Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikeastaan jo ennen plussaa mulla alkoi makeat ällöttää, suklaa saa olla ihan rauhassa jääkaapissa eikä edes frozen yogurth mee oikein alas. Tyrnimehuun on himo! Ja kun tehtiin tacoja eilen niin olisin voinu vedellä sitä pelkkää salsaa suoraan purkista :D Kasvisruokaa tekee mieli, tai kaikkea raikasta. Klementiinit on ihan parhaita!
 
Täällä myös vähän pelottaa kun oireet ovat yhtäkkiä loppuneet, että onkohan kaikki hyvin. Vaikka pitäis kait olla onnellinen ettei kokoajan tee pahaa :shifty:

Ensimmäistä kun odotan ja tietämätön melkeen kaikesta niin miten otetaanko tuo ultra jo tuossa ekassa neuvola tapaamisessa? Ja mitä siellä yleensäkään ekalla kerralla tapahtuu? Neuvolasta ei mitään maininnut, sanoi vain että varataan eka käynti 24.11 ja sitä varten täyttä kaiken maailman lappusia, (eli silloin viikkoja olisi 8+2 jos äkkiseltään oikeen laskin) Ja miten oletteko menneet ekaan neuvolaa yksin vai miehen kanssa?

Stressaan hirveästi noita neuvoloita ja lääkärissä käyntejä kun pienestä pitäen ollut lääkäri/piikkikammoa niin osais vähän jo varautua etukäteen tulevaan

Yleensä ekaan neuvolaan ei kyllä ultra kuulu , mutta tietty riippuu kunnasta. Täällä päin ultra on ainakin äitiyspoliklinikalla sitten viikon 12 tienoilla. Ekalla käynnillä terveydenhoitaja kyselee terveydentilasta, mitataan paino, otetaan verenpaine ja hemoglobiini, pissanäyte yms. Saat varmasti erilaisia lappusia raskauteen ja vauvaan liittyen.

Meillä esikoista kun odotin niin mies oli mukana ensimmäisellä käynnillä :)

Varmasti kaikki menee hyvin! Itse myös stressasin esikoisen kanssa kun tuntui että oireita oli vähän, mutta kaikki meni kuitenkin hyvin.
 
Oikeastaan jo ennen plussaa mulla alkoi makeat ällöttää, suklaa saa olla ihan rauhassa jääkaapissa eikä edes frozen yogurth mee oikein alas. Tyrnimehuun on himo! Ja kun tehtiin tacoja eilen niin olisin voinu vedellä sitä pelkkää salsaa suoraan purkista :D Kasvisruokaa tekee mieli, tai kaikkea raikasta. Klementiinit on ihan parhaita!


Jep täällä sama! Siis nuo klementiinit! Ja pakko alottaa aamu tuoremehulla, siihen on tullut himo.. Vesimelonikin maistuu :P
 
Hei kaikille! Täällä 25-vuotias esikoistaan odottava. Plussa tuli isäinpäivänä ja nyt ollaan viikoilla 4+1. Meillä taustalla yksi keskenmeno 9/15, joka hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä. Raskauduin nopeasti uudestaan ja nyt jännittää saadaanko vihdoin vauva syliin saakka:) Oireita alkaa hiljalleen tulemaan, mutta vielä toistaiseksi hyvinkin helpolla päästy! Kiva päästä tänne höpisemään muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, sillä muille ei tästä vielä hihkuta;)
 
Täällä myös vähän pelottaa kun oireet ovat yhtäkkiä loppuneet, että onkohan kaikki hyvin. Vaikka pitäis kait olla onnellinen ettei kokoajan tee pahaa :shifty:

Ensimmäistä kun odotan ja tietämätön melkeen kaikesta niin miten otetaanko tuo ultra jo tuossa ekassa neuvola tapaamisessa? Ja mitä siellä yleensäkään ekalla kerralla tapahtuu? Neuvolasta ei mitään maininnut, sanoi vain että varataan eka käynti 24.11 ja sitä varten täyttä kaiken maailman lappusia, (eli silloin viikkoja olisi 8+2 jos äkkiseltään oikeen laskin) Ja miten oletteko menneet ekaan neuvolaa yksin vai miehen kanssa?

Stressaan hirveästi noita neuvoloita ja lääkärissä käyntejä kun pienestä pitäen ollut lääkäri/piikkikammoa niin osais vähän jo varautua etukäteen tulevaan

Täällä kans ekaa odotan ja tänään soitin neuvolaan niin anto mulle ajan 17 joulukuuta ja mulla mies halus ehdottomasti tulla mukaan. Mulla ystävä sano et eka käynnillä kysellään kaikkee ja täytetään lappuja ja sit ite jos on kysyttävää niin saa vastauksia, ultraa ei minusta ekalla kerralla tehä ja sain semmosen käsityksen et ultra ja verikoe olis vk10-12 ainakin täällä meillä päin. Ite en ole hoksinu et mihinkään ruokaan ois himo mut aamulla puuro kyl jäi osittain syömättä :-D
 
  • Tykkään
Reaktiot: AA
Mun taas outoa kyllä heti aamusta kun silmät auki saa niin on tehnyt niiiiiiin mieli suklaakonvehtia ja kahvia!! Ja sitkun tätä yhdistelmää sai, itkuhan siinä pääsi :D :D
 
Esikoista kun odotin niin ekassa neuvolassa juurikin puhuttiin nykyisestä elämäntilanteesta, voimavaroista, tukiverkostosta ja kaikesta raskauteen liittyvistä asioista. Täyteltiin lappuja ja sain tunnukset sovellukseen jota täytetään aina neuvola käyntien jälkeen. Mies oli mukana aivan jokaisessa neuvolassa ja heistä oli kulma mahtavaa että mieskin oli mukana sillä heillä oli paljon miehellekin kysymyksiä :happy: Myös kaikki arvot testattiin ja tutustuttiin hieman neukkutädin kanssa toisiimme ja siihen minkälaisia seuraavat neuvola kerrat olisivat. Sain myös valita osallistunko sikiöseulontaan ja sain paljon vauvakirjoja joita lueskelin sitten odotusajan. :joyful:

Ja täällä myös tosi etovaa oloa ollut...melkein mikään ruoka ei maita, kuin juurikin nuo raikkaat hedelmät ja salaatit :dead: Myös vichy vettä tekisi mieli koko ajan, sillä aivan kamala jano...! :rolleyes:
 
Hei,
Ja onnittelut minultakin kaikille mukana oleville!
Hetken pohdittuani minäkin uskalsin mukaan. Odotamme esikoista ja viikkoja nyt 4+6.
Mukava lukea ja jakaa kokemuksia. Helpottaa kummasti tätä oman pään sisäistä ajatusvirtaa :)
 
Salaiseen ryhmään tahtois kyl mukaan, mut jotenki sinne vissiin hankala päästä :D nimim.eilen kirjautunut
 
Tervetuloa taas uusille <3

Täällä ei vielä mitään ällötystä paitsi treenien jälkeen, joita on nähtävästi aivan pakko keventää heti. Aina iskee se kamala ällötysoksetus. Muuten ei väsyä, ei ällötä, jne. Normaalisti olen hyvin tarkka ruokavaliosta mutta nyt olen vetänyt kaksi viikkoa suklaata ja karkkia :grin normaalisti en ostaisi suklaata kaupasta, ei ole ikinä ollut mun juttu. Nyt tuntuu että tuo makeanhimo alkaa talttua ja tilalle tulee juurikin kaikki raikkaat ja kylmät ruuat ja juomat. Spagettia tekee aivan hirveästi kyllä mieli, ai että :p
 
Tervetuloa uusille (:
IdaT täällä sama, tuntuu että treeneistä ei tuu mitään! Aivan järkyttävä olo iskee ku sykkeet nousee ja tuntuu, että voimaa ei oo ollenkaan.
Täällä kyllä muutenkin etovaa oloa joka voimistuu todella kovaksi iltaisin. Ruokahalu tipotiessään, pakko vaan yrittää syödä. Raikkaat ruoat ainoat, jotka saa alas.

Toivottavasti täälläkin jatkuu kirjoittelu, vaikka salainen ryhmä ilmestynyt. Itse ei ainakaan sinne vielä pääse.
 
Joo ei varmastikkaan täällä kirjoittelu lopu mihinkään:happy:

Mulla meinaa pelot saada yliotteen nyt ihan kokonaan, pari päivää ollut tosi kipeä maha ja alaselkä, eikä kunnon pahoinvointiakaan kuulu eikä näy :nailbiting:
 
Mä kävin päivällä hcg testissä, oon varma et uneton yö edessä kun ootan vastausta :-\
 
Pikkukonna tiiän niin tunteen :( Pelot täälläkin nostaa päätään ja joka kerta kun vessassa käy täytyy tarkistaa että tuleeko verta pyyhkiessä. Todella herkkänä kaikille vatsan tuntemuksille ja huolestuttaa kun repäisykivut on muuttuneet enemmän menkkajomotuksiksi jotka kylläkin tulee vain ajoittain.. alaselkää särkee myös :/ voi kun vois pikakelata aikaa eteenpäin edes parilla viikolla
 
Mua vähän ihmetyttää, kun mulla ei ole oikein mitään tuntemuksia, ällötyksiä tms. Tosin täällä mennään vasta 4+1. Ainoat asiat, mistä tiiän että oon raskaana, niin on plussa testissä ja poisjääneet menkat. Tai no henkisellä puolella tapahtuu. Saatan alkaa pillittämään ihan tosta noin vaan ja välillä v*tuttaa niin ankarasti, että meinaa järki lähteä. :-)

Salaiseen ryhmään en taida vielä hetkeen päästä.
 
Takaisin
Top