Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Waterlily <3 onneks ar-ultra kuitenkin pian, vaikka tuntuu varmasti pitkältä ajalta... Uskon kovasti, että kaikki silti hyvin.

Mulle sano gyne, että rv 7+ alkuraskauden ultra, saa sykkeen sitten varmasti näkymää (jos kaikki niinkuin pitää). Kovasti itsellä jännittää, viimeksi siinä vaiheessa todettiin, ettei siellä mitään enää ole...

Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa!!
 
Kiitos vastauksista. Kaikki on niin uutta ja jännittävää. Meillä eka ultra aika 27.11 jolloin saan varmuuden ja voin kysyä kaikki miljoonat kysymykseni :) Tämä siis yksityisellä. Meillä kun tämä raskaus alkanut ensimmäisellä pas:lla. Sitten varmaan soittelen neuvolaan vasta jos tuolla masussa on kaikki hyvin. Toivotaan että kaikilla täällä sujuu asiat hyvin ja saadaan nyytit syliimme ensi kesänä.
 
Minä synnytän näillä näkymin Mikkelissä (ei taida listassa olla), mutta koska viimeksi synnytyssairaala oli KYS niin eipä ole kokemusta! Mutta käsittääkseni sinne saa vierailijoita mennä?
 
Voi kamala, vielä noin pitkälle en ollutkaan päässyt ajatuksissa, että tässä joutuu joskus tosiaan synnyttämäänkin vielä :grin onkohan luvassa yhtä kylmää kyytiä kuin esikosta, kun tuli haukuttua koko henkilökunta moneen kertaan, heiteltyä ilokaasumaskia paniikissa lääkärin päälle ärräpäiden kera ja laitettua kätilö vaihtoon, kun alkoi edellinen nyppiä liikaa.. :grin ai hirvee, onneksi ei ole sama synnäri tällä kertaa! Tällä kertaa en anna käynnistää jos ei ole aivan pakko..
 
:D enpä tiennyt että kätilön voi lennosta vaihtaa, hyvä tietää! ;-) Mulla on takana 2käynnistettyä synnytystä ja jotenkin sitä toivoo taas kun muusta ei oo kokemusta.. :]
 
Kai ne suostui siihen, kun olin niin paniikissa ja kamala ja lentoon lähdössä :grin mulla myös vaan toi käynnistetty kokemuksena rv38, nyt kovasti toivoisin että käynnistyisi itsestään.. jos se olisi edes hitusen kivuttomampi, tiedä sitten :rolleyes:
 
Hei!
Täällä tehtiin plussa pian viikko sitten, nyt on menossa menkkojen mukaan laskettuna 4+3 ja la olisi sen mukaan 14.7. :) Oireina on ollut rintojen arastamista, vatsan vihlomista, vatsan turvotusta, pientä kuvotusta ja pissalla pitää juosta jatkuvasti. En meinaa millään siltikään uskoa että olen raskaana vihdoin ja kaikki tuntuu hyvin epätodelliselta, mutta toivotaan että siellä masussa olisi elämää oikeasti <3 Yritystä takana 1vk7kk.
 
Malina aika samoissa mennään ku mullakin on 4+2 menossa :-) ja aikalailla samat oireet ollu ku sulla :-) vaikee ymmärtää et on raskaana :-)
 
Mä otin jo sen kun olen astman takia riskiryhmässä :) 2v poitsullekin ajattelin sitä nenäsumutetta.. Influenssarokotteisiin siis :)
 
Hahah, voihan synnytys. No, jos ne tästä kolmannesta jo uskoisivat, kun sanon, että ilokaasu ei sovi mulle vaan alkaa oksettaa. Ettei tulis taas sitä "jos nyt kokeilisit kuitenkin"-jankutusta, johon minä sitten että "anna sitten tänne se #%*&!€n maski!" ja heti perään, "antaisko joku sen oksennuspussin? ÄKKIÄ" ja sit en oksentanutkaan. :D
 
Tämä vuosisadan turvotus :D siis oikeasti. Farkuista ei tarvi haaveilla. Ja paidat ahdistaa myös. Pitää varmaan kohta alkaa kulkemaan yöpaidassa. Maha on kyllä niinku jalkapallo.... voin vaan kuvitella millainen se raskausmaha tulee olemaan.
 
Muokattu viimeksi:
nyt kun toista odottaa niin on tosiaan paljon tietosempi kaikesta ja mua melkeen jännittää nyt enemmän kun esikoisesta.kaikki oli uutta ja ihmeellistä, niin ei osannu ees pelätä mitään.. vois luulla et menis ennemmin toisinpäin :D
suhtautuminen on muutenkin ihan erilaista,oon ehkä jotenkin enemmän innoissani .. :cat:
 
Täällä ihan samoin, ettei ekalta tajunnut pelätä mitään mutta nyt on toinen meininki :) viimeisen viikon aikana sitä on pystynyt jo rentoutuakin ja suhtautuminen tosiaan erilaista.

Turvotusta todella löytyy :grin
 
Täällä kans käynnistys ollu ja ihan hirvee. Maanantaina käynnisteltiin ja poika synty vasta perjantaina. Toivon, ettei nyt tarvis!
 
Heippa kaikki kanssasisaret :) täällä plusssattu viikko sitten. Oon niin innoissani :) toivottavasti kaikki menisi hyvin! Teidän juttuja olenkin jo jonkun verran seurannut :) olen syksyllä kirjoitellut yrityksen ajan tuonne plussa vai ei-ketjuun ja nyt sain onneksi siirtyä tänne :)
 
Ihana kuulla.. Tai eihän tämä ressaus ihanaa ole. Mutta se että ei olla oikeasti yksin jos joku asia mietityttää.. Ja kuinka moni on oikesti samassa tilanteessa.

Itse saan aika hyvän olotilan ja miettimättömyyden kun touhuan vain kokoajan jotain tosin väsy on sitten jotain kamalaa.

Eilen käytiin miehen isällä joka kysyi joko se x tietää mihin niitä siemeniä laitetaan :smiley-angry026. Meinasin purskahtaa nauruun :smiley-angry017 Hänellä on hiukan omantakeinen huumori... Mies vastasi että saatetaan sitä seuraavaa isänpäivää ens vuonna jo viettää..... Kovin tyytyväiseksi tuli :D Heti alkoi nostamaan päätään että mitä jos heti joudutaan kertomaan että tuli km. MUTTA mikä hirveintä kun ne ajatukset seuraa uniin ja heräät hirveään menkkajomoon ja vessahätään, oot ihan varma että nyt meni ja sitten koitat nukkua sen jälkeen.

No onneksi on uus päivä :Heartred Ei tarvi taas mietiskellä mitään ylimääräistä. 5+4
 
Täällä myös vähän pelottaa kun oireet ovat yhtäkkiä loppuneet, että onkohan kaikki hyvin. Vaikka pitäis kait olla onnellinen ettei kokoajan tee pahaa :shifty:

Ensimmäistä kun odotan ja tietämätön melkeen kaikesta niin miten otetaanko tuo ultra jo tuossa ekassa neuvola tapaamisessa? Ja mitä siellä yleensäkään ekalla kerralla tapahtuu? Neuvolasta ei mitään maininnut, sanoi vain että varataan eka käynti 24.11 ja sitä varten täyttä kaiken maailman lappusia, (eli silloin viikkoja olisi 8+2 jos äkkiseltään oikeen laskin) Ja miten oletteko menneet ekaan neuvolaa yksin vai miehen kanssa?

Stressaan hirveästi noita neuvoloita ja lääkärissä käyntejä kun pienestä pitäen ollut lääkäri/piikkikammoa niin osais vähän jo varautua etukäteen tulevaan
 
Kyllä alkaa tuntua siltä että raskaana ollaan. Tänään myös täällä 5+4 ja aamulla oli kyl pahoinvoiva olo. Sainpa jotain kuitenkin alas. Lounaaksi ois ollut pasta bolognesea mut pelkkä ajatus jauhelihasta oksetti.. Päädyin sit pinaattikeittoon! :D tuntuu et parhaiten maistuu kaikki raikkaat hedelmät ja kevyt ruoka. Mites muilla? Onko tullut ällötyksiä ja mielitekoja? Sit eipä oo pahemmin makeeta tehnyt mieli mikä on outoa kun yleensä oon niin herkkusuu! Jep, raskaana ollaan :D
 
Takaisin
Top