelleet! Mä pääsin tänään kurkkaan jotta onko tuolla ketään. Työterveydestä laittoivat lähetteen äippäpolille tän keuhkokuume-epäilyn vuoksi, kun crp ei meinaa laskea. Lääkäri sit lopuksi kysyi, haluanko että vähän kurkataan? Ja mähän halusin! Tänään 5+5 ja lääkäri melkein 100% varmasti havaitsi sykkeen ja kaikki oli hyvin ja raskaus oikeassa paikassa. Jotain hyötyä tästä kamalasta taudistakin siis oli. Pääsin pelkällä poliklinikka-maksulla ar-ultraan. Mutta muuten siis tauti varmistui keuhkokuumeeksi (ei onneksi tarvinnut keuhkokuvaa ottaa, vaan lääkäri pystyi kuuntelemalla keuhkoja tekemään diagnoosin) ja jyllää päällänsä. Olin jo varautunut jäämään osastolle iv-antibiooteille, mut onneksi pääsin kotiin, antibioottien annostusta vain suurennettiin. Eikö tämä pian tästä. Toivottavasti! :)
 
Hei!

Tässä ois 29-vee tamperelanen ja ensimmäinen raskaus menossa. Oon saamassa tän vauvan yksin, neljäs inseminaatio yksityisellä tärppäs... Onkohan täällä muita tulevia yh-äitejä? Rv on 5+1 ja oireita on ollu melko vähän, väsymystä ja alavatsan jomotusta, muuten ei mitään. Pahoinvointi ei kulje suvussa, joten sitä en osaa odottaakkaan...

LA ois 22.7.-16
Vieläkin vaikea uskoa, että positiivista näytti testi! <3

Neuvolaan soitan maanantaina ja ultraan meen sitten, kun sinne ilmatteeksi pääsen :D

Onnea kaikille plussanneille ja jo ultrassa hyviä uutisia saaneille! :)
 
Tervehdys tännekkin. Haalea viiva testissä nyt illalla! Testasin malttamattomana kun huomenna on pikkujoulut ja ollut vähän tuntemuksiakin. h3+2. Taidan kuulua oikeasti elokuuhun, mutta en uskalla vielä sinne mennä.
Olen niiiiin malttamaton, koska tämä on meidän toinen lapsettomuus hoidoilla alkuun saatu raskaus. Edellinen vuonna 2009/ tuplat.

Ultrista ollut täällä puhetta. Suosittelen Lahdessa Perhe-Artea. Kätilön tekemänä alkuraskauden uä = 67€. Toimipaikka on keskustassa. Se on laajentamassa myös Helsinkiin , mutta toiminta alkaa vasta tammikuussa. (sisäpiirin tietoa)
tuolla perhe artessa mäkin kävin, ihan loisto paikka ! :) en olis siitä muuten ees tiennyt mutta joku jossain foorumilla kirjottanu tuon ultran hinnasta ja otin asiasta selvää.. :) eipä tarvinnu paljoa hintoja vertailla kun ylivoimaisesti halvin paikka
 
Hei!

Tässä ois 29-vee tamperelanen ja ensimmäinen raskaus menossa. Oon saamassa tän vauvan yksin, neljäs inseminaatio yksityisellä tärppäs... Onkohan täällä muita tulevia yh-äitejä? Rv on 5+1 ja oireita on ollu melko vähän, väsymystä ja alavatsan jomotusta, muuten ei mitään. Pahoinvointi ei kulje suvussa, joten sitä en osaa odottaakkaan...

LA ois 22.7.-16
Vieläkin vaikea uskoa, että positiivista näytti testi! <3

Neuvolaan soitan maanantaina ja ultraan meen sitten, kun sinne ilmatteeksi pääsen :D

Onnea kaikille plussanneille ja jo ultrassa hyviä uutisia saaneille! :)
mulla ei esikoisella ole isä kuvioissa mukana et sen osalta olen yh, mutta tämän tulevan isä onneksi vierellä.
en olis välttämättä toista lasta ikinä lähtenyt edes yrittämään,ellei mukana olis ollu sitä toista osapuolta.. vaikka ei perheenä,mutta edes olisi se isä.mutta hyvin oon tähän asti ton ekan kanssa yksin pärjänny, ja vaikka tulevaisuudessa ei asiat meniskään niin kuin haluis niin siihenki on varauduttava,että olis kahen kanssa yksin.onneksi kuitenkin tukiverkkoa jonkun verran löytyy. :)
 
Vau peruna86 miten rohkeaa saada yksin lapsi! Hienoa :) ja kiva että täällä on muitakin manselaisia ;)

Onko joku joka olisi käynyt tampereella varhaisultrassa, missä ja paljonko maksoi? Tuntuu ihan kauheen vaikeelta odottaa np-ultraan asti :D miten sitä onkin näin malttamaton! Sukupuoli ajateltiin myös selvittää sitten aikanaan etukäteen, viimeksi maltoimme sitäkin jotenkin odottaa... o_O :D
 
Onko teillä muuten jotain kivoja ideoita siitä kuinka kertoa sukulaisille/kavereille raskaudesta? :)

Viimeksi odotettiin np-ultraan ja annettiin vanhemmilleni kuva pikkuisesta. Nyt varmaan kerrotaan jo jouluna, vaikka viikot onkin siinä rv10 paikkeilla, mutta perheeni ihmettelisi jos en syö rakastamaani graavilohta :D

Oon miettiny jos ottaisi valokuvan esikoisesta pitämässä taulua jossa lukee jotain. Vaikea keksiä mitään hauskaa!
 
Hei!

Tässä ois 29-vee tamperelanen ja ensimmäinen raskaus menossa. Oon saamassa tän vauvan yksin, neljäs inseminaatio yksityisellä tärppäs... Onkohan täällä muita tulevia yh-äitejä?

Olen ex-yh äiti. Esikoisen tein käytännössä yksin sillä hänen isänsä ei asiasta ollut innoissaan. En kuitenkaan antanut periksi, enkä ole päätöstäni katunut. Nyttemmin löysin uuden ihanan miehen, jonka kanssa olemme nyt lasta toivoneet jo jonkin aikaa, ja nyt tuo olisi tulossa. Onhan tämä mukavaa vaihtelua olla raskaana ja saada mieheltä tukea. Mutta hyvin se onnistui ilmankin silloin aikaisemmin, me naiset osaamme olla vahvoja kun tarvitsee. :)
 
Onko teillä muuten jotain kivoja ideoita siitä kuinka kertoa sukulaisille/kavereille raskaudesta? :)

Viimeksi odotettiin np-ultraan ja annettiin vanhemmilleni kuva pikkuisesta. Nyt varmaan kerrotaan jo jouluna, vaikka viikot onkin siinä rv10 paikkeilla, mutta perheeni ihmettelisi jos en syö rakastamaani graavilohta :D

Oon miettiny jos ottaisi valokuvan esikoisesta pitämässä taulua jossa lukee jotain. Vaikea keksiä mitään hauskaa!


Hei mä tajusin just myös että pakkohan tässä kertoa silloin joulun aikaan, se on niin suuri ihmetys jos en syö graavilohta tai kylmäsavua tai mätiä... :D silloin sukulaiset koolla joten miksei sitten. Viikkoja tuolloin tulee joulunjälkeen lauantaina 10. Ehdotin miehelle että laittaa joulukorttiin jonkun viestin tai kuva.. mutta eipä tuo innostunut asiasta :D
 
Kivoja uutisia ja tervetuloa uudet. Illalla meikäläisellä pikkujoulut ..tarinan sepitykset alkakoon..hih. Tarjolla siä jouluruoka.graavilohta,maksapateeta,juustoja..jeps. No enköhän mä selviä.

Mukavaa lumista lauantaita kaikille
 
mulla ei esikoisella ole isä kuvioissa mukana et sen osalta olen yh, mutta tämän tulevan isä onneksi vierellä.
en olis välttämättä toista lasta ikinä lähtenyt edes yrittämään,ellei mukana olis ollu sitä toista osapuolta.. vaikka ei perheenä,mutta edes olisi se isä.mutta hyvin oon tähän asti ton ekan kanssa yksin pärjänny, ja vaikka tulevaisuudessa ei asiat meniskään niin kuin haluis niin siihenki on varauduttava,että olis kahen kanssa yksin.onneksi kuitenkin tukiverkkoa jonkun verran löytyy. :)


Mulla on mahtava tukiverkosto takanani, joten ei jännitä kyllä yhtään miten pärjään! :) ...ja kyllä mä sille lapselle vielä isänkin löydän, sitten jossain vaiheessa! :)
 
Olen ex-yh äiti. Esikoisen tein käytännössä yksin sillä hänen isänsä ei asiasta ollut innoissaan. En kuitenkaan antanut periksi, enkä ole päätöstäni katunut. Nyttemmin löysin uuden ihanan miehen, jonka kanssa olemme nyt lasta toivoneet jo jonkin aikaa, ja nyt tuo olisi tulossa. Onhan tämä mukavaa vaihtelua olla raskaana ja saada mieheltä tukea. Mutta hyvin se onnistui ilmankin silloin aikaisemmin, me naiset osaamme olla vahvoja kun tarvitsee. :)


Vahvoja tosiaan ollaan! :) Olen nyt yli 10 vuotta haaveillut äitiydestä ja kyllästyin kuluttamaan hedelmällisimpiä vuosiani "sen oikean" etsimiseen. Paras päätös mitä olen ikinä tehnyt! Nyt lapseni saa parhaan mahdollisen äidin ja perheen, vaikkei isää hänellä olekkaan.

Ja uskon sen oikeankin joskus vielä elämäämme löytävän....
 
Vau peruna86 miten rohkeaa saada yksin lapsi! Hienoa :) ja kiva että täällä on muitakin manselaisia ;)

Onko joku joka olisi käynyt tampereella varhaisultrassa, missä ja paljonko maksoi? Tuntuu ihan kauheen vaikeelta odottaa np-ultraan asti :D miten sitä onkin näin malttamaton! Sukupuoli ajateltiin myös selvittää sitten aikanaan etukäteen, viimeksi maltoimme sitäkin jotenkin odottaa... o_O :D


Kiitos, rohkealta musta tuntuukin! :)
Kävin hoidoissa Tampereella Fertinovalla, siellä ois varhaisultra maksanu 129€, muista paikoista en osaa sanoa.
 
Takaisin
Top