Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä samat fiilikset. Heti alkoi epäilyttämään, kun rinnat ei oo yhtä kipeet kun aiemmin vaikka eilen alkoi lievä pahoinvointisuus. Tekis mieli testata koko ajan vaan varmuuden vuoksi (4+5)
 
Välillä tulee niin etova olo, mahaa vihlasee ja rinnat on kipeet varsinkin illalla. Tänäkin aamuna jäi puurot taas syömättä ku niin eto. Kyl sitä itekin miettii et onko tosiaan raskaana ku on välillä ihan normaali olo mut sitten taas iskee ja maha muistuttaa et olet sie :-D Mulla on liikunta auttanu tosi paljon kaikkiin näihin raskaus oireisiin, tämä aamukin lähti mahtavasti liikkeelle parin tunnin salikäynnillä, ainoo vaan et nälkä tulee äkkiä :-D
 
Mä en taas aamuisin pystyis kuvitellakkaan liikkuvani kun pahoinvointi huipuimmillaan.. Illalla kyllä sitten liikunta tuntuu hyvältä :)
 
Täälä alkaa pikkuhiljaa upota tajuntaan, että paksuna ollaan. Iltasin on pahaolo, maha tosi turvonnu ja rinnat tuntuu raskailta
 
Menkkamakset jomotukset ja aamun ällö kaikki maistuu hirveälle. Esim mandariinit jotka on ollu mun herkkua en saanu niitä 'kuoria' syötyä :D eli vähän niinkuin lapsena hedelmälihat nam ja se niiden kuori yök piti sylkästä pois. Toisaalta kun on oikein paljon kiirettä niin ei ehdi rekisteröidä joka pientä asiaa. Pitäiskö sen tuntua kokoajan? Eipä varmaan :D
 
Täällä alkaa vissiin pahoinvointi nostaan päätänsä.. Aamuisin alkaa oleen aika kammottavaolo:yuck: Helpottaa onneksi, kun juo heti herättyä sitruunamehua. Päivälläkin jos meinaa alkaa yököttää niin tuo sitruunamehu kyllä auttaa hyvin! Ainakin toistaiseksi:grin
 
Tervetuloa kerhoon pikkukonna! :D musta tuntuu et joka päivä tää vaan pahenee.. Inhottavaa kun koko päivän vaan etoo ja kuvottaa eikä mikään ruoka maistu :/
 
Täällä alkaa monilla olla pahoinvointia näköjään, onko muita kuin minä joille puolestaan ruoka maistuisi ihan koko ajan? Mulla on kahden tunnin välein nälkä, ja jos en saa ruokaa niin alkaa huimaamaan ja tuntuu että kohta kuolen jos ei ruokaa ala tulla :D Pahoinvointia ei oikeastaan ole ollut, vain NÄLKÄ. Saa nähdä muuttuuko se tästä vielä pahoinvoinniksi.. :)

Asiasta toiseen, olen pari päivää kärsinyt kamalasta flunssasta ja yskästä, tänään kävin sitten lääkärissä lähinnä oman mielenrauhani vuoksi. Olin huolissani erityisesti tästä kauheasta yskästä, mutta lääkäri sanoi onneksi että yskiä voi aivan rauhassa eikä se sinne vatsan asukkaaseen vaikuta, vauva on siellä kuulemma turvassa :) Mitään lääkkeitä ei vain saa ottaa. Ajattelin tämän kertoa tänne jos täällä on joku muukin ensikertalainen flunssan kourissa ja pohtii samoja huolia kuin minä.
 
Malina: oon tosi aikaisessa vaiheessa (4+4) mutta sama, että nälkä ennemmän kuin huono olo. Viime yönä heräsin kolmelta aamuyöllä syömään pari palaa juustoa..
 
Malina: oon tosi aikaisessa vaiheessa (4+4) mutta sama, että nälkä ennemmän kuin huono olo. Viime yönä heräsin kolmelta aamuyöllä syömään pari palaa juustoa..

Oon itse asiassa aika samoissa menossa, meillä on nyt 4+6 :) Haha kuulostaa kyllä aivan tutulta! Mulla on pakko olla käsilaukussa aina mukana jotain pientä evästä että selviän kun nälkä "yllättää".. No saapa nähdä muuttuuko tämä meilläkin vielä pahoinvoinniksi, jos tämä on jotain alkutankkausta sitä varten :D
 
Mulla pahoinvointiin kyllä liittyy nälkä, koko ajan pitää jotain pientä syödä koska muuten vasta huono olo onkin. Ei kyllä sitten ruokahalua olisi juuri ollenkaan.. Huonoin olo on aamuisin, kun vatsa on niin tyhjänä. On ikävä sitä ihanaa tunnetta minkä syömisestä yleensä saa! :D
 
Täällä alkaa monilla olla pahoinvointia näköjään, onko muita kuin minä joille puolestaan ruoka maistuisi ihan koko ajan? Mulla on kahden tunnin välein nälkä, ja jos en saa ruokaa niin alkaa huimaamaan ja tuntuu että kohta kuolen jos ei ruokaa ala tulla :D Pahoinvointia ei oikeastaan ole ollut, vain NÄLKÄ. Saa nähdä muuttuuko se tästä vielä pahoinvoinniksi.. :)

Asiasta toiseen, olen pari päivää kärsinyt kamalasta flunssasta ja yskästä, tänään kävin sitten lääkärissä lähinnä oman mielenrauhani vuoksi. Olin huolissani erityisesti tästä kauheasta yskästä, mutta lääkäri sanoi onneksi että yskiä voi aivan rauhassa eikä se sinne vatsan asukkaaseen vaikuta, vauva on siellä kuulemma turvassa :) Mitään lääkkeitä ei vain saa ottaa. Ajattelin tämän kertoa tänne jos täällä on joku muukin ensikertalainen flunssan kourissa ja pohtii samoja huolia kuin minä.

Aamuisin on hieman etova olo mut yritän väkisin syödä jotain. Ja sitten se kahvi siis tänään hoksasin et se on alkanu maistuun pahalle mut kuitenkin se tarve on saada sitä kahvia ja sit kun saa sitä niin ei se sitten enään maistukaan hyvälle... Sen oon kans hoksannu et nälkä tulee tosi äkkiä ja pakko olla välipalaa mukana laukussa, pitkiä hiilihydraatteja sisältäviä ruokia ku on syöny niin pysyy nälkä loitolla vähän paremmin.
 
Mä tunnistan myös tuon jatkuvan nälän ja just huimauksen! Mulla saattaa huimata jo pelkästään istuessa, saati sitten seisomaan noustessa. Huonoa oloa ei ole tosiaan vielä yhtään.

Oisko tyhmä idea laittaa viestin loppuun rv:t? Sitten näkis heti, missä vaiheessa kukin menee. ~(@^_^@)~

mimulus rv 4+3 (onpas noita päiviä vähän! musta tuntuu että oon ollut raskaana jo vaikka miten kauan.)
 
Waterlily täällä on ultra ens pe.
Mulla kans samaa mitä monella. Huono olo lähes koko päivän, ei huvita syödä, mutta jos ei syö niin sitte vasta huono olo onkin.

Rv 5+5
 
Mulla alkoi eilen huonovointisuus aamupäivällä ja meni alkuillasta ohi. Otin multivitan raskausvitamiinit tänään vasta päivällisen yhteydessä ja etova olo alkoi nyt sitten illalla. Liekö yhteys noihin vitamiineihin vai sattumaa, mutta taidan ottaa jatkossa ennen nukkumaan menoa. Ruoka on kuitenkin eilistä lukuunottamatta maistunut ja nälkä tulee kans melko nopeasti.

Tein vielä malttamattomana clear bluen viivatestin töiden jälkeen ja plussa tuli heti vahvana näkyviin :) Tänään rv 4+5.
 
Jestas mikä päivä. Aamulla tomaatti alkoi etomaan, hissi meni junassa kulkiessa ylös alas, meinasin pyörtyä rullaportaisiin kun kiskoin matkalaukkua perässäni, ja töissä väsytti niin jumalattoman paljon kunnes join sen mun armokahvikupilliseni.

Nyt ei väsytä, ei vihlo mahaa, ei öllötä. Ainoa mikä on pysyny on kipiät nännit.

Tästä johtuen jotenkin odotan koko ajan jotain pientä oiretta, esim mahan vihlontaa jne... jotain mikä varmistaa, että "kyllä, edelleen ollaan raskaana".

Ärsyttää...
 
Mulla pahoinvointiin kyllä liittyy nälkä, koko ajan pitää jotain pientä syödä koska muuten vasta huono olo onkin. Ei kyllä sitten ruokahalua olisi juuri ollenkaan.. Huonoin olo on aamuisin, kun vatsa on niin tyhjänä. On ikävä sitä ihanaa tunnetta minkä syömisestä yleensä saa! :D

Mulla ihan sama että koko ajan pitäis jotain pientä syödä, kun sitten paha olo tulee heti jos en ole syönyt. Mitään ruokaa ei tekisi mieli, kaikki ällöttää ja tuntuu että haluais maata vaan sängyn pohjalla koko päivän kun olo ei tunnu kohenevan missään vaiheessa. Lepäämiseen ei kyllä liiemmin jää aikaa sillä esikon kanssa saa touhuta suurimman osan päivästä ja lenkkeillä koiran kanssa. Syönnin jälkeen olo helpottaa hieman ja se palaa sitten tosi nopeasti takaisin, tuntuu että tämä huonovointisuus vie ihan kaikki voimat...:hungover:
 
Iidduska, täällä ihan samat fiilikset! Tekis vaan mieli vajota peiton alle, mutta ei voi kun esikoinen pitää kyllä kiireisenä ja siihen päälle koiran lenkitykset. Onneksi mies kovasti auttaa kun töistä pääsee. Ja sekin on helpotus, että esikoinen nukkuu pitkät päikkärit, jolloin saan ite myös levättyä. Toivottavasti tää olo menee pian ohi eikä vaan enää pahenisi!

Rv 5+6
 
Täällä ei vieläkään mitään! Olen täällä aiemmin moneen otteeseen avautunut tästä kamalasta pelosta koko odotusta kohtaan, ja siis nimenomaan pelosta sitä kamalaa oloa kohtaan! Esikosta olin puoli kuollut 7kk ja käynnistettiin sen pahoinvoinnin ym takia. Viimeksi se alkoi HETI, nyt olen ollut tietoinen tästä raskaudesta jo kolme viikkoa ja edelleen ollaan hyvinkin hengissä :grin ei mitään ällötystä tai pahoinvointia ja sitä jännitin, kuinka pitkään pysyn työkykyisenä ennen kuin se h*lvetti alkaa. Tissikipukin on hävinnyt, ainoastaan huimaa ja alakerrassa on painetta. NAUTIN JOKA PÄIVÄSTÄ! Myös alkustressi on tipotiessään. Vielä ensi viikko kun menisi näin niin saisin akuutit työhommat pois alta ja sitten saa tulla jos on tullakseen (mutta paljon lievempänä kuin viimeksi kiitos)! Tiistaina ultraan. Tsemppiä kaikille :p
 
Takaisin
Top