Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki! Oon muutaman viikon seuraillut ketjua ja nyt uskalsin liittyä. Huomenna alkaa kuudes viikko niin kai tässä on alettava uskomaan että on raskaana. Odotetaan ensimmäistä ja oon vähän pihalla kaikesta, kiva että täältä saa apua. Esimerkiksi oon pelännyt kun selkää särkee ja on sellaisia oireita kuin ennen menkkoja, mutta helpotti kun luin että muillakin on vastaavia. La ois 7.7.
 
Tervetuloa joukkoon arual ja muut uudet plussanneet :)

Ihanan aktiivinen ketju ollut, hyvä te kun jaksatte kirjoittaa! :) mulla meinaa jäädä kommentointi vähemmälle, mutta luen ja tykkäilen :)

Pahoinvoinnista kirjottelitte. .mulla alkoi viime sunnuntaina. .heräsin krapulaiseen oloon :grin tällä viikolla joka päivä ollut huono olo, oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnut! Mutta syödä täytyy usein! Se on ainoa tapa millä saan olon pidettyä kurissa....oon töissä päiväkodissa, ja viimeks tänään pelkäsin oksentavani kesken ruokailun :grinsiinä vaiheessa olis kyllä pakko kertoa työkavereille mikä on tilanne :rolleyes:
 
Moikka! Mä tein Predictor Earlyllä rv 3+2 testin ja vahva plussa tuli. (Nyt 3+4) vähän vielä jännittää, mitä testi näyttää myöhemmin ja kuuluuko menkkoja, mutta oireita on ihmeellisen paljon jo nyt, että odotukset kyllä melko korkealla, että testi on näyttänyt oikein ja homma ei menisi alkuunsa kesken. Oon 21-vuotias ja esikoinen olisi tulossa ja laskettu aika olis 23.7 laskureiden mukaan. Onnea kaikille plussanneille!
 
Tervetuloa arual ja Hansuli ja muut uudet kanssa munkin puolesta. Onnea plussista! Jännitetään ja hämmästellään yhdessä :)
 
Meille on tulossa iltatähti ja tuntuu, että kaikki on uutta ja ihmeellistä. Moni asia on muuttunut sitten viime kerran. Positiivisin mielin. Samanlaiset tuntemukset kuin edellisissäkin raskauksissa. Uni maittaa ja oikein pelkään koska alkaa se pari viikkoa kestävä tolkuton väsymys, mikä mulla on aiemminkin ollut. Tai jos sitä ei tällä kertaa niin vahvana enää tulisikaan...
 
Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon :)

Onko muilla jalkojen palelua?
Mulla on koko ajan jalat ihan jäässä vaikka laittais villasukat ja lämpösen peiton jalkojen päälle

Rv6+1
 
IdaT elä ressaa, raskaudet voi todellakin erota toisistaan todella paljon. Mun kaveri odotti poikaa-->ei mitään oireita koko raskauden aikana ja sit seuraavana vuonna odotti tyttöä ja sai oksentaa vaikka kuinka monta kuukautta. Mulla itellä ei ole kummoisempia oloja vielä, rinnat aristaa varsinkin iltaisin ja aamuisin, nälkä yllättää useammin ja pissillä saa ravata, mutta nuo samat ne oli ekassakin raskaudessa. Ai niin ja paleltaa välillä ihan sikana ja sit taas yhtäkkiä kuuma...

RV 4+3 :)
 
Onkohan mikään raskaus samanlainen..ekaa odottaessa oli pahaolo 24/7 7kk:tä. Tokasta oksensin 3 vko, joka päivä kerran, sit loppu kuin seinään ja nyt viimeisimmässä ei ollut pahoinvointia ollenkaan vaan sen tilalle tuli migreeni. Onneksi migreeni väheni loppua kohden. Nyt tuntuu että mielummin otan sen pahoinvoinnin kun migreenin. Lääkettä siihen vaivaan ei saa ottaa kuin Parasetamolia ja sehän auttaakin migreenin..eli ei. Vielä ei oo mulla oireita muita kun välillä vähän etova olo ja tissit kipeät (imetän vielä tyttöä ja tekee välillä tosi kipeetä). Tänään ajattelin soittaa neuvolaan kun pitää tytön 1v tarkastusaikakin tilata. Viikkoja omien laskujen mukaan tällä hetkellä 4+2
 
Moi! Ehkäpä minäkin jo uskallan ilmoittautua joukkoon! Onnea kaikille plussasta :happy093

Meille tulossa toinen lapsi, esikoinen 4,5-vuotias ja tätä toista on odoteltu jo jonkin aikaa.

Viikon verran olen kärsinyt flunssasta, muutaman päivän oli äänikin poissa. Muuten aika oireetonta eloa vietetään täällä, rinnat ovat välillä tuskallisen kipeät (siksi heräsin alunperin tekemään testinkin ;) ) mutta muuten ei juurikaan oireita ole. Pientä pahoinvointia on ollut, mutta ei mitään sellaista mitä esikoista odottaessa, vaikka eiköhän se tästä voi vielä muuttua..

Kävin Maanantaina alkuraskauden ultrassa (kunnallisella), kun kierto on aina heitellyt ja edellisistä menkoista ei tarkkaa tietoa ole. Ultrassa saadun tiedon mukaan tänään mentäis viikolla 6+5, mutta uudessa ultrassa 23.11. selviää tarkemmin saiko oikein tuon tiedon vai onko viikkoja vähemmän. Ensimmäinen neuvolakäynti olis 24.11. jolloin pitäisi olla tämän hetkisen tiedon mukaan viikolla 8+3, jos ei olla niin pitkällä niin varmaan siirretään sitä aikaa sitten ultran jälkeen, näin sanoi "täti".

Pitkään sepustukseen lisään vielä sen, että itselläni on myöskin samantyylinen työtilanne kun muilla, eli määräaikainen työsuhde alkoi tänä syksynä ja sen piti kestää Heinäkuun loppuun.. :dontknow
 
Tervetuloa uusille! :-) Tääläkin palellaan ja sitten hikoillaan. Ja pahoinvointikin löysi perille :D

Pikkuhiljaa alkaa muutenkin upota tajuntaan, että raskaana ollaan :-]
 
Niin joo, kyllähän mäkin palelen aivan järkyttävän lujaa :happy119 Isäntä oli toissapäivänä lämmittänyt takkaa koko päivän ja mä tulin töistä kotiin ja palelin, ei kuulemma voinut olla mahdollista..

Ehkä mulla sitten näitä oireita on kuitenkin enemmänkin, mitä itse tajuaa. Jotenkin mä vaan odottelen sitä pahoinvoitia, joka esikoista odottaessa alkoi melkein heti..
 
Minäkin! Palelen siis, ihan liikaa.. töissä aivan umpijäässä ja vaan odottaa kahvitaukoa ja ruoka että saa edes jotain lämmintä...Hrrrr.. onneks tänään viimeinen työpäivä puutarhalla, niin ei tarvi palella. Tosin nyt pitäis löytää uusia töitä :eek: onko täällä muita työnhakijoita?
 
Minäkin! Palelen siis, ihan liikaa.. töissä aivan umpijäässä ja vaan odottaa kahvitaukoa ja ruoka että saa edes jotain lämmintä...Hrrrr.. onneks tänään viimeinen työpäivä puutarhalla, niin ei tarvi palella. Tosin nyt pitäis löytää uusia töitä :eek: onko täällä muita työnhakijoita?

Täällä on yksin työhakija joka nyt kahdesta paikkaa odottaa vastausta. Jännittää vähän vaan ku kerkesin hakea ennen kuin tiesin olevani raskaana ja välillä tulee mieleen että mitäs jos pääsen ja sitten olis jossain vaiheessa edessä että pitäisi kertoa että en kauaa olekkaan töissä. Kummatkin työpaikat ovat kuitenkin sellaisia johon kuuluu jonkun verran koulutusta että toisessa puolet työskentely ajasta olisi tuota koulutusta vaan..:confused:

Nykyisin olen siis sellasessa työssä jossa olen pitkillä reissuilla ja ne on jo nyt käynyt hieman tukalaksi. Että pientä stressiä lisää tämä työ kuviot kun raskaus puoli yllätyksenä itselleni tuli.
 
Siniapila täällä kans yks työnhakija. Oottelen et pääsen sinne ultraan niin saan tietää et onko tuolla masussa joku ku just kun sain tietää raskaudesta tuli työpaikka hakuun ja tiedän et siihen ei oteta semmosia töihin jotka raskaana, olen kaivosalan käynyt niin siksi tämmöinen...mutta toivon että ultrassa sydän ääni kuuluu :-)
 
Täällä kans ihan kamalaa palelua. Lämmin ei ole edes peiton alla rakkaan kainalossa vaikka hällä on tulikuuma :D

Työtön työnhakija täälläkin. Kovasti koittanut saada edes jotain työtä. Pieni lisätienesti ei lienee pahitteeksi. Toistaiseksi ei edes mitään oikein tarjolla.
 
Nyt on kyllä työnhakijoilla hankalat ajat! Ei niitä paikkoja vain mitenkään ole kaikille :sad001

Meillä mies jäi viidensien Yt-neuvottelujen päätteeksi työttömäksi kuukausi sitten eikä oikein mistään meinaa saada töitä. Moni lupaili työpaikkaa ja kyseli töihin vielä kesälläkin kun oli töissä, mutta nyt kun on sitten kysellyt ja kertonut että olis heti vapaa, niin ei ole töitä! Omaa yritystä on suunnitellut, mutta tämä vauvan tulo ja justiin hankittu talolaina vähän hidastaa suunnitelmia.
 
Itse aattelin ilmottautua vuoden vaihteen jälkeen avustajakeskukselle töihin jos oman alan töitä ei löydy... tää on vähän hankala aika puutarha-alalla muutenkin kun sesonki ohi.. yhdestä puutarhasta lupailivat töitä tammikuuksi kun vietnamilaiset työntekijät lähtevät lomille.. pätkätöitä pätkätöitä :/
 
Tänne tuli pelko persiisii, kun tämä aamu aloitettu _OIREETTA_!?!?!? mitämitämitä ollaanko sitä enää edes raskaana :o

Yrittäjäksi piti lähteä tammikuussa.. se pitääkin nyt sit kelata uudestaan. Muutenkin jännittää ja stressaa työ ja vauva aika kun olen niin paha työnarkomaani ja rakastan työtäni niin hullunlailla että seinähulluksi pelkään tulevan. Olisi kiva kuulla miten muut on hoitanut vauva ajan ja työt.. kauneudenhoitoalasta kyse..yritin siitä ketjua ettiä mutta en löytänyt :o
 
Tsemppiä kaikille työkuvioihin ja niiden selviämiseen!
Olette ajatuksissa.

Mie oon ollut nyt toista vuotta sairauslomalla ja juuri jatkettiin ens vuoden elokuun loppuun.
Ollaan tän takia lykätty perhehaavetta jo pari vuotta ja nyt todettiin, että ei sitä parempaa hetkeä tule. Oma vointi alkaa olla jo sen verran parempi, että uskallettiin.
 
Takaisin
Top