Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikki mammat! Täällä varovasti kurkitaan plussaajien puolelle. Eilen tein testin ja siltä vaikuttaa, että raskaana ollaan. :) Meillä on takana puoli vuotta yritystä, nyt en plussaan oikein edes uskonut olojen perusteella. Meillä on ennestään 4-vuotias tättähäärätyttö. Olen itse 30 vuotias ja Hämeessa asutaan. Ja ai niin, laskurin mukaan nyt 4+0 ja la 17.7.

Hauskaa tutustua teihin!
 
Heippa, mulla on jäänyt kirjoittelu vähille, lukemassa vaan käynyt teidän juttuja.. :) ollut tosi kiireinen viikko...ja huolestuttaa kovasti lähestyvä ultra....Mähän ssain digiin hienon raskaana2-3 tuloksen jo 4+1...Tein uuden testin perjantaina 5+4 ja tulos oli yhä sama. ...ensi viikolla vielä testailen....mulla oli huhtikuussa tuulimunaraskaus ja nyt huolestuttaa jos taas käy niin.. :sad001 oireitakaan ei hirveesti oo....samat kun viimeksi. ..
 
Voi että waterlily, toivotaan nyt ettei toista tuulimunaa olis nyt! Kyllähän nuo sanoo, että digitesti ei kerro välttämättä koko totuutta raskauden etenemisestä. Milloin sulla on se ultra? Sori, jos oot sen jossain jo kertonut ja mulla mennyt ohi..
 
Kertokaa te kokeneemmat vähän mitä esim. siellä ekassa ultrassa tapahtuu ? Minulla oireita jo vähän tullut. Äklö olo ja vatsaa nipistelee. Ja ihan käsittämätön turvotus! Onko muilla? Lienee kuuluu asiaan? Minulla siis eka raskaus ja olen ihan tietämätön. Eilen tein ekan digitestin niiden lukemattomien tikkutestien perään
 
Mimulus ultra on 18.11, reilu viikko odoteltavaa. .sit pitäis olla 7+2 :)

Sofie ainakin alkuvaiheessa se ultra otetaan alakautta, eli ei mahan päältä niinkun elokuvissa :grin itelle toi tuli yllätyksenä :p sitten otetaan mitat ja kertovat mitä viikkoja vastaa...mutta mun kokemukset rajoittuu rv 8 ultraan..np ultrasta (vko 12) ei oo tietoa..
 
Waterlily mä niin komppaan noitten testien tulosten pelottavuutta. Mä olen lueskellut täältä foorumilta, että jotkut vat tehneet niitä liuskoja seuratakseen viivan tummumista. Ekan hailakan viivan sain perjantaina ja digiin 2-3 vko. Tänään aamulla oli liuskan viiva, musta yhtä hailakka. Pelästyin tosi paljon. Onneksi sitten, kun niitä katsoi vierekkäin, huomasin eroa. Mut mä kyllä luulen, että liikaa en noita tee. Menee vaan turhaan yöunet ja tulee turhaa paniikkia.
 
Ultrassa katotaan sikiön "ikä", mitat, niskaturvotus ym rakenteet. Ja ainakin ekaa odottaville varmaan aina alakautta ultrataan. Mulla oli tokassa vatsanpäältä, saa nähä miten tästä kolmannesta :D Ja mulla taas kokemusta vaan np ja rakenneultrista :)

Ja tohon viivojen tummuuteen, mulla ei tiistaina ollu viäkää tasavahvat viivat testissä vaikka oli 5+2? Ja hcg arvo yli 1000. Eli lienee testikohtasta
 
Koita ottaa se waterlily niin, ettei oo onneksi ku reilu viikko enää ultraan. :) Vaikka vaikeaa voi olla. Nämä on niin tämmösiä, kun ei voi tietää että mikä meininki siellä masussa on.

Mulla taas ei ole kokemusta kuin noista 12. viikon ja 20. viikon ultrauksista. Alakautta ultrattiin toi 12. viikon ja mahan päältä sit myöhemmin. Sikiön mitat otetaan molemmissa ja tuossa nt-ultrassa mitataan niskapoimun mahdollinen turvotus.
 
Mihin viikkoon ootte varanneet sen ar-ultran, jos siihen menette? Mietin, että se on sen verran varmaan hintava, ettei kannata olla liian ajoissa, että jotain varmasti näkyy, jos on näkyäkseen. Mutta toisaalta haluaisi varmuuden edes sykkeestä mahdollisimman pian.
 
Tällä kertaa eka ultra on rv 6+4. Edellisestä raskaudesta oli eka jo rv 5 ja seuraava rv 6. Edellisessä raskaudessa oli 9 ultraa, jos tässä pääsis vähän vähemmällä :grin mutta tässä vaiheessa tosiaan katsotaan löytyykö sikiö ja syke, ikä, sijainti, lukumäärä.
 
Mutta tosiaan jos menet yksityiselle ja maksat ultrasta sen satasen pintaan, niin ei liian aikaisin kannata mennä. Sanotaan rv 7 ja siitä eteenpäin :)
 
kiitos infosta IdaT! Pitää varailla aikaa sitten, jos nämä ensimmäiset viikot pääsee onnellisesti eteenpäin!
 
Itekkin aattelin mennä varhaisultraan ku viikkoja 7+ jotain. Sit ainakin pitäis syke näkyä yms :)
 
Hei kokemuksia Mikkelin keskussairaalasta, synnytysosastosta? Täällä parilla tais olla synnärinä MKS..onko kokemusta? Saako osastolle tulla sit sukulaisia moikkaamaan, onko imetysmyönteinen osasto????
 
Blääh ei ollukkaan muita ku yksi ensisynnyttäjä Mikkelin seudulta. Pitää varmaan kysellä muualta
 
Meillä ei oteta influenssarokotusta kenelekkään perheenjäsenelle.

Waterlily:Heartred Mä niin tiedän tuon tunteen! Musta tuntuu, että mulla on myös ihan liian oireeton tämä raskaus, kun en ole vielä joutunut muuttamaan vessaan rajun oksentelun vuoksi.. Mun kesken mennyt sekä tuulimunaraskaus olivat juurikin tällaisia, ettei tullut kuin vähän etovaolo, mutta tytöstä sitten oksentelin ja paljon.. Heti vertailemassa ja ajattelemassa pahinta:sad001 Me ei olla edes menossa varhaisultraan vaan sinnitellään sinne nt-ultraan.. Saattaa kyllä mieli muuttua jos jatkuu tällainen "oireettomuus".
 
Hellou... Täällä 28 vee naikkonen ja plussat tein eilen ja tänään sit digitestiin kans... Me ollaan yritetty kk ja nyt tärppäs :-) niin eka lapsi on kyseessä. LA ois 15.7.2016 :-) on kyllä semmoset pelon ja ilon sekaiset tuntemukset :-)
 
Takaisin
Top