Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin kolmas muksu ja tuttu neukkutäti, et en usko et sitä perus "meille tulee vauva" juttua käydään enää läpi :D
 
Täällä ollaan porua vääntäen heitetty eka ab-tabu huiviin. :( Crp oli 73, niin lekuri meinas että kannattaa antibiootit alottaa. Ite oon vain niin raskauden aikaista lääkitsemistä vastaan, jotta kova paikka oli tuo kuuri alottaa. Konsultoin kolmea eri lääkäriä ja neukkutätiä ja kaikki olivat sitä mieltä, että kyllä kannattaa kuuri syödä, kun bakteerin aiheuttama tulehdus kerran on. Mun parhaan kaverin äitee oli taas sitä mieltä, että ehdottomasti ei mitään lääkkeitä raskauden aikana ja hän on tohtoriksi itsensä väitellyt terveydenhoitoalalta. Mutta kiva kuulla iiiduska, jotta sun kokemustenkin jälkeen ihan terve lapsukainen sieltä putkahti, Keuhkokuumetta tai keuhkoputkentulehdusta mullakin epäiltiin.
 
Tervetuloa uudet mukaan :) Pikkunöösä, uskon että murehdit suotta. Kyllä nykypäivänä on kehitelty lääkkeitä raskaana oleville, jotka ovat turvallisia. Ja täytyyhän sinun kuntoon päästä; niin itsesi kuin pienokaisenkin tähden :)
 
tänään sitten 6+9 ja tuntuu että esim.palelu on vähentynyt paljon viime aikoina,janottaa aikas paljon ja pissalla saa ravata vähän väliä.. kauppareissujen aikanakin pitää vähintään kerran päästä vessaan :D muuten on onneks jaksanu.. vielä kun menis tää viikko nopeesti.. konkretisoituisi sen ultran myötä tämä raskaus ja oikeesti uskois koko asian. vielä kun kaikki olis hyvin niin vois varmaan hengähtää siihen np ultraan asti.
 
Vahvasti alkoi tämä päivä, unohdin työpaikan avaimet kotiin! Toivottavasti joku muukin tulee aiemmin töihin Tänään soitan neuvolaan ja kysyn neuvoa ja että pääsiskö ultraan jo, nyt on enemmän sellainen olo et ois menkat vaikka vuoto on edelleen pientä tiputtelua joka kolmannella vessareissulla
 
Heippa vaan. Täällä uusi plussaaja lähtee mukaan. Perjantaina siis plussattu ja viikkoja joko 4+6 taikka 5+1 hieman nuo edelliset kuukautisten alkupäivä hämärässä. Meillä ennestään tyttö 07/14 eli tasan 2v tulis näille ikäeroa.
Väsymystä ja huimausta ollut muutama päivä, ja se että hampaita pestessä alkaa yökityttää herkemmin.
La olisi 20.7. Näillä näkymin.
 
Onpa oireeton tämä alkuraskaus. Viime raskaudessa oli jatkuvaa vatsan nipistelyä ja ruumiinlämpö koholla. Meni kesken 4+6 kohdalla. Nyt on menossa 4+4 eikä oikein mitään tuntemuksia, kovasti jännittää... Meidän laskettu aika on muuten samalla miehen syntymäpäivä :) Hauska sattuma.
 
Heippa kaikille, täällä myös uusi plussaaja ilmoittautuu joukkoon. Tai no testin tein jo viikko sitten, mutta piti vähän asiaa sulatella koska mitenkään suunniteltu juttu tämä ei ollut. :) Onnellisia ollaan silti ja omien laskujen mukaan 13.7 pitäisi pienokaisen syntyä. Ensimmäinen lapsi kyseessä. Jotenkin en vielä usko tätä todeksi, joidenkin viikkojen palelun, pyörryttämisen jälkeen nyt on suhteellisen normaali olotila :D No ehkäpä tämä iskee tajuntaan jossain vaiheessa.
 
Kelo, meilläkin on lasten isän synttärit just siinä samoilla päivillä..kiva lahja toivottavasti tiedossa.
Eka neuvola varattu ja meni jouluviikolle ..taidan kuitenkin varhaisultras käydä 7 viikon jälkeen.

Vilu on kovaa ja vatsanseudun turvotusta iltaisin..4+4 neuvolan mukaan..
 
Onnea kaikille uusille ja tervetuloa! :)

Tietääkö joku, miten turvallista/epäturvallista hammaslääkärissä operaatiot on raskauden aikana? Etenkin alkuraskauden? Mulla on yksi 10v sitten juurihoidettu hammas joka nyt röntgeneissä näytti tulehtuneelta ja se pitäisi uusinta-juurihoitaa.. Aika olis ollut ensi viikolle, mutta nyt sitten tuli tämä raskaus. En mitenkään haluaisi ylimääräisiä myrkkyjä kehoon ja vauvalle ja vältttelen niitä muutenkin kaikessa määrin (en käytä kuin luonnonkosmetiikkaa jne). Kannattaiskohan tota aikaa siirtää edes raskauden loppuvaiheelle taikka sitten kun on jo syntynyt ?
 
amint: soitappa hammaslääkäriin ja kysy! Uskon että ne haluaa myäs tietää sen että olet raskaana. Jos ei muuta niin yökkäilyn vaara on melkopaljon suurempi! :D
 
Amint riippuu varmaan vähä operaatiostaki, kyllä mulle tehtiin juurihoitoki raskauden aikana.. Röntgen kuvia eivät ota ku pakon edessä..
 
Täällä uusi plussannut varovasti ilmoittautuu mukaan ollaan 28 vuotiaita ja toinen lapsi olisi tulossa ja toiveissa. Esikoinen on syntynyt 11/13 ja oltais melko pienellä ikäeroa lapset haluttu mutta kun niitä lapsia ei tehdä vaan saadaan niin nyt tulee vähä isompi ikäero.
Vuosi sitten annettiin pikkukakkoselle lupa tulla ja kesällä todettiin np-ultrassa kkm. Syksy on ollutkin sitten pitkä ja raskas uutta raskautta odotellessa.
Oon nytkin vielä todella alussa, nyt menossa kp 27/27-36 eli jotain 3+5, mutta kun testissä luki että raskaana 1-2 niin kyllä sitä varovasti jo uskaltaa toivoa.☺
 
Voi ny *€%%€(€!!
Pyyhkies tuli vaaleanpunaista verta. Uuuh..saas nähdä. Joka neljäs nainen vuotaa alkuraskaudes mutta jos meneekin nyt kesken..nyt piinailu alkas taas..

Pitäkääs peukkuja
 
En oo kaikkia viestejä ehtinyt lukea kun näyttää olevan aika aktiivinen ryhmä koolla mutta pahoinvoinnista sen verran että mulla on ollu aina aivan kaamea pahoinvointi. esikoisesta oksensin kaks kuukautta neljänkymmenen minuutin välein ja olin useamman kerran tiputuksessa kuivumisen takia siitä keskenmenneestäkin oksensin kuukauden ja sitten se loppu kuin seinään ja olin onnellinen että pääsin niin helpolla toisen kanssa, kunnes selvisi että kehitys oli loppunut samoihin aikoihin pahoinvoinnin loppumisen kanssa nyt odottelen oksentamisen alkua parin viikon päästä
Ja mulla ei oo kyllä koskaan pysynyt mikään sisällä. Yrittäny vaan syödä ja juoda semmosta mikä tulee mahollisimman kivuttomasti ja liukkaasti takasin päin
Keskenmeno oli senkin takia masentava kokemus kun tajusin että mun täytyy ainakin vielä kerran oksentaa kuukausi tolokulla ja lääkäriin sano että "kun se on sulle tyypillistä niin se on todennäköistä seuraavassakin raskaudessa"
 
Takaisin
Top