Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikki ja Onnea ! :) Minä liityn myös joukkoon mukaan. Plussasin isänpäivänä ja laskuri näyttää la 10.7.

Meillä on ennestään 1v 8kk poika ja olen hänen kanssaan vielä kotona. Nyt olen ollut ihan pääsykoestresseissä kun hain pariin amk:hon ja nyt vihdoin kokeet ohi ja voi huokaista helpotuksesta ! Tarkoitus oli siis jatkaa opintojen tiellä mutta tämä uusi tyyppi päätti toisin.. ihana käänne toisaalta sillä nyt esikoisenkaan ei tarvitse mennä vielä hoitoon! toivon silti saavani opiskelupaikan ja voin sitten lykätä aloitusta. :)

Mutta laitoin kaikki pikkuoireet vain stressin piikkiin (nukkumisvaikeudet -> ei silti väsyttänyt, hirmuinen energia, menkkakivut, selkäkipu..) enkä yhtään ajatellut raskauden mahdollisuutta ennenkuin ne menkat jäi pois. Tämä raskaus eroaa ihan täysin toisesta, koska silloin olin jo ennen plussaa tosi etovissa oloissa ettei tosikaan, ja esim kahvin juonti jäi heti alkuun pois. Tähän mennessä on ollut vain lievästi etovaa oloa, vatsan nippailua, epätavallisen energinen ja tyyni olo, himoitsen kahvia ja kaikkea suolaista ! toivon toivon että tää raskaus oliskin lempeämpi pahoinvointien saralta. Hurjan jännä ajatus miettiä taas vauvoja ja kaikkia vauvajuttuja !
 
mulla tosiaan se ultra kans ensviikolla, nyt vaan toivois et menis viikko nopeeta :wink
nyt ollu sellanen päivä ettei oo juuri oireen oiretta.se pahoinvinti jäi siihen yhteen iltaan.tissit nyt vielä on kipeenä.
Hyvin onneks viime aikoina saanu muuta ajateltavaa niin ei tämä raskaus onneks ihan 24h pyöri mielessä.
6+1
 
Tervetuloa kaikille uusille!:Heartred

Mulla oli ihan kamala aamu, oli tarkoitus käydä koulullakin, mutta en mä minnekkään päässyt lähteen, kun pelkäsin niin kovasti lähtee ensin pyöräileen 3km bussiasemalle, siitä bussilla koululle 75km ja sama sitten tietenkin takaisinpäin. Oli tosi heikko ja huono olo. Nytköhän tää alkaa? Pakko kyllä huomenna yrittää lähtöä uusiksi. Vaikka vähän kyllä jo tuntuu, ettei tämä olo tästä enää parane vähään aikaan..:shifty: Pitää alkaa valmistautuun muuttaan vessaan:grumpy: Oksennus ei siis vielä ole tullut, mutta ei ole enää kaukana. Voi kumpa se ei olisi sitä "kaikki samantien ylös" -rumbaa ihan kahta kuukautta taas!

Itse opiskelen, mutta opinnot on jo ihan hyvällä mallilla, että samalla kyllä tässä etsiskelen ja haen aktiivisesti töitä. Huonolta näyttää.
 
Tääläkin tajutonta palelua ollut ja huonoa oloa läpi päivän! flunssa tuli plussan mukana ja lämpökin nousi! maanantaina kävin ultrassa, sikiökaiku löytyi ja viikoiksi tuli 5+6 mutta varattiin uusi aika parin viikon päähän kun löytää sykkeen ja paremmin mitattua :) sitä odotellessa! kyllä aikamoista on kun yrittää saada lasten aamutoimet tehtyä kun itse ei edes seisomaan haluaisi etovan olon takia.. eli tänään 6+2
 
Mulla on kanssa peitto korvissa jatkuvasti..tosin tuo alle 1v. pitää huolen että liikkeellä pystyään, mutta aina kun nukkuu niin mä käperryn sohvalle peiton kanssa ja nukun! Sitä untakin riittäis enempi kuin laki sallii. Vihlontaa..aivastus on pahin. Tuntuu että sisuskalut repee kun aivastaa, sattuu vatsaan aina. Tänään soitin neuvolaan samalla kun varasin 1v aikaa tytölle varasin äitiysneuvolaan ajan, on joulukuun puolessa välissä :)
 
Mulla on kanssa peitto korvissa jatkuvasti..tosin tuo alle 1v. pitää huolen että liikkeellä pystyään, mutta aina kun nukkuu niin mä käperryn sohvalle peiton kanssa ja nukun! Sitä untakin riittäis enempi kuin laki sallii. Vihlontaa..aivastus on pahin. Tuntuu että sisuskalut repee kun aivastaa, sattuu vatsaan aina. Tänään soitin neuvolaan samalla kun varasin 1v aikaa tytölle varasin äitiysneuvolaan ajan, on joulukuun puolessa välissä :)
tääläkin tyttö 8 kuukautta niin kyllä saa jatkuvasti perässä mennä! illalla uni tulee jo 7 aikaaan väkisin, eskä kun neiti herättää 5 aamulla :D
 
Tervetuloa uudet! Kiva Amint kun säkin löysit tänne, mä uskoisin et ollaan tuttuja esikoisten kautta :)
 
Täälläkin tulee nukuttua aamusta lähtien kolmet päiksyt iltaan mennessä ja silti tulee aina uni illalla tosi nopsaa! Ihan huvittavaa miten paljon sitä pystyykin nukkumaan eikä se vaikuta yöuniin, kamala väsy koko ajan...:rolleyes: Olen tässä pari päivää koittanut miettiä ruokaa joka ei heti saisi yökötysoloa päälle, en ole vielä keksinyt ja tässä olen sitten syönyt vähän huonosti muutaman päivän. Vielä kun se monipuolisesti syöminen olisi tärkeää, blääh :dead: Toivottavasti lähtis tämä kuvotus olo edes vähän helpottamaan niin sais muutakin syötyä kun hedelmiä ja vichyä :shifty:

6+5
 
Onko kukaan muu herännyt yöllä menkkajomoiluihin? Ei tosiaan mitään vuotoa ole tullut mutta säikäyttää ja saa 15min kärvistellä krampeissa ja ne katoaa kuin seinään.
 
Täällä ei heräillä yöllä kipujen tms takia, mutta vessaan täytyy mennä vähintään kerran yössä ja joka yö tasan samaan kellonaikaan..

Eilen oli vaihteeksi taas täysin oireeton päivä, palelemista lukuunottamatta. Oltiin esikoisen Vasukeskustelussa ja siellä vierähti sitten mukavasti 2 tuntia! Tosin siitä ajasta varmaan korkeintaan se puolet oli itse sitä asiaa. Hoitaja kertoi, että ovat kuulleet, että meille olisi tulossa vauva, lapselle kun ollaan asiasta kerrottu niin hän on sitten sen kuulemma kaikille siellä tiedottanut kun odottaa niin kovasti pikkuveljeä :hello2 Kerroin sitten että kyllähän tuo paikkansa pitää, MUTTA ollaan niin kovin alussa että ei tässä olla asiasta vielä kovin huudeltu..

Nyt vähän taas pientä pahoinvointia, onneksi on Perjantai ja teen yleensä aina lyhyemmän työpäivän, nyt olen kyllä tehnyt muutenkin lyhyitä päiviä kun ei ole kiirettä eikä mitenkään paljon tekemistäkään töissä, kiireet on sitten taas ens kuussa ja Tammikuussa.

Kovasti jännittää jo se toinen ultra! Yli viikko vielä pitäis odottaa että nähdään missä mennään ja että kaikki on nyt sitten oikeasti lähtenyt hyvin käyntiin
 
oon huomannu kun lukenu näitä viestejä että aika monella on esikoinen syntyny 2013 ja on toinen tulossa.. ( tai useampi lapsi jo ennestään) olisi niin kiva jos tähän väliin saisi tuolle sisaruksen ,kun melkein siinä uskossa ollut että jää tuo ainokaiseksi.
eihän tuo 3v ja muutaman kuukauden ikäero kovin suuri ole,olisi heistäkin (ainakin jossain vaiheessa) seuraa toisilleen :cat:
Mulla ja nuoremmalla siskolla on ikäeroa 1v7kk ja nuorin sisko vasta 13.
Minkälaiset ikäerot olisi teille muille tulossa?(jos nyt oletetaan että syntyis lähellä laskettua) sitten tietysti eri asia jos päättääkin tulla roimasti etuajassa . 6+2
 
Meillä ikäeroa tulee vajaa 5 vuotta. Esikoinen täyttää lokakuussa vuosia. Aika iso ikäero sinänsä, mutta itse en pidä sitä pahana. Mulla itselläni on 4 ja 5 vuotta ikäeroa siskoihin ja ei se ole koskaan mua vaivannut. Ja meidän pikkuriiviö oli niin hurjapää ekat vuodet, ettei tullut mieleenkään alkaa toista tekemään! :O aiemmin en olis millään jaksanut pyörittää pikkulapsiarkea kahden tai useamman kanssa, varsinkin kun koko meidän perheen työkuviot ovat kovin kuluttavat. Ollaan yrittäjiä ja minä teen toistakin työtä ajoittain. Nyt vielä olen hakenut opiskelemaankin, taidan olla järjetön! :)
 
Meillä tulee n. 2v 4 kk ikäeroa jos kaikki menee hyvin. Halusin vähintään 2v. Toiveena ois että esikoinen ois kuiva kesällä, ja ehkä on oppinut puhumaankin enemmän! :) en kyl ois jaksanut hirveen pienellä ikäerolla kahta putkeen.
 
Meillä tulisi ikäeroa esikoiseen reilu 3 vuotta ja toiseen 1,3 vuotta! Vähän jännittää miten tulee meneen mutta sen näkee sitten! :)
 
Meidän esikko olisi vauvan synnyttyä 2v 11kk eli melkein jo 3v! Juuri sellainen ikäero mitä olisin toivonutkin ja nyt kovasti toivon että tämä pysyy matkassa vaikka on paljon oireettomampi tapaus ainakin tässä vaiheessa kuin veljensä
 
jomppa taidetaan joo olla tuttuja, enpäs olisi hoksannut ennenkuin sanoit! :D tosi kiva juttu !

Meille olisi myös tulossa 2v 4kk ikäeroa. Oltiin mietitty että joku reilu 3v. ikäero olis hyvä, mutta nyt mietittynä tämä vähän pienempi kuulostaa myös tosi sopivalta. Isompi puhuu jo nyt tosi paljon ja tuntuu kehittyvän niin nopeasti että on varmaan aika taitava apuri vauvan synnyttyä.
 
Takaisin
Top