Heinäkuun mammat 2016

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nytynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huominen vielä ja sitten ois tasan 3 viikkoa ekaan neuvolaan :) tekemistä riittää joten ajan kuluminen hallinnassa.

Toivottavasti kaikki muutkin saisitte stressittömän vaiheen päälle. Tottakai plussaaminen on mahtavaa ja ajatukset pyörii mielessä. Miettii ihania asioita ja välissä myös tympeitä.

Ei kumminkaan kannata tuhlata aikaa pelkkään murehtimiseen, kaikki menee omalla painollaan :)
 
Onnea uusille! Mä lasken vikoista menkoista, niin ne neuvolassakin sen sit laskee ja ultrassa muuttuu jos on muuttuakseen :)
 
Kieltämättä vähän jännittää huominen digitesti vaikka vahvat viivat testattu monta päivää sitten :) jännitystä elämään...

Miten te, joilla on ennestään jo lapsia, niin tuntuuko plussaaminen nyt erilaiselta? Ja osaako ehkä ottaa rennommin tai onko oppinut jotain edellisistä kerroista?
 
Niin neuvolassahan ne tosiaan laskee vikoista menkoista, mutta silti ite lasken mielummin oviksesta, kun on lähempänä totuutta :D

Ei kyllä paljon eronnut ainakaan mulla tämä plussa esikoisen plussasta :D ihan yhtä innoissaan ja samanlaiset huolet ja pelot. Koitan kyllä ottaa rennosti, mutta vaikeeta meinaa olla! Sen tosiaan opin esikoisesta, että yrittää oikeasti nauttia siitä raskausajasta, niin muistaa odotusajasta sitten (toivottavasti) muutakin kuin negatiisia asioita.
 
Eikö ne neuvolassa laske vielä sen 28 päivän kierron mukaan tai ainakin antavat sen ajan. Sen mukaan ois jo 6+2

Menkkojen mukaan 5+6 ja itse laskettuna oviksesta 5+2 :D toisaalta ihan ymmärrettävää että laskevat samalla kaavalla kun eihän kaikki tiedä ovista yms. Kummasti vaan tulee heittoja jos on pidempi kierto ja myöhäinen ovis :D

Ultraa odotellessa. Saa sitten tietää osuuko om arvaus lähelle.
 
Täälläkin pikkukakkoselle plussasin ja ihan mahtavaltahan se tuntui ja tosi jännältä! :joyful: Ihan samanlainen ´tää ei voi olla totta olo` tuli kun toinen viiva ilmestyikin testiin :grin Nyt vaan tuntuu paljon luontevammalta tämä raskauden eteneminen ja osaa jo ulkoa ne neuvolakäynnit , esikoinen kun on vasta 4kk :wink Jännityksellä odotan tuleeko raskausajasta hyvinkin erilainen kuin esikoisen kanssa...jännä nähdä :smiley-angelic002
 
Viimeksi tiesin tarkalleen kierron pituuden ja sen mukaan ne neuvolassa laski. Nyt on heitelly kiertoa muutamilla päivillä. Ultrassa viimestään saa selville esikoisesta kävi varhaisultrassa, 7+4 oli sillo omien laskujen mukaan ja samaa sai ultratessa
 
Esikoiseen verrattuna nyt ei tuu mietittyä raskautta koko aikaa. Enkä nyt osaa vielä pelätä mitään, voi olla et pien jännitys iskee kun nt-ultra lähestyy
 
Mulla ehti olla kaks kiertoa synnytyksen jälkeen kunnes nyt tuli taas stoppi, ja kierto oli näissä 26 ja 32 että miten siitäkin laskee sitten sen "oikean". Hirveesti on haluttanu kokoajan miehelle puhua tästä raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista ja huomaan että jatkuvasti meinaan sanoa jotain vinkkiä että taian olla raskaana :D mutta päätin että jätän yllärin huomisaamulle niin muistaa varmaan ikuisesti ekan oikean Isänpäivän :) tehin taulun jalanjäljistä ja teippasin testin sinne taakse kiinni :D katotaas mitä sanoo..kyllä se tietää että menkat on myöhässä mutta ei oo vielä arvannut mitään
 
Mulla oli tosiaan se ehkäisykapseli ja edelliset menkat kesti 5kk putkeen, ei siis mitään hajua oikeasti kierrosta koska tulin heti kapselin poistamisen jälkeen raskaaksi. Mutta sen 28 mukaan lasken, vaikka plussa tuli tosi aikaisin, tuon mukaan 3+2. Mutta ultrassa selvinnee viikon päästä lisää seiskaviikolla.

Oireet alkoi tässä raskaudessa aiemmin kuin ensimmäisestä, silloin tuli plussan jälkeen hiljalleen, nyt oli ihan selkeät oireet tuolloin 3+2 miksi sitten teinkin testin. Tällä kertaa olen pelännyt että jotain sattuu ja onko kaikki kunnossa, viimeksi en edes tajunnut tuollaista miettiä kun olin itse niin tajuttoman huonossa kunnossa alusta loppuun.
 
Mites teillä tuo nukkuminen? Itse olen jo reilun viikon herännyt öisin 2-5 välillä ja olen pirteä kuin peipponen. Palloilen tunnin valveilla kunnes saan unta, tai sitten nousen koska tuntuu toivottomalta. Väsymys ei ole tänne vielä rantautunut, välillä tietysti ramasee, mutta on täysin normaalin rajoissa. Muistan tämän saman yöllä kuppaamisen edellisestä raskaudesta kunnes sitten iski se järkyttävä väsymys ja sitä vaan nukkui ja nukkui.
 
Mulla on jonkinlaista unettomuutta, iltaisin ei tuu uni kuin vasta hyvinki puolenyön jälkeen, heräilen yöllä (vessaan) ja aamulla oon ylhäällä kuuden-seittemän välillä vaikkei olisi menoa edes minnekkään. Päivällä ja illalla sitten kyllä on väsymystä, ei saa oikein edes mitään aikaseksi, mutta sitten kun pääsee sänkyyn ni ei vaan tuu uni!
 
Mä voisin nukkua aamusta iltaan :P

Ja plussan metsästys oli yhtä jännää ja ihanaa kun aiemmistakin. Ehkä suurin muutos on, että tieto lisää tuskaa. Joka raskaudessa oon enemmän ja enemmän ottanu selvää niistä huonoista vaihtoehdoista mitkä sit pelottaa.

Nyt osaa toisaalta myös täysillä nauttia joka hetkestä varsinkin kun kolmas lapsi tulee olee meidän viimenen :)
 
Mulla saman tyyppistä unettomuutta ku sulla pikkukonna, illalla ei oikein tuu uni ja yöllä herään pari kertaa pissalle ja sen jälkeen nukahtaminen hankalaa ja sitten tosiaan tulee herättyä aina aamulla aikaisin. Ja päivällä väsyttää, nyt päikkäreille :D
 
Täällä myös unettomuutta. Iltapäivällä voisin nukkua tuntikausia, mutta yöllä ei uni tule millään.
 
Joo sama. Yöllä heräilyä vessaan ja aamulla aikaisin pirteenä. Sit iltapäivällä iskee heikotus ja illalla päänsärky. Näin on menty muutamat päivät. Rinnat ei oireile vielä yhtään.
 
Heräilen öisin monta kertaa juomaan ja vessaan. Muutenkin öisin vaikea nukkua mutta päivisin vois vaan nukkua koko ajan :D
Illalla alkaa pahoinvointi ja jatkuu melkein koko yön mutta aamulla onneksi ei ole yhtään pahoinvointia.
 
Takaisin
Top