Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
SiniApila ja pikkukonna, liityn kerhoon. Nyt on viiden päivän ajan ollut välillä tosi kipeitäkin vatsakipuja. Kovimpien kipujen aikaan etova olo, muuten olen vielä pahoinvoinnilta välttynyt.

Vetämätän väsymys alkoi jo viisi päivää ennen plussaa ja jatkuu edelleen. Vähän väliä saa ottaa torkut.
 
Ja tosiaan pientä stressiä siitä sujuuko kaikki hyvin ja miten sitä sitten osaakaan olla koko loppuelämänsä lapsen tukena :)

Millaisia keinoja teillä on rajoittaa omaa huolta ja pelkoja keskenmenon suhteen? Parina päivänä on ollut melko apeaa. Pakko kai yrittää ajatella, että kaikki menee niin kuin menee ja yrittää nauttia vain tästä ihanasta uutisesta, että raskaana ollaan.
 
Tsemppiä Velmu, toivotaan että kaikki ok <3 täällä kans tänään tuli menkkajomotuksia vähän aikaa ja heti iski pelko kun siihen päälle ihmeellisesti vielä vihloi tuolta alhaalta hetkellisesti.. Molemmat kuitenkin meni ohi onneksi.
 
Samoja ohi meneviä vihlasuja on ollu itelläkin, tosi kipeetä käy välillä... Toivotaan et ne on niitä kohdun kasvu kipuja ;-)
 
Mimulus: mulla aika sama fiilis ja 4+2. Tavallaan toivoo selkeitä oireita ja toisaalta, että säästyisi siltä pahoinvoinnilta!

Tsemppia Velmu!
 
Morjensta,

Täällä tehtiin aamulla plussa testi viikon verran myöhässä olleiden menkkojen jälkeen. Ollaan yritetty yli vuosi ja oltiin juuri pohtimassa hoitoihin hakeutumista, kunnes tän aamun tulos muutti sitä suunnitelmaa. Nyt vaan jalat ristiin ja toivomaan, että hommat menee putkeen. Laskutavasta riippuen Heinäkuun ekalla viikolla pitäisi poksahtaa.

Vielä kun saisi neuvolasta jonkun kiinni, että pääsisi ensisynnyttäjän 1. neuvolakäynnille.

Suurien tunteiden äärellä siis ollaan. Huh.
 
Niinpä niin HaBa. Viimeks mulla alkoi ihan samoin. Viikolla 6, 7 ja 8 tais olla kestokrapulafiilis, mut vaan kerran jouduin ykäilemään. Siitä eteenpäin oli melko lunkia, toki loppua kohti kaikki paikat kolotti ja hirveä närästys. Jos menee yhtä "helposti", niin olen helpottunut. :D
 
Tervetuloo uusille! Onko muilla rinnat yhä kipeet? Mun rintakivut on kadonnu ja alan taas panikoimaa :[ Nyt ois rv 6+1
 
No pääsinpä jo omakannasta kurkkaan hcg tulokset.. Ja ne oli reilu 9000.. Huima parannus viikon takaseen 1000 mutta miks nousee noin hitaasti? Ääh ei tää kyllä oloo varsinaisesti helpottanu.
 
Moi vaan kaikille. Uskaltauduin vihdoin kirjoittelemaan tänne :) Täällä viikko sitten (11dpo) plussannut pk-seudulta. Plussa tuli testiin tänäkin aamuna. Odotellaan molemmat esikoista innolla.

Jännityksessä edetään pienen alkuvuotoilun jälkeen, mutta onneksi se loppui lauantain jälkeen. Laskettu aika olisi laskurin mukaan 15.7. ja viikkoja 4+3. Oireina on toistaiseksi ollut kipeät rinnat ja lievät alavatsakivut.

Onnea kaikille plussanneille!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei velmu ole ku toinen rinta ihan vähän arka, ei yhtään enempää ku ennen menkkoja normaalisti. Pitäisköhän huolestua? Musta tuo hcg:n nousu vaikuttais ihan hyvältä. :) tiedätkö sä että miten paljon sen kuuluis nousta?

onnea plussasta nappuva ja muutkin tietty!
 
Onnea uusille plussanneille! :)

Itselläkin osa oireista vähän kadonneet/laantuneet, eivät ole yhtä vaimakkaita kuin viikko sit. Rinnat on kyl kipeet, väsymys nostanut päätä parin päivän aikana, vessas pitää rampata useemmin ja repäisykipua tuntui tänään pienen hetken. En ole neuvolaan vielä soittanut, jospa sitä huomenna soittais. Miten teidän miehet on reakoineet raskauteen? Meillä mies on välil innostuneempi kuin minä :)
 
Heippa! Kai mäkin voisin varovasti liittyä ryhmään. Perjantaina tupsahti kaksi viivaa testiin, kun malttamattomana testailin jo ennen kuin menkat varsinaisesti oli myöhässä. Joten jos vaan kaikki menee hyvin, niin kolmas lapsi saapuisi meille heinäkuussa, laskurin mukaan la olisi 15.7. Isosiskot on 3,5v ja 2v. Mulla on edelliset raskaudet olleet tosi helppoja ja nytkään ei muuten tuntuisi, että on raskaana, mutta jäätävä pötsi on sitten hypännyt heti mukaan, vaikka viikkoja on vasta 4+3. :D Varsinkin iltaisin on ihan kauhea turvotus. Näytin just miehelle kuvaa esikoisen raskauden ajalta viikolta 15+ ja kysyin kumpi on isompi, kuva vai live. Mies oli sitä mieltä, että aika samoissa mennään. Kiva. Hyvä yrittää pitää homma salassa vielä pari kuukautta. :D Tarkoitus on mennä varhaisultraan ja sen jälkeen varmaan kerrotaan perheelle ja lähimmille kavereille, mutta esim. töissä en ehkä haluaisi kaikkien tietävän ennen ekaa varsinaista ultraa. No katsellaan, miten käy. :) (Profiilikuva sentään on esikoisen ajalta :D)
 
nyt olis rv 5+5 eikä oo onneks vielä tullut huonoa oloa.. jotenki sitä ajatteli jos tämä vaikka poikkeis ekasta,ja oksentais monta kk putkeen :depressed: himoja tullut enemmän rasvaseen roskaruokaan kun esim.makeaan..ja cocista tekis mieli juoda :happy:
mutta toistaseks tyytynyt ihan vaan veteen,vaikka joskus tullu pieni pullo ostettua .
iltasin ennen nukkumaan menoa jatkuu hirveet palelukohtaukset...mutta muuten ei oo juuri mitään oireita.välillä mahassa jomottaa.
 
Heippa kaikki! Minäkin liityn mukaan tänään plussanneena! Olen 20-vuotias 9 kuukauden ikäisen pojan äiti. Yrittämällä ollaan yritetty kuukausi ja heti tärppäsi! Ikäeroa tulee pienillä olemaan n. 1v7kk. Tarkkoja viikkoja en tiedä, kun kuukautiset on olleet epäsäännölliset synnytyksestä saakka, joten pitää soitella neuvolaan varhaisultra aikaa. Oireita ollut jo yli viikon, nippailuja, kuvotusta, jotkut hajut saa voimaan pahoin, pissalla käydään useemmin. Olen kyllä aivan onnesta sekasin nyt!
 
Mä en varmaan tuonne salaseen ryhmään mene kun saa sitten kauheen ressin otta et kirjottaa sinne tarpeeksi. Esikoisen raskausaikana täällä joku teki fb ryhmän, meitä siellä reilu 40 äitiä, vieläki siis pystyssä se ryhmä Sellanen ois kiva, mut tääl ei vissiin saa mainostaa mitään ryhmiä. :/
 
Chili.. tuohon keskenmenon pelkoon. Esikoisesta mä mietin sitä kans paljon, mulla se helpottu np-ultran jälkeen kun näki et kaikki hyvin, tosin sitten tuli välillä muita pelkoja koko raskauden ajan tasasesti :D Kyllä ne aina unohtuukin.. ja mitä pidemmälle raskaus menee niin sitä varmempi olo tulee :)
 
Varmasti nuo vuodot kyllä säikäyttää, oisin varmasti itsekkin ihan paniikissa jos niitä tulisi. Olin lukevani että niitä kuitenkin esiintyy joka neljännellä odottajalla. Toivotaan että kaikkien pienet pysyisivät matkassa <3

Tervetuloa uudet taas :)

Piti vielä sanoa että huojentavaa Velmu että hcg oli kuitenkin nousemaan päin!
 
Muokattu viimeksi:
aiansi, ei siitä kirjoittelusta tarvi mitään stressiä ottaa:) aktiivisille kirjoittajillehan se on tarkoitettu, mutta tuskin sitä viestimäärää nyt kovin tarkasti kukaan jaksaa kytätä. Kuhan välillä kertoilee kuulumisiaan ja on edes vähän jutussa mukana, niin tuskin sieltä ulos potkitaan:grin

ja tervetuloa uusille!:happy:
 
Takaisin
Top