Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei!

Nyt vihdoin uskallan kirjoitella tänne. Paljon olen lueskellut teidän juttuja kuluneella viikolla, ja koko päivän olen odottanut tätä hetkeä kun vihdoin saan ottaa osaa keskusteluun!

Olen 24v nainen seinäjoelta, vaimo ja 1v5kk tytön äiti. Tulokkaan la on 21.7. ja sisaruksille tulisi sen mukaan ikäeroa 2v1kk. Suunniteltu muksu on tämäkin, ja aika tekemällä tehty. Heti häiden jälkeen elokuussa alettiin hommiin :D
Ihanaa kun keskutelu on niin vilkasta, ja näyttää olevan paljon nuoria toisen tai kolmannen lapsen odottajia :)

Tänään rv 4+1
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tulee lasten ikäeroksi 6vuotta. Alunperin tosiaan oltaisiin toivottu lapset pienemmällä ikäerolla, mutta nyt kun tuota miettii, niin se on just passeli :)
 
Meillä on isonsiskon kanssa 5 v ikäeroa, ja ollaan todella läheisiä. Kerrotaan ihan kaikki toisillemme! Aina ei toki näin ole ollut, mutta kun ikää on tullut, ja etenkin lapsia, niin ollaan lähennytty entisestään. Että meillä tuo ikäero voisi olla vaikka 5 päivääkin, ei tunnu missään :D Ja sitten taas pikkusiskon kanssa ei ole kuin 1,5 v ikäeroa, ja hänen kanssaan taas nähdään hyvin harvoin.. Ja samat vanhemmat on siis kaikilla. Ja on meillä vielä isovelikin, mutta hän alkoi juttelemaan minulle vasta kun olin aikuinen :D
 
Muokattu viimeksi:
Meidän esikoinen on vauvan syntyessä 5v4kk, olisin halunnut pienemmällä ikäerolla, mutta kun ei ole tärpännyt ennemmin niin ei
 
Meidän lapsille tulee ikäeroa tasan vuosi, laskettu aikakin on tällä uudella tulokkaalla vain kaksi päivää aikaisemmin kun esikoisella oli, heh :love7 Samassa kuussa siis syntyvät (luultavasti) mutta vaan eri vuosina :rolleyes:
 
Täällä on plussattu vahvat kaksi viivaa eilen ja la 20.7. Tuntemuksia on ollut jo reilun viikon ajan ja uskalsin tätä epäillä vaikkei aiemmista raskauksista ole kokemusta. Olo on epätodellinen ja pää pyörällä. Pitäisi varmaan soittaa neuvolaan ensi viikolla kun lukee kokeneempien ja valveentuneempien tekstejä :bookworm:
 
Meille ikäeroiksi tulee 7 vuotta vanhempaan ja 5 vuotta nuorempaan, tämä "kolmonenhan" on meille vähä niin kun bonus. Ei kuulunut alkuperäiseen suunnitelmaan
 
Onko kukaan muu herännyt yöllä menkkajomoiluihin? Ei tosiaan mitään vuotoa ole tullut mutta säikäyttää ja saa 15min kärvistellä krampeissa ja ne katoaa kuin seinään.

Oon heräilly. Ja säikäyttävät. Viime päivinä on vihlonut oikeastaan vain oikealle puolelle. Aluksi otin rauhallisesti mutta sitten alkoi pelot, onko raskaus kohdun ulkopuolinen jne. Mut nyt kun oon lueskellut, niin normaalia pitäisi olla. Aamuyöt menee muutenkin heräillen vähän väliä ja bonuksena tosiaan nuo jomot :/
 
Onko kukaan muu herännyt yöllä menkkajomoiluihin? Ei tosiaan mitään vuotoa ole tullut mutta säikäyttää ja saa 15min kärvistellä krampeissa ja ne katoaa kuin seinään.
Täälä kun herää yöllä vessassa käymään, niin ei meinaa unta enään uudestaan saada kun maha jomottelee niin kurjasti :(
 
Chili ja moonuli, onpas varsin tympeä kun öisin jomottelee.

On jotenkin hölmö olo kun ei sitä raskautta sisäistä ja alitajunnassa miettii että onko siellä ketään vai kuvittelenko kaiken.

Soitin neukkuun aamulla että oisin vähän saanut helpotusta omaan oloon mutta maanantaille saan soittoa odottaa takaisin. Tänää kun olin reissunpäällä eikä kavereiden kuullen paljon viitsi kysellä asioita kun eivät tiedä vielä tästä :D onneks viikko on taas lopulla ja ens maanantaina voi jo sanoa että tasan kaksi viikkoa neuvolaan. Huh. Pitkä on aika.
 
Iltaa naiset!
Täällä ilmoittautuu kolmannen lapsen odottaja, jonka laskettuaika on alustavasti 18.7.
Tärppi kävi nopeasti, ekasta kokonaisesta kierrosta (keksiittin tämä siis edellisen kierron puolivälissä). Esikoinen on nyt 3,5v ja toinen 10kk. Hulinaa siis luvassa loppukesästä :)
Oireita ei ole ollut, tissejä hieman nipistellyt ja tänään olleet hieman arat. Muuten olo normaali (toistaiseksi), edellisistä oksensin vk 5-14/16 :D
 
Meillä ikäeroa tulee 6vuotta. Joka musta ihan kiva ikäero nyt ainakin meille. Mulla siis nyt kaksoset 7v ja nuorin 5v. Oon miettin montahan tuolla mahassa nyt on kun oireetkin alkan todella aikasin :D
meillä on suvussa kans äidin puolella kaksosia ja mun nuoremmalla siskolla on kans 7vuotiaat kaksoset,tyttö ja poika :)
se tästä vielä puuttuiski että osuis omalle kohalle :woot:
oliko sulla tossa kaksosraskaudessa oireet paljonki voimakkaammat?
 
meillä on suvussa kans äidin puolella kaksosia ja mun nuoremmalla siskolla on kans 7vuotiaat kaksoset,tyttö ja poika :)
se tästä vielä puuttuiski että osuis omalle kohalle :woot:
oliko sulla tossa kaksosraskaudessa oireet paljonki voimakkaammat?

Mulla alko ekat oireet kaksosista muistin mukaa vk 6-7 ja oksensin joka aamu kerran kaks puolee välii raskautta :D koko aika oli nälkä ja jos ei syöny niin paha olo tuli. Nyt viikkoja 4+4 ja oottelen alkaako oksennus lentää.. Nyt ainakin aikasemmin oireet tullu kun kaksosista. Eli en vielä osaa vertaa hirveesti ainakaan itteeni kummassa voimakkaammat. :D Meillä ei lähi suvussa ollu kaksosia joten aika yllärinä ne tuli. :) :)
 
Mulla oireet loppui, eilen ei ollut juuri mitään tuntemuksia alkuviikosta oli pahin pahoinvointi mitä on ollut ja alamahaa nipisteli paljon ja huimasi. Pelko nostaa päätään että onko kaikki hyvin. rv7+4 on nyt menossa ja neuvolaan aika vasta 25.11 ja tietääkö sillonkaan että onko siellä pieni matkassa. Tuskaa odottaa, en tiedä miksi mutta pelkään jostain syystä hirveästi että menee kesken. En oo aiemmin ollut raskaana ja jotenkin nytkin se tuntuu epätodelliselta ettei voi käsittää. Täältäkun lukee kuinka monille valitettavasti niin käy, miettii miksi itse olisi poikkeus. Kuinkahan saisi itsensä ajattelemaan toisin kunnes tulee aihetta oikeasti moista miettiä, rassaa omaa pääkoppaa kokoajan pelätä. Mies on onneks ihana ja sanoo vaan kun huolehdin että me ei voida mitään, jos niin käy niin yritetään uudelleen.
 
Takaisin
Top