Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin herätään pissalle yöllä mut onneks vaan kerran yössä. Päikkärit otan joka päivä kun poika nukkuu ( tänään jäi välistä kun oltiin menossa ja olo oli kyl niin väsynyt koko iltapäivän). Mullakin on pahoinvointia enemmän iltapäivällä ja illalla. Aamulla kyllä ollut tuota ruokahaluttomuutta nyt.
 
Mulla kans pahoinvointi painottuu iltaan tässä(kin) raskaudessa. Aamuisin ei maistuisi mikään, mutta väkisin on syötävä jotain, sillä muuten tulee se huono olo.

Plussa oli ihan yhtä jännä. Toki näin kolmannen ollessa tuloillaan on alettu jo miettiä käytännön järjestelyjä, miehen suuri huoli on autoon mahtuminen (seliseli, se vain haluaa vaihtaa.. ;) ). Lisäksi tieto todellakin lisää tuskaa, mä oon ainakin ärsyttävän tietoinen siitä että nyt on ne kriittisimmät hetket kun elinjärjestelmät ym. kehittyy, sekä siitä mikä kaikki vielä voi mennä "pieleen". Tiedostan myös että kaikki menee omalla painollaan, ei niihin voi oikeasti itse vaikuttaa. Synnytys jo mietityttää myös, viimeksi ei mennyt ihan kuin elokuvissa, vaan oli aika verinen kinkeri. Mutta sekään ei ollut itsestä kiinni, eikä kukaan osannut sitä ennustaa. Ensimmäistähän mä menin synnyttämään hyvin huolettomasti, oli hidasta mut kaikki meni niinkun oppikirjoissa, seuraavan kohdalla sit oli nopeempaa mut todellisuus yllätti. :)
 
Täällä kans jännitetään ainakin yhtä paljon kun kahden edellisen raskauden aikana. Jotenkin sitä ajattelee että todennäköisyydetkin lisääntyy. Että kun ei ole vielä joutunut kohtaamaan yhtään km niin ehkä se nyt tulee mun kohdalle. Mutta toisaalta myös aion nauttia täysin tästä raskaudesta kun tämä tulee olemaan meidän viimeinen. Onnea vielä uusille plussille!!
 
Moikka kaikille. :) MUutaman päivän tääl jo kurkkin teijän kirjotuksia. Jospa nyt uskallan varovasti liittyä joukkoon. Viikkoja vasta 3+5. Kuvotus ja huono olo alko reilu viikko oviksesta joten uskalsin tehä testin 3+2 ja hailakkaa plussaa näytti. Diki testi näytti sit eilen raskaana 1-2. :) tämä on siis mun neljäs lapsi jos nyt kaikki sujuu hyvin :) En oo aikasemmin täällä kirjotellu joten pahottelen jos oon sekasin täällä :D Ainii ja La on 18.7 :)
 
Täällä kans iltaunettomuutta, aamusta iltaan voisin nukkua mutta sittenko saan esikoisen unille ja pääsis iteki niin ei tuu uni millään, ja normaalisti on ollu väh 8 tunnin yöunia ja nyt se on maksimissaan 6 tuntia, vähän meinaa olla väsy olo
 
Joo, hereillä edelleen ja kaikki muut nukkuu :l


Toivottavasti tälläkin puolella vielä kirjoitellaan, mä en nimittäin hetkeen pääse tonne "suljetulle", kun on niin uus nimimerkki. :o
 
Hereillä täällä myös ja unettomuuden lisäks vaivaa "pieni muotoinen" herkistely, tippa linssissä koko ajan mm. Tänään oon itkenyt näille: Fantastic mr. fox lastenleffa, just telkkarista tullut Autolla Nepaliin ja äsken kaverin postaama video jossa sen vanhemmat yllätti sen koiranpennulla...Hanat auki :D onko muita herkistelijöitä?
 
Minäki täällä vielä kukun.
Ja lukedun todellakin herkistelijöihin! :D Tänää aloin märiseen ku luin, että meiän kaupingin yks puliukko oli kuollut.... :D oli se iha symppis mutta emmää nyt ois oottanu, että sen kuoleman takia pitää kyyneleitä valutella.
 
Täällä myös kukutaan yömyöhään eikä millään uni meinaa tulla. Nyt myös alkanut iltaisin pakottaa alavatsaa eikä oikeen millään löydy asentoa missä olis hyvä nukkua. Ja pahinta kun aamuisin pitäis olla aina jo seittämän aikaan ylhäällä niin jää kyllä unet todella lyhyeksi :shifty:
 
Esikoisesta ei ollut yhtään mitään herkistelyä eikä hermoilua tms. Ei niin yhtään mitään enkä ole tyyppinä todellakaan mikään itkupilli, aika harva on nähnyt meikäläisen itkevän :grin

No nyt tämän parin viikon aikana olen katsonut erilaiset perheet ruudusta ja märissyt joka ikiselle jaksolle (aina siinä synnytyksen kohdalla), eilen itkin autossa kaupassa käynnin jälkeen mutta en tiedä mitä itkin ja samana päivänä sain kamalan hermoromahduksen, kun mies haki irtokarkkeja ja ne olivat mielestäni aivan p*skoja ja sieltä tuli kaikki "miten näiden vuosien jälkeen et voi osata tota hommaa" jne :grin saa nähdä mitä tästä tulee mutta joo selkeästi on erilaista tuossakin asiassa esikon odotukseen verrattuna.
 
Hei kaikki heinäkuiset ! Ilmoittaudun mukaan odottajiin la 8.7. raskauslaskurin mukaan, esikoinen syntynyt 08/2013 ja tämä toka nappasikin yllättävän nopeasti matkaan. Tein eilen aamulla testin illan pikkujouluja ajatellen varmuuden vuoksi koska koko viikon on ollut "menkat" mutta tosi tosi niukat. Tiputtelua oli myös alkuraskaudessa esikoisesta, silloin hermoilin mutta nyt koitan pysyä ihan rauhassa koska tosiaan vuoto niin -niukkaa- :) vähän olen hämilläni vielä eilisestä plussasta mutta tänään jo ajatus alkaa tuntua todelliselta kun vähän pahoinvointikin alkaa näköjään nostaa päätään. Viime raskaudessa vietin 3kk pää vessanpöntössä joten saa nähdä mitä tuleman pitää. Itkuherkkyyttä on !! Huhhuh.. Tätäkin kirjoittaessa tippalinssissä :D
 
Tervetuloo salmiakki ja tääläkin herkistää välillä niin typerät jutut, että alkaa heti suututtaa.. :wacky:
 
Otatteko muuten kausi influenssa rokotteen? Meillä poika kuuluu riskiryhmään ja sen myötä koko perhe rokotetaan. Mutta olikohan niin, että raskaana oleville muutenkin ko. rokotetta suositellaan? Vai oliko niin ettei suositella? :D
 
Ihania nää herkistelyt! Mäkin luin just meidän perhe lehdestä kolmen eri perheen tarinat ja kaikki pisti kyllä itkettää oikein kunnolla.. :D Yks perheistä sai sokean pojan, toinen kaksoset ja kolmannessa ne adoptoi kaksi lasta.

Me ei varmaan oteta tuota influenssa-rokotusta. Mulle tuli sikainfluenssarokotteesta lievä anafylaktinen shokki niin se yks syy. Viime vuosikin selvittiin hyvin ilman sitä vaikka kyllä flunssassa poitsu olikin :)
 
Onnea uusille plussasta! Velmu, minäkin mietin tota kausi influenssa rokotetta, voiko raskaana ottaa sitä. En ole ennen ottanut sitä, enkä varmaan ota, jos ei pidä ottaa. Työpaikka vaan suosittelee ottamaan, kun tämä syksy on ollut sellainen, että puolet työntekijöistä on ollut sairaslomalla, jotkut yhtä aikaa olleet.
 
Mun mielestä se on juurikin niin et raskaana oleville sitä suositellaan kun suojaa vauvaakin ekat kuukaudet :)

Niin ja tervetuloa taas uudet :)
 
Takaisin
Top