Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marketille jaksamista! <3
Täällä ollaa jonkun ihmeellisen flunssan kourissa. Eilen nousi kuume yli 37 ja tänään oon mitannu 38,8 enimmillään. Sellasta pakottavaa yskää ja välillä tulee oikeen vihreenruskeeta limaa kurkkuun. Ei mitään kurkkukipua, mitä yleensä on (mikä on kyllä jees, se tästä ny vielä puuttuis)+ totaalisen hakattu olo. Mitään ei jaksa tehä. Onneksi mies on hoitanut tuota 1v10kk elohiirtä ja tehnyt ruokaa. Pakko mennä huomenna lekurille hakemaan saikkua, en kyl tod. selviä huomenna iltavuoroon. Toivottavasti tästä ei ole mitään vakavaa seurausta tuolle masuasukille. Ei huvittais ainakaan mitään antibioottia ruveta syömään, määrääköhän ne jotain raskaanaolevalle?

Ainiin ja 5+0 poksahti tänään. :)
 
Mulle ei ainakaan lääkäri suositellut ab-kuuria kun näin alussa raskaus on. Tosin mulla oli jo oireet helpottamaan päin :) flunssa/poskiontelovaivaa lähinnä mulla oli. Kesti yli viikon! :o
 
Jees: hapankorput, leivät, hedelmät, keitot, vaalea glögi, ruispuuro, leikkeleet. Ihan kaikkea syön mitä vaan mieli tekee eli tuohon sivuun on sitten mennyt suklaata, kiinalaista, sipsejä, pasteijoita.. :D Teemana tosiaan täälläkin että mahd paljon kaloreita mahd vähällä syömisellä. Tunnin ja parin välein saa syödä että olo pysyy ok. Mutta kyllä tänään on taas oksettanut ja yököttänyt voi jumaleissön... mitähän tästä tulee. Kaikki mieliteot on sellaisia että kun syön niitä kerran niin toista ei voi, oksettaa koko ajatus.
 
Heippa kaikille!

Täällä uusi jäsen keskusteluunne..tänään juuri saatu positiivinen raskaustesti reippaan vuoden odottelun jälkeen kolmanteen raskauteen..-10 ja -12 vuoden lapset meillä jo on.

Onnellinen olo mutta hieman pelokas että kaikki menisi hyvin ja olisi oikeassa paikassa niinku nyt varmaan meillä kaikilla..

La olisi 23.7 päivän paikkeilla..katsotaan ja ollaan kuulolla miten päivät etenee..jippi..❤
 
Marketille jaksamista! <3
Täällä ollaa jonkun ihmeellisen flunssan kourissa. Eilen nousi kuume yli 37 ja tänään oon mitannu 38,8 enimmillään. Sellasta pakottavaa yskää ja välillä tulee oikeen vihreenruskeeta limaa kurkkuun. Ei mitään kurkkukipua, mitä yleensä on (mikä on kyllä jees, se tästä ny vielä puuttuis)+ totaalisen hakattu olo. Mitään ei jaksa tehä. Onneksi mies on hoitanut tuota 1v10kk elohiirtä ja tehnyt ruokaa. Pakko mennä huomenna lekurille hakemaan saikkua, en kyl tod. selviä huomenna iltavuoroon. Toivottavasti tästä ei ole mitään vakavaa seurausta tuolle masuasukille. Ei huvittais ainakaan mitään antibioottia ruveta syömään, määrääköhän ne jotain raskaanaolevalle?

Ainiin ja 5+0 poksahti tänään. :)

Kun odotin esikoista niin mulla oli rv9 aikoihin keuhkokuume ja paranemiseen meni kaikenkaikkiaan 2kk...:wideyed: Kolmea eri lääkettä jouduin syömään kun niitä iso kasa mulle lääkärillä sitten määrättiin ja silloin tiesivät minun olevan raskaana. Murehdin minkä kerkesin että mitenkä masu asukille mahtaa käydä kun laittoivat vielä keuhkokuvauksiin sairaalalla koska ne olivat aivan välttämättömät (vaikka säteily voi olla sikiölle haitallista). Antoivat mahan suojaksi jonkun siteen ja koittivat lohdutella että niin pieni todennäköisyys on että säteily jotain aiheuttaisi. Silti olin kyllä ihan pelko perseessä monet kuukaudet kyynelten kera ja mietin että mitenkä siellä mahassa oikeen jaksellaan. Rakenneultraan kun pääsin niin kaikki näytti sitten olevan hyvin vaikka alussa oli todella kovat lääkitykset sairaalalla ja lääkekuurit kotona (jatkuivat 4vk). Silloin olin kyllä maailman onnellisin ihminen kun sain tietää kaiken olevan hyvin, tai ainakin siltä ultrassa näytti ulkoapäin :happy: Nyt täällä kotona 5kk täysin terve pieni poitsu joka on selvinnyt kyllä aika rankasta alusta...:love7

Ja silloin kun lääkäri määräs mulle lääkkeitä niin se tarkasti katsoi mitkä sopivat parhaiten raskaana olevalle ja sanoi että eivät halua mitään komplikaatioita aiheuttaa lääkkeillä, mutta ei kulma saisi jäädä kotiinkaan kärsimään kivuista siinä pelossa että lääkkeet jotain aiheuttaisivat. Ainakin oman kokemuksen mukaan osaavat kyllä määrätä sopivia lääkkeitä myös raskaana oleville jos tave vain vaatii :)
 
Kun odotin esikoista niin mulla oli rv9 aikoihin keuhkokuume ja paranemiseen meni kaikenkaikkiaan 2kk...:wideyed: Kolmea eri lääkettä jouduin syömään kun niitä iso kasa mulle lääkärillä sitten määrättiin ja silloin tiesivät minun olevan raskaana. Murehdin minkä kerkesin että mitenkä masu asukille mahtaa käydä kun laittoivat vielä keuhkokuvauksiin sairaalalla koska ne olivat aivan välttämättömät (vaikka säteily voi olla sikiölle haitallista). Antoivat mahan suojaksi jonkun siteen ja koittivat lohdutella että niin pieni todennäköisyys on että säteily jotain aiheuttaisi. Silti olin kyllä ihan pelko perseessä monet kuukaudet kyynelten kera ja mietin että mitenkä siellä mahassa oikeen jaksellaan. Rakenneultraan kun pääsin niin kaikki näytti sitten olevan hyvin vaikka alussa oli todella kovat lääkitykset sairaalalla ja lääkekuurit kotona (jatkuivat 4vk). Silloin olin kyllä maailman onnellisin ihminen kun sain tietää kaiken olevan hyvin, tai ainakin siltä ultrassa näytti ulkoapäin :happy: Nyt täällä kotona 5kk täysin terve pieni poitsu joka on selvinnyt kyllä aika rankasta alusta...:love7

Ja silloin kun lääkäri määräs mulle lääkkeitä niin se tarkasti katsoi mitkä sopivat parhaiten raskaana olevalle ja sanoi että eivät halua mitään komplikaatioita aiheuttaa lääkkeillä, mutta ei kulma saisi jäädä kotiinkaan kärsimään kivuista siinä pelossa että lääkkeet jotain aiheuttaisivat. Ainakin oman kokemuksen mukaan osaavat kyllä määrätä sopivia lääkkeitä myös raskaana oleville jos tave vain vaatii :)
 
No ei se mun kommentti nyt tullut tuohon mut mullekin lääkäri painotti et on lääkkeitä kyllä joita voi raskaana ollessa käyttää. Itsellä vaan oli jo oireet parantumaan päin niin ei varmaan nähnyt sille aihetta.. kyllä lääkärit ovat varmasti tarkkoja tämän asian suhteen :)
 
Moi. Täälä ilmottautuu varovaisin mielin mukaan uus odottaja. Viikot vasta 4+1 ja 7 positiivisen testin jälkeen voin ehkä vihdoin uskoa olevani raskaana. Meillon ennestää 2v tyttö joka sai alkunsa IVF hoidoilla. Tää toinen on kolmannen PAS kierroksen tulos. Edellinen PAS oli kemiallinen ja vuoto alko rv 5+0, viikon ehdin iloita 'raskaudesta'. Siksikin vähän pelkoa että jos tämäkin on kemiallinen.. En oo vielä ehtiny lukea koko ketjua mut koitan tän päivän aikana. FB ryhmä varsinkin kiinnostaa jos sellainen on olemassa kun sielä tulee kuitenin päivisin roikuttua pariin otteeseen. Tsemppiä kaikille :)
 
Täällä kans yks varovaisin mielin ilmoittautuja. Viikkoja tänään 5+4 ja ensimmäinen lapsi olisi tulossa. :) Mulla on alla yksi kkm heinäkuulta, joten aika varautuneesti tähän nyt suhtautuu. Lähinnä täällä taustalla on tullut tätä ketjua seurailtua. :)
 
Tervetuloa :) Tää alku tuntuu niin raastavalta, odottelen vaan ekaa ultraa ja siitä se "olen raskaana" fiilis sit kunnolla lähtee?

Onko täälä muita joilla ennestään lapsia? Muistatteko kuunnellaanko ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä? Oisin ite sillo rv 9 ja aattelin ehottaa jos kokeilis. Ois sit helpompi odotella ultraakin.. Sillä oletuksella et ne löytyis
 
Velmu meillä ei olla kuunneltu ensimmäisessä neuvolassa sydänääniä! Mutta kyllähän ne varmaan voi koittaa kuunnella jos pyytää :)
 
Mulla huomenna eka neuvola,hui! :) Sydänääniä ei kuunnella ekassa täällä ainakaan...se eka käynti on vaan oikeastaan sitä käytännön juttua ja ohjaamista :grin
 
mulla kuunneltiin ekassa neuvolassa syndänäänet, en tiedä oisko vaikuttanut,kun olin sen verran pidemmällä..en tiedä.
 
Mulla kuunneltiin esikoisen kohdalla ekalla neuvolakäynnillä sydänäänet. Viikkoja oli jotain 8 jos en ihan väärin muista. Terkkari sanoi että eipä oo ennen kuullut vielä ääniä niin aikaisin :) nyt kyllä ei varmasti kuunnella kun viikkoja tosissaan vain 6+5..
 
Tästä tämä lähtee, sain neuvolan ensikäynnin 8.12. Olen tuolloin rv 8.
Olen nukkunut viikon ajan huonosti alavatsan nippailun takia ja nyt viime yönä nukuin huonosti kun mitään oireita ei ollut ja huolehdin sitten sitä :facepalm:
Tänään olen ollut tajuttoman väsynyt, nyt 4+5. Vanhemmille ja sisaruksille olemme kertoneet sekä muutamalle lähiystävälle -sillä perusteella että he olisivat tukena myös mikäli kaikki ei sujuisi toivotulla tavalla.
 
Omassa neuvolassa myös ultrataan ekalla käynnillä silloi viikolla 9.kai on paikkakunta kohtaista. Itellä 2 raskautta alla ja sydänääniä kuunneltu myös ekalla krt. Sanoivat vaan että ei kannata säikähtää vaikkei kuuluis.

1v 4kk pettymyksiä joka kk ja nyt tärppäs. Odotan kans että saa huahtaa ja nauttia tästä odotuksesta.

Tosiaan eilen vasta tein testin että olisko 4+1 tms. Näillä mennään..
Tsemppiä meille kaikille..
 
Takaisin
Top